Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissat on tylsiä lemmikkejä. Miksi jotkut haluaa kissan?

Vierailija
26.12.2015 |

En voi ymmärtää, miksi joku haluaa kissan! Yhtä tylsä eläin ku joku kilpikonna. Kissa vaan on ja hengittää. Sitä ruokitaan mutta rapsuttaakaan ei paljoa voi, kun kissat ei yleensä välitä sellasista, tulevat silitettäväksi jos sattuvat haluamaan.

Kissa on vaan joku katselueläin. Sama kun sen laittais johki lasiterraarioon ja sinne vettä ja ruokaa ja siinä sitä voi sitten katsoa ken haluaa :D

Kissan kanssa ei voi harrastaa mitään, toisin kun koiran kanssa. Kissa ei pidä ihmiselle seuraa läheskään niin, miten koira. Koirat on älykkäitä ja ihmisen paras ystävä, kuten aina sanotaan. Kissat on tyhmiä, eikä missään oikein ole uutisia, miten kissa on pelastanut jonkun ihmishengen, mutta koirista tälläisiä uutisia on lukuisia.

Ja jotkut päästävät kissat ulos irralleen ja monesti tälläset kissat on jopa viikkotolkulla jossain hengailemassa. Mitä helvetin iloa tuollasesta eläimestä voi olla? Eikö ole aika stressaavaa miettiä, että missähän se meidän kissa luuraa ja onko edes hengissä?

Ja miksi jotkut edes pitävät kissoja irrallaan, eikö ole aika hemmetin välinpitämätöntä? Mut sellasiahan te kissanomistajat olette!

Kissa on LAISKAN IHMISEN LEMMIKKI.

Tiedän mistä puhun, mulla oli joskus kissa. Ja on myös ollut, sekä on tälläkin hetkellä koiria. Joten pystyn vertailemaan. Kissan kanssa elämä oli tylsää ja itestäkin tuli kunnon sohvaperuna kissan myötä :D Koiria kun on, tulee liikuttuakin!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit itse omaan kysymykseesi. Kissa on laiskan ihmisen lemmikki.

Vierailija
22/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltymyksiä on erilaisia, niinkuin on ihmisiä ja eläimiäkin. Kaikki eivät yksinkertaisesti halua lemmikikseen koiraa, eikä se monen elintapoihin edes syystä tai toisesta sovi.

Jospa koittaisit purkaa henkilökohtaiset tunnepatoumasi kissoja ja kissanomistajia kohtaan ihan keskenäsi, ja vasta sitten synnyttää puolueettomasti rakentavaa keskustelua aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkottamaan hiiret.

Vierailija
24/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat eivät ole tyhmiä. Niillä ei ole ainuttakaan syytä mielistellä ihmistä kieli pitkällä. Kissat jallittaa koiria mennen tullen ja palatessa.

Tykkään molemmista eläimistä, mutta koiraihmiset ovat yleensä just sellasia, että jos et halua heidän koiraansa syliisi sohvalle, saat luvan häipyä. Kissaihmiset taas eivät odota kaikkien muidenkin rakastavan kissaansa.

Saat minulta karhean kielen nuolaisun hyvin sanottu.

Vierailija
25/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmisten loputon lässytys kissojensa ajatuksista ja sanomisista ajaa hulluksi.

Ihmettelen ihmisiä, jotka pitävät kissoja vapaana ja surevat sitten, kun se hölmö katti on jäänyt auton alle ja kuski ehkä väistänyt niin että ihmisille on tullut vaaran paikka.

Vierailija
26/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaverin luona yötä, kenellä on kaksi koiraa ja kaksi kissaa

-koirat olivat koko ajan nylkyttämässä

-koirat hyppivät koko ajan päälle ja kuolasivat

-koirat tuhosivat sinä aikana pari kukkapurkkia lattialle ja rikkoivat säkkituolin ja levittivät muhat lattialle

-näykkivät hampailla

-koko ajan puskivat ja vaativat huomiota ja rapsutuksia ja vikisivät

Kissat:

- viettivät rauhassa aikaa omissa oloissaan

-tulivat välillä viereen ja odottivat rauhassa rapsutuksia

-olivat hiljaisia ja rauhallisia

-kävivät rauhassa syömässä, kun niille antoi ruokaa

-tulivat välillä syliin kehräämään

Kyllä, mieluummin olen laiska ihminen ja ottaisin kissan lemmikiksi, jos lemmikkiä haluaisin. Pidin enemmän niistä kissoista. Koirat kävivät todella hermoille ja lähdin kotiin päivää aiemmin, kuin olin aikonut.

- kuolaus, yli kaiken. Älä koskaan vie koiraasi toisen kotiin, itse olet päättänyt mitä teet. Jos sinä ihmisenä kuolaiset meidän lattiat, matot, sohvat ja lasten tavarat, voisitko miettiä uudelleen, miksi otit koiran, jos ja kun se ei sovi sosiaaliseen ihmismaailmaan. Haluan sanoa myös sinulle, että koiran paikka ei ole häkissä, eikä missään ahdatuissa tiloissa. Ihan raivoissani kyllä olen, kun näitä koiriä pidetään pihalla häkeissä, viiittä vaille olen ollut etten pimahda näihin ja se tuli nyt. Se räksyttävä koira siellä naapurissa, pahimmillaan jos on häkissä tai hihnan päässä, omalta kohdalta lähtee nyt slle perkulee hienon mökin omistajalle, kuten meillä muillakin vastaavat mökit. Tätä kolme vuotta kuunnellut ja ajanut ohi, niin en hyväksy. Tsekkaan sen pirskatin naapurin tiedot tie-ja osoiterekisteristä, lähetän sanoman printattuna. Olen kisuihminen, mutta välitän yhtälailla kaikista ihmisistä ja eläimistä, jos kaltoin kohdellaan.

Vierailija
27/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissa leikkii jopa piilosta, rakastaa palloleikkejä, kehrää vieressä, aamulla "luetaan" lehti yhdessä. Minusta kissa pitää seuraa jo pelkällä olemuksellaan.

Vierailija
28/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmisten loputon lässytys kissojensa ajatuksista ja sanomisista ajaa hulluksi.

Ihmettelen ihmisiä, jotka pitävät kissoja vapaana ja surevat sitten, kun se hölmö katti on jäänyt auton alle ja kuski ehkä väistänyt niin että ihmisille on tullut vaaran paikka.

Sun lapses ei saa olla ikinä vapaana, koska eihän siinä ole mitään järkeä? Sun lapsi oli suojatiellä ja ajettiin päälle. Muitakin luontokappaleita on vapaana tuolla, hölmäjä ihmisiä, pieniä lapsia jotka luottavat muihin ihmisiin. Kuski ei väistänyt?

Vierailija
29/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua silitellä sellaista joka haisee ja tunkee lähelle. Sellaisia on koirat. Kissat on puhtaita ja niitä kiva silitellä. Niiden kehräys tekee psyykkeelle hyvää. Rauhoittuu itsekkin.

Ja kyllä meidän ragdoll kissat seuraa aika usein.

Vierailija
30/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista aloituksesta yhtään meidän kissamme piirteitä. Se on ihmisiä kohtaan sosiaalinen, ulkoilee innolla hihnassa, rakastaa leikkimistä lasten kanssa ja osallistumista kaikkiin perheen tilanteisiin. Kun ollaan yhdessä vaikka pelaamassa, kisu on mukana vieressä. Tai mitä tahansa mielenkiintoista teen, ompelen, leivon tai luen kirjaa tai lehtiä, kissa olisi tunkemassa tassunsa sekaan. Ymmärtää kyllä, ettei leipomuksiin saa mennä lähelle, mutta mieli tekisi.

Ihastuttavan mieltä lämmittävää on, kun kissa tassuttelee luokse, ja sanoo pur, ennen kuin hyppää vierelle. 

Muut tuntemani kissat ovat kaikki omanlaisiaan persoonallisuuksia. Meillä on tällainen ihmisten kaveri.

Vierailija
31/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun lapses ei saa olla ikinä vapaana, koska eihän siinä ole mitään järkeä? Sun lapsi oli suojatiellä ja ajettiin päälle. Muitakin luontokappaleita on vapaana tuolla, hölmäjä ihmisiä, pieniä lapsia jotka luottavat muihin ihmisiin. Kuski ei väistänyt?

Kissaihmisen primitiivireaktio, mistä ei saanut mitään selvää.

Itse en todellakaan väistä hirveä pienempää eläintä ja kissojakin on alle jäänyt. En riskeeraa ihmishenkiä liikenteessä.

Vierailija
32/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat nyt höhöttää jokaisen ihmisen kanssa, se on ihan kivaa. Kissan kun saat höhöttämään itsesi kanssa niin se on ihanaa!

Meidän kissa nukkuu suurimman osan ajastaan, loput ajastaan se on kamalan utelias jokaiseen asiaan mitä me ihmiset tehdään ja se, kun kissa päättää tulla siihen viereen nukkumaan..Silloin tiedät, että olet tehnyt jotain oikein sen kanssa..=)

Koirat rakastavat ehdoitta, mutta kissan rakkaus pitää ansaita..=)

Vierailija
33/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, klikkasin ketjua "kauhein kommentti jonka olet saanut palstalla" ja tämä avautui. Luin ihmeissäni aloitusviestiä, että on kyllä ap tainnut pahoittaa mielensä pahemman kerran jonkun kissamielipiteistä, jos tämä on kauhein kommentti.

Vierailija
34/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut olevani kissana hyvinkin haluttua seuraa?

Vierailija
35/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 kissaa, jotka ovat leikkisiä, sosiaalisia ja antavat hellyyttä jopa ärsyttävyyteen asti :D Toinen on fiksu, jolle voi opettaa lähes mitä vain, ja toinen on tyhmä ja höpsö jonka edesottamuksille on kiva naureskella. En keksi mitään lemmikin ominaisuutta, jota ei olisi kissoillani.

Tykkään myös koirista, mutta (pelkkien) koirien omistajat ovat monesti aika persläpiä ihmisiä :)

Vierailija
36/86 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato räntää, vettä tai oli 30 astetta pakkasta ni kissaa tartte viedä mihkään.

Vierailija
37/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on kyllä pöljiä elukoita. Hyppivät pöydille eivätkä välitä ihmisistä niinku koirat. Kissa tulee ihmisen luo vain jos tarvii jotain kuten ruokaa. Koira tulee ihmisen luo koska haluaa ja koska on kiintyny omistajaansa.

Ja meidän koirat eivät todellakaan hypi vieraita vasten. Joku täällä kirjotti jotain, että jonku koirat hyppii vieraita vasten ja kokoajan häsläävät. Se johtuu siitä kun typerä omistaja ei ole koiriaan kouluttanut.

Meidän koirat istuvat nätisti paikoillaan vaikka vieraita tulee. Luvan kanssa saavat mennä haistelemaan. Keittiöön eivät tule. Ovat rauhallisia ja tottelevat, kun olen pennusta asti ne opettanut.

Vaikka isoja ovatkin, toinen 70kg ja toinen 60kg.

Vierailija
38/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutaako kenenkään muun kissa palloa ja tuo sen aina takaisin heitettäessä vaikka minne? Sellasia pehmeitä superlonipalloja, halkaisia joku 4 cm tjtn?

Meillä pentu 8 kk haluaa joka ilta tehdä tuota just kun menen sänkyyn ja alan katella telkkua. Ei lopettaisi leikkiä ollenkaan ja pallo palautuu aina muutamassa sekunnissa vaikka mistä:) Rakastaan tuota, on muutenkin kovin hellyyttä antava ja kaipaava, nukkuu joka yö joko päälläni tai ihan vieressäni. Just hommasin sille kissapuun ja on kovin mielissään siitä:)

Kissat on ihania<3

Vierailija
39/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet tässä perustelee miksi kissat on kivoja luettelemalla juuri kissojen koiramaisia ominaisuuksia, kuten sosiaalisuutta, sitä että osaa temppuja jne.

Musta taas kissat on kivoja juuri siksi, että ne on itsenäisiä, koska itsekin olen. Tykkään paljon sekä kissoista että koirista, mutta olen liian itsekäs ja laiska lenkittämään koiraa montaa kertaa päivässä, enkä välttämättä jaksa olla antamassa sitä huomiota IHAN koko aikaa, eikä lemmikin toisaalta tarvitse myöskään olla viihdyttämässä mua tempuillaan kaiken aikaa. Tässä nyt joitakin syitä, miksi joku voisi haluta kissan koiran sijaan. 

Vierailija
40/86 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi tehä siitä paistia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi