Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain joululahjan vain yhdeltä viime jouluna. :(

Vierailija
20.12.2015 |

Viime jouluna meni näin. Ostin ehkä 5-6 henkilölle joululahjoja. YKSI sukulainen antoi minulle. Tosin pari lahjaa. Mutta silti, meni tunnelma tästäkin joulusta. Ai niin , joku lähetti mulle postitse jonkun joulukoristeen, mutta en sanut sitä haettua ennen kuin joulun jälkeen.Onko tää tavallista suomalaisien keskuudessa?Vai harvinaista?
Mites te? Jos vietätte jouluaattoa jossain pienessä porukassa , niin eikö se ole vähän kohteliaisuus kysymys hommata edes joku pikkulahja jokaiselle osallistujalle? Eikö se tuntuisi aika oudolle jättää yksi ilman mitään lahjaa? Etenkin kun ollut aina sama joluaatto, samalla porukalla, ettei tullut yllätyksenä kenenkään mukanaolo?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuuden kurjuus

Vierailija
2/7 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oikein erikseen sovittu, että lahjoja ei osteta. Helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinut ainoana jätettiin miltei lahjoitta ja muut saivat? Aika outoa ja kertovaa siitä miten sinuun suhtaudutaan tuossa porukassa.

Vierailija
4/7 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hUOM; en ole koskaan ollut materiaalin perään. mutta jotenkin koko tunnelma on lätsähtänyt. Olen aina se joka on ostanut kaikille sukulaislapsillekin, kummilapsille, jne. joululahjoja. mit tässä enää hommata kellekkään mitään (paitsi tuolle yhdelle).

Vierailija
5/7 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan 20 lahjaa, sain 4. Joka vuosi määrä pienenee kenelle annan, he tosin odottavat saavansa vaikka eivät mitään anna.

Tuttavani laittoi fb.n kautta viestiä nämä ovat heidän lapsiensa toiveet. Tämä tapahtui pari vuotta sitten. Kuvittelin lista tuli minulle vahingossa.

Minulla on 2 lasta, jotka ovat hänen lapsiaan vanhempia. Emme ole saaneet koskaan heiltä mitään. Kun erosin, sain monelta kirpparilahjoituksia, sain heiltäkin paljon ja seuraavana vuonna tein paljon virkkaamalla koreja, jotka annoin kaikille lahjoittajille.

Ennen joulua tuttavalta tuli viesti voiko Matti tulla käymään. Sanoin tervetuloa, kysyin mitä asiaa Matilla on, vastaus tuli joulupukkiasioita.

Matti tuli, tarjosin teetä ja pipareita, ei kelvannut. Sanoi piti hakea täältä jotain. Ilmoitin nyt en kyllä ymmärrä . Soitti vaimolleen ja juttelin itse myös ja vastasin ei me olla ikinä vaihdettu joululahjoja, en ole nytkään kun en ikinä tähän mennessä mitään ostanut.

Mutta kun listakin oli laitettu hyvissä ajoin.

Kysyin Matilta n nyt ymmärrä kun me ei olla ikinä saatu teiltä yhtään lahjaa, miksi minun pitäisi yhtäkkiä alkaa ostamaan heidän lapsille jotain.

Matti lähti kiroillen pois ja tuttavalta tuli viesti kun hän antoi minulle niin paljon arvokasta tavaraa myytäväksi, kuvitteli minun olevan edes vähän kiitollinen. Ostamalla 100 e lahjat lapsille , joihin törmään vahingossa pari krt vuodessa.

Vierailija
6/7 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans jaksan ihmetellä näitä tuttujani, jotka joka vuosi olettavat saavansa lahjoja, vaikkeivat itse mitään anna.

Vierailija
7/7 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä erikoisia ystäviä.

Ikinä ole kuullutkaan tuollaisesta.