Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
21/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tilanteessasi mennyt vaikka satojen kilometrien päähän hakemaan apua. Etkö ole jo huomannut, että yleislääkäri on tilanteessasi yhtä tyhjän kanssa?

Muistan sinut jo syksyltä, tilanne vaikuttaa kertakaikkisen helvetilliseltä.

Vierailija
22/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin parasiitti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihossasi täytyy siis olla rikkoumia, jos "murut" tulevat ihon sisältä. Kuulostaa kyllä kovin ihmeelliseltä, sori vaan.

Vierailija
24/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt ulkomailla?

Vierailija
25/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihossasi täytyy siis olla rikkoumia, jos "murut" tulevat ihon sisältä. Kuulostaa kyllä kovin ihmeelliseltä, sori vaan.

Iho ei ole rikki mitenkään kyllä. En itsekään ymmärrä mistä nuo mustat hiput tulevat. Jostain niitä vaan ilmestyy kun ihoa hankaa, ihan sama hankaako kasvoista, jalasta vai vaikka käsivarresta. Jos laitan kosteusvoiteen niitä vain ilmestyy rasvattuun ihon paljon ja silloin tuntuu voimakasta kihelmöintiä/ärsytystä iholla. Ilman rasvaa on pelkkää kutinaa ilman pistelyä/kihelmöintiä.

Kerron varmasti tässä ketjussa, jos asia ratkeaa. Toisaalta toivon että olisi vain sitten pääkopassa vika eikä kyse olisi minkäänlaisesta loisesta. Jos syyhy kuitenkin paljastuisikin niin en tiedä millä helvetillä siittä pääsee eroon kun nixivoiteet ja shampoot kolme kertaa vedelty ja oikein neuroottisesti siivottu pilkuntarkkaan ym. En jättänyt pienintäkään seikkaa ottamatta lukuun siinä rumbassa vaikka kukaan ei ollut edes diagnosoinut syyhyä. Puolisonikin kokee uskomattomaksi että olisi syyhy mutta pakko myöntää että en näe muuta vaihtoehtoa tähän kutinaan koska en ole kuullut mitään selitystä noihin mustiin mutuihin. Joku niiden aiheuttaja on, ei se ole normaalia eikä minulla ennen ole moista ollut ennen tätä kutkaa.

On se silti kumma, kun kaikki seikat ovat syyhyä vastaan.

Vierailija
26/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt ulkomailla?

Oireet alkoivat pari päivää siittä kun palasin ulkomaanmatkalta. Olen kokoajan uskonut että kutina liittyy tehtyyn matkaani

Lääkäreiden mielestä ei. Minusta asia on päivänselvä että kutinan aiheutti jokin matkalla. Syyhypä tähänkin sopisi, sehän on yleinen matkatulijainen. Luulisi yhä edelleen että syyhy olisi myös puolisollani joka matkusti kanssani ja nukkui matkalla samassa vuoteessa joka kerta ja jonka kanssa olen kotona nukkunut joka yö matkan jälkeen samoissa lakanoissa yhteisen peiton alla.

Vierailija
27/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit ollut liikkeellä viikko sitten olisit voinut mennä itse katsomaan noita hippusia vaikka lähimmän yläkoulun mikroskoopilla.

Sinulta kysyttiin oletko käynyt ulkomailla, koska muualta olet voinut saada jonkin eksoottisen loisen.

Vierailija
28/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikamoisen varma että kyseessä on bengalin murentatauti. Koko kehon kylpy vuohenmaidossa helpottaa, mutta ei valitettavasti paranna.

Vierailija
29/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps: ötököistä pääsee eroon ivermektiini nimisellä aineella, johon lääkäri voi kirjoittaa reseptin. Kaikki ei tosin osaa...

Vierailija
30/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakylpyjä tai muuta suolahoitoa voisi kokeilla. Tai turvehoitoja. Jos kotona tekee ei tule kalliiksi testata. Jos ei poista vaivaa niin luulisi ainakin helpottavan oloa.

Vierailija
31/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko ne 'muruset'?

Vierailija
33/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikamoisen varma että kyseessä on bengalin murentatauti. Koko kehon kylpy vuohenmaidossa helpottaa, mutta ei valitettavasti paranna.

Mikäs tauti tuo on? Googlella en millään löytänyt tietoa tuollaisesta sairaudesta.

Vierailija
34/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuuko ne 'muruset'?

Mielestäni ei. Olen sitäkin koittanut kytätä. Joko eivät liiku tai niin hitaasti että sitä ei minuutin-parin yhtäjaksoisessa tuijotuksella huomaa. En myöskään ole varma voisivatko mustat murut olla edes loisia (jos kyseessä on loistauti) vai loisen ulostetta, kuolleita loisia vai niiden munia.

Vierailija
35/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lakanat, se on varmaan hiekkaa.

Vierailija
36/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://morgellonsdiseaseawareness.com/morgellons_photo_galleries/morgel…

Tämmöstäkö?

Eivät ole tuollaisia. Pitäisi ottaa kuva tänne niistä mutta kännykässä on helvetin huono kamera jolla ei saa tarkkoja lähikuvia. Omat muruseni ovat pienempiä ja enemmän pyöreitä hippusia. Niin pieniä että ne näkee kun tarkkaan katsoo mutta "niistä ei kuitenkaan saa enempää selkoa, eli ei pystyisi esim. Erottamaan mahdollisia loisen raajoja jos sellaisia edes ylipäätään olisikaan.

Vierailija
37/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo morgellon sairaus on siis arveltu luulotaudiksi, jossa ihmiset pitävät rikkoutuneeseen ihoon tarttuvia pölyhitusia sairauden aiheuttajana.

Kutina voi silti olla aitoa.

Vierailija
38/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin maailmaa kävit?

Vierailija
39/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö mustia vaatteita?

Vierailija
40/677 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lakanat, se on varmaan hiekkaa.

Vaihdankin 2kertaa viikossa. Ei ole hiekkaa :D vai miten sitä ihosta tulee "hinkuttamalla"?:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän