Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla
Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?
Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä
Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.
Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.
Kommentit (677)
Vaikuttaa olevan suht "yleistä", mutta kukaan ei kuitenkaan ole apua vaivaansa saanut...?
Olet taas makoillut sohvalla ja mussuttanut Domino-keksejä olympialaisia katsellessasi. Muruset sitten tarttuvat kiinni helteestä nahkeaan miehustaan.
Hei,
Tuosta viestistäsi on mennyt jo vuosia, mutta minulla on nyt samat oireet ja ongelmat! Myös käynyt 3 krt erikoislääkäreillä, jotka eivät löydä "loisia", vaan tarjoavat kortisonia ja allergialääkkeitä ratkaisuksi. No ei auta :( Miehelleni ei ole tarttunut.
Jos näet viestini ja jos sait hoidettua, kerrotko minulle miten onnistuit? mistä oli kyse?
alan olla epätoivoinen
Tämä on lintupunkki! Suomessa ongelmaa ei tunnisteta, mutta esim. Jenkeissä kylläkin. Meillä on tämä nyt ollut jo kaksi kuukautta, enkä tiedä miten tästä pääsee eroon. On raivosiivottu, myrkytetty, ja lakanat pestään päivittäin. Jenkkisivustoilla ihmiset kärsineet jopa useita vuosia tästä.
Ette siis ole tulleet hulluiksi, vaan kyseessä on todellakin silmälle näkymätön loinen. Tuntuu ryömintänä iholla, vaikka mitään ei näy, lakanoissa näkyy mustia pisteitä, iholla voi näkyä puremajälkiä. Voi mennä nenään, silmiin, kaivautua dermikseen.
Jos pääsit eroon, kerro ihmeessä miten!
Minulla tuli ihosta mustia 'piikkejä' sen jälkeen, kun sain tehokkaan hoidon syyhyyn. Eli ivermektiini ja rikkivaseliini. Sen jälkeen se loppui, niitä tuli ihosta n viikon ajan, mutta ei enää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli ihosta mustia 'piikkejä' sen jälkeen, kun sain tehokkaan hoidon syyhyyn. Eli ivermektiini ja rikkivaseliini. Sen jälkeen se loppui, niitä tuli ihosta n viikon ajan, mutta ei enää sen jälkeen.
Meillä on näitä juuri nyt, tuli yhtäaikaa lintukirpun kanssa laukussa matkoilta. Lintukirppu hävisikin muutaman viikon jälkeen, mutta tämä lintupunkki jäi ja on paljon sitkeämpi ja hankalampi tapaus, koska se on niin pieni, ette näy. Iho-oireet ovat suhteellisen vähäiset, joten ainakaan itse en ole kaivannut mitään lääkkeitä tai lääkäreitä. Toki tuo jatkuva ryöminnän tunne on psyykkisesti rankkaa ja haittaa nukkumista. Kyse on siitä, miten koko punkkikannan saa ulos asunnosta. Pitääkö hävittää patjat sun muut? Mitä aineita siivoukseen? Onko jokin aine, joka karkoittaa ne?
Vierailija kirjoitti:
Tehoaako ivermektiini myös lintupunkkiin? Tämä ei siis ole todellakaan syyhy. Entä miten lintupunkin saa pois itse asunnosta?
Moi
Olen kärsinyt samasta vaivasta. Avantouinti auttoi niin paljon, että kutina loppui. Vain korvan sisältä tulee niitä mustia kiteitä. Tutkin hyvin suurentavalla mikroskoopilla. On kuin kissankultaa. Teräväreunaisia kiteitä.
En usko että on mikään loinen ihossa tai ihon alla.
Se on joku virus tai tauti. Esimerkiksi kihdissä virtsa kertyy niveliin ja helkkarin kipeä.
Maksan ja haiman pitää puhdistaa elimistöä. Hien mukana poistuu kehosta myös kaikenlaista.
Olemme muutamien kaverien kanssa tutkineet.
On voinut tulla syyhyn mukana joku muu loinen, mutta en usko.
On myös voinut tulla imervektiinin käytöstä joku tuntematon juttu sisäelimiin. Ei ole tutkittu kunnolla, mitä aiheuttaa ihmiselle. Kaikilla joilla ollut on samoja oireita, ei tosin ole imervektiini ollut käytössä.
Pitäisi alkaa kerätä tietoa, että voi yhdistellä asioita. Yhteinen nimittäjä löytyy takuulla.
Jotaïn tämän kaltaista kutsutaan nimellä "Morgellon's"
Syyhy. Ei se sillä apteekin Nix voiteella lähdekään. Pitää saada ainakin 2 tablettikuuria viikon välein ja rikkivoide, tai bentsyylibentsoaattivoide. Mies pitää myös hoitaa. Kaikille ei oireet tule, mutta kun sanassa vuoteessa olette, molemmissa voi olla. Tuttu tilanne
Vierailija kirjoitti:
Ne mustat " piikit", ovat kuolleita syyhypunkkeja. Tieto ja kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on näitä juuri nyt, tuli yhtäaikaa lintukirpun kanssa laukussa matkoilta. Lintukirppu hävisikin muutaman viikon jälkeen, mutta tämä lintupunkki jäi ja on paljon sitkeämpi ja hankalampi tapaus, koska se on niin pieni, ette näy. Iho-oireet ovat suhteellisen vähäiset, joten ainakaan itse en ole kaivannut mitään lääkkeitä tai lääkäreitä. Toki tuo jatkuva ryöminnän tunne on psyykkisesti rankkaa ja haittaa nukkumista. Kyse on siitä, miten koko punkkikannan saa ulos asunnosta. Pitääkö hävittää patjat sun muut? Mitä aineita siivoukseen? Onko jokin aine, joka karkoittaa ne?
Ei se mikään lintupunkki ole, vaan syyhy
Vierailija kirjoitti:
Moi
Olen kärsinyt samasta vaivasta. Avantouinti auttoi niin paljon, että kutina loppui. Vain korvan sisältä tulee niitä mustia kiteitä. Tutkin hyvin suurentavalla mikroskoopilla. On kuin kissankultaa. Teräväreunaisia kiteitä.
En usko että on mikään loinen ihossa tai ihon alla.
Se on joku virus tai tauti. Esimerkiksi kihdissä virtsa kertyy niveliin ja helkkarin kipeä.
Maksan ja haiman pitää puhdistaa elimistöä. Hien mukana poistuu kehosta myös kaikenlaista.
Olemme muutamien kaverien kanssa tutkineet.
On voinut tulla syyhyn mukana joku muu loinen, mutta en usko.
On myös voinut tulla imervektiinin käytöstä joku tuntematon juttu sisäelimiin. Ei ole tutkittu kunnolla, mitä aiheuttaa ihmiselle. Kaikilla joilla ollut on samoja oireita, ei tosin ole imervektiini ollut käytössä.
Pitäisi alkaa kerätä tietoa, että voi yhdistellä asioita. Yhteinen nimittäjä löytyy takuulla.<
Älkää nyt "tutkiko" ei kuitenkaan tieto ja ymmärrys riitä. Ei ivermektistä mitään outoa tule
Hei minkälaisilta sivuilta tästä lintupunkista löytyy tietoa? Onko siis olemassa lääkitystä millä saisi pois?
Stromectol ilman reseptiä - https://tonzes.com/syyhy.htm Minä jouduin uusimaan 4 kertaa stromectol kuurin olivat sitkeässä sitä ennen useita turhia voidehoitoja liekö se syynä että itselläni tartunta oli raju levisi koko kehoon kun sai ensin muhia 4 kk kun edes todettiin mitään allergiaksi luulin itse ja pöljänä hoidin kortisonivoiteilla
Hei.. Onko tämä vaiva vielä sinulla. Oletko saanut tähän apua. Mitään ötököitä ne eivät ole. Onko sinulla mennyt joskus esim.. lasia kehoon? Ps.. Minulla taitaa olla sama vaiva..