Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työkaveri leuhki matkallaan muttei tajunnut kun kyselin vähän

Vierailija
26.12.2015 |

Siis en edes tiennyt että joku voi olla noin tono! Se leuhki Thaimaan matkallan, joo äidin kanssa reissussa. Kysyin siltä että millä lentoyhtiöllä niin mutisi että suomalaisella. Sitten kysyin että mitä kautta bookkasi hotellin ni se ei tiennyt edes että hotelleja voi varata eri svustoilta. Hän vaan osti jonkun säälittävän pakettimatkan. Sanoin että nojoo onhan neki ihan kivoja jollekkin eläkeläisille mutta me ei matkusteta jos koskaan millään chartereilla. Meni sitte vähän hiljaisemmaksi. Myöskään se ei tiennyt että matka voi olla muutakin kuin viikon tai kaksi. Että niinkin kansainvälinen joo.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hiljensin toimiston epävirallisen johtajan tukemalla pari kertaa töihin miehen 65 000 eukan maasturilla. Yleensä kävelen sen 30min pätkän mutta välillä otan auton. Ihan vituuttani vaan.

Vierailija
22/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hiljensin toimiston epävirallisen johtajan tukemalla pari kertaa töihin miehen 65 000 eukan maasturilla. Yleensä kävelen sen 30min pätkän mutta välillä otan auton. Ihan vituuttani vaan.

Miksi luulet että kiinnostaa kenenkään auto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkat on ihan käteviä, jos ei osaa kieliä tai on pieniä lapsia, joiden kanssa ei jaksa alkaa säätämään.

Kohdemaahan ja sen kulttuuriin pääsee kuitenkin vähän paremmin sisälle, kun asioi itse ja käyttää samoja kulkuvälineitä kuin paikalliset. Itse suosin sohvasurffausta juuri tästä syystä. Tapaa mielenkiintoisia ihmisiä ja tutustuu paremmin eri kulttuureihin. Paikalliset tietävät myös parhaat ravintolat, joihin matkaoppaat eivät osaa neuvoa.

Vierailija
24/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää päteä miehen autolla, eikö sulla ole varaa omaan? Kehutko myös naapurin lasten koulumenestyksellä?

Vierailija
25/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas miten pikkusieluista porukkaa.

Vierailija
26/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai laitoit hintalapun tuulilasiin että menee viesti perille? 

Ja ihan miehen autolla. Sillähän sitä jo kelpaa leveillä. 

Vierailija
27/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että kiinnostaa kenenkään auto?

Toisten rahat kiinnostavat aina juoruämmiä, muita ei niinkään.

Vierailija
28/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kun sulla on nyt makee olo, kun sait työkaverin nolatuksi! Näin toimii vain erityisen hyvä ystävä, eiks jeh?

29/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen voi maksaa maksaa matkansa ja puhelunsa itte. täälätä ei ainakaan maksajaa tipu.

Vierailija
30/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tuskin edes tajuisin, että nyt joku tuli muuten kalliilla autolla töihin :-D. Mun takia ei tarvitse vaivautua.

Vierailija
31/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita hintalappua erikseen. Auton hintaluokka kyllä näkyy siitä selkeesti jokaiselle joka vähänkään autoista tajuaa.

Jaa tosiaan joo se on miehellä eniten käytössä kun se sitä tarvii. Ehkä luit ja ymmärsit viestistäni että työmatkani on kävellen 30min jonka teen mielelläni.

Ja joo kyyyllä: Kummasti käyttämäni auto kiinnosti ja oltoin suoraan ihmeissään että"onko teillä tuollainen auto?" Jotensakin epäuskoisella äänellä. Sitten jo kysyttiinkin että mitä se sun miehes tekeekään töikseen?

Te ette varmaan oikeesti tiedä kuinka ihmiset todellisuudessa ajattelee ja arvottaa toisiaan. Karua mutta totta.

Vierailija
32/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita hintalappua erikseen. Auton hintaluokka kyllä näkyy siitä selkeesti jokaiselle joka vähänkään autoista tajuaa.

Jaa tosiaan joo se on miehellä eniten käytössä kun se sitä tarvii. Ehkä luit ja ymmärsit viestistäni että työmatkani on kävellen 30min jonka teen mielelläni.

Ja joo kyyyllä: Kummasti käyttämäni auto kiinnosti ja oltoin suoraan ihmeissään että"onko teillä tuollainen auto?" Jotensakin epäuskoisella äänellä. Sitten jo kysyttiinkin että mitä se sun miehes tekeekään töikseen?

Te ette varmaan oikeesti tiedä kuinka ihmiset todellisuudessa ajattelee ja arvottaa toisiaan. Karua mutta totta.

aha. Olen sikäli onnekkaassa asemassa että tuttavapiirissäni ja suvussani rahaa on mutta kukaan ei sillä leveile. tuohon tyyliin. Siihen on niin kuin totuttu. Leuhkiminen ja leveily on moukkamaista. Ja hyvin maanläheisiä ihmisiä olemme kaikki, eräskin ystäväni tekee hankintansa kirpparilta vaikka on varakas perijä. - 30 min työmatka kävellen ei ole matka eikä mikään; itsekin kävelen mielelläni. Se on ekologisempaa ja saa työpäivän hyvin käyntiin. Eipä ihan heti tulisi mieleen että ajaisin töihin mieheni (enkä edes omallani) autolla leveilemään mutta kukin tyylillään. En myöskään tuo esiin tai korosta varallisuuttani töissä, olen työntekijä muiden joukossa vaikka rahan vuoksi ei tarvitsisi töissä käydäkään. Pidän työstäni ja koskaan ei tiedä mitä elämässä tapahtuu; on hyvä olla mahdollisimman vakaa taloudellinen tilanne esim. vakavan sairastumisen varalta. 

Vierailija
33/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatkat on ihan käteviä, jos ei osaa kieliä tai on pieniä lapsia, joiden kanssa ei jaksa alkaa säätämään.

Kohdemaahan ja sen kulttuuriin pääsee kuitenkin vähän paremmin sisälle, kun asioi itse ja käyttää samoja kulkuvälineitä kuin paikalliset. Itse suosin sohvasurffausta juuri tästä syystä. Tapaa mielenkiintoisia ihmisiä ja tutustuu paremmin eri kulttuureihin. Paikalliset tietävät myös parhaat ravintolat, joihin matkaoppaat eivät osaa neuvoa.

Aika vääristynyt käsitys pakettimatkasta :O Vai tarkoitatko jotain 70-luvun ryhmämatkaa? Se on kuule ihan eri asia. ..

Vierailija
34/34 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aha. Olen sikäli onnekkaassa asemassa että tuttavapiirissäni ja suvussani rahaa on mutta kukaan ei sillä leveile. tuohon tyyliin. Siihen on niin kuin totuttu. Leuhkiminen ja leveily on moukkamaista. Ja hyvin maanläheisiä ihmisiä olemme kaikki, eräskin ystäväni tekee hankintansa kirpparilta vaikka on varakas perijä. - 30 min työmatka kävellen ei ole matka eikä mikään; itsekin kävelen mielelläni. Se on ekologisempaa ja saa työpäivän hyvin käyntiin. Eipä ihan heti tulisi mieleen että ajaisin töihin mieheni (enkä edes omallani) autolla leveilemään mutta kukin tyylillään. En myöskään tuo esiin tai korosta varallisuuttani töissä, olen työntekijä muiden joukossa vaikka rahan vuoksi ei tarvitsisi töissä käydäkään. Pidän työstäni ja koskaan ei tiedä mitä elämässä tapahtuu; on hyvä olla mahdollisimman vakaa taloudellinen tilanne esim. vakavan sairastumisen varalta. 

Niin. Liittyneekö tämä nyt koko ketjuun, mutta menkööt. Olen kotoisin konservatiiviselta pohjanmaalaiselta seudulta, jossa tottatotisesti ihmisten arvo mitataan sillä että minkä verran on maata/muuta omaisuutta ja miten kauan suku on kyseisellä seudulla asunut. Ehdottomasti pitää myös olla autot ja muutkin koneet sitä myöten, minkä verran on lompsassa katetta. Mitkään vihertävät ajatukset eivät kyllä käytännön tasolla näy, vaikka siitä ehkä voi joku ääneen puhuakin.

Ehkä jossain etelä-helsingin kulttuuripiireissä rahan näyttäminen tai sen tekeminen selväksi että sitä muuten on, katsotaan turhaksi tai huonoksi käytökseksi. Mutta kyllä tuo maalais-suomi kattoo aika toisella silmällä asioita. Ja ekologisuus ei ole sielläpäin kovinkaan muotia.