Vierailija

Arkisin käy töissä, mutta illalla menee pari kaljaa tai siideriä. Viikonloppuisin ja vapailla sitten enemmän, esim. 3 litran pahvipakkaus viiniä per päivä.
Maksassa todettu muutoksia jo 5 vuotta sitten, painoa reilusti yli 100 kiloa (valtava vatsa).
Juopottelu alkanut vasta vajaat 10 vuotta sitten, sitä ennen kohtuukäyttäjä.
Itse väittää ettei ole terveysongelmia, mutta taitaa huijata itseään(kin)...

Kommentit (19)

Vierailija

Tuosta näkee, että esim UK sakin maksat on paremmassa kunnossa, kuin finskin vaikka alkoholin kulutus taitaa olla kovempi siellä? Perimä taitaa vaikuttaa aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, kuka olet? Kuulostaa nimittäin tutulta ihmiseltä, paitsi että on kyllä juopotellut jo kauemmin kuin 10v.

Olen tämän miehen serkku, ja tapaamme aika harvoin. Nyt näin hänet vuoden tauon jälkeen, kun kävimme heillä kylässä tapanina.

Täytyy sanoa, että vähän järkytyin tuosta muutoskesta hänessä, ennen niin komeasta miehestä tullut plösö...

Vaimonsa keroi miehen alkoholinkäytöstä, en olisi uskonut vielä joitain vuosia sitten.

Vierailija

Alkoholi voi viedä nopeastikin hautaan, jos juo liikaa päivässä. Syynä on maksan poksahtaminen. Samalla menee kävelykyky ja ulosteenpidätyskyky. Usein alkoholistit kuolevat myös vanhoina päivinään keuhkokuumeeseen, joka ei parannu antibiooteista huolimatta, ja maksa menee samalla.

Vierailija

Ihan riippuu geeneistä. Jollain voi kroppa kestää vanhusikään ihan mainiosti ja toiselle aktivoituu perinnöllisiä ongelmia viinasta. Myös miten hoitaa terveydelliset ongelmat kuten verenpaineen. Sekin kun voi olla alkkiksellakin ihan normaali ja toisella niin taivaissa viinasta, että tuhoaa sydämen. Ei viina vaikuta yhtäläisesti kaikkiin. 

Vierailija

Äitini on seitsemänkymppinen, hän aloitti nelikymppisenä ryyppäämisen ja lääkkeiden väärinkäytön. Ajattelisin että olisi jo lähtenyt, mutta ei. Viimeiset n. 5 v. on ollut ennemminkin tuurijuoppo, ehkä sen takia elimistö kestää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
10 v. on miehellä lyhyt aika, varsinkin kun lännit vain viikonloppuisin. Setäni kuoli ryypättyään tuota rankemmin n. 30 v.

Totta totta. Ja ap:n kuvaamahan ei edes vedä väkeviä. Väkevilläkin tajuttomiin känneihin vetävä elää kyllä kauemmin kuin 10 vuotta. Kunhan muistetaan syödä ja hoitaa terveyttä muuten. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, kuka olet? Kuulostaa nimittäin tutulta ihmiseltä, paitsi että on kyllä juopotellut jo kauemmin kuin 10v.

Suomessa nyt sattuu olemaan paljon alkoholisteja, tuskin olette tuttuja keskenänne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivan lyhyt mikäli omaisuutta on riittävästi.

Mihin omaisuuden määrä tässä liittyy?

Perintöä odotellessa?

Vierailija

Mua arveluttaa tuo 6 l viiniä/ viikonloppu, ylipaino ja heikot maksa-arvot. Maksahan kyllä korjaa itse itseään, jos on välillä juomatta edes kuukauden, mutta haima ei, eikä sydän. En uskalla ennustaa mitään.

Jos paino olisi normaali, yleisterveys hyvä ja viiniä edes puolet tuosta määrästä/ vkl, olisi voinut veikata pariakymmentä vuotta ainakin. 

Vierailija

Mun isäni on 74 vuotias ja nuorempana n. Alle 50 v. joi ruoho tapaan kuin ap kuvaili. 50-60 v. juominen tihentyi siten että muutama arki-iltakin oli kännissä ja tietty viikonloput. Sitten hänet pustettiin varhaiseläkkeelle (alkoholiongelman vuoksi). Sen jälkeen hän onkin ollu n. 6 päivää viikossa humalassa.

Nyt siis 74 vuotiaana hän on rapakunnossa, laiha ja katkokävelevä. Viina vaan maistuu edelleenkin. Hänellä on kyllä hyvät geenit. Suvussa eletään yli 90 vuotiaiksi eikä pahoja sairauksia ole.

Mutta tuskin enää montaa vuotta noilla isän elämäntavoilla voi enää elää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat