Ärsyttää anopin vääntämä lempinimi vauvastamme
Vauvamme 4kk on siis Terho ja anoppi lässyttää aina "Voi pikku tammenterho" ja tammenterho sitä ja tätä. Eikö voi nimittää omalla nimellään, kohtahan poika itsekin luulee että nimensä on tammenterho.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää "äippäloma" sana. Mikä ketun äippä. Ällöttävä sana. Kertoo just aivottomista kännykänräplääjämutseista, minäminä tyypeistä.
Mikä vitun kettu? Ärsyttää kun pitää väännellä eikä voi sanoa asioita niiden oikeilla nimillään.
Anopin ja kaikkien muidenkin pitäisi kunnioittaa teidän valitsemaanne nimeä eikä keksiä lempinimiä mistä te ette pidä. Tehkää selväksi jos ette halua anopin käyttävän tuota lempinimeä.
Tiedän Lennin jota sanotaan lokinpoikaseksi ja poika luulee sen kuuluvan hänen nimeensä. Tuskin tässä on kyse siitä, että lapsi ei opi omaa nimeään tai oppii väärin vaan epäkunnioituksesta vanhempien valitsemaan nimeä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää "äippäloma" sana. Mikä ketun äippä. Ällöttävä sana. Kertoo just aivottomista kännykänräplääjämutseista, minäminä tyypeistä.
Unohdit "masuasukin". No niin, nyt tämä on täydellinen :D
Vierailija kirjoitti:
Parempi tuo kuin meillä. Elli muuttui Elmeriksi.
Jotkut sukulaiset nimittävät myös meidän Elliä Elmeriksi. Minusta se on ok. Minä nimitin Elliä pikkuisena Ellipsiksi.
Itse asiassa Ellikin on lempinimi. Oikea nimi on Elisa, mutta ihan vauvana sai tuon Elli -kutsumanimen.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä! Ja luulenpa, että vain tosi läheiset ihmiset keksivät lempinimiä. Minusta lempinimet osoittavat kiintymystä lapseen.
Minä sanon omaa lastani Äidin pikku pööpötiksi vaikka se ei ole hänen ristimänimensä.
Vierailija kirjoitti:
Äipät on raskautuneet 😡😖👹👺☹️
Ihan söpö toi Tammenterho-nimi on. Ei oo niin vakavaa. AP:lla taitaa synnytyksen jälkeinen hormonimyrsky vaikuttaa.
Tammenterho on paljon parempi lempinimi kuin Terska (mikä on sit edessä koulussa...)
Vierailija kirjoitti:
Anopin ja kaikkien muidenkin pitäisi kunnioittaa teidän valitsemaanne nimeä eikä keksiä lempinimiä mistä te ette pidä. Tehkää selväksi jos ette halua anopin käyttävän tuota lempinimeä.
Tässä tuli lujan ja periaatteen ihmisen mielipide. Asentoon nyt, te hölpöttävät vetelykset.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon omaa lastani Äidin pikku pööpötiksi vaikka se ei ole hänen ristimänimensä.
Ja minä oon lässytellyt pojalleni jo noin 10 vuotta että hän on mamman maitopoika, pojan palleroinen, hassu pikku heppu, kulta ihana, yms yms. Hän on myös mummon mussukka ja papan pallukka.
Tuntee kyllä oman nimensä. Ja on ihan tavallinen, reipas ja sosiaalinen poika. Eikä (vielä :D ) häpeä vanhempiaan.
Älä viitti olla niuho. Sille lapselle tulee vielä elämänvarrella pahempiakin lempi- ja haukkumanimiä. Etkä voi niistä ottaa heiniä nenääsi aina.
Eikä anoppisi mitään pahaa tarkoita. Eikä tossa oo mitään pahaa.
Minua ärsytti ihan sairaasti apppiukon keksimä lempinimi lapsestani. Nimi oli sama kuin eräällä sekopäätyypillä joka oli pilannut monen ihmisen elämän ilkeilyllään. En todellakaan halunnut että lastani kutsutaan sen tyypin nimellä.
Appi vaan naureskeli tyytyväisenä, sehän on vaan lempinimi. Selitti vielä, niinkuin lapselle, että ihmisillä on lempinimiä ja se on ihan normaalia. Tämä appi oli muutenkin ilkeä minulle. En tiedä miksi, mutta tykkäsi vittuilla minulle vaikka muille oli aina kohtelias ja ystävällinen.
Täällä vissiin mammoille olis ihan ok ja ihanaa jos anoppi kutsuisi vauvaa vittupäähomoksi. Sehän on vaan lempinimi. Ei semmoisista saa niuhottaa.
Meilläpä isoveljeni sanoi että "annetaan sen nimeksi paska".
Ette sitten tätä ottaneet huomioon, kun valitsitte lapselle nimeä? Ja niinkuin tuossa edellä ennustettiin, kyllä pikku Terho joutuu elämässään ihan oikeita haukkumanimiä kestämään. Nyt vähän järjeä niihin nimivalintoihin, vanhemmat!
Varmaan siinä on muutakin ärsytystä taustalla :) Minun mielestä ihan söpö lempinimi, mutta ymmärrän kyllä että vauvavuonna monet asiat saattavat ärsyttää tai suututtaakin, siis sellaiset mitkä liittyvät muiden käytökseen vauvaa kohti. Voi tuntua, että esim. anoppi tai oma äiti päsmäröi ja yrittää "omia" vauvan, ja se on oikeasti aika ikävä tunne, vaikka ulkopuolisen näkökulmasta hassua tai hölmöä. Mutta ne tunteet tulee ihan syystäkin, sillä vauvalle on tärkeää, että ensisijaisen hoitajan kanssa muodostuu erityinen suhde. Tuon suhteen luomiseksi äiti joutuu monesti käymään läpi monenlaisia tunteita, ja työntämään "oman pesän" ulkopuoliset kauemmaksi, ja siinä herää sitä ärsytystä esim. mummojen hellittelynimiä, syöttöhalua, sylistä nappaamista ja tavaroiden ym. tuputusta kohtaan. En tiedä siis onko sinulla noin, mutta itse tunnistan tuollaisia ajatuksia juurikin vauvavuodelta. Siinä sitten vaan pitää yrittää ymmärtää itseä ja pitää mölyt mahassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vauvamme 4kk on siis Terho ja anoppi lässyttää aina "Voi pikku tammenterho" ja tammenterho sitä ja tätä. Eikö voi nimittää omalla nimellään, kohtahan poika itsekin luulee että nimensä on tammenterho.
Kannattaa vaan tottua tuohon. Anoppi on nmittäin vain ensimmäinen piiiitkässä listassa ihmisiä, jotka tulevat kutsumaan lastasi tammenterhoksi.
Ensin ovat mamman maitomussukkapussukoita, aikuisena valitetaan että vittu mitä mammanpoikia.
Newsflash: lapsesi ei mene pilalle eikä kehity kieroutuneeksi tuosta syystä. Lapsi oppii kyllä oman nimensä ja kaikki nuo hellittelymuodot myös.
Ota kiristävä myssy pois ja nauti elämästä ja lapsestasi.