Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla
Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?
Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä
Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.
Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.
Kommentit (677)
Vierailija kirjoitti:
Syyhypunkki on hämähäkkieläin, seittiä kai sekin tekee. Mun karvahaituvat on sinisiä. Hitto, kun tietää itsekin, miten hullulta tämä kuulostaa.
Just noinhan Morgellonsista sanotaan. Mustaa murua ja sinistä tai mustaa karvaa. Ja täälläkin oli se linkki, jossa oli ettei Morgellonsia lueta enää luulotauteihin. Miksi ette lue noita linkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/may/07/morgellons-mysteri…
Tosin morgellons ei ole semmoista murua niinkuin siinä ketjun alussa olleessa linkissä joka oli täynnä kuvia muruista.
Pahoittelen, mistä linkistä siis puhut?
Ihan ketjun alussa, sivulla 2 on tämä linkki. Linkissä on sivu jossa on kymmeniä valokuvia niistä muruista:
http://morgellonsdiseaseawareness.com/morgellons_photo_galleries/morgel…
Jos ostaa käytettyjä vaatteita niiden mukana saattaa hyvinkin tulla täitä/kirppuja/luteita ja ne pitäisi pestä 60 asteessa ainakin. Joskus niitä on myös hotellihuoneissa ja joissain asunnoissa valmiiksi. Itse huomasin tietokoneen näppäinten alla jotain sellaisia.
Hei kohtalotoverit, kirjoittakaa tänne vielä, kun saadaan meidät näytille, niin meitä uskotaan, kun on isompi joukko mukana
Omat oireet alkoivat, kun edeltävällä viikolla oli tavaivaalla tavallista useampi kemikaalivana. Tietoisuutta tulee lisätä, sillä hallitus salaa tiedon.
En jaksa lukea ketjua, mutta ehdotan zoonooseja.
Te, jotka olette stromectolia käyttäneet : oletteko ottaneet lääkkeen ruoan kanssa vai tyhjään vatsaan? Yleensä apteekissamme ohjeistetaan ottamaan tyhjään vatsaan, koska sillä tavalla hoidetaan kihomatoja pois suolistosta. Jos tabletti taas otetaan ruoan kanssa, se ilmeisesti imeytyy paljon paremmin systeemisesti verenkiertoon ja saadaan siten esim iho-oireita hoidettua,kuten syyhyssä. Enkä siis lähde näin ohjeistamaan vasten lääkäriltä saamiamme ohjeita, mutta voitte ainakin kysyä asiasta!
-farmaseutti
Nuo murut on pieniä veripisaroita, kuivuneita sellaisia.
Se kertoo vakavasta verenvuodosta.
Onko luteiden poissaolo vahvistettu?
ei tällä ole mitään tekemistä kemikaalivanojen kanssa. hei farmaseutti, anteeksi tarkoititko siis, että parempi ottaa tyhjään vatsaan? kun neuvotaan ottamaan rasvaisen ruoan kanssa
Vierailija kirjoitti:
ei tällä ole mitään tekemistä kemikaalivanojen kanssa. hei farmaseutti, anteeksi tarkoititko siis, että parempi ottaa tyhjään vatsaan? kun neuvotaan ottamaan rasvaisen ruoan kanssa
En ole tuo farmaseutti, mutta Stromectolin ohjeessa sanotaan, että tyhjään vatsaan. Mutta netistä olen löytänyt tietoa, että syyhyyn pitäisi ottaa rasvaisen ruoan kanssa. Mä otin tyhjään vatsaan, en varulta syönyt moneen tuntiin ennen ja jälkeen. Siksiköhän se ei toiminut? Mulla ei nimittäin havaittavaa vaikutusta ollut, ehkä vaan siksi, että punkkeja on niin pirusti, monessa eri kehitysvaiheessa.
Ap hinkkaa talirauhastensa eritettä ja ihosoluja irti ja kuvittelee niitä loisiksi. Tyypillinen "Morgellon tauti", joka on vaihdevuosiin, skitsofreniaan tai kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön liittyvää luulotautia. Kuvittelet, että sinulla on loisia, ja luulet kuollutta ihosolukkoa ja talitulppia loisiksi.
Ja nämä pässit täällä lietsovat harhaasi.
ei kyllä pidä paikkaansa, että tämä on mikään harhaluulotauti, vaan nimenomaan tuo mitä 400 kirjoitti.
jos tämä olisi harhaluulotauti, niin miten koko perhe esim. Espoossa kärsii siitä?
Mulla on ollut kroonistunut syyhy kohta vuoden. Kaikkea on kokeiltu, ivermektiini neljä kertaa, Nixiä varmaan 20 tuubia, vain väliaikaista helpotusta. Tilasin ulkomailta benzyyli bentsoaattia, tiivisteenä. Suihkun jälkeen levitän. Neljänä ensimmäisenä päivänä musta irtosi uskomattomat määrät mustaa töhkää, oli suorastaan kuvottavaa miten sitä riitti ja riitti. Teki mieli mennä heti suihkuun uudestaan, minkä teinkin eka päivänä. Joten oman kokemukseni mukaan olen niin täynnä vihulaisten ulostetta, menee aikaa ennen kuin saan sitä putsattua itsestäni, ei ihme ettei Nix toimi, mun ihohuokoset on täynnä pskaa. Jatkan benzyylin kanssa, vaatii varmaan aikaa, niinhän kapisista koiristakin sanotaan, että vaatii monta vuotta, että pääsee eroon.
ja olkaa trollaajat kilttejä ja jättäkää tämä ketju rauhaan kun täällä on oikeasti nyt ihmisiä jotka tarvitsevat apua tämän asian kanssa
Lueskelin eilen vähän tätä ketjua, en kokonaan. Voisiko joku tehdä pienen yhteenvedon eli onko tähän jo löytynyt diagnoosi? Ilmeisesti muitakin samoilla oireille löytynyt? Onko ap vielä kuvioissa mukana eli mitä hänelle kävi?
Tosi outo ketju jotenkin.
Yritetään löytää apua kokoajan. Ap:sta ei ole tietoa, hän ei ole palannut
Vaikuttaisi siltä, että uusi tautikanta täällä?
Eikö tämä jo todettu kissanpunkiksi.
Tai mustasta vaatteesta lähtenyt väri.
Pahoittelen, mistä linkistä siis puhut?