Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
341/677 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan teillä on ollut tätä?

Se, jolla tämä on enemmän keskittynyt kasvoihin ja hiuksiin, niin häiritseekö myös päivisin vai vain yöllä / pesujen jälkeen? Miltä ne näyttävät?

Vierailija
342/677 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin häiritsee vain iltaisin / öisin ja lopulta koko päivän. tämä pahenee asteittain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kenellä oli muillakin perheessä, niin luulisi lääkärien ottavan tosissaan ja uskovan. Heille, kun on tärkeää tietää, onko se levinnyt ja tarttunut. Ala-arvoista ja täysin epäammattimaista käytöstä tuollainen nauraminen. On tainnut Hippokrateen valat unohtua.

Vierailija
344/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaisia mustia hiukkasia ulkomaa reissun jälkeen jalanpohjissa varsinkin. Ihoa jos rikkoi jonkin verran niin pinseteillä sai poistettua. Ei selvinnyt mitä oli eikä lääkärit tienneet eikä googlekaan. Meni ajan myötä pois.

Vierailija
345/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luteen paskaa ne mustat murut ja puremat kutittaa.

Tää muuten vois olla totta koska samaan aikaan meillä oli luteita. Mustat jutut oli kuitenkin eri paikoissa kuin puremat ja tosiaan ihon sisällä.

Vierailija
346/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla kasvoissa tai hiuksissa? Kuinka kauan kesti? Mikähän auttoi; käytitkö jotain tiettyjä keinoja? Esim. Jotain hivenaineita tms.

Ihoa ei kyllä ole tarvinnut rikkoa, kun ovat olleet aivan pinnassa.

Vierailija
347/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ensin häiritsee vain iltaisin / öisin ja lopulta koko päivän. tämä pahenee asteittain

Tää niin totta!siis tää on ihan hirveetä

Vierailija
348/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä oli laukaiseva tekijä tai mahdollinen tartunnan lähde: oliko ennen oireiden alkua esim. ulkomaanmatka, muutto uuteen asuntoon, yövierailua tai kotimaanmatkailua? Miettikää mistä kaikki alkoi.

Vierailija
349/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös, onko uinut makeassa tai suolaisessa vedessä. Ulkomailla , Suomessa... onko jokin hyönteinen pistänyt...jne.

Vierailija
350/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt varmaan paria Erikin ongelmaa ihmisillä, meidän ei ole luteet. Luteet kyllä näkyy sängyssä pieninä mustina pisteinä kun nostaa patjaa

Vierailija
351/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mikä tämän aiheuttaa, Mutta kun pitäisi saada vielä lääkäri uskomaan. Ei usko ennenkuin saan muutaman ihmisen näytille saman asian kanssa

Vierailija
352/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt varmaan paria Erikin ongelmaa ihmisillä, meidän ei ole luteet. Luteet kyllä näkyy sängyssä pieninä mustina pisteinä kun nostaa patjaa

Ei näy ennenku pitkälle edenneessä. Kolmen rykelmissä kutiavia näppylöitä. Luteen voi hyvällä tuurilla tarkkasilmäinen nähdä esim. Menevän pistorasiaan. Edellyttää tuntien seuraamista niin etät yhtäkkiä taskulampulla pistorasiaa päin.

Vierailija
353/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mikä tämän aiheuttaa, Mutta kun pitäisi saada vielä lääkäri uskomaan. Ei usko ennenkuin saan muutaman ihmisen näytille saman asian kanssa

Voitko kertoa, mistä ajattelet olevan kyse..mitä vaihtoehtoja voi olla olemassa? Ja mikä mahdollisesti auttaisi..

Ei luteet, ei syyhy, ei amalgaamipaikat.

Vierailija
354/677 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko lääkisopiskelija vielä tätä ketjua? Ole kiltti ja auta meitä, etsi joku ennakkoluuloton lääkäri ja tavataan, niin saadaan monelle apua.

Vierailija
355/677 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pks:lla naispuoliset T Heinäsmäki, H Siikamäki, A Kantele. Ekalla taitaa vain olla yksityisvastaanottoa.

Vierailija
356/677 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko nuo sinun vinkkisi? oletko näyttänyt tämän ketjun heille? menen juttelemaan jos näin on ja ohjataan kaikki sitten heidän luokseen. jos näin saadaan apua niin olen ikuisesti kiitollinen!!! minulla koko perhe kärsii

Vierailija
357/677 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis nyt olisi helpoin ottaa vain heistä yksi tietysti että keskitetysti näkisi koko jutun

Vierailija
358/677 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, puoli vuotta olen taistellut tämän kanssa. Karstasyyhynä mä tätä pidän, Nixiin on mennyt rahaa ainakin yli 500 euroa, Nix auttaa, mutta ei hävitä näitä pirulaisia kokonaan. Ja minullakin on kasvoissa, nenässä, korvissa ja silmäluomissa myös. Bentsyylibentsoaattia olen eBaysta tilannut, sekin auttaa, mutta hitaasti. Bentsyylibentsoaatti ei ole kallista onneksi, sillä meinaan nyt tulevina viikkoina joka päivä rasvata oikein tehokuurina. 

Vierailija
359/677 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu huomannut, että murujen seassa on myös karvoja? Ei siis ihokarvoja, vaan kiharaa karvaa. Aluksi luulin, että ovat vaatteista, mutta suihkun jälkeen kun rasvaa, niin ihosta irtoaa karvahöyhtyviä. En kyllä mene enää lääkäriin, pitävät mua jo muutenkin luulosairaana, en mene horisemaan vielä näistä karvoistakin. Apua!

Vierailija
360/677 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nix auttoi myös minulla vain päiväksi pariksi.

Ja sama, mitä 367 kirjoitti. Myös ihossa, päänahassa, kulmakarvoissa, ripsissä, kasvoissa. Näyttävät karvoilta, kuidulta tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän