Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
401/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kumpikaan niistä. nyt tarvittaisiin vain vastuullinen lääkäri apuun.

Vierailija
402/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

404 - missäpäin asut? Ja 411 - ei pidä paikkaansa, täällä on nyt ihan uusia ihmisiä hakemassa apua tähän ongelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena eräällä ystävällä oli jokin ihosairaus. Hän itse kertoi sen olevan atopiaa. Hänellä kuitenkin näkyi myös mustia pisteitä ihossa, kun katsoi tarkkaan.

Vierailija
404/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä ole tekemistä kemikaalivanojen kanssa! Aloita niistä oma ketjusi! Hei sinä joka olit Espoosta - päivitätkö tilannetta kun voit?

Vierailija
405/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

411 - täällä on myös ihmisiä jotka ovat jo käyneet yksityisellä, siksi yritetään löytää kollektiivisesti apua.

Vierailija
406/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lääkisopiskelija kun olisit jo valmistumassa ja voisit meitä auttaa, kuulostat siltä, että oikeasti välität! toisin kuin suurin osa lääkäreistä; jotka päättävät ihmisen puolesta kuinka kipeitä he ovat tai eivät ole

Vierailija
407/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluvoksamiini auttaa, mutta se on joku muu lääkäri kuin ihotautilääkäri joka kirjottaa reseptin.

Vierailija
408/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi kun olisikin tämä homma pään sisällä, ottaisin sen vaihtoehdon mikä päivä vaan!

Vierailija
409/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin eilen vähän tätä ketjua, en kokonaan. Voisiko joku tehdä pienen yhteenvedon eli onko tähän jo löytynyt diagnoosi? Ilmeisesti muitakin samoilla oireille löytynyt? Onko ap vielä kuvioissa mukana eli mitä hänelle kävi?

Tosi outo ketju jotenkin.

Montako vuotta tätä pitää vielä jauhaa. Eiköhän ap aloita taas uudestaan ensi vuonna ja taas on hätä suuri. "En kestä enää hetkeäkään, mitä tämä on. En voi mennä yksityiselle, kun ei ole omassa kylässä ja naapurikylässä ei löydy aikoja yksityiselle. Odotan julkiselle (montakohan vuotta). En voi mennä yksityiselle, kun ei ole rahaa. Mitä tämä on, taas tulin saunasta ja on mustaa murua siellä ja täällä ja joka puolella".

Samaa tarinaa vuodesta toiseen. Tämä ihminen ei ole päästään terve. Se nyt pitää jokaisen tajuta eikä lähteä ollenkaan mukaan.

Se varmaan on totta, että täällä on monta ihan tervepäistä ihmistä keskustelemassa.

No mitä minä nyt olen jauhanut? Eilen elämäni ensimmäisen kerran tähän keskusteluun eksyin. No sori vaan, poistun.

Vierailija
410/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

404 - missäpäin asut? Ja 411 - ei pidä paikkaansa, täällä on nyt ihan uusia ihmisiä hakemassa apua tähän ongelmaan.

Helsingissä. Keskustassa on yksityinen Ihosairaala, jos minulla olisi varaa, kävisin siellä. Nyt ei yksinkertaisesti ole, rahaa on mennyt Nixiin ja kaikkiin muihin hoitomenetelmiin. Sitä paitsi olen menettänyt toivoni lääkäreiden suhteen, olen niin lannistunut, kun jokainen vain pitää luulosairaana.

Vierailija
411/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Ihosairaalassa, eivät tunnista, joten onneksi säästit rahasi! Koska olen myös PKS -kun korona helpottaa, mennään samalle lääkärille, minä maksan.

Vierailija
412/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta kun meitä on tässä muutama sata / tuhat luulosairasta niin ei paljon naurata enää. Luulin asuvani hyvinvointiyhteiskunnassa??

Vierailija
413/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mulla tuli mieleen eläinten korvapunkki. Oma kissamme sairastaa sitä juuri tällä hetkellä ja korvien sisällä on siis sellaisia kahvinpurumaisia mustia pieniä ”puruja”. Eläinlääkäri sanoi, että kyseinen punkki ei viihdy ihmisen korvissa, mutta saattaa tarttua atooppiseen ihoon ja kutista siinä.

Toki tämä olisi todella omituista, jos sulla se olisi, kerta ette lemmikkejä omista. Paitsi jos olet ollut tekemisissä jonkun toisen kissan kanssa. Mutta ei kai ne purut muutenkaan ihon sisältä tulisi vaan punkki eläisi siinä pinnalla? Onpas omituista.

Vierailija
414/677 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin Ihosairaalassa, eivät tunnista, joten onneksi säästit rahasi! Koska olen myös PKS -kun korona helpottaa, mennään samalle lääkärille, minä maksan.

Sovittu. Ja voi toki omakin rahatilanne siihen mennessä helpottaa, mielellään maksaisin itse, tuntuu nololta toisen kustannuksella elää. Mutta niin epätoivoinen olen, että jos ei ole varaa, suostun siihen, että maksat ja maksan takaisin heti kun voin. Palataan asiaan ja vaihdetaan yhteystietoja.

Vierailija
415/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka maksaisin, haluan olla taas terve ja tästä kutinasta eroon. Laitan tänne jonkun s-postin tai yhteystiedot. Olisi hyvä kun meitä tulisi muutama mukaan niin meidät kaikki nähtäisiin kerralla.

Vierailija
416/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin sinä asut?

Vierailija
417/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 366, 367 ja 368 - missäpäin asutte?

Vierailija
418/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten, esim. Koiran ruskea korvapunkki elää lattialistojen jne alla jopa vuoden. Ottajaa yhteyttä eläinlääkäriin, heillä parempi yleistieto parasiiteistä ja muista syöpäläisistä. Ihmislääkörit ovat aika onnettomia näiden kanssa.

Korvakäytävien kutina tosiaan viittaa allergiaan. Mielenkiintoista seurata mikä lopputulos.

Vierailija
419/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa vaikka maksaisin, haluan olla taas terve ja tästä kutinasta eroon. Laitan tänne jonkun s-postin tai yhteystiedot. Olisi hyvä kun meitä tulisi muutama mukaan niin meidät kaikki nähtäisiin kerralla.

Minäkin olisin mielelläni sinuun yhteydessä. Haluaisin keskustella asiaan liittyen, jo lähiaikoina. Mitenkähän saisin Sinuun yhteyden?

Vierailija
420/677 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin vaikka prepaidin tai luon jonkun nimettömän s-postin. Tosi hyvä jos olet käynyt jo itseasiassa samalla lääkärillä kokoajan, niin voidaan mennä hänenkin juttusille- näkee että on muitakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän