Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! lähtevätkö "valkoiset" arvet ikinä pois? :((

Epätoivoinen :(
27.12.2015 |

Eli alan olemaan jo vähän epätoivoinen, viiltelin noin 3 kuukautta sitten viimeisen kerran mutta vanhimmista on puoli vuotta aikaa. Nyt olen lopettanut mutta kädessäni on paljon valkoisia arpia. Haavat eivät ikinä olleet mitään syviä mutta eivät tunnu haalistuvan ollenkaan. Onko kenelläkään kokemusta tästä asiasta? jos on niin kauanko meni ja onko mitään mikä nopeuttausi tätä prosessia? ja sitten vielä että lähtivätkö kokonaan :) olisin todella todella kiitollinen koska haluan ne pois ja kaduttaa niiin paljon :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät.

Vierailija
2/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat haalenee hyvin, punaiset todella huonosti. 6 vuoden kokemuksella puhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen valkoiset arvet? Jos tarkoitat itse haavaa ja siitä puuttuvaa pigmenttiä, niin eivät ne arvet katoa ikinä. Ole valmis siihen, että arpesi näkyvät myös työnhaussa ja opiskelupaikan haussa. Ei se tosin estä esim. sairaanhoitajaksi pääsyä.

Vierailija
4/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät.

No voi ny vittu.

Vierailija
5/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen valkoiset arvet? Jos tarkoitat itse haavaa ja siitä puuttuvaa pigmenttiä, niin eivät ne arvet katoa ikinä. Ole valmis siihen, että arpesi näkyvät myös työnhaussa ja opiskelupaikan haussa. Ei se tosin estä esim. sairaanhoitajaksi pääsyä.

Siis kyllä ne haavat sinänsä on menneet jo ja iho on tasainen mutta kohdissa joista olen viiltänyt on valkoiset viivat jotka siis menevät siinä mistä olen viiltänytkin.

Vierailija
6/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe tekstiä?

Vierailija
8/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpi on "kypsä" kun se on valkoinen. Eli ei muutu enää sen jälkeen.

Vierailija
9/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 10 vuotta ollut nuo valkoiset arvet, tuskin ne mihinkään lähtee. Ei sun auta kuin oppia hyväksymään ne. Sitä ennen, käytä pitkähihaisia.

Vierailija
10/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan nuo ranteissa olleet jo 16 vuotta. En ole halunnut piilotella turhia. Harva niistä uskaltaa kysyä. Muistuttavat minua siitä miten onnekas olen. Ja siitä, että vaikka masennuksen kourissa miten luulisi ja uskoisi, ettei elämä muutu paremmaksi koskaan, sitä voi olla todella pahasti väärässä ja myöhemmin elämässä voi vielä olla todella onnellinen.

Vierailija
11/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä ne haavat sinänsä on menneet jo ja iho on tasainen mutta kohdissa joista olen viiltänyt on valkoiset viivat jotka siis menevät siinä mistä olen viiltänytkin.

Aivan. Eli iho on lopullisesti rikki ja pigmentti pois viiltokohdasta, eivät ne katoa. Ota opiksi ja lakka viiltämästä. Ahdistuneisuuteen on muitakin lievityskeinoja, joten hakeudu terveyskeskuksen kautta mielenterveystoimistoon puhumaan fiiliksistä. En itsekään tiennyt nuorena mikä laittoi aiheuttamaan itselle kipua ja lohduttumaan sen tuomista endorfiineista, mutta kyse on ollut juurikin ahdistuneisuudesta ja masennuksesta. Läheisriippuvaisen, vaativan, perfektionistisen, uskonnollisen kasvatuksen saaneen mielen ongelmia.

Vierailija
12/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans vaikka viiltelystä on jo vuosia, varmaan 10 vuotta. Ei ne valitettavasti lähde, ei ainakaan mulla, toivottavasti sulla on vielä paraneminen kesken ja siks näkyis :(

Vierailija
13/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisitoista vuotta viiltelyiden jälkeen voin kertoa, että ei ne katoa.

Vierailija
14/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 10 vuotta ollut nuo valkoiset arvet, tuskin ne mihinkään lähtee. Ei sun auta kuin oppia hyväksymään ne. Sitä ennen, käytä pitkähihaisia.

Sitä mä oon tehnyt nyt puoli vuotta... ärsyttää niin paljon ja minä täällä joka aamu katson joko olisivat vähän kadonneet.

Vierailija
15/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät katoa, mutta tatuoinnilla tai useammalla voi koittaa peittää.

Vierailija
16/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä oon tehnyt nyt puoli vuotta... ärsyttää niin paljon ja minä täällä joka aamu katson joko olisivat vähän kadonneet.

Joskus oon nähnyt esim. sairaanhoitajajalla viiltelyn jälkiä. Onhan se tietty ikävää, että menneisyyden virheet näkyy päälle päin, mutta kuten sanottu, se on jo mennyttä. Jätä sinäkin viiltelyt taakse ja jatka elämääsi. Joskus teinivuosina viiltely tuntui olevan tytöillä jokin muoti-ilmiö. Repivät ruvet auki, jotta saivat kunnon arvet käsiinsä.

Vierailija
17/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin T: 20v sitten viillellyt ja edelleen näkyy valkoiset arvet käsissä, ruskettuneena ne oikeen loistavat vaaleuttaan. En vieläkään oo sinut niitten kanssa, vaikka sen jälkeen sairastamien masennusteni kanssa olen. Tein nuo teininä tyhmänä kaverin yllytyksestä, eli en ollut ees mikään "oikea viiltelijä", ehkä sillä myös vaikutusta etten osaa hyväksyä..

Vierailija
18/25 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Eiku sori, ei siitä olekaan ku 15vuotta, mutta kuitenkin T: ed postaaja eli 17

Vierailija
19/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpien hoito - http://shyt0buy.fi

Vierailija
20/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne mihinkään häviä. Kannattaa tosiaan hakea apua terveyskeskuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi