Lue keskustelun säännöt.
Hyönteisiä joulupöydässä! Lue lukijoiden joulumuistoja
:)))))))))))))))))))))))))))
24.12.2015 |
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/837874/Hyonteisia+joulupoydassa+Lue+lu…
Oli joulu vuonna 1955. Meillä oli iso perhe ja äiti viimeisillään raskaana. Hänet vietiin synnyttämään jouluaattona. Joulu tuntui kurjalta isän ja isoveljien kanssa, olenhan tyttö. Sain sitten sen yhden ainoan pakettini. Sisällä oli tummansinistä vakosamettia olevat housut, mutta kumma juttu, kaikki saumat ja henkselit olivat kiinnitetty nuppineuloin. Äidillä jäi lahjojen teko kesken kun vauva alkoi haluta maailmaan. Nyt tämä jouluvauva täyttää 60 vuotta. Onnea onnea Martti!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
JOTAIN PEHMEÄÄ JA KARVAISTA Vuonna 1959 oli 12-vuotias tyttö ja sairastuin jouluaattona keuhkonkuumeeseen. Jouduin siis sängystä seuraamaan aattoillan tapahtumia. Joulupukki toi hämmästyksekseni silloisen hitin eli hulahula-vanteen minulle lahjaksi serkkupoikani myötävaikutuksella. Kaikki halusivat tietysti kokeilla sitä, niin myös silloin 83-vuotias virkeä pappani.Hän alkoi temppuilla vanteen kanssa ihmeellisiä kiemuroita ja silloin vanne katkesi! Serkkuni sitten korjasi sen puutapin ja naulojen avulla kun tervehdyin ja vihdoin pääsin itse kokeilemaan lahjaa. Vanteen kieputus kyllä muuttui hieman paikkauksen ansiosta, mutta toimi kuitenkin! Toinen lapsuudesta muistuttava jouluaatto oli sellainen, että sain aika erikoislaatuisen paketin pikkutonttujen "lukutaidon" vuoksi. Paketin päällä oli jokin K-kirjaimella alkava nimi, ja tontut toivat sen sitten minulle. Sinä jouluna halusin aina arvata ja kokeilla paketin sisältöä ennen avaamista. Niin tein nytkin, ja sisältö oli jotain pehmeää ja karvaista. Kun sitten avasin paketin, sisällä olikin kaksi kuollutta hiirtä, jotka serkkuni oli tarkoittanut lahjaksi meidän kissallemme. Kissan nimi alkoi myös K-kirjaimella. Vieläkin muistan sen tunteen kun näin ne hiiret!