Ärsyttää anopin vääntämä lempinimi vauvastamme
Vauvamme 4kk on siis Terho ja anoppi lässyttää aina "Voi pikku tammenterho" ja tammenterho sitä ja tätä. Eikö voi nimittää omalla nimellään, kohtahan poika itsekin luulee että nimensä on tammenterho.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Täällä vissiin mammoille olis ihan ok ja ihanaa jos anoppi kutsuisi vauvaa vittupäähomoksi. Sehän on vaan lempinimi. Ei semmoisista saa niuhottaa.
Ottamatta nyt kantaa Terho-nimeen en silti näe yhteyttä mummin käyttämän tammenterho-hellittelynimen ja vittupäähomon välillä. Voitko avata?
Oma äitini kutsui minua vauva-aikana "äidin pikku harakaksi".
En nyt muista että tästä johtuen mulla olisi tullut jälkikäteen mitään identiteettiongelmia oikean nimeni ja/tai ihmisyyteni suhteen.
Vähästä on taas joidenkin ärsytys kiinni. Mahtaa tämä elämä olla teille vaikeaa....
Vierailija kirjoitti:
Täällä vissiin mammoille olis ihan ok ja ihanaa jos anoppi kutsuisi vauvaa vittupäähomoksi. Sehän on vaan lempinimi. Ei semmoisista saa niuhottaa.
Meilläpäin tuollaiset "vittupäähomot" ovat kyllä haukkumanimiä.
Sanakirjassa kohtaan "Suhteellisuudentajun puute" voisi epäilemättä laittaa sinun pärstäkuvasi asiaa selventämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikamme on Mikael. Anoppi kutsuu Mikluksi.
Vähän niinku puklu
Tunnen aika montakin "Miklua". Yleinen lempinimi Mikaelille.
mä en kyllä tunne yhtäkään, mun tuntemat mikaelit on mikke ja miku :D
ja ap, ei se tammenterho mikään paha lempinimi edes ole :D
Aika moni anoppi opettelee kutsumaan lapsenlasta ihan vaan lapseksi. Että nyt se lapsi poltti kätensä uunissa ja nyt se lapsi kiipesi katolle. Ei tule pahaa mieltä kenellekään.