Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin joulusiivouksen. Petyin totaalisesti.

Vierailija
22.12.2015 |

Meille syntyi kesän lopussa vauva ja sain babyshower-lahjaksi siivouslahjakortin. Tiesin heti, mihin sen käyttäisin: joulusiivoukseen. Tiesin, etten vauvan kanssa jaksa tai ehdi siivota jouluksi samalla tavalla kuin ennen. Tilasin siis siivouksen jo elokuussa.

Siivous suoritettiin eilen. Siivouslahjakortti oli 8 tuntia siivousta ja koska siivoojia oli kaksi, siivosivat yhdessä neljä tuntia. Kuvittelin, että koti kiiltää, eikä mistään löydy tahran tahraa tuollaisen rupeaman jälkeen. Olimme miehen kanssa viikonloppuna perussiivonneet niin, että kaikki tasot olivat tyhjiä, matot rullattu lattioilta pois ja viety lämpimään varastoon, kaikki tavarat olivat paikoillaan. Jääkaapin sisällön olimme vieneet äidilleni, joka asuu lähellä.

Meillä oli siis todellakin perussiistiä jo valmiiksi ja odotin, että siivoaisivat vessan, pesisivät keittiöstä uunin, mikron ja jääkaapin, imuroisivat ja pesisivät lattiat (mattojen tamppauksesta sovittiin, että puoliso tamppaa siivouksen jälkeen) ja pyyhkisivät pölyt tasoilta. Mitään ei tarvinnut siirtää, koska tasot olivat tyhjät, huonekaluja ei tarvitse imuroinnin takia siirtää ja koska meillä oli jo perussiistiä, niin siivouksen olisi pitänyt sujua tosi sutjakkaasti.

Tulivat eilen klo 8 ja lähtivät klo 12. Olin sen ajan vauvan kanssa jouluostoksilla. Lähdin, kun he tulivat ja tulin takaisin viittä vaille 12. Kiitin, toivotin hyvää joulua ja odotin kovasti pääseväni supersiistiin kotiin.

VIELÄ MITÄ!!

Keittiössä tasot pyyhitty, uuniin tai jääkaappiin ei ole koskettukaan. Hana ja pesuallas on putsattu jollain kiiltoaineella, mutta hanasta pyyhitty vain toinen puoli. Kaappien päältä (sieltä yli 2 metrin korkeudesta, jonne kukaan ei näe) on pyyhitty pölyt. Lattia imuroitu ja varmaankin pyyhitty kostealla, mutta edelleen siellä on ihan keskellä lattiaa sellaisia läikkiä, jotka lähtivät ihan vedellä ja rätillä pyyhittäessä. Siis tyyliin kahvista pudonnut pisara. Mitään kaappia ei ole avattu, edes roskiskaappia. Roskiskaappi on siisti, mutta kaapin lattian pyyhkimistä olisin toivonut. Siellä on jotain leivänmurusia ja muuta "helppoa", ei todellakaan mitään pinttynyttä tai isompaa. Tällaiseen siisteystasoon pystyn helposti itsekin (vauvan kanssa!) puolessa tunnissa.

Vessoissa hanat on pyyhitty, pönttö harjattu ja lattia varmaankin pyyhitty, vaikkei lattialla mitään edes ollutkaan sellaista, mitä olisi pitänyt siivota tai putsata. Hanan takana olevia vesiroiskeita ei ole pyyhitty kaakeleista, vessan peilikaappia ei ole avattu pyyhkimistä varten. Tällaiseen siisteysjälkeen pystyn itse vauvan kanssa kotona ollessani 10 minuutissa.

Koti on imuroitu, mutta aika hutiloiden. Sohvan takana olevan patterin alta ei ole imuroitu. Sinne pääsee ihan helposti imurilla sohvan alta työntämällä putki ilman suutinta. Tätä ei varmaankaan siis ole tehty. Pystyn itse imuroimaan koko kodin joka nurkan kevyesti 20 minuutissa.

Pölyt on pyyhitty isoilta pinnoilta, mutta mitään 1,5 metriä ylempänä olevaa ei ole pyyhitty. Eli ei pölyjä kattolampuista, katon rajassa roikkuvasta televisiosta tai esimerkiksi eteisen naulakkotason päältä. Minä pyyhin pölyt itse 15 minuutissa joka ikiseltä tasolta.

Ikkunoissa on veljentytön kädenjälkiä, joita ei ole pyyhitty. Mitään jalkalistoja ei ole pyyhitty. Tuoleja ei ole pyyhitty. Yritin vielä oikein etsiä, että onko ne keskittyneet johonkin ihmepaikan hinkkaamiseen, mutta ei. Täällä on siis imuroitu, isot tasot pyyhitty, lattiat ehkä pyyhitty nihkeällä, vessassa pönttö ja hanat pesty, muuten kai pyyhitty tasoja. Keittiössä hana osittain pyyhitty, tasot pyyhitty myös sieltä katonrajasta, ei mitään muuta (lattian imuroinnin lisäksi).

En tajua, mihin nuo siivoojat ovat käyttäneet 4 tuntia! Yhdeltä siis 8 tuntia. Jos minä saisin vapaapäivän ja käyttäisin kahdeksan tuntia pelkkään siivoomiseen, meidän 80-neliöinen kotimme olisi jalkalistoista lähtien kattolamppuihin pölytön, tahraton ja todellakin siisti.

Harmittaa. Mutta tiedänpä nyt, etten ikinä aio maksaa siivoomisesta kenellekään, kun itsekin pystyn parempaan vähemmässä ajassa.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on ammattiylpeyttä ja on ahkera, tehokas, tunnollinen ja tarkkasilmäinen, niin miksi jäädä siivoojaksi kun kyvyt riittää niiiin paljon peramminpalkattuunkin työhön. Hyvä siivooja on kyllä harvinaisuus.

Vierailija
82/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on muutama, joita olettaisin siivoojan kauhuasiakkaiksi. Ja onneksi eivät ole asiakkaita, koska ovat itse maailman nopeimpia ja tehokkaimpia siivoojia. 

Joo, ollaan tosi pahoja. 

Jos menemme kampaajalle maksamme siitä että saamme uuden kampauksen. Jos viemme auton huoltoon maksamme siitä että auto huolletaan. Tosi paskoja olemme koska oletamme asioita. 

Mutta autosta ei huolleta mitään muuta kuin se, mistä sovittiin. Jos löytyy jotain muuta, huollosta soitetaan ja kysytään, että mitä tälle tehdään. Ei sisälly perushuoltoon, mutta kaipaa korjausta.

Mutta jos tehdään urakka, summa X euroo, laittakaa auto kuntoon.

Yksikään firma ei tartu tuohon, joku varaosa kun voi maksaa 600 e eli koko sovitun summan verran. Kyllä ensin täytyy tietää, mitä ollaan tekemässä ja vasta sitten voidaan sopia summa. Vai oikeastiko ajat vuosimallia 2008 olevan Toyotasi huollon pihaan ja sovitte, että 300 e ja kaikki laitetaan kuntoon. Sen jälkeen menee vaihtoon iskarit, katalysaatori, bensatankki ja kaikki jarrupalat.

Se nyt oli vaan kuitti, koska alunperinkään tuon autonhuoltoesimerkki ei toiminut tässä kohtaa, joten urakkatarjous tuli sopivampana esimerkkinä. Ei voi verrata autonhuoltoa siivoukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on muutama, joita olettaisin siivoojan kauhuasiakkaiksi. Ja onneksi eivät ole asiakkaita, koska ovat itse maailman nopeimpia ja tehokkaimpia siivoojia. 

Joo, ollaan tosi pahoja. 

Jos menemme kampaajalle maksamme siitä että saamme uuden kampauksen. Jos viemme auton huoltoon maksamme siitä että auto huolletaan. Tosi paskoja olemme koska oletamme asioita. 

Mutta autosta ei huolleta mitään muuta kuin se, mistä sovittiin. Jos löytyy jotain muuta, huollosta soitetaan ja kysytään, että mitä tälle tehdään. Ei sisälly perushuoltoon, mutta kaipaa korjausta.

vai tehdään autohuollot urakalla nykyään. saako öljyt imettyä nopeammin? Saako polttimot vaihdettua nopeammin?

Niinpä, huomasit varmaan itsekin, että autonhuoltoa ei voi verrata siivoukseen!

Vierailija
84/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh. Tulipas tähän paljon kommentteja ja ehdin vasta nyt vastata!

Olin puhelimitse jo tuolloin elokuussa sopinut sen siivoojan kanssa, joka myös eilen oli täällä, että toivon keittiön perusteellista siivoamista. Sanoin, että meillä on jo valmiiksi tuolloin perussiistiä, koska joka tapauksessa 21.12. haluan, että meillä on jo "siivottu jouluksi". Eli ei todellakaan mitään perussiivousta, vaan perusteellisempaa puhdistamista. Kerroin, että meillä on vauva ja että ehdin kyllä laittaa tuohon mennessä kaikki tavarat paikoilleen, mitään ei tarvitse siirtää jne. 

Ehkä sitten olin epäselvä toiveissani. Tulipahan kerrasta opittua. Jos joskus tilaan siivoojan, teen yksityiskohtaisen listan siivottavista asioista. 

Jotenkin vain tuli yllätyksenä, että jos pyydän keittiön perusteellista siivoamista, niin uuniin tai jääkaappiin ei ole koskettu ollenkaan. Edes ulkopuolelta uunin nuppeihin..

Mutta kuten sanottu, opin nyt kerrasta ja tämä oli oma vika.

ap

Ei kukaan muista mitä on puhuttu puhelimessa elokuussa. Kyse on varmasti siitä että siivooja ei ole tehnyt tarpeeksi selkeitä muistiinpanoja puhelun aikana, tai sitten ei ole muistanut katsoa muistiinpanojaan ennen siivoamista.

Mutta jos kohde oli liian siisti siivottavaksi tavanomaiseen tapaan, niin olisihan se siivouspari voinut soittaa ja sanoa että tähän ei voi käyttää kahdeksaa tuntia kun tekemistä ei riitä.

Olisihan se fiksua soittaa. Mutta mitähän se firman pomo sanoisi, kun kuulisi työntekijän soittaneen että täällä ei työt riitä ja sitten pitäisi joko laskuttaa vähemmän tai mennä uudelleen toisen kerran. Ja normaalisti siis siitä toisestakin kerrasta pääsisi laskuttamaan.

Eihän palkalliset siivoojat ota työtilauksia vastaan, vaan firman johto. Pomo toimittaa tarvittavan määrän siivoojia paikalle tekemään ennaltasovitun työn siihen kuuluvassa ajassa. Ammattitaitoisella yrityksessä on tiedossa, paljonko aikaa kuluu tiettyihin töihin. On yrityksen etu, että palvelu vastaa laskutusta. Huonoa mainetta tekee yritykselle, jos laskutetaan perusteettomasti. Jos firma tekee huonoa työtä tai laskuttaa asiakasta ylitunteja tekemättömästä työstä, vaikuttaa se työntekijöidenkin maineeseen. Asiakas kyllä reklamoi ja antaa kuulua ympäriinsä, hän näkee työn tuloksen, pomo kun ei ole lopputulosta näkemässä. Ehkä pomo ei aina tiedä, mitä kentällä tapahtuu tai työntekijät lorvivat, siksi asiakkaan palaute olisi myös tärkeätä firmalle.

Vierailija
85/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttaa siivouksen hinnoittelu. Jos kerron neliöt ja tehtävät, saan tarjouksen että menee esim 5h. Ok, maksan 5 tunnista. Mutta se mitä saan, on luetellut tehtävät tehtynä eikä sitä 5h siivousta. Jos homma tulee aikaisemmin valmiiksi, niin siivooja lähtee kotiin.

Vierailija
86/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ollaan tosi pahoja. 

Yksikään firma ei tartu tuohon, joku varaosa kun voi maksaa 600 e eli koko sovitun summan verran. Kyllä ensin täytyy tietää, mitä ollaan tekemässä ja vasta sitten voidaan sopia summa. Vai oikeastiko ajat vuosimallia 2008 olevan Toyotasi huollon pihaan ja sovitte, että 300 e ja kaikki laitetaan kuntoon. Sen jälkeen menee vaihtoon iskarit, katalysaatori, bensatankki ja kaikki jarrupalat.

Se nyt oli vaan kuitti, koska alunperinkään tuon autonhuoltoesimerkki ei toiminut tässä kohtaa, joten urakkatarjous tuli sopivampana esimerkkinä. Ei voi verrata autonhuoltoa siivoukseen.

Miksi ei voi? Molemmissa on asiakas, joka määrittää tarpeen ja kertoo sen selkeästi palveluntarjoajalle ja sitten on se palveluntarjoaja, joka tekee sovitut työt. Molemmissa annetaan arvio kustannuksista eli siivooja määrittää, montako tuntia tai urakkahinnan, huollossa katsotaan alustava hinta-arvio, jota ei saa ylittää. Jos huollossa löytyy välittömästi korjattavia kohteita, ilmoitataan niistä auton omistajalle eikä ryhdytä omin päin tekemään ja jos siivooja löytää siivottavan lisäkohteen, jättää hän sen siivoamatta eikä itsekseen päätä, että nyt sulatetaan pakastin.

Jos sovitaan perussiivouksesta, niin se tarkoittaa vain näkyviä pintoja ja yleensä niistäkin vain niitä, jotka on 180 cm tasoa alempana. Ei siis tarvitse kiivetä kristallikruunuja puhdistamaan 3 metrin korkeuteen.

Vierailija
87/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kerran siivoojan työttömien työpajalta. Oli halpa, mutta yhtä tyhjän kanssa..

Vierailija
88/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljin juttu oli se kun kaapinovia ei oltu pyyhitty, niin siivooja väitti että vain vaakapinnat kuuluu perussiivoukseen =O

Vierailija
89/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokoisen asunnon perussiivous on noin 4 tuntia (max 5-6). Siivousfirman olisi pitänyt kysyä, mitä ylimääräistä haluavat tehtäväksi tai jaetaanko kahdelle kerralle. 

Ja ap:n olisi pitänyt kertoa tarkkaan ne jutut, mitä pitää tehdä. Itse jätän ihan täsmällisiä lisäohjeita siivoojalle tyyliin: älä vaihda tällä kertaa lakanoita, puhdista kylppärin lattia normaalia perusteellisemmin, puhdista roskiskaappi, pyyhi jääkaappi sisältä jne. Ikkunoiden pesusta olen sopinut jo etukäteen, ei millään lippulapulla, jotta ottaa oikeat välineet mukaan. 

Vierailija
90/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin palkata meille siivoojan ja tekemään kaikkea muuta kuin perus viikkosiivouksen. Vaan saako sellaista edes?? Niin että siivooja omaa järkeään käyttäen itse tajuisi mitä tehdä. Aikatauluttaisi itsenäisesti vuoden eri ajankohtiin ikkunoiden, saunan, lattiakaivojen, uunin, jääkaapin jne pesun. Näkisi itse, milloin jalkalistat tai lamppujen päälliser kaipaa pyyhkimistä. Kyllä nyt kuka vaan itse imuroi ja pesee sen vessan. Mutta jos nuo muut saisi ulkoistettua, olis kyllä hyvä.

Jos jollekin vanhukselle kuuluu siivouspalvelu niin tekevätkö ne nuo kaikki?

Enpä ole ikinä kuullut että siivooja nuo asiat arvioisi. Sitä tehdään kyllä, että siivooja tilataan esim. vain pesemään ikkunat tai että perussiivouksen yhteydessä sovitaan vuoroviikoin tehtäväksi esim. joko saunan pesu tai jääkaapin pesu.

Yksityisyrittäjä siivooja voi tuon tehdä, jolla on vakiasiakkaat. Lisäasiakkaita hän ei voi ottaa enempää, kuin joiden tilaukset pystyy kunnolla hoitamaan.

Vierailija
91/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisko toimia sellainen, että ostaa siivoojan vain tietyksi tuntimääräksi ja itse hänen työparinaan siivoisi. Ja niin kauan kuin aikaa riittää siivotaan paikkoja läpi.

Vierailija
92/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kummastuttaa siivouksen hinnoittelu. Jos kerron neliöt ja tehtävät, saan tarjouksen että menee esim 5h. Ok, maksan 5 tunnista. Mutta se mitä saan, on luetellut tehtävät tehtynä eikä sitä 5h siivousta. Jos homma tulee aikaisemmin valmiiksi, niin siivooja lähtee kotiin.

Jotkut siivoojat kyllä siivoavat sen täyden ajan. He ovatkin yleensä niitä joihin ollaan tyytyväisiä ja joiden kanssa suhde jatkuu vuosia. 

Vierailija
93/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Meillä oli siivooja 2 tuntia täällä ja odotin, että hän kahdessa tunnissa sekä imuroisi että pyyhkisi lattiat. Hän ehti vain imuroida, 99 neliötä. Meilläkin matot ym pois helpottamaan työtä.  En tajua. Itse imuroin todella huolella kotini tunnissa.

Vierailija
94/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laita pikimmiten tuohon siivousfirmaan palautetta. Jollakin yrityksellä näytti olevan reklamaatioaika 2 vuorokautta siivouksesta.

Vierailija
95/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisko toimia sellainen, että ostaa siivoojan vain tietyksi tuntimääräksi ja itse hänen työparinaan siivoisi. Ja niin kauan kuin aikaa riittää siivotaan paikkoja läpi.

Kyllä näitäkin on, jotka siivoavat yhdessä asiakkaansa kanssa.

Vierailija
96/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kokoisen asunnon perussiivous on noin 4 tuntia (max 5-6). Siivousfirman olisi pitänyt kysyä, mitä ylimääräistä haluavat tehtäväksi tai jaetaanko kahdelle kerralle. 

Ja ap:n olisi pitänyt kertoa tarkkaan ne jutut, mitä pitää tehdä. Itse jätän ihan täsmällisiä lisäohjeita siivoojalle tyyliin: älä vaihda tällä kertaa lakanoita, puhdista kylppärin lattia normaalia perusteellisemmin, puhdista roskiskaappi, pyyhi jääkaappi sisältä jne. Ikkunoiden pesusta olen sopinut jo etukäteen, ei millään lippulapulla, jotta ottaa oikeat välineet mukaan. 

Meillä on arvioitu 4-5h, siivottavaa yli 200 neliötä, teinien huoneita ei aina oteta, jos eivät itse halua. Eli kyllä ap:lle olis 8h siivouksessa saanut luksusta aikaiseksi. No mutta, nyt saivat pettyneen asiakkaan ja kertonee myös ystävilleen, että moista kohdetta kannattanee välttää. t: se jolta laskutettu ylimääräistä aikaa.

Vierailija
97/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään säästänyt 240 euroa siivoamalla itse. Aloitin ennen kello kahdeksaa. Hyvä minä! 

Vierailija
98/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin palkata meille siivoojan ja tekemään kaikkea muuta kuin perus viikkosiivouksen. Vaan saako sellaista edes?? Niin että siivooja omaa järkeään käyttäen itse tajuisi mitä tehdä. Aikatauluttaisi itsenäisesti vuoden eri ajankohtiin ikkunoiden, saunan, lattiakaivojen, uunin, jääkaapin jne pesun. Näkisi itse, milloin jalkalistat tai lamppujen päälliser kaipaa pyyhkimistä. Kyllä nyt kuka vaan itse imuroi ja pesee sen vessan. Mutta jos nuo muut saisi ulkoistettua, olis kyllä hyvä.

Jos jollekin vanhukselle kuuluu siivouspalvelu niin tekevätkö ne nuo kaikki?

Äidille hommattiin veljen kanssa siivooja käymään viikottain ja kyllä tuo ainakin on mamman kämpän pitänyt tosi siistinä. Välillä soittelee kun on jotain isompaa erikoishommaa jota ei normaalin ajan puitteissa ehdi tekemään, kuten vaikka mattojen raijaamista pesulaan tai ikkunoiden pesua ja niistä sovitaan aika ja korvaus erikseen. 3 tuntia / vk käy ja tekee paljon muutakin kuin vain perussiivouksen, eli esim. tuulettaa vuodevaatteet, vaihtaa ja pesee lakanat, joskus käyttänyt muoria myös kaupassa tai käynyt listan kanssa itse ym. Kaikenlaista voi sopia, riippunee firmasta tietysti.

Vierailija
99/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ollaan tosi pahoja. 

vai tehdään autohuollot urakalla nykyään. saako öljyt imettyä nopeammin? Saako polttimot vaihdettua nopeammin?

Niinpä, huomasit varmaan itsekin, että autonhuoltoa ei voi verrata siivoukseen!

En ole ylempi, mutta miksei voi? Samanlainen palvelu se auton huolto on kuin kodin sisätilojen huoltokin (eli siivous). Auton perushuolto on hinnoiteltu kiinteästi ja siihen kuuluvat toimenpiteet lueteltu, samoin kodin perussiivouksessa on kiinteä hinnoittelu ja siihen sisältyvät toimenpiteet lueteltu. Näiden lisäksi kumpaankin voi ostaa lisäpalveluita.

Vierailija
100/129 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap voit ihan hyvin valittaa asiasta, sillä vaikka itsekin annoit liian epämääräisiä ohjeita, niin onhan se nyt firman, ammattilaisten, asia todeta ääneen, jos ohjeet ovat epäselvät. Eli olisivathan hekin voineet kysyä mitä erityistä ap haluaa kotonaan tehtävän, jos perussiivous on jo tehty. Kahdeksassa tunnissa pitäisi saada jo paljon aikaan, sillä vaikka koti on tietysti vieras, niin kyllä siivoojilla pitäisi muuten olla enemmän rutiinia ja vauhtia kuin taviksella. Olen itse vuosia sitten ollut siivooja (en kodeissa) ja muistan kyllä, että missään työpaikoilla ei todellakaan saa aukoa kaappeja tai edes siirtää papereita pöydällä. Eli jos he olisivat aukoneet jotain vessan kaappeja ilman erillistä sopimusta, siitä olisit voinut tehdä vielä isomman valituksen :) Jatkossa olet sitten viisaampi sopimuksia tehdessäsi, mutta eihän kaikki silti aina suju kuin Strömsössä. Tuttavaperheessä ainakin on ollut sellainen viikkosiivouksen tekijä, että kotiväki on itse saanut siivota illalla uusiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan