Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä suuttui kun sai tietää että olen sairastanut anoreksiaa

Vierailija
20.12.2015 |

Paranemisestani on viitisen vuotta aikaa. Seurustelin sairauteni aikaan toisen miehen kanssa mutta suhde loppui kun sairaus vei kaikki voimani. Aloitin nyt vuosi sitten seurustelemaan uuden miehen kanssa. Aihe on minulle yhä arka ja luulin hävittäneeni kaikki sen aikaiset valokuvat. Siivoilimme eilen kaappeja kun ajatuksena on (oli?) että hän muuttaa luokseni ja teimme hänelle kaappitilaa vaatteitaan varten.

Kaapista löytyi kuitenkin yksi valokuva anoreksian ajaltani. Painoin silloin 11 kiloa vähemmän kuin nyt. Olen nykyään normaalipainossa. Hän katsoi kuvaa ja meni aivan vakavaksi. Lopetti siivoamisen ja meni mitään sanomatta tupakalle. Oli siellä ainakin puoli tuntia. Kun hän tuli takaisin niin ennen kun sain suunvuoroa kertoa, hän alkoi nurista että kyllä exän takia olin pitänyt itseni timminä, mutta hänkö ei ole sen arvoinen, että hänen kanssaanko on ok että olen "päästänyt itseni läskistymään" ja että oliko ex jotenkin parempaa laatua kuin hän.

Tuli aivan helvetin paha olo ja ne kaikki muistot palasivat mieleen. Aloin itkeä ja yritin selittää että olin sairas. Hän väitti että keksin tekosyitä ja huusi minulle, että hänkin kasvattaa sitten kaljamahan ja lakkaa ajamasta partaansa kun minuakaan ei kiinnosta pitää huolta itsestäni.

En pystynyt kuuntelemaan ja lähdin itku kurkussa siskolle. Ei ole edes soittanut ja pyytänyt anteeksi. Miten yhdestä kuvasta voi vetää tuollaiset kilarit? En ole enää yhtään varma haluanko hänen muuttavan luokseni, tällä hetkellä en. Kuitenkin pidän hygieniastani huolta, meikkaan, käytän nättejä vaatteita ja kuten sanoin, en ole kyllä mielestäni tai kenenkään muunkaan mielestä kuin hänen, mistään kohtaa pullea tai "läskistynyt" (Viisi vuotta sitten en olisi ikinä kuvitellut sanovani itsestäni näin)

En tiedä onko hän yhä kämpässäni eikä huvittaisi mennä kuuntelemaan lisää haukkuja. Hänen kämpälleen on kuitenkin tunnin ajomatka eikä hänellä ole autoa vaan hain hänet niin en tiedä onko päässyt millään sinne takaisin. Mitenhän tässä nyt olisi järkevää edetä? Tai mitä tekisitte minuna?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa heti. Ymmärrän kyllä tilanteen. Olen itsekin ehkä jollain tapaa ollut (olen) anorektinen. Olen aina ollut erittäin kevyt, bmi alle 17. Nyt olen lihonnut lähes bmi 21 tasoon, ja tunnen itseni ihan älyttömän lihavaksi. Tuntuu että peilistä katsoo paksuposkinen porsas. Vaikka olen lihaksikas eikä minulla ole vatsaa tms.

Kuitenkin mieheni, perheeni yms. sanovat, että näytän nyt normaalia terveemmältä. Mutta ei tämä ole helppoa olla normaalipainoinen :( psyyke on rankoilla. Tiedän kuitenkin, että tulevan lapsen kannalta tämä paino on parempi, siksi yritän kestää.

Miehesi ajattelutapa ei ole normaali.

Vierailija
22/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole enää yhtään varma haluanko hänen muuttavan luokseni, tällä hetkellä en". 

Hehheh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ota seuraavaksi tupakoimaton mies. Niillä ei ole hermot noin kireällä. Hyvää joulua ilman tympeää ukkoa!

Vierailija
24/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta kuka teetti viisi vuotta sitten valokuvia paperille? Nykyisenä someaikakautena on myös aika uskomatonta, jos tuo kaapin pohjalta löytynyt valokuva on ainoa seurusteluanne edeltänyt kuva, jonka mies on sinusta nähnyt. Vaikutat aika nuorelta (alle 30-vuotiaalta), joten olisit kyllä melkoinen poikkeus, jos sinusta ei olisi yhtään kuvaa Facebookissa tai muualla netissä niin, että mies ei olisi päässyt niitä näkemään.

Vierailija
25/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, en ole koskaan laittanut anoreksian aikaisia kuviani nettiin ja yhä edelleen tulostan kuvat koneelta itse valokuvapaperille, tulee halvemmaksi kuin teettää Ifillä. Olen ilmeisesti jonkin sortin harvinaisuus kun kuvani ovat albumeissa, eivät netissä.

Ap

Vierailija
26/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit virheen kun aloit vakavassa suhteessa samalla mielisairautta, vaikka olisit nyt kunnossa noi sairaudet eivät eivät häviä sillä että niitä kielletään. Ei henkisistä sairauksista ja rasitteista tietenkään pidä heti ensitreffeillä avautua, mutta varmasti pitäisi puhua ennen yhteen muuttamista.

Monet sairaudet ovat perinnöllisiä ja jos oma sekä miehen yhteinen lapsi sairastuu samaan, niin siinä vaiheessa voi olla myöhäistä meittiä, olisiko pitänyt kertoa ajoissa.

Anteeksi kuinka? Tuo ensimmäinen lause on vaikea ymmärtää.

Varmasti onkin vaikeaa kun siinä piti lukea salailla mutta puhelin korjasi sen muotoon samalla.

Vierailija
27/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anoreksian aikaiset kuvat olen silpunnut, ihan oman mielenterveyteni takia. Tuo yksi unohtunut.

20, isä voisi ehkä käydä käskemässä hänet omaan kotiinsa, täytyy kysäistä kun tulee töistä.

Ap

Vierailija
28/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit virheen kun aloit vakavassa suhteessa samalla mielisairautta, vaikka olisit nyt kunnossa noi sairaudet eivät eivät häviä sillä että niitä kielletään. Ei henkisistä sairauksista ja rasitteista tietenkään pidä heti ensitreffeillä avautua, mutta varmasti pitäisi puhua ennen yhteen muuttamista.

Monet sairaudet ovat perinnöllisiä ja jos oma sekä miehen yhteinen lapsi sairastuu samaan, niin siinä vaiheessa voi olla myöhäistä meittiä, olisiko pitänyt kertoa ajoissa.

Anteeksi kuinka? Tuo ensimmäinen lause on vaikea ymmärtää.

Varmasti onkin vaikeaa kun siinä piti lukea salailla mutta puhelin korjasi sen muotoon samalla.

Kiitos, koitin sommitella sopivia sanoja siihen, mutten hoksannut mitä tarkoitit. :)

Vierailija
29/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24, en ole koskaan laittanut anoreksian aikaisia kuviani nettiin ja yhä edelleen tulostan kuvat koneelta itse valokuvapaperille, tulee halvemmaksi kuin teettää Ifillä. Olen ilmeisesti jonkin sortin harvinaisuus kun kuvani ovat albumeissa, eivät netissä.

Ap

Olet kyllä erikoisuus muista vielä jokun vuosikymmeniä sitten Konkan tehneen Ifin ja olet 24 vuotta

Vierailija
30/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet kyllä erikoisuus muista vielä jokun vuosikymmeniä sitten Konkan tehneen Ifin ja olet 24 vuotta

Haha, oot ap paska trolli. Miksi haet huomiota trollailemalla anoreksiasta? Oletko anabutterfly vai wannabe proana? Mietippä hetki tätä. Kysyn vakavissani.

Vierailija
31/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika hyvin olet saanut poistettua myös kavereittesi postaamat kuvat. Ikäluokassasi on tyypillistä laittaa nettiin kuvia jokaikisistä kissanristäisistä, ja osa ei todellakaan kysele lupia kaikilta kuvissa olevilta henkilöiltä.

Vierailija
32/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin miehen reagointi ja kommentit olivat anteeksiantamattomia, vaikka ap:lla ei olisi koskaan ollutkaan syömishäiriötä. Jätä se sikapossu.

Vierailija
33/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ota tuollaista miestä kattosi alle asumaan. Jätä se. Ihan oikeasti. Mies saattaa sairastuttaa sinut uudelleen tuollaisilla puheilla.

Vierailija
34/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä ap sanoo olevansa 24-vuotias?

Vierailija
35/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikille sanonut etteivät laita kuviani nettiin. Jos jossain niitä on niin ei ole osunut silmään eikä näköjään miehekkään silmään. En ole moneen vuoteen teetättänyt mutta näkyy ifolor.fi olevan yhä toiminnassa? Ap

Vierailija
36/114 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, rupes ällöttämään sun miehes. Todella vääristynyt kehonkuva hänellä ja jos jatkat hänen kanssaan, sulla on vaarana sairastua uudelleen. Vaikka hänen kanssaan laihtuisitkin takaisin sen 11 kiloa, ei se hänelle riittäisi vaan alkaisi todennäköisesti pilkata joitain muita ominaisuuksiasi. Hyvä, että tuli tässä välissä ilmi, sillä normaali ihminen ei pitäisi anorektista henkilöä "timminä" ja sellaisena, "joka pitää itsestään huolta". Lopeta suhde pikimmiten.

Vierailija
37/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä ap sanoo olevansa 24-vuotias?

No juuri tuossa mi un lainaamassa viestissä jonka itsekin lainasit ensimmäiset kaksi merkkiä ovat 2 ja 4. Oli vastaus viestiin jossa kysyttiin APn ikää. Tuntuu että lukutaito on aliarvostettua nykyisin.

Vierailija
38/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ifi eli Ifolor on kyllä edelleen toiminnassa...

Vierailija
39/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpö höpö konkan jälkeen, vaihtanut nimensä ja ihan eri frima on tuo Iflor. Ifiltä meni businekset nurin kun ihmiset alkoivat filmin sijaan käyttää digikameroita.

Vierailija
40/114 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpö höpö konkan jälkeen, vaihtanut nimensä ja ihan eri frima on tuo Iflor. Ifiltä meni businekset nurin kun ihmiset alkoivat filmin sijaan käyttää digikameroita.

Elekää jaksako jankata. Perustakaa oma ketju.