Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli tarkoitus lähteä reissuun mutten tiedä haluanko enää

Vierailija
24.12.2015 |

Miehen suvun luokse siis. Paikka on minulle uppo-outo, ihmiset upouusia, en tiedä yhtään mikä minua odottaa siellä. Yritin uskoa vakuutteluihin, että "mukavaa siitä tulee" jne, mutta nyt mies on ollut todella rasittava ja suorastaan töykeä viime aikoina, eikä reissu tuntemattomaan enää tunnu niin hyvältä idealta. Matka on jo maksettu, puhutaan onneksi "vain" kymmenistä euroista, mutta kyllä minua vituttaa maksaa tyhjästä jos en nyt menekään reissuun. Mies osti siis matkat molemmille ja minä maksoin oman osuuteni miehen tilille.

Huoh. En tiedä enää mistään mitään.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, voin kertoa että mieheni (luki 20 vuotta oltu kimpassa) vieläkin on joka kerta tyly ja töykeä minulle ennen kotonaan vierailua. Aluksi en ymmärtänyt sitä mutta tutustuttuani ko perheeseen ja perheen historiaan, olen ymmärtänyt miksi. Mies ei ole " kotonaan" lapsuuskodissaan ja oireilee sitä ennen vierailua (joita on jouluna ja juhannuksena).

Poikkiksesi taatusti jännittää ensivierailuanne ja siksi voi käyttäytyä tökerösti. Älä nyt sen takia peru sovittua reissua.

Minulle on tullut ihan eri fiilis, "poikkis" eli mies lähes 30-v on sanonut olevansa innoissaan tästä reissusta...

Eli mies on lähes 30-vuotias, tarkoitan.

Vierailija
22/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain olisi fiilistä enää :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vain olisi fiilistä enää :/

Ei se mitään, teidän juttu kariutuu uuteen vuoteen mennessä kuitenkin.

Vierailija
24/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit jättää väliin, mutta et vaatia rahoja takaisin.

Miksi en? Jos mies ei olisi tyly minulle niin en edes miettisi skippaamista?

Koska peruutus johtuu sinusta itsestäsi. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
25/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elämä on raskasta.

t. ammattivalittaja

Vierailija
26/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin kyllä ymmärtää, että ensivierailu poikaystävän vanhempien luo olisi mukavampi suorittaa johonkin muuhun ajankohtaan kuin jouluun. Juhliin liittyy muutenkin jo kaikenlaisia odotuksia. Lisäksi se, että kyseessä ei ole parin tunnin, vaan parin päivän kyläily.

Vaikka nämä faktat ovat olleet jo tiedossa (ja ehkä olisi ollut parempi kieltäytyä alun perin), en moittisi ap:ta, jos päättäisi olla menemättä, vaikka on jo luvannut.

Eivät he ole kuulemma mitään perinneihmisiä eikä näin ollen varmaan mitään älyttömän suuria odotuksia ole kenelläkään, enkä siis itsekään ole perinneihminen tippaakaan. Mutta jotenkin tuntuu paskalta. Tavallaan se odotus ja oletus, että kyllä minä HEIDÄN kanssaan viihdyn pari päivää, vaikken voi tietää yhtään mikä minua odottaa. Oli typerää edes suostua koko hommaan.

Vierailija
27/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä se ihan miehen tylystä käytöksestä johtuu - edelleen.

Vierailija
28/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tässä vaiheessa enää peruisi, vaikka ymmärrän ap:takin.

Onko tässä nyt kyse siitä, että suhteen alkuhuuma alkaa kadota ja miehen ikävät (todelliset...) puolet ovat tulleet esille vai siitä, että joulu stressaa? Oli juhla mikä tahansa, moni ahdistuu ja hermostuu, kun on kiirettä, miljoona asiaa tehtävälistalla ja monta kyläilypaikkaa, joihin mennä. Ja odotukset ovat kovat.

Moni aikuinenkin taantuu lapsen rooliin mennessään lapsuudenkotiinsa ja vanhempien luo. Eikä sen lapsuudenperheen tarvitse olla edes mitenkään kamala tai ongelmainen. Tämä on ihan yleinen ja normaali ilmiö, että omien vanhempien kanssa turhautuu ja tulee helpommin kiukuteltua (lapsellista toki).

Mutta sanoit, että mies on ollut tyly jo pidemmän aikaa. Kuinka kauan ja mistä syistä?

Varmasti suakin ap jännittää miehen sukulaisiin tutustuminen näin jouluna ja vielä miehen reviirillä, mutta älä sen takia peru suunnitelmia. Sinuna lähtisin reissuun ja katsoisin, miten hommat miehen kanssa kehittyvät, että oliko kyseessä vain joulun aiheuttama väliaikainen tilanne vai jotain muuta.

Vierailija
29/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä se ihan miehen tylystä käytöksestä johtuu - edelleen.

Hei ihan oikeasti, olet (oletettavasti) aikuinen ihminen. Toisten syyttely on lapsellista. Itse päätät lähdetkö vai et, itse kannat seuraukset. Vaikutat kyllä niin rasittavalta ja epäkypsältä ihmiseltä, että en ihmettele, jos mies ei tuollaista jaksa katsella. Aikuistu.

Vierailija
30/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tässä vaiheessa enää peruisi, vaikka ymmärrän ap:takin.

Onko tässä nyt kyse siitä, että suhteen alkuhuuma alkaa kadota ja miehen ikävät (todelliset...) puolet ovat tulleet esille vai siitä, että joulu stressaa? Oli juhla mikä tahansa, moni ahdistuu ja hermostuu, kun on kiirettä, miljoona asiaa tehtävälistalla ja monta kyläilypaikkaa, joihin mennä. Ja odotukset ovat kovat.

Moni aikuinenkin taantuu lapsen rooliin mennessään lapsuudenkotiinsa ja vanhempien luo. Eikä sen lapsuudenperheen tarvitse olla edes mitenkään kamala tai ongelmainen. Tämä on ihan yleinen ja normaali ilmiö, että omien vanhempien kanssa turhautuu ja tulee helpommin kiukuteltua (lapsellista toki).

Mutta sanoit, että mies on ollut tyly jo pidemmän aikaa. Kuinka kauan ja mistä syistä?

Varmasti suakin ap jännittää miehen sukulaisiin tutustuminen näin jouluna ja vielä miehen reviirillä, mutta älä sen takia peru suunnitelmia. Sinuna lähtisin reissuun ja katsoisin, miten hommat miehen kanssa kehittyvät, että oliko kyseessä vain joulun aiheuttama väliaikainen tilanne vai jotain muuta.

Sen kun tietäisi, että mikä homman nimi on... En vain näe enää kovin mieluisana asiana mennä miehen reviirille pariksi päiväksi, ottaa riskiä riidoista, siitä etten viihdykään enkä pääse pois omia aikojani. Oli typerää suostua koko vierailuun ja haluan vain skipata koko homman. Helppohan se on miehelle mennä kotiin, minä saan jännittää ja pelätä pahinta yksinäni.

Vierailija
31/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä ehkä jännittää esitellä sinut ja myöskin se, miten sinä suhtaudut hänen perheeseensä. Älä viitsi olla tuollainen hankala ämmä! Jos reissusta on jo sovittu, niin sitten tietenkin menet. Naurettava syy perua, ettet tunne sieltä ketään.

Huoh. Lue uudestaan.

Oletko sinä tämä huoh mamma? Kirjoittelet sitä usein? Vai onko muitakin?

Vierailija
32/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä ehkä jännittää esitellä sinut ja myöskin se, miten sinä suhtaudut hänen perheeseensä. Älä viitsi olla tuollainen hankala ämmä! Jos reissusta on jo sovittu, niin sitten tietenkin menet. Naurettava syy perua, ettet tunne sieltä ketään.

Huoh. Lue uudestaan.

Oletko sinä tämä huoh mamma? Kirjoittelet sitä usein? Vai onko muitakin?

Onko sinusta sana huoh _ihan oikeasti_ noin ihmeellinen? Mitä hemmettiä...

Vierailija
33/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt, jutelkaa. Jos tässä vaiheessa seurustelua ei pysty puhumaan, niin ei hyvä seuraa. Kysy, asiallisesti, miksi on töykeä. Ja käyttäydy itse kunnolla, mies ehkä aistii epäröintisi.

Minun kanssani ei tarvitse aistia mitään, minä puhun suoraan. Myös tästä olen puhunut.

Vierailija
34/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia jännittää... Kyllä se siitä! Saat hyvän kokemuksen tai jos kaikki menee mönkään niin eihän se ole kuin pari päivää...

Vierailija
35/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat jo etukäteen että vierailu menee mönkään?

Saattaahan käydä niinkin että siellä on mukavia ihmisiä, hyvää ruokaa, aika kuluu rattoisasti, jne... jne...

Vierailija
36/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä? Jos olette naimisissa ja et ole tavannut miehen sukua, niin menette ilman muuta. Jos vasta seurustelette, niin tämä tarkoittaa sitä että mies on sinun suhteesi vakavissaan, koska haluaa esitellä sinut vanhemmilleen ja suvulleen. Jos ette vielä ole kihloissa, niin veikkaan että pian olette. Ehkä mies haluaa myös perheeltään tukea päätöksen tekemiseen ja senkin vuoksi on viemässä sinua näytille. 

Kuinka paljon täällä onkaan ollut sellaisia aloituksia, joissa nainen valittaa, että häntä ei ole esitelty miehen ystäville eikä suvulle, ja nainen miettii tämän vuoksi onko mies hänen suhteensa ollenkaan edes vakavissaan. Suvulle esittely on hyvä juttu ja se on aika iso askelkin. Olisit nyt tyytyväinen että suhteenne on edennyt tähän pisteeseen, se on hyvä merkki!

Ehkä tässä kohtaa sinunkin on hyvä miettiä, onko tämä mies sellainen, jonka kanssa olet valmis viettämään loppuelämäsi.

Vierailija
37/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi, että mikä homman nimi on... En vain näe enää kovin mieluisana asiana mennä miehen reviirille pariksi päiväksi, ottaa riskiä riidoista, siitä etten viihdykään enkä pääse pois omia aikojani. Oli typerää suostua koko vierailuun ja haluan vain skipata koko homman. Helppohan se on miehelle mennä kotiin, minä saan jännittää ja pelätä pahinta yksinäni.

Mistä tämä negatiivinen ajattelu kumpuaa? Miksi oletat, että siellä riidellään? Ja kyllähän nyt pari päivää jaksaa vaikka vähän vaivaantuneemmassakin tunnelmassa ja mies varmasti pitää huolen siitä, että sinulla on mukava olla.

Kysele ihmeessä etukäteen, keitä kaikkia ihmisiä siellä on ja minkälaisia he ovat! Sillähän se selviää. Jos matka maksoi muutaman kympin, niin siinähän sitä junassa tai bussissa ehtii jutella ja valmistautua tulevaan.

Hyvässä lykyssä ne sukulaiset on mukavia ihmisiä ja saat heistä uusia sukulaisia omiesi jatkoksi!

Vierailija
38/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä on sitä mieltä että mene, mutta täytyy sanoa, että itse en varmaan menisi, enkä ymmärrä miksi pitäisi tuollaista käytöstä ottaa mieheltä vastaan. Sanoisin miehelle, että ellei tylytys lopu, en tahdo lähteä. Olisit siellä vieraana samalla kun sinut kutsunut ihminen on sinulle vihainen ja tyly. Ei kuulosta mukavalle, varsinkin jos et voi lähteä sieltä kesken joulunvieton halutessasi. Miestä saattaa jännittää, mutta kolmekymppisenä hänenkin on aika oppia että omaa jännitystä ei pidä purkaa toisiin ihmisiin.

Vierailija
39/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä on sitä mieltä että mene, mutta täytyy sanoa, että itse en varmaan menisi, enkä ymmärrä miksi pitäisi tuollaista käytöstä ottaa mieheltä vastaan. Sanoisin miehelle, että ellei tylytys lopu, en tahdo lähteä. Olisit siellä vieraana samalla kun sinut kutsunut ihminen on sinulle vihainen ja tyly. Ei kuulosta mukavalle, varsinkin jos et voi lähteä sieltä kesken joulunvieton halutessasi. Miestä saattaa jännittää, mutta kolmekymppisenä hänenkin on aika oppia että omaa jännitystä ei pidä purkaa toisiin ihmisiin.

Niinpä. Kyllä vituttaa, kun menee hukkaan nuokin kympit nyt. Ei vain ole fiilistä mennä minnekään. Enää.

Vierailija
40/49 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat jo etukäteen että vierailu menee mönkään?

Saattaahan käydä niinkin että siellä on mukavia ihmisiä, hyvää ruokaa, aika kuluu rattoisasti, jne... jne...

En osaa nauttia hyvästä ruuasta tuntemattomien nähden, minulla on ongelmia. Olen ujo ja jännitän uusia tilanteita ihan liikaa. Ärsyynnyn siitä miten minulle syötetään etukäteen tunteita; "Aivan varmasti nautit olostasi MEIDÄN porukassa, siellä on niin mahtavaa! Jeee! Et voi olla tykkäämättä!"

Ja kun mies on jo nyt tyly, niin kotonahan se kaikki voi räjähtää kymmenen kertaa pahempana tuttujen ihmisten ympärillä ja minä olen yksin vieraassa paikassa enkä pääse pois vaikka haluaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän