Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissat on tylsiä lemmikkejä. Miksi jotkut haluaa kissan?

Vierailija
26.12.2015 |

En voi ymmärtää, miksi joku haluaa kissan! Yhtä tylsä eläin ku joku kilpikonna. Kissa vaan on ja hengittää. Sitä ruokitaan mutta rapsuttaakaan ei paljoa voi, kun kissat ei yleensä välitä sellasista, tulevat silitettäväksi jos sattuvat haluamaan.

Kissa on vaan joku katselueläin. Sama kun sen laittais johki lasiterraarioon ja sinne vettä ja ruokaa ja siinä sitä voi sitten katsoa ken haluaa :D

Kissan kanssa ei voi harrastaa mitään, toisin kun koiran kanssa. Kissa ei pidä ihmiselle seuraa läheskään niin, miten koira. Koirat on älykkäitä ja ihmisen paras ystävä, kuten aina sanotaan. Kissat on tyhmiä, eikä missään oikein ole uutisia, miten kissa on pelastanut jonkun ihmishengen, mutta koirista tälläisiä uutisia on lukuisia.

Ja jotkut päästävät kissat ulos irralleen ja monesti tälläset kissat on jopa viikkotolkulla jossain hengailemassa. Mitä helvetin iloa tuollasesta eläimestä voi olla? Eikö ole aika stressaavaa miettiä, että missähän se meidän kissa luuraa ja onko edes hengissä?

Ja miksi jotkut edes pitävät kissoja irrallaan, eikö ole aika hemmetin välinpitämätöntä? Mut sellasiahan te kissanomistajat olette!

Kissa on LAISKAN IHMISEN LEMMIKKI.

Tiedän mistä puhun, mulla oli joskus kissa. Ja on myös ollut, sekä on tälläkin hetkellä koiria. Joten pystyn vertailemaan. Kissan kanssa elämä oli tylsää ja itestäkin tuli kunnon sohvaperuna kissan myötä :D Koiria kun on, tulee liikuttuakin!

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kissa koska pidän kissoista. Kissaton huusholli on ihan liian kissaton.

Paras juttu kissassani on kuitenkin se, että koska minulla on kissa, en voi ottaa hoitoon koskaan veljeni perheen koiraa heidän lomamatkansa ajaksi, en myöskään miehen kummankaan aikuisen lapsen koiria, mikään noista elikoista ei saa edes tulla meille kylään. Koska kissamme, vaikka laiska lallukka onkin, on sen verran reviiritietoinen että siinä on koiran silmät ja kuono vaarassa jos koira nokkansa tunkee meille. Ja kissahan on tietenkin kotonaan kuin kotonaan, siis ei suljeta minnekään kaappiin tai koppiin minkään vierailun ajaksi.

Vierailija
42/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat näyttävät söpömmiltä kuin koirat. Ne liikkuvat kauniimmin ja pehmeämmin ja nillä on kauniimmat silmät. Pidän niistä pinnallisista syistä, en älyn vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin noutaminen on koiramainen ominaisuus? Meidän kissa on keksinyt sen ihan itse.

Se alkoi tuoda leluhiirtään minulle, varmaan niin kuin aikuinen kissa tuo saalista pennuilleen. Heitin hiiren kauemmas, ja kissa ryntäsi perään, saalistamaan. Siitä tulikin kiva leikki, kissa odottaa häntä heiluen vaaninta-asennossa, ja kun heitän hiiren, se hyppää kimppuun. Yrittää napata lennosta. Nujuuttaa hiirtä aikansa, sitten tuo sen taas heitettäväksi.

Ero kissan ja koiran tekemisissä on, että koiran saa innostumaan noutamisesta vaikka vain heittämällä pallon tai kepin, kissa leikkii silloin kun sitä itseään huvittaa.

Samoin lenkillä, koiran kanssa voi lähteä juoksulenkille, se juoksee innolla ihmisen mukana. Kissan kanssa lähdetään kävelylenkille, jolloin välillä pysähdytään vaanimaan jotain lintua pensaassa tai onkaloa tai muuta jännää. Kissa ei juokse kerrallaan kuin lyhyen matkaa, nopean hyökkäyksen. Muuten se käveleskelee rauhallisesti. Ja pienenä eläimenä, jonka on pitänyt oppia varomaan isompia, se myös säikkyy yllättäviä asioita enemmän kuin koira. Koira on laumassa toimiva, yhteistyöhön luottava suurpeto, kissa yksin liikkuva pienpeto. Kissat eivät tee ulkona yhteistyötä, niille lauma on kotipiirissä.

Vierailija
44/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen kanssa ei tarvitse lähteä aamukuudelta räntäpaskasateeseen kakille?

Vierailija
45/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa perheenjäsenekseen kuninkaallisen, ja haluaa itse ryhtyä palvelusväeksi, kannattaa ottaa kissa. On suuri kunnia olla kuningattaren palvelija. Hänen ylhäisyytensä tuo paljon väriä elämään.

Vierailija
46/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin 2v sitten ekan oman kissan ja vuosi sitten toisen :) lapsuuden kodissa oli aina kissa kun muistan, ja on edelleen yksi rakas siellä.

Ihana tunne kun tulevat iltaisin viereen nukkumaan ja aamuisin heräävät kun avaan silmät ja toinen sanoo kurr!

Vierailija
47/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat näyttävät söpömmiltä kuin koirat. Ne liikkuvat kauniimmin ja pehmeämmin ja nillä on kauniimmat silmät. Pidän niistä pinnallisista syistä, en älyn vuoksi.

Minä pidän kissoista niiden älyn vuoksi. Niillä on taito kietoa ihminen pauloihinsa.

Vierailija
48/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sen kanssa ei tarvitse lähteä aamukuudelta räntäpaskasateeseen kakille?

Joo tuo on juuri kissoista parasta. Innolla aamulla ovella, mutta kun pääsee portaille, huomaa räntäsateen ja kääntyy katsomaan silleen vähän niin kuin kulmiensa alta, että en minä tuonne viitsi lähteä. Heilauttaa häntäänsä ja painuu takaisin sisälle.

Käy omassa vessassan, niin ulos ei tarvitse päästä muuten kuin ulkoilun riemusta. Ei mene koiranilmaan.

Vierailija
49/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista, mutta kissojen kanssa oon jotenkin samalla aaltopituudella. Varmaan palaisin loppuun, jos olisi joku hyperaktiivinen koira hoidettavana. Tosiaan voin sanoa, että olen liian laiska koiranomistajaksi. Kissat on myös rentouttavia, kun ne osaa ottaa niin rennosti itse.

Kissoja on myös tosi erilaisia. Mä olen tottunut sosiaalisiin sylikissoihin, niissä kyllä yhdistyy kissan ja koiran parhaat puolet.

Vierailija
50/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Valtaojalla on muistaakseni kilpikonna. Niin että eipäs aliarvioida kilpikonnien kiehtovuutta.

Vierailija
51/86 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on miljoona kertaa parempia kun katit!

Vierailija
52/86 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on miljoona kertaa parempia kun katit!

Ja katit on tyhmiä ja pelkureita, hyppii kattoon pikku rasahduksista ja pelkää KURKKUJA! Ovat myös itserakkaita.

Vierailija
53/86 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kissoja! On minulla koirakin, tykkään niistäkin.

Vierailija
54/86 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se osoittaa, että koirat todella välittävät omistajistaan. Kun taas kissat eivät niinkään. TOI OLI YHEN TUTKIJAN TUTKIMUS!

Vierailija
55/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tää riipu ihan kissasta millainen lemmikki se on. Osa kissoista rakastaa olla sylissä ja silittämistä, jos et osaa tehdä sitä oikein, niin sitten ei luultavasti toki tykkää. Meidän kissa ainakin jaksaa vielä vanhempanakin leikkiä vaikka kuinka. Mua on ainakin stressannut hoitokoira, joka on koko ajan kiehnäämässä kyljessä. Kissa ei ole läheisriippuvainen. Mä kyllä tykkään ihan katsellakin kissoja, ne keksii itsekseen enemmän ja jännempää tekemistä kuin esimerkiksi koirat.

Vierailija
56/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Kiitos mielipiteestä.

Vierailija
57/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koiraihminen, mutta selkäsairauteni vuoksi en voi koiraa enää ottaa ( en pysty kävelemään kuin 1-2km kerrallaan). Kaipasin kuitenkin eläintä elämääni. N. 4v. sitten elämääni tassutteli 1,5vuotias Ragdoll rotuinen kissapoika. Nehän ovat koiria kissan muodossa! Eli hyvin koiramaisia. Seurallisia ja oppivaisia. Kiintymys tämän Pepe-pojan kanssa on molemminpuolinen. Olen paljon yksin, joten siitä on seuraa. Vaikka Ragdollit on hiljaisia, niin Pepe kyllä vastailee kun sille juttelen, sellaisella vienolla kurh- äänellä. On totisesti ottanut paikan sydämessäni!

Vierailija
58/86 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerää sanoa "laiskan ihmisen lemmikki". Kyse kun on vain elämäntavoista ja persoonasta yleisesti eikä siihen tarvii mitenkään liittyä laiskuus. Kissa vetoaa muhun enemmän kuin koira koska olen persoonaltani rauhallinen ja introvertti joka myös tahtoo omaa aikaa päivässä. Touhottava ja jatkuvasti huomionkipeä koira stressaisi mua pitkällä ajalla.

Olen myös yöpöllö/aamu-uninen joten aamuvarhain ulkoilut eläimen tarpeille pääsemiseksi stressaisivat myös. Siinäkään ei ole kyse laiskuudesta vaan peruspersoonasta. Maailma ja yhteiskunta tarvitsee kummankin tyypin persoonia toimiakseen; niitä jotka virkistyy illalla ja ovat aamu-unisia eli ovat tuotteliaimmillaan illalla ja yöllä sekä niitä jotka väsyvät illalla ja rakastavat aikaista aamua ja ovat tuotteliaita päivällä.

Laiskuutta ei ole sekään ettei huvita lähteä ulos kaatosateessa, räntäsateessa, kovassa helteessä tai pakkasessa. Jos väität että tuollaisilla ilmoilla et jäisi mieluummin sisälle kuin veisit koiraasi lenkille tai tarpeilleen...niin joko valehtelet halussasi vaikuttaa täydelliseltä ja oikeasti et tee niin joka säällä tai olet äärimmäisen harvinainen ihminen joka nauttii ulkoilusta millä tahansa ilmalla jollaista en ole koskaan tuntenut.

Vierailija
59/86 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n mielipide perustuu yhteen ainoaan omistamaansa kissaan niin ei kyseisellä mielipiteellä painoarvoa ole, ei voi vielä sanoa että tietää mistä puhuu. Ap:n viesti kirkuu tietämättömyyttä, kokemattomuutta ja hirvittävää yleistystä.

Mulla on ollut kolme kissaa ja olen kaikenkaikkiaan elämässäni tuntenut kahdeksan plus katsellut lukuisia videoita ja dokumentteja.

- Kaikki kissat tulevat ihmisen luokse myös silityksiä ja rapsutuksia hakemaan, eivät vain ruokaa - jos ne on pennusta asti asianmukaisesti sosialisoitu ihmisiin. Toiset yksilöt enemmän kuin toiset. On totta että kissaa ei voi mennä paijaamaan ihan milloin vain itseä huvittaa, mutta ihmettelen miksi se on jonkun mielestä huono asia. Luulisi ihmisolentona ymmärtävän henkilökohtaisen tilan ja oman rauhan tärkeyden.

Kaikki kissani ovat viihtyneet paljon kainalossani/kyljessäni kehräämässä ja paijattavana, nykyiset jopa tuntikausia kerrallaan. Mutta viihtyvät yhtä hyvin myös keskenään. Olen niille perhettä. Nuolevat ja nipistelevät kasvojani ja käsiäni kuin toistensa turkkeja. Kissa nimenomaan EI ole katselueläin vaan fyysinen kontakti on sille olennaista. Sillä vaan kuten ihmiselläkin on rajansa kuinka paljon ja milloin.

- kissat ovat vähintään yhtä älykkäitä kuin koirat, niille voi opettaa kaiken saman mitä koirallekin jos haluaa siitä tempuilla viihdyttävän lemmikin. Se ei toki tee niitä aina just silloin kun sinä haluat mutta ssenkin pitäisi olla kunnioitettava ominaisuus eikä nenänvartta pitkin tuomittava "vika". Itse asiassa se että ei sokeasti ja pää kolmantena jalkana tee temppuja vain jonkun toisen viihdykkeeksi kertoo suuremmasta älykkyydestä. Tai no, ei kai koiratkaan välttämättä aina haluaisi mutta niillä on niin ylitsevuotava miellyttämishalu.

- kissa ei aina tarvitse ihmistä viihdyttääkseen itseään ja niiden itsenäistä leikkiä on kiva seurailla. Mutta kissakin voi kutsua ihmisen leikkiin ja nauttivat siitä että huoltajansa leikkii niiden kanssa. Ihan kuten lapsetkin.

- Kissoistakin on useita ihmishenkien pelastamisuutisia. Etsipä vähän huolellisemmin. Etenkin YouTubessa on videoita ja dokumentteja. Parhaiten jäänyt mieleen miten yksi kissa sitkeästi ja päättäväisesti herätti omistajansa keskellä yötä kun talossa oli kaasuvuoto sen sijaan että olisi häipynyt kissanluukusta ulos. Ja miten yksi kissa hälytti toisen omistajansa kun toinen oli sydänkohtauksen kourissa lattialla. Ja miten yksi kissa ryntäsi kohti ja keholäimäisi isoa koiraa joka oli hyökkäämässä pikkupojan kimppuun. Ja niin edelleen.

Ei ne kaikki koiratkaan mikään sataprosenttisia henkivakuutuksia ole. Jotkut persoonat on yliystävällisiä tai pelkureita.

- Ainoa mikä ap:n viestissä on pätevä väite on ettei kissoja saisi päästää kulkemaan vapaana ulkona, ainakaan kaupungissa.

PS. Se että kissat säikkyvät helposti ja pelkäävät kurkkuja ei tarkoita että ne olisivat tyhmiä. Se on niiden evoluutiossa, koska ne ovat petoeläimen lisäksi samalla pieniä saaliseläimiä. Ehkä kurkku muistuttaa liikaa käärmettä.

Vierailija
60/86 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap et ymmärrä elämästä mitään. Koirat ovat rasittavia läheisriippuvaisia hörhöjä ja niissä on kamalasti hommaa. Kissa on herttainen eläin jonka oppii hitaasti tuntemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi