Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla
Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?
Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä
Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.
Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.
Kommentit (677)
Kiitos kovasti sinulle! Ja kiitos teille kaikille, jotka olette tänne kirjoittaneet, lupaan hankkia meille kaikille apua! Mistäpäin te muut olette?
hyi kirjoitti:
http://morgellonsdiseaseawareness.com/morgellons_photo_galleries/morgel…
Tämmöstäkö?
Ei ole morgellons tämä vaan nyt ihan oikea tauti joka on päästetty leviämään
"Patients with the disease often describe feelings of insects or parasites scuttling beneath their skin and open lesions that heal slowly and which ooze out blue and white fibers, some as thick as spaghetti strands. Attempts to remove the fibers are said to elicit shooting pains radiating from the site.The lesions range from minor to disfiguring in appearance and fibers appear either as single strands or as bundles. Patients also sometimes report the presence of fibers or black granular specks on their skin even in the absence of lesions. Some patients even report symptoms of the disease in their pets--dogs mostly, but also cats and horses."
https://www.livescience.com/10481-mystery-disease-peoples-skin-crawl.ht…
Voihan asia olla niinkin, että iho on jostain syystä ärtynyt ja sitten pienet (mustat) vaatekuidut on tarttunu ihoon kiinni.
Olen myös lukenut morgellonsista, eikä täsmää sekään. Jokin muu syy selkeästi.
Eräässä jaksossa TV-tohtori Patti hoiti potilasta, jolla molempien kämmenten iho aivan arvella kuin pahasta ihottumasta ja kutisevat ihottumat alkoivat levitä pitkin rannetta. Mitkään voiteet tai hoidot eivät olleet tehonneet. Lopulta syy löytyi siitä, että potilas yksinkertaisesti raapi jatkuvasti kutisevaa ihoaa ja sai arvet leviämään pidemmälle. Yleisvoide ja totaalinen raapimiskielto paransi ihon muutamassa kuukaudessa!
Ehkä tämän ketjun tapauksessa kutiseva iho on raavittu ruvelle ja sitten pienet roskat ovat tarttuneet ihoon kiinni tai jopa uponneet haavaumiin. Henkilö saattaa sitten kokea, että ihon alta puskee jotain rikkaa ulos.
Minulla ollut erityyppistä : en ole raapinut lainkaan. Silti muutoin ollut samaa, mitä toisilla kirjoittajilla.
Joo ei tässä ole mitenkään kyse omasta raavinnasta. Ja voi olla, että osa morgellons- potilaista kärsii samasta kuin me, mutta kyseessä ei ole mikään hulluus, jossa roudataan jos jonkinmoista langanpätkää lekurille.
Kukaan teistä oirehtivista ei ole vielä kertonut omia epäilyksiään, mistä kaikki alkoi? Miten "tartunta" tuli, mikä sen aiheutti?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan teistä oirehtivista ei ole vielä kertonut omia epäilyksiään, mistä kaikki alkoi? Miten "tartunta" tuli, mikä sen aiheutti?
Tää alkaa niin pikkuhiljaa, ettei voi sanoa mistä tuli ja milloin alkoi. Mulla ei ole kutittanut hirveästi, paitsi sitten kun kehittyy kunnon karsta-alue. Nixiä hieroessa nousee silloin tällöin punkkeja pintaan kuolleina, mutta Nix ei riitä tappamaan niitä kaikkia. Stromectol kuurin olen ottanut kolme kertaa, ei havaittavaa vaikutusta, lääkärit ei suostu kirjoittamaan tarpeeksi pitkää kuuria.
Minullakaan ei ole ongelma raapiminen, koska en raavi, koska ei liiemmin kutise. Mutta muutoin sama, mitä muilla. No, kunhan tämä leviää riittävästi ja tulee enemmän lääkärien tietoisuuteen, niin eiköhän aleta vähitellen tutkia ja ottaa tosissaan, ettei ole kuviteltua tms.
Syyhypunkki on hämähäkkieläin, seittiä kai sekin tekee. Mun karvahaituvat on sinisiä. Hitto, kun tietää itsekin, miten hullulta tämä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mikä tämän aiheuttaa, Mutta kun pitäisi saada vielä lääkäri uskomaan. Ei usko ennenkuin saan muutaman ihmisen näytille saman asian kanssa
Voitko pliis kirjoittaa sen tänne? Miksi ihmiset piinaa tällä tavalla, että kärsiville vain vihjaillaan, muttei sanota mitään.
Ap:lle sellaiset terkut, että sait satoja myötätuntoisia ja avuliaita viestejä, ja muutaman kurjan viestin. Näiden parin idiootin takia kostit myös auttajillesi ja niille, joilla on sama ongelma. Etkö siis voi kertoa?
Miksette katso sitä linkkiä aika alkupäässä tätä ketjua? Siellä on kuvia kymmenittäin. Joissakin muruissa on karvaa, joissakin ei! Katsokaa ne kuvat!
joo kiitos ap:lle ja Suomen lääkäreille todella paljon
Morgellonin tauti. Syytä chemtrailausta ja katso tubesta mitä se homma on.
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/may/07/morgellons-mysteri…
Tosin morgellons ei ole semmoista murua niinkuin siinä ketjun alussa olleessa linkissä joka oli täynnä kuvia muruista.
Nuo lääkärit ovat netistä löytämiäni. Ei kokemusta, kuin ekasta, johon olin aiemmin tähän liittyen kerran yhteydessä. Ei selvyyttä, mutta voisi ehkä alkaa tutkia, jos ilmaantuu useampia samantapaisia.