Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkaisitko suhdetta työttömän miehen kanssa?

Vierailija
20.12.2015 |

Olen rakastunut mieheen, joka on työtön. Hän sai noin vuosi takaperin potkut töistä tuotannollisista ja taloudellisista syistä ennen kuin aloimme seurustella. Tutustuimme sattumalta, ennen kuin edes tiesin, että hän on työtön. Työttömyys ei ole tähän asti haitannut, mies ei siis mitenkään elä siivelläni. Olen myös itse pienipalkkainen ja teen vuorotyötä. Olemme voineet helpommin tavata aikatauluistani huolimatta, kun mies kerran ei tee päivisin mitään. Välillä kuitenkin rahan puute ärsyttää ja nyt on alkanut mietityttää se, mitä voin odottaa tulevaisuudelta miehen kanssa. Mies on ihan järkevä raha-asioissaan muuten. Nytkin elää tulojensa mukaan. Ongelma on se, että hän ei hae töitä ollenkaan, lähinnä reagoi, jos työkkäri joskus harvoin ilmoittaa työpaikasta.
Mitä tekisit asemassani?

Kommentit (356)

Vierailija
201/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

, muuta kuin se että jos puolisolla on tarpeeksi hyvä palkaa, on ok olla työttömänä? Olettaen tietysti että tämä suostuu elättämään.

Joo se että mun mies on kokoomuslainen eikä todellakaan hyväksy alle 12e/h tuntipalkkoja. Hänellä on hyvä matematiikkapää ja osaa laskea nopeasti ettei sellaisella palkalla eletä. 

Minä olen duunari ja kotiäiti tällä hetkellä. Mieheni tosin on ainut kokoomuslainen jota pidän älykkäänä. Koko muu porukka vaikuttaa paskasaaveilta joilta puuttuu lähimmäsen rakkaus. 

Aika huolestuttavaa, että mielestäsi tuollaisen laskemiseen tarvitaan "hyvää matikkapäätä". Kyse kuitenkin normaalissa elämässä vaadittavista taidoista. Sinulla on käynyt todella hyvä tuuri kun olet löytänyt hyvätuloisen elättäjän, noilla lahjoilla sinusta tuskin olisi kovin vaativaan ammattiin tai tienaamaan edes yli 10 € tunnissa.

Vierailija
202/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minähän olen 28 vuotias mies treelta. Sain vakavan aivovamman neljä vuotta sitten kun joku löi minua ravintolassa ja iskin pääni rappusiin. En enää ikinä kykene tekemään töitä.  Olen ihan mukava mies mutta päätäni särkee kovasti ja ottaa aikaa kirjoittaa ja puhua muille Mukavaa päivänjatkoa sinulle.

Sinua vastaan minulla ei ole mitään. Kohdistin sanani elämäntapatyöttömälle lusmulle naisvihaajalle joka provoaa täällä päivittäin. Oikein hyvää joulua sulle!!

Mutta minä sympatiseeraan näitä työttömiä nuoria miehiä, koska tiedän millaista se on ja mistä se kiikkaa. Rahasta. 

Olen minäkin ennen vammautumista kieltäytynyt matalapalkkaisista töistä ja valinnut mieluummin työttömyyden. Se on normaalia. 

Olisimpa nauttinut terveenä elämästä enemmän ja tehnyt vähemmän töitä.  Toivon että olisin matkustellut ja käynyt ystävien kanssa puistoissa silloin kun muut ovat töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttavaa, että mielestäsi tuollaisen laskemiseen tarvitaan "hyvää matikkapäätä". Kyse kuitenkin normaalissa elämässä vaadittavista taidoista. Sinulla on käynyt todella hyvä tuuri kun olet löytänyt hyvätuloisen elättäjän, noilla lahjoilla sinusta tuskin olisi kovin vaativaan ammattiin tai tienaamaan edes yli 10 € tunnissa.

Mieheni luultavasti pahoinpitelisi sinut tuosta hyvästä jos sanoisit noin minulle julkisella paikalla. Hän kyllä maksaisi sakot mielihyvin. 

Olen hyvin ammattitaitoinen ihminen ja ymmärrän taitoni. Taitojani ei osteta alle 12e tunti. Mieheni ei myöskään päästäisi minua tekemään riistohinnalla hommia. Hän arvostaa töitäni.

Vierailija
204/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella huolestuttavaa, että tällainen ajatusmalli tuntuu olevan ihmisitä ihan ok, eikä lainkaan moraalitonta eikä omatuntoa kolkuta. Muut maksavat elämisen, itse ei tarvitse mitään tehtä eikä itsestään ottaa vastuuta, jos ei muuten nii petoksen avulla keplotellaan. Opetatko lapsillesi myös, että on ok varastaa ja huijata ja tehdä petoksia, jos varastaa vain yhteiskunnalta? Vai onko se silloin ok, jos ei jää kiinni?

Te muut voitte sitten luovuttaa ne hyväveli järjestöjen kautta hankitut virat meille väärää  puoluetta kannattaville tai sitten niille jotka ei edes äänestä. 

Jos ei työ maita niin vaihdetaan. Kyllä minulle kelpaa hyvät työedut joita tietty väki saa. 

Huono työ ei kelpaa, kun ei teillekään!

Te muut? Hyvävelivirat? Minä olen tehnyt myös siivoustöitä, ollut baarissa blokkarina ja jopa Ikean ravintolassa raatamassa. On se hienoa että sinullekin "kelpaisi" joku hyväpalkkainen työ, muut joutuvat tekemään töitä päästäkseen siihen asemaan. Mutta olethan niin erikoinen ja uniikki, että ei sinulta voida odottaa tuollaista, vaan sinun tulee odotella kotona, että joku tulee sinulle suoraan tuollaista paikkaa tarjoamaan. Voi minua hupsua, anteeksi en ymmärtänytkään miten erikoislaatuinen yksilö olet.

Vierailija
205/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella huolestuttavaa, että tällainen ajatusmalli tuntuu olevan ihmisitä ihan ok, eikä lainkaan moraalitonta eikä omatuntoa kolkuta. Muut maksavat elämisen, itse ei tarvitse mitään tehtä eikä itsestään ottaa vastuuta, jos ei muuten nii petoksen avulla keplotellaan. Opetatko lapsillesi myös, että on ok varastaa ja huijata ja tehdä petoksia, jos varastaa vain yhteiskunnalta? Vai onko se silloin ok, jos ei jää kiinni?

Te muut voitte sitten luovuttaa ne hyväveli järjestöjen kautta hankitut virat meille väärää  puoluetta kannattaville tai sitten niille jotka ei edes äänestä. 

Jos ei työ maita niin vaihdetaan. Kyllä minulle kelpaa hyvät työedut joita tietty väki saa. 

Tämä on totta. Kun katsellaan palkkauksia ja virkoja. Tutkitaan vähän onko samojen puolueen jäseniä niin oho sielä saattaa olla paljon jänniä yhteensattumia. 

Kansalaisten pitäisi olla nyt työttöminä ja maksattaa roistoilla elämänsä. 

Työ kyllä kelpaa mutta ei mikä tahansa riistotyö. Tämä lakko on toimivin lakko.

Vierailija
206/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurusteleehan jotkut naiset työttömien maahanmuuttajienkin kanssa. Mitä tämä palstalassukka oikein ulisee?

Juu. Varmasti pian useampikin, koska nehän saa jo katonkin päänsä päälle. Ei tarvitse puiston penkillä kihlautua.

Vierailija
207/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni luultavasti pahoinpitelisi sinut tuosta hyvästä jos sanoisit noin minulle julkisella paikalla. Hän kyllä maksaisi sakot mielihyvin. 

Olen hyvin ammattitaitoinen ihminen ja ymmärrän taitoni. Taitojani ei osteta alle 12e tunti. Mieheni ei myöskään päästäisi minua tekemään riistohinnalla hommia. Hän arvostaa töitäni.

Nyt alat uhkaileman anonyymiä keskustelijaa aviomiehelläsi? Tämähän alkaa olla oikeasti hauskempaa kuin uskalsin toivoakaan. Lyökö miehesi mahdollista pomoasikin jos hän kritisoi rautaista ammattitaitoasi, mitä pidät yllä hengaamalla kotona miehesi rahoilla? Valitettavasti kysynnän ja tarjonnan laki ei toimi noin, että sinä voit yksipuolisesti määritellä oman työsi rahallisen arvostuksen. Jos tuolla rahalla ei löydy taidoillesi ostajaa, ne eivät ole tuon arvoisia.

Vierailija
208/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin ennen vammautumista kieltäytynyt matalapalkkaisista töistä ja valinnut mieluummin työttömyyden. Se on normaalia. 

Sairasta. Tämänlaiset asenteet saavat pitkäaikaisenkin vasemmistolaisen harkitsemaan asioita uudestaan. Oispa meillä politikkoja jotka ajaisivat oikeasti työntekijöiden etuja. Vasemmisto edistää loisimista, oikeisto haluaa nujertaa liitot jotta palkkoja voi ajaa alas. Molemmissa häviää rivityöntekijä.

Vierailija
209/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minähän olen 28 vuotias mies treelta. Sain vakavan aivovamman neljä vuotta sitten kun joku löi minua ravintolassa ja iskin pääni rappusiin. En enää ikinä kykene tekemään töitä.  Olen ihan mukava mies mutta päätäni särkee kovasti ja ottaa aikaa kirjoittaa ja puhua muille Mukavaa päivänjatkoa sinulle.

Sinua vastaan minulla ei ole mitään. Kohdistin sanani elämäntapatyöttömälle lusmulle naisvihaajalle joka provoaa täällä päivittäin. Oikein hyvää joulua sulle!!

Mutta minä sympatiseeraan näitä työttömiä nuoria miehiä, koska tiedän millaista se on ja mistä se kiikkaa. Rahasta. 

Olisimpa nauttinut terveenä elämästä enemmän ja tehnyt vähemmän töitä.  Toivon että olisin matkustellut ja käynyt ystävien kanssa puistoissa silloin kun muut ovat töissä.

Minä en jaksa sympatiseerata näitä elämäntapatyöttömiä naisvihaajia ja rasisteja jotka syyttävät vaan muita tekemättä itse mitään.

Vierailija
210/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te muut? Hyvävelivirat? Minä olen tehnyt myös siivoustöitä, ollut baarissa blokkarina ja jopa Ikean ravintolassa raatamassa. On se hienoa että sinullekin "kelpaisi" joku hyväpalkkainen työ, muut joutuvat tekemään töitä päästäkseen siihen asemaan. Mutta olethan niin erikoinen ja uniikki, että ei sinulta voida odottaa tuollaista, vaan sinun tulee odotella kotona, että joku tulee sinulle suoraan tuollaista paikkaa tarjoamaan. Voi minua hupsua, anteeksi en ymmärtänytkään miten erikoislaatuinen yksilö olet.

Voihan noita töitä tehdä nuorena tyttönä kun opiskelee ja ehkä siinä välissä. Ei nelikymppisenä korkeastikoulutettuna tee todellakaan mieli mennä siivoilemaan.

Vierailija
211/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän rakkaus rahan voittaa. Mutta miten pitkälle rakkaus kantaa jos itse on ahkera ihminen ja toinen ei edes viitsi töitä hakea...Loppuelämän kannalta voi muodostua ongelmaksi. Kertoo ehkä liian erilaisesta maailmankatsomuksesta.

Vierailija
212/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan noita töitä tehdä nuorena tyttönä kun opiskelee ja ehkä siinä välissä. Ei nelikymppisenä korkeastikoulutettuna tee todellakaan mieli mennä siivoilemaan.

Ei minun tehnyt mieli silloinkaan noita töitä tehdä, tein koska ei ollut muutakaan. Jos Suomessa on asiat näin hyvin, että voi huoletta päättää, huvittaako mennä töihin tai tekeekö mieli mennä töihin ja se on ihan oikea, todellinen valinta terveelle aikuiselle, joku on todella pahasti vialla. Työtä tekevien etuja ei aja enää kukaan, vain loisijoilla ja pääomalla on omat edunvalvojansa jotka vuorotellen riistävät työtätekeviltä viimeisetkin palkkarahat käsistä.

Vierailija
213/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot. 

Olen nähnyt työssäni kun eräs juuri valmistunut hyväveli nappasi työpaikan  kokeneelta pätkätyö opettajalta. Tuli vähän sellainen lakkofiilis. Jokainen odotteli tätä ihmistä jo hommiin ja piti hänestä. Saatiin tilalle kokematon poju. Ihan hyvin se pukeutuu.

Ei työttömyys pitäisi olla nykyään naisille turn off. Työttömän ihmisenkin kanssa voi seurustella ja pitää ymmärtää myös se että jos ei töitä löydy useisiin vuosiin niin vika on Järjestelmässä. Ei voida odottaa että korkeastikoulutetut ihmiset siivoilee tai vie opiskelijoiden työt. Opiskelijoilla on muutenkin rankkaa niin kiva kun joku vie heidän työt.

Iloksi olen saanut huomata että moni lukiolainen tyttö seurustelee työttömän parikymppisen miehen kanssa. Ihan fiksuja poikia ovat opiskelevat ja on ammattitutkinnotkin. 

Yksinkertaisesti nuoret arvostavat ennemmän vapaa-aikaa. Palkkauksen pitää olla riittävän korkea että se voittaa vapaa-ajan. Ei se 9e/h innosta varmastikaan, jos siihen lisänä on vielä tuntien työmatkat päälle. Nuoret haluavat nauttia elämästä ja seurustella. Työnteko sillä palkalla ei todellakaan sovi niihin kuvioihin. Jos ylityöstä maksetaan toinen surkea 8-9e tunnin päälle niin sehän tarkoittaa vain sitä että on yksi tunti vähemmän iltaelämää. Aika pieni hinta nuoruudesta tuo 9e tunti. Kukaan tuskin uhraa nuoruuttaan siihen hintaan.

Vierailija
214/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän rakkaus rahan voittaa. Mutta miten pitkälle rakkaus kantaa jos itse on ahkera ihminen ja toinen ei edes viitsi töitä hakea...Loppuelämän kannalta voi muodostua ongelmaksi. Kertoo ehkä liian erilaisesta maailmankatsomuksesta.

Totta. Ei se työtähakemattoman ahkeruudesta kerro mitään. Työtön voi olla hyvinkin ahkera vaikkei töitä tekisi yhtään. Tunnen pariskunnan jossa mies ei ole tehnyt yhtään mitään koko elämänsä aikana. Maalaa vain tauluja eikä nekään myy. Vaimo on hyvin palkattu. 

Taitaa olla vähissä ne naiset jotka haluavat ottaa taloudellisen vastuun perheestä. Silti suurin osa miehistä "joutuu" ottamaan taloudellisen vastuun perheestään. Minusta se on väärin nykyaikana. Siinä on selvä vääryys. Naiset varmasti suuttuvat tämän kuullessaan, koska huomaavat sen itsekin.

Vierailija
215/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei se työtähakemattoman ahkeruudesta kerro mitään. Työtön voi olla hyvinkin ahkera vaikkei töitä tekisi yhtään. Tunnen pariskunnan jossa mies ei ole tehnyt yhtään mitään koko elämänsä aikana. Maalaa vain tauluja eikä nekään myy. Vaimo on hyvin palkattu. 

Taitaa olla vähissä ne naiset jotka haluavat ottaa taloudellisen vastuun perheestä. Silti suurin osa miehistä "joutuu" ottamaan taloudellisen vastuun perheestään. Minusta se on väärin nykyaikana. Siinä on selvä vääryys. Naiset varmasti suuttuvat tämän kuullessaan, koska huomaavat sen itsekin.

Tarkoitatko, että naiset ovat kollektiivina päättäneet tuollaisen ja ovat siksi kollektiivisesti vastuussa siitä, kun joku mies "joutuu" elättämään vaimonsa? Miten siihen "joudutaan", onko se vastentahtoista? Eli minun pitäisi nyt etsiä mies elätettäväksi, koska joku tuntematon mies suostuu elättämään puolisoaan?

Vierailija
216/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tehnyt mieli silloinkaan noita töitä tehdä, tein koska ei ollut muutakaan. Jos Suomessa on asiat näin hyvin, että voi huoletta päättää, huvittaako mennä töihin tai tekeekö mieli mennä töihin ja se on ihan oikea, todellinen valinta terveelle aikuiselle, joku on todella pahasti vialla. Työtä tekevien etuja ei aja enää kukaan, vain loisijoilla ja pääomalla on omat edunvalvojansa jotka vuorotellen riistävät työtätekeviltä viimeisetkin palkkarahat käsistä.

Tosi moni kova työntekijä todellisuudessa odottaa että pätkätyöt loppuu ja pääsee vetämään ansiosidonnaista. Se siitä kovasta työmoraalista :D 

En kyllä näe näitä paljoakaan sossupummeja pahempina ihmisinä. Sama ihmisluonto se sieltä huutaa vapauttaan.

Oma mieheni saa ansisidonnaista 400e enemmän, kuin minä työtä tekemällä. Hän hoitaakin lapsia kotona sillä rahalla, kunnes joutuu taas töihin jos töitä on tarjolla. Hän ei liiemmin nauti pätkähommista vaan on mieluummin työtön. Se sopii minulle hyvin.

T: työttömän vaimo

Vierailija
217/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennetäänpäs näin naisena vielä kertaalleen, kun asiasta on tullut täällä epäselvää:

Naisille työttömyys sinänsä ei ole  kynnyskysymys, vaan se, että on ainakin halua ja tavoitetta hankkia töitä sitten kun saa. Työ tai halu hankkia sitä ei tarkoita pelkkää rahaan, vaan myös moraalista selkärankaa, halua olla osa yhteiskuntaa yms. Tottakai se on iso bonus, jos ei joudu omilla tuloillaan elättämään kahta ihmistä, mutta jokainen nainen ymmärtää nykyisellä maailmanmenolla, että ihminen voi olla työtön syistä, joihin ei ole itse pystynyt vaikuttamaan. Tämä on täysin eri asia kuin nostaa sohvalla keskisormea pystyyn ja todeta "En edes hae töitä vaikka olen täysin työkykyinen, koska ahneet naiset ja paska yhteiskunta".

Moni nainen aloittaa seurustelun nuorena, jolloin kummallakaan osapuolella ei ole vielä MINKÄÄNLAISTA työpaikkaa. Tämä ei ole ongelma, eikä edes jarru, kunhan molemmilla on päämäärä. Samoin moni nainen ottaa työttömän miehen, kunhan mies osoittaa halua hakea ja saada vielä töitä (tai on työtön koska on selkeästi työkyvytön).

Kukaan ei halua elättää TÄYSIN TYÖKYKYISTÄ AIKUISTA vain siksi, että toiselle ei kelpaa ne normit, joiden puitteissa meidän kaikkien muiden on pärjättävä.

Vierailija
218/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että naiset ovat kollektiivina päättäneet tuollaisen ja ovat siksi kollektiivisesti vastuussa siitä, kun joku mies "joutuu" elättämään vaimonsa? Miten siihen "joudutaan", onko se vastentahtoista? Eli minun pitäisi nyt etsiä mies elätettäväksi, koska joku tuntematon mies suostuu elättämään puolisoaan?

Riippuu täysin tuloista. Kyllä työttöminä on paljon fiksuja komeita miehiä. Jos työtilanne maassamme paranee niin ehkä sinäkin saat työtä tekevän miehen. Tällä hetkellä suosittelisin vain tyytymään niihin työttömiin nuoriin miehiin. En näe mahdottomana sitäkään että tulevaisuudessa nämä työttömyyden rampauttamat muuten fiksut miehet ovat pääsääntöisesti koti-isinä ja vaimo töissä. 

Yhteiskunta on aika mukautuva ja rakkaus myös. Tasa-arvon nimissä voi käydä niin että naiset valtaavat työmaailman ja miehet tekevät tilaa. Luulen että naiset saattavat nostaa Suomen suosta ja parantaa kansallista yhteishenkeä.

Nyt olisi naisten vuoro kantaa vastuunsa tässä maassa. Miehet voisivat ottaa vastuuta enemmän isyydestä. Suomihan tunnetaan siitä miten etäisiä ja huonoja isejä meillä on. Siitä juontuvat kaikki mielenterveysongelmatkin. Todella moni on isätön, koska isät ovat aina olleet töissä.

Vierailija
219/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kokemuksellani, nyt kun olen päässyt suhteesta, jossa melkein kymmenen vuotta katselin elämäntapatyötöntä miestä, joka "menee töihin kun jotain itselle sopivaa osuu kohdalle", en todellakaan.

Eikä siis ongelmana ole edes se, että olisin elättänyt miehen kokonaan, vaan se, että mies pienen vuokraan osallistumisen jälkeen piti luonani olevaa leipää kaapissa, sähköä kämpässä ja vettä hanassa täysin itsestäänselvyytenä, ja esim. automatkat pummi aina minulta tai kavereilta ilmaiseksi (ei bensarahoista tai edes vaivanpalkasta tietoakaan). Ei edes tiedostanut elävänsä pummilla, vaikka asiasta puhuttiin, koska osallistuihan hän vuokran maksuun ja olimmehan parisuhteessa rakkaudesta, perkele. Eikä hän PAKOTTANUT minua ostamaan ja tekemään hyvää ruokaa eikä mitään muutakaan, joten ei myöskään ollut niistä mitään "velkaa". Eikä tietenkään voitu ikinä matkustella, suunnitella kylpyläviikonloppua yhdessä tms., ellen minä olisi ollut valmis maksamaan kaikkea.

Varoitan; vaikka suhde kuinka lähtisi rakkaudesta, niin noilla lähtökohdilla ("ei hae töitä ollenkaan, lähinnä reagoi, jos työkkäri joskus harvoin ilmoittaa työpaikasta.") se raha rupeaa hiertämään jossain kohtaa, ja mikään ei tapa romantiikkaa nopeammin kuin se, että toinen mulkoilee turhautuneena jokaista sähkölaskua tai huokailee ruokakaupan kassalla, kun ärsyttää maksaa eväitä kahdelle, muttei omalle rakkaalle kehtaa suoraan teipata jääkaapin oveen lappuakaan, että "minun ruuat, et syö!".

Mielenkiintoista on se että miehet ovat sietäneet tuota naisilta vuosisatoja ja nyt kun on mahdollista naisilta sietää samaa niin ei. Ette te siedä. Olette edelleen oman sukupuolenne orjia.

Jos mies keimailee sievänä ja on ostanut tililtäsi hienot komeat vaatteet ihan sinun silmiäsi varten laittautunut ja vatsa kurnii. Miksi vitussa et voisi ostaa sitä patonkia miehellesi?

Kai rakastat miestäsi? Paha puhua rakkaudesta jos puhutaan rahasta. Halveksin sinun kaltaisia naisia. Jos kyydin pummaaminen on paha niin onko parempi se että mies eristyy kotona kavereistaan ja syrjäytyy? 

Sitäkö halutaan ettei mies saa edes käydä kaljalla kavereidensa kanssa? Moni mies kyllä kustantaa naisille naisten iltoihin tippirahat ja sun muut korvikkeet. Vaan teillä on sukupuoliroolit vieläkin päällä vaikka eletään 2016-lukua.

Onhan tästä puhuttu jo pitkään. Muistan 90-luvulla lukion psykologian tunnilla, kuinka opettaja puhui jo silloin korkeastikoulutettujen nuorten naisten nirppanokkaisuudesta. 

Ongelma oli jo silloin. Ei työtäkään tekevä mies kelvannut etenkään jos tienasi vähemmän kuin nainen. Näissä keskusteluissa on totuuden siementä.

Vierailija
220/356 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua elättää TÄYSIN TYÖKYKYISTÄ AIKUISTA vain siksi, että toiselle ei kelpaa ne normit, joiden puitteissa meidän kaikkien muiden on pärjättävä.

Joku kirjoitti aikaisemmin Homer Simpsonista hyvin. Jos mies tekee itsensä rakastettavaksi niin ei sellaisesta halua luopua vaikkei tämä rakastettava hahmo kävisi töissä.

Ei oma vaimoni ole minua uhannut tai kohdellut vihamielisesti vaikken ole työelämään päin hakeutunut kahteenkymmeneen vuoteen. 

Yhdessä sovittiin että olen kotona lasten kanssa. Olen monesti sanonut että ei nykyisellä palkkauksella kiinnosta tarjota ammattitaitoa. Se on hänelle ok. Tosin ammattitaito on jo varmasti ruostunut ensimmäisien työttömyysvuosien aikana. Vähän sama kun nyt lähtisin kertaamaan ja yrittäisin koota rynnäkkökivääriä. Eihän siitä mitään tulisi. 

Minä taidan olla naiselleni Homer Simpson. Se mies jota ei voida erottaa sarjasta koskaan. Niin rakastettava olen. 

Väitän siis että kyllä monikin haluaa elättää oman rakkaansa. Varmasti tulot vaikuttavat tähän myös, mutta vakuutan että hyväpalkkainen vaimoni ei jättäisi minua missään tilanteessa. 

Kyllä teillä naisilla tosiaan on itsetutkiskelun paikka. Rakkaus nimittäin voittaa rahan mennen tullen.