Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
421/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri varmaan haluaisikin auttaa, mutta ei voi määrätä lääkkeitä ihmiselle:/

Vierailija
422/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin vaikka prepaidin tai luon jonkun nimettömän s-postin. Tosi hyvä jos olet käynyt jo itseasiassa samalla lääkärillä kokoajan, niin voidaan mennä hänenkin juttusille- näkee että on muitakin?

Otan Sinuun heti yhteyden, kun laitat tiedot. Asiaan liittyen on keskusteltavaa.

En tiedä, kenelle vastasit äskeisessä, kun tässä tuntuu olevan useampi kommentoija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti useampikin kommentoija ja hyvä niin kun meitä on monta asian kanssa. Pyrin saamaan tänne jonkun yhteystiedon asap

Vierailija
424/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin yhteinenongelma@protonmail.com - kaikki halukkaat voivat laittaa viestiä ja hankitaan kaikille vihdoin apua

Vierailija
425/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nopeammin saamme apua niin tästä voi päästä eroon.

Vierailija
426/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kuva ja laittakaa Aijaa.comiin!

Vierailija
427/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi mennä nyt joukolla lääkärille näyttäytymään

Vierailija
428/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5072536/#!po=20.8333

Tuolla juttua morgellonista. Potilaista on löytynyt borrelia-bakteereita, eli myöhäis Lymen tauti on yksi mahdollinen aiheuttaja. Ota tästä nyt selvää, punkki vai syyhypunkki.

Vierailija
429/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jos löytyy lisää kanssakärsijöitä niin laittakaa kokemuksianne. onko tutuilla oireita?

Vierailija
430/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö täällä tosiaan kukaan tunne ap:ta tai tunne tätä tapausta jotenkin? kun Suomi on niin pieni maa

Vierailija
431/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin yhteinenongelma@protonmail.com - kaikki halukkaat voivat laittaa viestiä ja hankitaan kaikille vihdoin apua

Laitan sulle sähköpostia parin päivän sisään. 

Nyt kun vielä löydettäis lääkäri, joka paneutuu tähän asiaan oikeasti. Tähän astiset kokemukset eivät ole rohkaisevia, olen lähes kymmenen eri lääkärin vastaanotolla ollut ja tuntuu siltä, että eivät vaan viitsi, helpompi pitää luulosairaana ja määrätä kortisonia ja perusrasvaa.

Vierailija
432/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan sulle sähköpostia parin päivän sisään. 

Nyt kun vielä löydettäis lääkäri, joka paneutuu tähän asiaan oikeasti. Tähän astiset kokemukset eivät ole rohkaisevia, olen lähes kymmenen eri lääkärin vastaanotolla ollut ja tuntuu siltä, että eivät vaan viitsi, helpompi pitää luulosairaana ja määrätä kortisonia ja perusrasvaa.

Tämä on niin totta.

Vierailija
433/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu mulla, kyllä löydetään. kiva jos laitat ja te kaikki uskallatte laittaa, lupaan että pysytään anonyymina ja mulla on konsti miten saadaan apua jos päästään PKS lääkärille

Vierailija
434/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista millaisessa Suomessa me eletään :(

Vierailija
435/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

surullista millaisessa Suomessa me eletään :(

Arvostus suomalaista lääkärikuntaa kohtaan romahtanut täysin.

Vierailija
436/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama juttu mulla, kyllä löydetään. kiva jos laitat ja te kaikki uskallatte laittaa, lupaan että pysytään anonyymina ja mulla on konsti miten saadaan apua jos päästään PKS lääkärille

Laitatko vielä prepaid numeron?

Vierailija
437/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä Morgellonissa taustalla amalgaamimyrkytys? Paljonko on paikkoja hampaissa, ja voisiko ne korvata muovisilla?

Vierailija
438/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hankkia vielä prepaidin myös, laitan tänne sen heti kun saan hankittua. Kieltämättä tässä on vähän usko lääkäreihin mennyt :/

Vierailija
439/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siinä kyse amalgaamipaikoista eikä ole tässäkään

Vierailija
440/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin 8 käyntiä nyt takana. Ihmeen paljon meitä "luulosairaita" sitten riittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi