Miksi lihavuudesta ei voi puhua?
Olen miettinyt usein täällä eri keskusteluja lukeassa, että miksi lihavuudesta ei voi puhua "normaalisti". Aina tulee joko niitä jotka omaavat ylimääräisiä kiloja haukkumaan kaikki, jotka esim. eivät voisi seurustella _lihavan_ (oikeasti reilusti ylipainoisen, ei vähän pyöreän) kanssa tai sitten niitä jotka haukkuvat kaikki lihavat tai yhtään ylipainoiset laiskoiksi pohjasakaksi. Onko täälä oikeasti vain vihaisia ylipainoisia, jotka kokee kaiken henkilökohtaisena luokkauksena ja todella pinnallisia ihmisiä, jotka ei nää muita syitä kuin laiskuuden ylipainon taustalla.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi puhua? Aikoinaan työkaveri muutti kauas pois ja soittelin hänelle silloin tällöin. Jokaisen puhelun aikana muisti kysyä "mitenkäs se sinun painosi". Minua ei huvittanut puhua painostani, joten lakkasin soittamasta hänelle. Harmi. Oli muuten kiva ihminen ja olisin halunnut kuulla kuulumisia.
Näin kävi myös minulle. Mä vastasin vain, että hyvää kuuluu, entäs sulle? ;D Ei edes tuosta tajunnut...
Mun silmille tuli jopa työnantajan äiti! Asteli kerran nenän eteen ja sanoi, että oot laihtunut! Ja ivallisesti jatkoi, että ootko ihan VAPAAEHTOISESTI laihtunut? :0 Ja alkoi neuvoa myös muissa työtehtävissä (mitkä sovittu oikean työnantajan kanssa), mitä ei taatusti olis laihalle tehnyt!
Kyllä on ihmiset röyhkeitä. Mutta onneksi nuo ääliöt voi dissata mennen tullen! :) Jätin tuon työnkin, ja menin uuteen pakkaan, kiusatkoot muita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niitä lihavuusketuja voi olla olla trollaamatta, kun sinne tulee aina näitä ammattiläskejä kertomaan(valehtelemaan)kuinka urheilevat 5h päivässä ja syövät 1000kcal eivätkä silti laihdu koska joku sairaus tai säästöliekki...
Tämäkin on NIiiiiiin totta!
Ja sitten tsempataan itseään vielä tyyliin "kävin tänään kuntosalilla joten täytyy syödä hyvin ettei lihakset surkastu. Paino on nyt noussut kuukaudessa 12kg joka on pelkkiä lihaksia koska käyn salilla eli olen terveellisempi ja paremmassa kunnossa kuin kukaan alle bmi 25. Ne ovat oikeastaan mua läskimpiä koska vaikka painan 115kg ja olen 160cm se on vaan treenattua lihasta."Tälläinen kärjistys on oikeasti surullista. Osa meistä ylipsinoisista urheilee paljon, mutta kaltaistesi mielestä se ei voi pitää paikkaansa, kun eijän ylipainoinen voi olla urheilullinen. Nimimerkki 3 ×viikossa uintia, yhteensä 9 kilometriä, 3 × viikossa sali. Kuntotestissä juuri 30 minuutissa 29 kyykkyä, 66 5 kilon oainon nostoa vuorotellen ylös, sillä tuloksella pesee huomattavasti itseäni nuoremmatkin. Kaltaistesi mielestä tämä ei ole vain mahdollista, kun on sitä ylipainoa reilusti (painoa 93 kiloa)
Sama. Itse olen taas aerobisilta ominaisuuksiltani "luonnonlahjakkuus". Kyllä, olen läski, mutta olen myös kestävä. Pystyn kävelemällä tainnuttamaan hyvin monet. Tänä syksynä kävelin vuoristossa (rinnettä ylös ja eri reittiä takaisin alas) 20 km, korkeusero 1300 metriä, 4 tunnissa. Ei mitenkään tavatonta - tiedän -, mutta ihan hyvin läskille.
Oo vau upeeta. Ota berliininmunkki palkinnoksi kun olet noin mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niitä lihavuusketuja voi olla olla trollaamatta, kun sinne tulee aina näitä ammattiläskejä kertomaan(valehtelemaan)kuinka urheilevat 5h päivässä ja syövät 1000kcal eivätkä silti laihdu koska joku sairaus tai säästöliekki...
Ja sitten tsempataan itseään vielä tyyliin "kävin tänään kuntosalilla joten täytyy syödä hyvin ettei lihakset surkastu. Paino on nyt noussut kuukaudessa 12kg joka on pelkkiä lihaksia koska käyn salilla eli olen terveellisempi ja paremmassa kunnossa kuin kukaan alle bmi 25. Ne ovat oikeastaan mua läskimpiä koska vaikka painan 115kg ja olen 160cm se on vaan treenattua lihasta."Tälläinen kärjistys on oikeasti surullista. Osa meistä ylipsinoisista urheilee paljon, mutta kaltaistesi mielestä se ei voi pitää paikkaansa, kun eijän ylipainoinen voi olla urheilullinen. Nimimerkki 3 ×viikossa uintia, yhteensä 9 kilometriä, 3 × viikossa sali. Kuntotestissä juuri 30 minuutissa 29 kyykkyä, 66 5 kilon oainon nostoa vuorotellen ylös, sillä tuloksella pesee huomattavasti itseäni nuoremmatkin. Kaltaistesi mielestä tämä ei ole vain mahdollista, kun on sitä ylipainoa reilusti (painoa 93 kiloa)
Sama. Itse olen taas aerobisilta ominaisuuksiltani "luonnonlahjakkuus". Kyllä, olen läski, mutta olen myös kestävä. Pystyn kävelemällä tainnuttamaan hyvin monet. Tänä syksynä kävelin vuoristossa (rinnettä ylös ja eri reittiä takaisin alas) 20 km, korkeusero 1300 metriä, 4 tunnissa. Ei mitenkään tavatonta - tiedän -, mutta ihan hyvin läskille.
Teepä sama perässä ;D Mistä tuli munkki mieleen? Taitaa herkku maistua siellä kotisoffalla? Rapakuntoinen laihaläski? ohis
Lihavista ei saa puhua koska he ovat niin katk...leppoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli juuri se juttu mistä kirjoitin. Mikset voi iloita toisen saavutuksesta, vaan sun pitää ruveta samantien vittuilemaan? Vai kuittailetko samalla lailla myös hoikille?
Onneksi itselleni ilo tulee liikunnasta ja siitä mihin pystyn, kaltaisesi dissaajat jää huomiotta. Mun kanssani sä voi lähteä uimaan, se 3 kilsaa uidaan tunnissa ja 20 minuutissa kaikilla uintilajeilla, myös perhosella. Sitten mennään salille ja jalkaprässiin heitetään 100 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki täydestä tollosta. Ihanko oikeasti kaikki läskit syövät berliininmunkkeja?
Minä syön hyvää terveellistä monipuolista kotiruokaa runsailla kasviksilla, mutta syön sitä liikaa. Itseasiassa näin on ollut aina, lapsuudesta asti. Syön vain liikaa. Tuotapa olen alkanut nyt työstämään mielessäni ja yritän oppia tavasta pois. Usko, ei ole helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi puhua? Aikoinaan työkaveri muutti kauas pois ja soittelin hänelle silloin tällöin. Jokaisen puhelun aikana muisti kysyä "mitenkäs se sinun painosi". Minua ei huvittanut puhua painostani, joten lakkasin soittamasta hänelle. Harmi. Oli muuten kiva ihminen ja olisin halunnut kuulla kuulumisia.
Mikset voinut sanoa, ettet halua tehdä tiliä painostasi joka puhelussa? Puhukaa suoraan, ihmiset!
Yhä yleisemmin valtaa alaa näkemys, että sairaalloisen ylipainon taustalla ovat psyykkiset seikat. Niinpä lihavuuden hoidon edellä ja ohella myös mt-tekijät tulisi hoitaa. Ylipainoiset jostain syystä kiistävät viimeiseen asti psykologiset vaikuttimet. Suolenpienennysleikkaukset pudottavat nopeasti painon, mutta niitä voi seurata muunlaisia vaikeuksia ja ongelmia kehon toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok puhua OMASTA lihavuudesta tai laihuudesta, niiden syistä ja seurauksista. Muiden ihmisten ongelmien vatvominen ei suta ketään, ainoastaan pahentaa tilannetta.
Kyllä koskee, ylipainoiset sairastavaT enemmän. Tämä on ihan lääketieteen fakta. Me tässä sosialidemokratiassa maksamme, me kaikki. Minäkin ja perheeni, joka normaalipainoinen ja terve. Vähän sama kuin alkoholistit ja tupakoitsijat. Itseaiheutetut terveysongelmat vaan ketuttaa. Tätähän ei tietysti saa ääneen sanoa, koska on myös terveitä läskiä, alkoholisteja, narkkareita ja röökinvetäjiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok puhua OMASTA lihavuudesta tai laihuudesta, niiden syistä ja seurauksista. Muiden ihmisten ongelmien vatvominen ei suta ketään, ainoastaan pahentaa tilannetta.
Kyllä koskee, ylipainoiset sairastavaT enemmän. Tämä on ihan lääketieteen fakta. Me tässä sosialidemokratiassa maksamme, me kaikki. Minäkin ja perheeni, joka normaalipainoinen ja terve. Vähän sama kuin alkoholistit ja tupakoitsijat. Itseaiheutetut terveysongelmat vaan ketuttaa. Tätähän ei tietysti saa ääneen sanoa, koska on myös terveitä läskiä, alkoholisteja, narkkareita ja röökinvetäjiä...
Tuota noin, miksei saa sanoa ääneen? Tietenkin ylipainoisilla on sairauksia.
Mutta mistä voit tietää, että maksat veroja vain lihavien sairauksien hoitoon? Eikö mitenkään ole mahdollista, että rahasi voisivatkin mennä vaikka väkivaltarikollisten, raiskaajien tai mamujen asianajajapalkkioihin? Taitaa kuule upota noihin viimeksi mainittuihin muutaman ylipainoisen verran pätäkkää?
Tutuista yksikään lihava ei muuten ole yhtään merkittävästi enempää ollut sairauslomalla, kun taas elintaparikolliset eivät koskaan tule veroja maksamaan. Alkoholisti on myös työkyvytön, sekä raiskauksesta tuomittu tuskin tulee työllistymään? Mutta maksa sinä lihavien edestä, pääset varmaan vähemmällä...