Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla
Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?
Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä
Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.
Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.
Kommentit (677)
Vierailija kirjoitti:
Tuo morgellon sairaus on siis arveltu luulotaudiksi, jossa ihmiset pitävät rikkoutuneeseen ihoon tarttuvia pölyhitusia sairauden aiheuttajana.
Kutina voi silti olla aitoa.
Olen kaikkeen kuukausien aikana perehtynyt. Myös tuohon Morgelloniin. En usko että mustat ovat kuituja tms. Koska niitä on etenkin suihkussa käynnin jälkeen iholla ennen pukeutumista tai pyyheellä kuivaamista.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö mustia vaatteita?
On mulla mustiakin puseroita mutta en käytä pääsääntöisesti mustia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin maailmaa kävit?
Kaakkois-Aasiassa. Thaimaan suunnilla.
Hei nyt oikeesti. Kunnon lääkäriin. Trooppisten tautien asiantuntijalle, maksoi mitä maksoi. Mun kaveri sai Kaakkois-Aasian reissultaan vaarallisen loisen, joka läydettiin vasta VIIDENNELLÄ lääkärikäynnillä ja aivan viime tipassa. Todennäköisesti elinikäiset vammat tai jopa hengenlähtö jos olisi löytynyt parikin viikkoa myöhemmin. Ei ole leikinasia oudot pitkäänjatkuvat oireet Kaakkois-Aasian reissun jälkeen!!
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Ehkä tässä morgellonin taudissa on jokin syykin olemassa, mutta sitä ei tunneta.
No eihän kenessäkään mitään tollasia kuituja ole?? Se on joku eksoottinen tauti, valitettavasi. Tuo morgelloni sopisi, en usko että se on luulotauti.
Nyt menet jollekin, joka voi mikroskoopilla tutkia ne hiput. Ovatko loisia, munia vai jotain oman ihon värjääntyneitä hippuja vai sittenkin jotain kuituja.... Sillähän se selviää mitä ne ovat. Turha kai sitä on täällä arvuutella.
Hanki suurennuslasi.
Tapaus kuulostaa erittäin oudolta. Ja outoa on myös se, ettei kukaan yleislääkäri ole kiinnittänyt asiaan enemmän huomiota ihan jo noiden mustien murusten takia.
Pelkän selvittämättömän kutinan voisi kuitata (yleislääkäri kuitata) psyykkisillä ongelmilla. En ymmärrä miksei kukaan lääkäreistä ole halunnut tarkemmin selvittää mitä nuo mustat murut on??
Itse olisin aika päiviä sitten mennyt yksityiselle!!!
Jos sun iho kutisee noin kovin niin etkö raavi sitä? Meinaan että jos raavit niin ihoob kyllä tulee niitä "portteja" ja voisin kuvitella että muitakin jälkiä jos kutina on noin kovaa.
Itselläni atooppinen iho ja välillä raavin ihan unissani käsivarret naarmuille.
Vierailija kirjoitti:
Hanki suurennuslasi.
Tapaus kuulostaa erittäin oudolta. Ja outoa on myös se, ettei kukaan yleislääkäri ole kiinnittänyt asiaan enemmän huomiota ihan jo noiden mustien murusten takia.
Pelkän selvittämättömän kutinan voisi kuitata (yleislääkäri kuitata) psyykkisillä ongelmilla. En ymmärrä miksei kukaan lääkäreistä ole halunnut tarkemmin selvittää mitä nuo mustat murut on??
Itse olisin aika päiviä sitten mennyt yksityiselle!!!
Suurennuslaseja on 2kpl ostettu ja ei niistä ole ollut apua. Kyllä tuohon touhuun mikroskooppi tarvitaan. Tammikuun puolella aika ihopolille ja en suostu lähtemään ennenkuin lääkäri mikroskoopilla katsonut niitä mustia muruja. Tulen tänne kertomaan heti kun tiedän jotain uutta. Hankalaa ja ahdistaa ja muka Joulumieltä pitäisi olla... Tänäänkin ihmiset jatkuvasti olleet huolissaan voinnistani kun kuulemmma olemuksestani huomaa että olen ahdistunut/surullinen vaikka olen koittanut olla normaali ja pirteä.
Jos saan kuvaa niistä jotenkin niin laitan kuvan tänne kaikkien nähtäville.
http://i66.tinypic.com/2q2ps3o.jpg
Tässä olisi nyt niin hyvä kuva kun sain tähän hätään. Yleensä nuo ovat jopa pienempiä, poimein ihosta näytille isoimpia mitä löytyi tällä hetkellä.
Thaimaassa joku oli saanut norsulla ratsastaessaan siltä punkkitaudin ja maasta löytyy myös muita ihmisen iholle tarttuvia punkkien ja syyhypunkkien aiheuttamia sairauksia.
Miten ihmseessä et ole näin pitkään aikaan löytänyt yhtään paikkaa, missä olisi mikroskooppi? Jokaisesta terveyskeskuksesta ja yhtään isommasta koulusta löytyy sellainen!
Ps kiikareita voi nurin päin käyttää hyvin tehokkaana suurennuslasina.
Morgellonin tauti ei ole todellinen. Oireet aiheutuvat jostakin muusta.
http://www.nydailynews.com/life-style/health/morgellons-mystery-study-c…
Suomessakin saa järvestä joskus loisia, miktä kutittaa ihoa ihan mahdottoman paljon. Se on sinänsä harvinainen eikä siihen ole suun kautta otettavaa lääkettä, mutta muistan kun kaksi pientä poikaa saivat sen järvivedestä ja olivat seota illan aikana. Joten ihan hyvin olet voinut saada jonkin kutinaa aiheuttavan kirppusirkuksen ulkomailta. Nopeasti yksityiselle, se maksaa itsensä takaisin! Pulssi, Terveystalo, Mehiläinen?
Nostellaans ketjua. Laitoin tosiaan muutama viesti takaperin kuvaa niistä mustista murusista kun kuvaa kaivattiin. Jos joku sen puitteissa osaisi sanoa sitten jotakin johonkin.
Kuvassa tosiaan ne mustat pisteet on suurimmasta päästä mitä ihollani yleensä ollut, usein ovat paljon pienempiä.
Nyt menet lääkäriin. Trooppisten tautien erikoislääkärille, ei täällä voida auttaa. Valitettavasti kun jahkailet näin paljon niin vaikutat lähinnä oudolta provolta.
Vaikuttaa luulotaudilta. Jos on monta kertaa käynyt lääkärissä, niin olisihan ap laitettu jonnekin tarkempiin tutkimuksiin, jos jotain oireita on oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menet lääkäriin. Trooppisten tautien erikoislääkärille, ei täällä voida auttaa. Valitettavasti kun jahkailet näin paljon niin vaikutat lähinnä oudolta provolta.
En mä mitään jahkaile
En mä tähän hätään pääse yksityiselle lääkärille sen nopeampaan tahtiin kuin mulla on aika sinne ihopolille vuodenvaihteen jälkeen. Kaupunkino, tai naapurikaupungin, yksityisillä terveysasemilla ei ollut aikoja kuin aikaisintaan 9.1.2016. Enemmin odotan sitä ihopolin aikaa ja jos siellä ei selviä mitään menen yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
LUTEET!!!
Ei, kyllä ne on mutiaisia.
Kaakkois-Aasiassa. Thaimaan suunnilla.