Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
1/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota noita murusia vaikkapa teipinpalaan kiinni ja vie nopeasti terkkarin labraan tai mihin muuhun tahansa paikkaan mistä löytyy mikroskooppi. Pyydä katsomaan tai katso itse ovatko punkkeja vai eivät.

Vierailija
2/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö viimeksi saanut jo hyviä neuvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans muuta keksi kuin syyhy. Siihen viittaa vahvasti. Lääkärut den helposti kieltää. Lääkkeet ei aina auta, koita toista valmistetta.

Vierailija
4/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lisää: En ole allerginenn, en käytä mitään lääkkeitä. En omista lemmikeitä. Kukaan sukulaiseni tai tuttavani ei ole kutissut ennen minun oirettani eikä tämän aikana.

Aina kun koitan etsiä netistä tietoa tulee syyhy mutta miten se voisi olla kun kaikki seikat ovat sitä vastaan:

- Ihossa ei käytäviä, ihottumaa tai mitään jälkiä

- Nix voide ja shampoo eivät ole auttaneet (hoito tehty 3kertaa perusteellisen pikkutarkasti)

- Kutina ei ole tarttunut puolisoon tai tuttaviin joiden luona usein yövyn

- 3 eri lääkäriä sanonut ettei voi olla syyhy

Kutina on jatkunut monta kuukautta ja JOS se olisi syyhy luulisi että iholla edes jossain kohtaa olisi alkanut näkymään syyhylle tyypillistä ihottumaa tai käytäviä tai joku olisi saanut tartunnan, esimerkiksi puoliso tai ystävät

Vierailija
5/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sut. Pirunmoinen vaiva. Pyydä päästä ihotautiklinikalle, eihän tuollaisen kanssa voi elää noin pitkään.

Vierailija
6/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sut. Pirunmoinen vaiva. Pyydä päästä ihotautiklinikalle, eihän tuollaisen kanssa voi elää noin pitkään.

Joo, olen ennenkin kirjoitellut tänne tästä. Joskus syksyllä jo.

Mulla on lähete ihotautipolille mutta jonot on pitkät. Tammikuussa on aika..mutta kun en enää millään jaksaisi. Haluaiain niin kovasti tietää edes mitä tämä on ja elää vain normaalia elämää.

Vierailija
7/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.

Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Olisi mielenkiintoista nähdä kuvaa ihostasi.

Vierailija
8/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin jo yksityiselle ihotautilääkärille, eihän tuollaista kestä!

Vierailija
9/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko syyhystä jotain sellaisia muotoja, jotka ovatkin hiljan tulleet Suomeen? Aika arvoituksellinen tapaus.

Vierailija
10/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Eli ota kuva.

Vierailija
11/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna menisin jo yksityiselle ihotautilääkärille, eihän tuollaista kestä!

Paikkakunnallani ei ole kuin vierailevia yksityisiä ihotautilääkäreitä. Tarkistin ajat äsken ja ensimmäinen aika on tammikuun puolessavälissä. En kestä enää hetkeäkään!! Sekoan pian. Joulukin ihan pilalla

Vierailija
12/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva ihostasi, niin palstalääkärit auttavat

Vierailija
13/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh alkoi itseäkin kutittaa jokapuolelta! Voin vain kuvitella kuinka ahdistava vaiva on.

Alkoi kyllä sen verran kiinnosaan, että tulethan kertomaan palstalle kun jotain selviää?

Vierailija
14/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa melkein vuoden kanssa kutinaa, juuri kasvoissa ja korvakäytävissä ja käsissä. Lääkärit sanoi vain, että syö antihistamiinia.

Syyksi löytyi vilja-allergia ja tosiaan tuollainen kutina tekee hulluksi.

Vierailija
15/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko itse koittanut katsoa niitä mustia murusia edes suurennuslasilla?

Vierailija
16/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut jotain psyykelääkkeitä?

Onko lääkäri nähnyt nuo muruset?

Vierailija
17/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko itse koittanut katsoa niitä mustia murusia edes suurennuslasilla?

Juu, kaksikin ostin mutta ei auta. Ei niistä saa enempää selkoa. Mun mieskin näkee ne mustat murut ja on koittanut suurennuslasilla katsoa mutta ei saa sen enempää seljoa kuin minö. Ne on niiin pieniä mutta kuitenkin sen kokoisia että silmä ne näkee.

Vierailija
18/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mitenkään mahdotonta käydä sitten jollain toisella paikkakunnalla ihotautilääkärillä? Vai oikeinko haluat velloa kutinassasi? Jokaisella vähänkin suuremmalla yksityisellä lääkäriasemalla on ihotautilääkärin vastaanotto!

Vierailija
19/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koittanut jotain psyykelääkkeitä?

Onko lääkäri nähnyt nuo muruset?

En. En kuvittele kutinaa enkä liioin mustia muruja. Yleislääkärit ovat kaikki nähneet mustat murut ihollani mutta eivät osaa sanoa mitä ne ovat. Eivät heidänkään silmät näe sen paremmin kuin omani tai mieheni silmät. Yleislääkäreillä ei ole työvälineenä mikroskooppia tuollaisten minimaalisten hippusten tutkiskeluun, kuulemma.

Mikähän tauti sitten ylipäänsä VOI aiheuttaa mustaa murua joka tulee ihon sisältä? Kosteusvoiteen kun levitän on niitä pisteitä ilmestynyt valvasti enemmän kuin ilman rasvausta. Jos tietoisesti sormella alan hankaamaan vaikka jalasta yhdestä kohtaa kymmenen sekunnin ajan, tulee ikäänkuin ihon sisästä näitä mustia pikkuruisia hippuja yhdestä kohtaa vaihtelevasti muutamasta muutamaan kymmeneen kappaletta. Ja muutkin kuin minä ovat todistaneet tätä tapahtumaa. Mutta onko tuo sitten myös jonkun ihan normaalin tekijän seurausta? Tuleeko esimerkiksi teillä vastaavaa jos kokeilette? Olettaen että olette juuri käyneet suihkussa peseytymässä ettekä vielä pukeutuneet jolloin kyse ei voi olla esimerkiksi vaatekuiduista.

Vierailija
20/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi