Vierailija

Kaipaan niin lapsuuttani, kun meillä ei mitenkään vietetty joulua. Uutena vuotena sitten Pakkasukko toi lahjat Moskovasta.

Ahdistaa kun joulua ei pääsee mihinkään pakoon ja siinä kärjistyy kaikki se paha ja epäoikeudenmukaisuus, mitä maailmassa on. Toki selitän lapsille, että jeesus ja joulupukki on porvarien ja amerikkalaisten imperialistien keksintöä, mutta kuitenkin jää sellainen riittämätön olo. Epäilen että mieskin haluaisi viettää joulua, vaikka vasemmistolainen on hänkin.

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ap, oletko provo. Olen työläiskodista, mutta meillä vietettiin aina joulua, oli perinteiset jouluruoat, pukki kävi, minulle lahjat, sinne ainoalle lapselle. Suurin osa on tavallisista perheistä, ja joulua on vietetty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huono provo, *haukottelee*

Keksikääs hei oikeasti jotain parempia nyt viihteeksi!

Miksi? 

Suomessa oli paljon kommunisteja vielä 70-luvulla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Etenkin maaseudulla. Naapuriin tuli joku neuvosto-lehti, opettelimme siitä kaverin kanssa kyrillisiä aakkosia :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Suomessa ei ole ollut todellisia kommunisteja kuin korkeintaan kourallinen. Neukkutouhulla ei ollut kommunismin kanssa mitään tekemistä, eikä aidosti neukkumielisiäkään ollut kuin pieni joukko. Eihän meillä ole aitoja porvareitakaan - käsi ojossa veronmaksajien rahoja ruikuttamassa täällä on patamustinkin mukamasporvari.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Niin oli vuonna 1918 myös. Noille 70-luvun kommareille ois vaan saanu tehdä sen mitä aiemmalle sukupolvelle tehtiin 1918.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Niin oli vuonna 1918 myös. Noille 70-luvun kommareille ois vaan saanu tehdä sen mitä aiemmalle sukupolvelle tehtiin 1918.

Millä lihaksilla?

70-luvulla Suomi oli Moskovan otteessa. Te nöyristelitte niitä! Pokkuroitte ja kumarsitte

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Ja minä olen niiden kommunistien jälkeläinen. Joulua vietimme aina, kuten kaikki muutkin tuntemani kommunistit. Vasemmistolainen olen vieläkin ja joulua tässä paraikaa vietellään. Kinkku on jo tullut uunista ja lanttulaatikko mennyt tilalle. Kuusen oli mies koristellut aamulla kun minä vielä nukuin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat