Kissat on tylsiä lemmikkejä. Miksi jotkut haluaa kissan?
En voi ymmärtää, miksi joku haluaa kissan! Yhtä tylsä eläin ku joku kilpikonna. Kissa vaan on ja hengittää. Sitä ruokitaan mutta rapsuttaakaan ei paljoa voi, kun kissat ei yleensä välitä sellasista, tulevat silitettäväksi jos sattuvat haluamaan.
Kissa on vaan joku katselueläin. Sama kun sen laittais johki lasiterraarioon ja sinne vettä ja ruokaa ja siinä sitä voi sitten katsoa ken haluaa :D
Kissan kanssa ei voi harrastaa mitään, toisin kun koiran kanssa. Kissa ei pidä ihmiselle seuraa läheskään niin, miten koira. Koirat on älykkäitä ja ihmisen paras ystävä, kuten aina sanotaan. Kissat on tyhmiä, eikä missään oikein ole uutisia, miten kissa on pelastanut jonkun ihmishengen, mutta koirista tälläisiä uutisia on lukuisia.
Ja jotkut päästävät kissat ulos irralleen ja monesti tälläset kissat on jopa viikkotolkulla jossain hengailemassa. Mitä helvetin iloa tuollasesta eläimestä voi olla? Eikö ole aika stressaavaa miettiä, että missähän se meidän kissa luuraa ja onko edes hengissä?
Ja miksi jotkut edes pitävät kissoja irrallaan, eikö ole aika hemmetin välinpitämätöntä? Mut sellasiahan te kissanomistajat olette!
Kissa on LAISKAN IHMISEN LEMMIKKI.
Tiedän mistä puhun, mulla oli joskus kissa. Ja on myös ollut, sekä on tälläkin hetkellä koiria. Joten pystyn vertailemaan. Kissan kanssa elämä oli tylsää ja itestäkin tuli kunnon sohvaperuna kissan myötä :D Koiria kun on, tulee liikuttuakin!
Kommentit (86)
Koira on lahjottavissa nakinpalalla, kissaa et noin vaan kaveriksesi huijaakaan.
Koiralla on valtava tarve miellyttää ihmistä, kissa taas on itsenäinen.
Ehkä tämäkin kertoo, minkälaiset ihmiset ottavat lemmikikseen sen toisen.
Koirat haisee ja kuolaa, ovat kaikkineen paljon sottaisempia, kuin kissat. Koiraa saat viedä lenkille, vaikka taivaalta tulisi mitä. Rapaa tulee tassuissa sisään, samoin teidän koiraihmisten sänkyyn, jos annatte niiden nukkua kanssanne vuoteessa. Muistakaa myös punkit, joita koiran turkissa vilisee. Samassa sängyssä nukkuvat koiranomistajat saavat niitä itseensäkin.
On varmasti kivaa lähteä koiran kanssa aamuyöllä kaatosateeseen hädälle, kun koiralle pamahti syysripuli.
Kissan kanssa näitä em. ongelmia ei ole.
Koirat on kivoja, mutta kotiini en sellaista koskaan ottaisi, olen siihen ihan liian siisti ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ap et ymmärrä elämästä mitään. Koirat ovat rasittavia läheisriippuvaisia hörhöjä ja niissä on kamalasti hommaa. Kissa on herttainen eläin jonka oppii hitaasti tuntemaan.
Pöh, minun kissani tulee illalla katsomaan televisiota viereen sohvalle, nukkuu sängyssä kanssani ja tarvitsee paljon leikkiä ja silitystä ja huomiota.
Jos kissa on apaattinen, vika on omistajassa. Mun kissa ainakin touhusi niin, että sai nauraa päivittäin sen sekoiluille.
Kyllä kissatkin pelastavat henkiä. Googlaa vaikka, kuinka ovat alkaneet naukua ja hyppiä ihmisten päälle yöllä, kun tuli on irti. You Tubessa on videoita, kun kissa hyökkää pikkulasta uhkaavan koiran tai muun eläimen päälle kotipihassa ja ajaa karkuun.
Mä opetin kissani antamaan high 5, sanomaan miau ja ymmärtämään "tule, ruoka ja ei", sekä hyppäämään lattialta syliin ja hulahula renkaan läpi :) seuraavat myös kotona, ovat uteliaita, puheliaita ja seurallisia.
No ei kyllä ole tylsiä! Itselläni on kaksi kissaa jotka seuraavat ja tulevat syliin. Nukkuvat kainalossa ja leikkivät leluilla. Toinen kissoista tulee suihkuun mukaan ja tassuttelee vedessä. Mouruaa ovella jos ei pääse kylppäriin. Tämä aloitus taisi olla provomielessä kirjoitettu.
Muutaman tunnin kuluttua, heti töiden jälkeen, lähdetään meidän kahden tosi tylsän kissan kanssa päivän toiselle ulkolenkille. Bongaillaan lintuja, juostaan parin rusakon perässä, ihmetellään muutenkin maailmaa ja kiivetään muutamaan puuhun. Sitten tullaan kotiin syömään ja illalla nautitaan kissojen järjestämästä hippa- ja paininäytöksestä, kunnes toinen käpertyy nojatuoliin vetämään henkeä ja toinen kömpii sohvalle kainaloon nukkumaan, kun katsotaan telkkaria. Sitten iltapala ja iltapesut, joihin kissat ottavat aktiivisesti osaa, ja lopulta kaikki yhdessä samaan sänkyyn nukkumaan, kunnes sitten aamulla taas aamulenkille ennen töihin lähtöä. Eipä noiden kanssa tylsää ehdi olla, kun touhua ja vautia riittää ja molemmat ovat tosi sosiaalisia ja kaikkeen osallistuvia. Kissoissa on eroja - ei niitä voi yhteen niputtaa, kuten ei koiriakaan. Ja kissan sosiaalisuuteen ja aktiviisuuteen vaikuttaa todella paljon omistaja. Huonon omistajan kissa on varmasti tylsä lemmikki. Oikein sosiaalistettu, virikkeellistetty ja hyvin hoidettu ja kohdeltu kissa sen sijaan on todella hauskaa seuraa.
Kissat ne vasta kuseksiikin joka paikkaan ja niitten kusi haisee ihan hirveeltä. Tiedän sen kun Kaverillani on kissa ja koirista on paljon enemmän iloa kun kissat ne ei osaa tehdä muuta kun tuijottaa tyhjään ja maukua ja kävellä huonekalujen päällä. (Oon todella myöhässä mutta mitäpä se haittaa😏)
Koirat on parempii kirjoitti:
Kissat ne vasta kuseksiikin joka paikkaan ja niitten kusi haisee ihan hirveeltä. Tiedän sen kun Kaverillani on kissa ja koirista on paljon enemmän iloa kun kissat ne ei osaa tehdä muuta kun tuijottaa tyhjään ja maukua ja kävellä huonekalujen päällä. (Oon todella myöhässä mutta mitäpä se haittaa😏)
Kissalle voi opettaa sen minkä koirallekin ja ne nauttivat metsästysleikeistä ja haasteista. Ja jos kissa varhaislapsuuden jälkeen pissii mihinkään muualle kuin hiekkalaatikkoonsa niin siihen on syy jonka voi korjata. Ei ne huvikseen hiekattomalle alueelle tarpeitaan tee.
- Se ei koe reviiriään turvalliseksi vaan kokee tarpeen merkkailla sitä omakseen. Tämä on ongelma lähinnä jos kodissa tai sen ympärillä on vieraita kissoja. Kotiin ei siis kannata tuoda uutta kissaa ja vain jättää ne keskenään vaan tutustuttaa ne toisiinsa ja reviirin jakamiseen pikkuhiljaa. Kissa-asiantuntija Jackson Galaxy on tehnyt opastevideon aiheesta.
- Se on pahasti stressaantunut. Selvitä voiko tämä olla ja poista stressin aiheuttaja.
- Sillä on juoksuaika eli haluaa mainostaa itseään nartulle/urokselle.Sterilointi/kastrointi auttaa. Kallistahan se on mutta eiköhän nykyään kaikki isommat klinikat tarjoa osamaksu mahdollisuuden.
- Et siivoa sen hiekkalaatikkoa riittävän usein. Ei kukaan halua kakkojen päällä astella.
- Käyttämäsi hiekka tuntuu ikävältä tassuissa tai hajuste ärsyttää. Hajusteeton tai luonnon hajuinen mikrohiekka on yleensä varma valinta.
- Jos laatikko on katollinen kokeile ottaa katto pois. Se saattaa tuntea olonsa loukutetuksi.
- Sillä on jokin sairaus, tai trauma laatikkoon liittyen. Vanhuskissalla voi olla reuma eikä se halua mennä korkeareunaiseen laatikkoon koska se sattuu luihin.
- Laatikossa on liian paljon tai liian vähän hiekkaa. Yksilökohtaista miten paljon tuntuu hyvältä.
Minusta läheisyys, kissan silittäminen ja kehräyksen kuuntelu eivät ole tylsiä asioita. Päinvastoin, tekee tosi hyvää mielelle ja stressitasoille. Joku koiran kanssa suorittaminen ja kohkaaminen ei kiinnosta pätkääkään. Pidän hauskaa ja olen aktiivinen muualla. Kissat tuovat hyvää rauhoittavaa tasapainoa.
No kyllä joskus sitä miettii että miksi tuon katin piti nurkillensa ottaa, haahuilee vaan päivät pitkät huoneesta toiseen, ei välitä huomionosoituksista mitä minä annan ja jos en huomioi ollenkaan niin en sitä huomiota kissalta myöskään saa. Ihme haaveilijakissa. Paljon menee rahaa mokomaankin katinrohjakkeeseen kun ei kuitenkaan mitään anna takaisin.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, miksi joku haluaa kissan! Yhtä tylsä eläin ku joku kilpikonna. Kissa vaan on ja hengittää. Sitä ruokitaan mutta rapsuttaakaan ei paljoa voi, kun kissat ei yleensä välitä sellasista, tulevat silitettäväksi jos sattuvat haluamaan.
Kissa on vaan joku katselueläin
No eihän ole vain katselueläin! Kissan kanssahan voi jutellakin, tai viestiä muuten. Ne ovat persoonia! Kissan kanssa tulee fiilis, että oikeasti on jonkun kanssa. Sellaisen, jolla on omakin tahto.
Kissat toki tulevat silitettäväksi vain kun haluavat, mutta kyllä moni kissa tulee aika usein. Ihanaa pehmoista lämmintä kissaa pääsee siis kyllä rapsuttamaan
Ja kyllä kissaa mielellään ihan vain katseleekin! Miksi muuten muka netin kissavideot olisivat niin suosittuja? Paitsi että kissaa ruokitaan, sitä myös leikitetään, jolloin se tekee kaikkea hassua. Mahdollisesti myös ulkoilutetaan, tosin riippuu tietenkin kissasta, haluaako se ulos.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä joskus sitä miettii että miksi tuon katin piti nurkillensa ottaa, haahuilee vaan päivät pitkät huoneesta toiseen, ei välitä huomionosoituksista mitä minä annan ja jos en huomioi ollenkaan niin en sitä huomiota kissalta myöskään saa. Ihme haaveilijakissa. Paljon menee rahaa mokomaankin katinrohjakkeeseen kun ei kuitenkaan mitään anna takaisin.
Kuulostaa että kissallasi on tylsää. Ehkä sille kannattaisikin hankkia parempi koti; et vaikuta yhtään kissaihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että kissallasi on tylsää. Ehkä sille kannattaisikin hankkia parempi koti; et vaikuta yhtään kissaihmiseltä.
Luulin olevani kissaihminen, mutta en sitten nähtävästi olekaan :( juu kyllä mielessä on ollut että hankkisi sille uuden kodin mutta on niin kiintynyt kuitenkin lapseeni (ja toisinpäin)!että sen takia haluan yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin olevani kissaihminen, mutta en sitten nähtävästi olekaan :( juu kyllä mielessä on ollut että hankkisi sille uuden kodin mutta on niin kiintynyt kuitenkin lapseeni (ja toisinpäin)!että sen takia haluan yrittää.
Leikitätkö kissaasi koskaan? Onko sinulla kotona mitään kiinnostavia paikkoja, joihin kissa voi mennä? Tuotko koskaan uusia pahvilaatikoita tms. jännää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitätkö kissaasi koskaan? Onko sinulla kotona mitään kiinnostavia paikkoja, joihin kissa voi mennä? Tuotko koskaan uusia pahvilaatikoita tms. jännää?
On paljon pahvilootia ja leluja. Leikitetään päivittäin. Tuntuu vain ettei tuolle mikään riitä. Juoksee seiniä pitkin jos olen jättänyt yhden leikkikerran välistä. Valjaisiin ei totu millään.
Huoh miten ihminen voi olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Huoh miten ihminen voi olla noin tyhmä.
Tarkoitatko aloittajaa?
Pöh, minun kissani tulee illalla katsomaan televisiota viereen sohvalle, nukkuu sängyssä kanssani ja tarvitsee paljon leikkiä ja silitystä ja huomiota.