Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teoriakoe- pääsetkö läpi?

Vierailija
20.12.2015 |

https://ajokoulu.autoliitto.fi/learning/b/theory

Mulla teoriakoekysymyksissä 1 väärin ja kuvakokeessa 5 väärin. Eli suoritus hyväksytty- hyvä minä :)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuli sentään hyväksytty. Teoriasta 2 väärin ja kuvista 4. Yksi typerä virhe teoriaoissa ja kuvista menisi vähemmän väärin toisella yrityksellä, kun nyt tietää mitä asioita pitää katsoa.

Vierailija
2/48 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriasta väärin 1, kuvista 6. Hyväksytty siis. Muistaakseni oikeassa teoriakokeessa virheeni olivat 2+3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriasta väärin 0, kuvakokeessa 5. Hieman kritisoisin kuvakoetta kuitenkin, koska muistaakseni kahdessa kuvassa oli kyseessä poliisiauto ja pysähtymistä kysyttiin. Yritin kovasti nähdä, että voisiko kuvasta lukea, että poliisiautossa oli "hälyt" päällä, mutta en sitä pystynyt näkemään. Joten tällöin poliisiauto on periaatteessa kuten mikä tahansa auto. Kuitenkin meni "väärin", koska "hälyt" oli päällä. Tiesin, miten pitäisi toimia tällaisessa tapauksessa, mutta en vaan nähnyt "hälyjä" kuvasta :-(

Vierailija
4/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla kokeilla, sain ajokortin 30 vuotta sitten, on voinut pari knoppia mennä ohi sen jälkeen...

Vierailija
5/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla kokeilla, sain ajokortin 30 vuotta sitten, on voinut pari knoppia mennä ohi sen jälkeen...

Koita vaan! Itsellä melkein sama ja läpi.

t. 3

Vierailija
6/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriasta väärin 0, kuvakokeessa 5. Hieman kritisoisin kuvakoetta kuitenkin, koska muistaakseni kahdessa kuvassa oli kyseessä poliisiauto ja pysähtymistä kysyttiin. Yritin kovasti nähdä, että voisiko kuvasta lukea, että poliisiautossa oli "hälyt" päällä, mutta en sitä pystynyt näkemään. Joten tällöin poliisiauto on periaatteessa kuten mikä tahansa auto. Kuitenkin meni "väärin", koska "hälyt" oli päällä. Tiesin, miten pitäisi toimia tällaisessa tapauksessa, mutta en vaan nähnyt "hälyjä" kuvasta :-(

Itse kans katsoin sitä poliisiautoa, ja mielestäni valoissa näkyi sinitä, mutta sen lisäksi se oli jo suojatien yli ja valotolasta ohi, joten sille olisi pitänyt antaa muutenkin tietä, jos se oli jo ehtinyt risteysalueelle ennen valon vaihtumista.

Pahin hämy oli mielestäni se vasemmalle kääntymis kuva, jossa vasemmalta tuli rekka, joka näkyi niin vaaleana harmaana siluettina, että en lainkaan huomannut sitä testikuvaa katsoaessani.

Tätä ketjua on kommentoitu yllättävän vähän, on tainnut tulla niin huonoja tuloksia että ei ole kehdattu edes anonyymisti kertoa tänne miten huonosti osataan säännöt.

-1-

Vierailija
7/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kuvista ei kyllä ihan aina nähnyt kokonaistilannetta. Esim. kysytään että voiko jostain kääntyä oikealle mutta liikennemerkit on jotain tuhrua kaukana edessäpäin niin arvaile siinä sitten. Yhdessä kuvassa taidettin kysyä että voiko jatkaa suoraan ja siinä risteyksessä oli talo suoraan edessä. Siitä kuvasta ei kyllä näkynyt meneekö siinä joku tie talon vieressä :)

Vierailija
8/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 3

Olen kyllä vähän sivusta päivittänyt tietojani, kun lapseni saivat ajokortit parin viime vuoden aikana :)

Vierailija
9/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä juuri luinkaan?!? Eitetysti teet sen testit, voit vaikka oppia pari liikennesääntöä ja olet sen jälkeen vähän parempi ja turvallisempi kuski. Jos ei ymmärrä miksi joku kohta oli väärin, niin siitä voidaan vaikka keskustella täällä.

Vierailija
10/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä juuri luinkaan?!? Eitetysti teet sen testit, voit vaikka oppia pari liikennesääntöä ja olet sen jälkeen vähän parempi ja turvallisempi kuski. Jos ei ymmärrä miksi joku kohta oli väärin, niin siitä voidaan vaikka keskustella täällä.

Voin kuvitella ilmeesi ja sojottelevan sormesi :D

Vierailija
11/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin kokeilla kun pääsee töihin. Kokeeseen pitäisi mennä ens vuoden puolella kun on tarkoitus opettaa poika piikkikortille. Jännittää nyt jo!

Vierailija
12/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen että eikös vietnamilainen venepakoilainen toisessa polvessa olisi pärjännyt paremmin pol potin patjana (kunnes sitä ei tarvita),

Onhan se mukava kun taka-aasiasta saadaan paritukseen koulutettua työvoimaa.

Vierailija
13/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän 30v ajanut pärjää käytännön liikenteessä aika lailla paremmin kuin joku kuvia katsellut ja vasta teoriaa opetellut. Nuo perussäännöt ei ole muuttuneet miksikään ja lopustakin selviää kun käyttää järkeänsä.

Käytännön liikenteessä yksi tärkeimmistä taidoista on oppia se, että muut voi tehdä virheitä eli ajaa liikennesääntöjen vastaisesti.

Vierailija
14/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Still kuvat ovat hankalampia, koska niistä ei näe ajoneuvojen liikkettä. Oikeassa elämässä huomaa paljon helpommin vaikka oikealta lähestyvän ajonevuon, mutta still kuvassa joutuu päättelemään että onko kyseinen ajoneuvo psäköity vai onko se tulossa risteykseen. Ei hyvä. Pitäisi oikeastaan olla video ja sitten se pysähtyisi still kuvaksi jonka jälkeen annettaisiin vastaus.

-1-

Vierailija
15/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän 30v ajanut pärjää käytännön liikenteessä aika lailla paremmin kuin joku kuvia katsellut ja vasta teoriaa opetellut. Nuo perussäännöt ei ole muuttuneet miksikään ja lopustakin selviää kun käyttää järkeänsä.

Käytännön liikenteessä yksi tärkeimmistä taidoista on oppia se, että muut voi tehdä virheitä eli ajaa liikennesääntöjen vastaisesti.

Tietenkään et voi päjrjätä hyvin käytännössä, jos et osaa liikennesääntöjä edes teoriassa.

Tuolla liikenteessä on ihan liikaa törppöjä, jotka ovat oppineet ajamaan kotoa töihin ja läheiseen kauppakeskukseen, mutta eivät osaa liikennesääntöjä eivätkö katso liikennemerkkejä, mitäpä niitä katsomaan kun ei kuitenkaan osaa sääntöjä. Sitten kun joku risteys muuttuu tai joudutaan ajamaan vieraaseen paikkaan, niin ollaan todella vaarallisia.

Tällainen koe pitäisi määrätä uusittavaksi viiden vuoden välein ja jos ei mene ekalla läpi, niin sitten uusintakoe ja ajokoe myös uusiksi ja kortti pois ja autokouluun, jos ei onnistu.

Vierailija
16/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset, joilla ei ole ajokorttia liikkuvat myös liikenteessä. Jos on joskus lapsena koulussa ope sanonut, että muista katsoa oikealle ja muista katsoa vasemmalle, niin ei se kauhean kattavaa ole. Olen joskus miettinyt, että liikennekoulutusta pitäisi olla ihan kaikille ala-kouluiän jälkeenkin ja ajokortillisille kertausta jollain aikavälein. Hyvin tärkeä juttuhan se on ja jos on aikoinaan ajanut kortin pikkupaikkakunnalla ja sittemmin vuosien saatossa muuttaa suuremmalle paikkakunnalle tai muuten liikkuu isommilla väylillä, niin eihän sitä kukaan kontrolloi millä tiedoin siellä liikutaan. Korkeintaan tällaisilla palstoilla haukutaan maanrakoon, jos kehtaa kysyä, että miten pääsee Kalliosta Eiraan. Ja tietysti, varmaan joka autokoulu tarjoaa kertauspakettia, jos sellaista menee kysymään, mutta kuinka moni menee? Jos olisi vaikka joku itseopiskelumateriaali netissä, joka olisi käytävä läpi määräaikaisen kortin uusimisen yhteydessä? Oma lukunsa on ne, jotka ovat jo omasta mielestään maailman parhaita kuskeja, he eivät tarvitse päivitystä tietoihinsa, sillä he jo tietävät ja osaavat kaiken. Yleensä heidän korttinsa ovat vielä kuumia, ovat just putkahtaneet painokoneesta.

Vierailija
17/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 3

Olen kyllä vähän sivusta päivittänyt tietojani, kun lapseni saivat ajokortit parin viime vuoden aikana :)

Ei pelkoa! Ei noissa uudempaa knoppitietoa pahemmin ollut, ihan perus STOP, kolmio, oikealta tulevat yms. -juttuja. Muistaakseni ihan oikea autokoulujen teoriakoe oli astetta tiukempi kuin tämä Autoliiton. Tosin itse ajoin kuorma-autokortin...

Vierailija
18/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 3

Ei pelkoa! Ei noissa uudempaa knoppitietoa pahemmin ollut, ihan perus STOP, kolmio, oikealta tulevat yms. -juttuja. Muistaakseni ihan oikea autokoulujen teoriakoe oli astetta tiukempi kuin tämä Autoliiton. Tosin itse ajoin kuorma-autokortin...

No herranen aika, en minä ihan uuno ole :D Enkä aivan haudanvakava ekassa viestissäni.

Vierailija
19/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten itse muistan jalankulkijan liikennesäännöt 70-luvulta "noin". Tiedän, että ne on muuttunut suht radikaalisti, mutta olen pärjännyt päivittämättä tietojani :-)

Vierailija
20/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin kokeilla kun pääsee töihin. Kokeeseen pitäisi mennä ens vuoden puolella kun on tarkoitus opettaa poika piikkikortille. Jännittää nyt jo!

Kävin kolme vuotta sitten kylmiltään kokeen opetuslupaopetusta varten ja virheet oli 1+1+0 (teoria, kuvat, opetuslupa).

-1-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä