Mitenköhän sitä taas selviäisi joulusta
Siis niin, ettei se tunnu hirveälle pettymykselle. Olemme ihan kotona vain perheen kesken, mutta tuntuu inhottavalle olla se aikuinen, joka on vastuussa lasten tunteista. Jos lapsilla on huono joulu, niin se on ikuisesti minun syyni. Mutta mulla ei ole joulumieltä lainkaan, eikä kiinnosta toisten joulua laittaa.
Kommentit (557)
Et kai sio kostaa miehesi muutaman tunnin poissaoloa lapsillesi. Jättää ilman lahjoja
Kysy tätä asiaa terapeutilta tänään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies lähti harrastukseensa? Keitteletkö kohta lapsille puuroa?
No se on iltapäivällä. Mulla on aamupäivällä se nyk. terapia ja se vie koko aamupäivän, koska ajomatkaa 1,5h suunta. Muut nukkuu vielä. Pää on kipeä ja jotenkin ajatukset täyttä puuroa :'(
ApSähän sanoit, että mies on kolme päivää omissa menoissaan. Kuinka monta tuntia joudut kantamaan tätä kovaa vastuuta ihan yksin?
Ongelma tuli siitä, etten päässyt jouluostoksille kuten olin mielessäni suunnitellut. Mutta ei sillä nyt väliä ole, tai on, mutta koitan nyt elää nin, ettei sillä ole väliä. Lasten lahjat on vielä hankkimatta isolta osin, se stressaa. En edes tiedä mitä hankkisin, enkä jaksa ajatella mikä heitä ilahduttaisi oikeesti kun on itsellä niin paha olla. Pelkään että mulla menee tunteja kaupoissa enkä sittenkään löydä. Mut sehän on vaan mun ongelmani joo.
ApKaksi päivää on mennyt palstaillessa. Sinä aikana lahjat olisi jo ostettu ja paketoitu
Oikeasti sinua haittaa, että joudut hoitamaan lapsiasi. Muutaman tunnin?En mä lapsia voi ottaa mukaan jouluostoksille.
ApNiin kuin miksi et?
Ai katsomaan, mitä joulupukki tuo? Ja mulla menee siellä tunteja. Ja pitää miettiä koko ajan. En mä siinä voi kuunnella lapsia, joilla on koko ajana asiaa ja jotka tylsistyvät täysin, jos pitää vain kulkea äidin vierellä. En koskaan ota lapsia minnekään shoppailureissuille. Et oo tosissas, että sun lapset käyttäytyy siellä ok? Onko sulla joku lapsietälaumatin? (Lamautat ne kotona kauppakeskusmoodiin? )
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sait 4 vuotiaana äidiltäsi toruja. Seuraavana aamuna nimipäivälahjan. Mutta et anteeksipyyntöä.
Kuule. 4v ei ajattele tai toimi kuten kuvaat
Tämä on nykyisen sinän ajatuksia. Eikä varmasti totta
Sain vihaa ja sain huutoa. Tajuatko? Sain jotain mikä pahoitti hurjasti mieleni, etkö sä välitä uskoa edes? Aivan varmasti 4-vuotias tuntee ja muistan aivan tasan tarkkaan vieläkin sen tunteen, mille tuntui, kun äiti porhaltaa onnittelemaan edellisiltana taistelutantereella nujertamansa kersan nimipäivästä! Ei kuule tuntunut sille, että siinä(kään) minusta välitettiin vähääkään! Ois jättänyt vain lahjan pois, mitä se sillä koittaa sanoa, kun vihaa mua? Tämä oli 4-VUOTIAAN lapsen tunne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te muut todella ole esim. tylyjä lapsillenne?
Ap
Joskus. Ja se on normaalia että joskus lapset ärsyttää ja käy hermoille ja tulee oltua tyly tai tiuskittua, mutta se ei sulje sitä pois etteikö niitä rakastaisi. Ei kellään ole sellaisia lehmänhermoja että jaksaisi päivästä toiseen olla hermostumatta. Olemme ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait 4 vuotiaana äidiltäsi toruja. Seuraavana aamuna nimipäivälahjan. Mutta et anteeksipyyntöä.
Tämä on nykyisen sinän ajatuksia. Eikä varmasti tottaSain vihaa ja sain huutoa. Tajuatko? Sain jotain mikä pahoitti hurjasti mieleni, etkö sä välitä uskoa edes? Aivan varmasti 4-vuotias tuntee ja muistan aivan tasan tarkkaan vieläkin sen tunteen, mille tuntui, kun äiti porhaltaa onnittelemaan edellisiltana taistelutantereella nujertamansa kersan nimipäivästä! Ei kuule tuntunut sille, että siinä(kään) minusta välitettiin vähääkään! Ois jättänyt vain lahjan pois, mitä se sillä koittaa sanoa, kun vihaa mua? Tämä oli 4-VUOTIAAN lapsen tunne.
Ap
Paha trauma!
Se on varmaa, että tämä on 44-vuotiaan ajatus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies lähti harrastukseensa? Keitteletkö kohta lapsille puuroa?
No se on iltapäivällä. Mulla on aamupäivällä se nyk. terapia ja se vie koko aamupäivän, koska ajomatkaa 1,5h suunta. Muut nukkuu vielä. Pää on kipeä ja jotenkin ajatukset täyttä puuroa :'(
ApSähän sanoit, että mies on kolme päivää omissa menoissaan. Kuinka monta tuntia joudut kantamaan tätä kovaa vastuuta ihan yksin?
Ongelma tuli siitä, etten päässyt jouluostoksille kuten olin mielessäni suunnitellut. Mutta ei sillä nyt väliä ole, tai on, mutta koitan nyt elää nin, ettei sillä ole väliä. Lasten lahjat on vielä hankkimatta isolta osin, se stressaa. En edes tiedä mitä hankkisin, enkä jaksa ajatella mikä heitä ilahduttaisi oikeesti kun on itsellä niin paha olla. Pelkään että mulla menee tunteja kaupoissa enkä sittenkään löydä. Mut sehän on vaan mun ongelmani joo.
ApKaksi päivää on mennyt palstaillessa. Sinä aikana lahjat olisi jo ostettu ja paketoitu
Oikeasti sinua haittaa, että joudut hoitamaan lapsiasi. Muutaman tunnin?En mä lapsia voi ottaa mukaan jouluostoksille.
ApLa ja su?
Muutama tunti?
Sunnuntaina olin kiinni kotona koko päivän. Lauantaina en mennyt kun vitutti, oli aamupäivällä koulun päättäjäiset ja ajattelin, että okei, ei hoideta tätä sitten kunnolla, mennään yhtenä päivänä ja kuvitellaan, että saan kaiken kasaan silloin. En usko, että lauantai olisi auttanut paljon, koska voisin olla lahjaostoksilla lopuuttomiin ja kuitenkin kun menen, niin uskon, että joudun karsimaan jostain. Ne sit jää. Mutta lasten lahjat varmaan ehdin ostaa, on pakko ainakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te muut todella ole esim. tylyjä lapsillenne?
ApJoskus. Ja se on normaalia että joskus lapset ärsyttää ja käy hermoille ja tulee oltua tyly tai tiuskittua, mutta se ei sulje sitä pois etteikö niitä rakastaisi. Ei kellään ole sellaisia lehmänhermoja että jaksaisi päivästä toiseen olla hermostumatta. Olemme ihmisiä.
Selitin jo, että se ei riitä, että teet sovun itsesi kanssa, jos oot loukannut lastasi! Mun äiti toimi niin, en sano, että sinä, mutta vituttaa nää "kaikki on hyvin kun mulla on hyvin", se pitää olla hyvin sillä kelle ootte olleet tylyjä, kans!
Ap
Lopettakaa jo tälle umpihullulle vastaaminen että saadaan sen ällöttävä valitusketju pois etusivulta! Vaikka vaikeaa se on, kun sekopää harrastaa vuoropuhelua itsensä kanssa 24/7...
Minä en kyllä oikein edelleenkään ymmärrä, mikä on se suuri vääryys mitä äitisi on tehnyt. Kaikki tähän mennessä lueteltu on kuulostanut tavallisen, virheitä tekevän ihmisen toiminnalta jonka motiiviksi on jälkeenpäin syötetty omia ajatuksiasi ja tunteitasi.
Muutamia sivuja taaksepäin mm. syyllistit äitisi siitä, ettei hän ole opettanut sinulle että jokaisella ihmisellä on omat ajatuksensa. Tämä on kuitenkin ihan kehityspsykologinen asia, jonka jokainen normaalisti kehittyvä lapsi oppii itse kehittyessään eikä kenenkään vanhemmat ole sitä opettaneet. Googlaa hakusanalla "mielen teoria" jos aihe kiinnostaa enemmän.
En nyt ole lukenut koko ketjua, sori jos tää on typerä kommentti.
Mutta suunnittelet jo kotona valmiiksi mitä ostat. Mieti joulupöydän ruokalista. Muista että kaikkea ei tarvii olla just jouluaattona, me jaotellaan uudellevuodelle saakka jouluruokia, koska pieneen jääkaappiin ei edes mahdu koko arsenaalia kerralla.
Samoin lahjat valitset jo kotona ja meet listan kanssa kauppaan. Kirjotat vaikka yleisesti Playmobileja ja sit valitset niistä kivoimman pakkauksen. Tai Frozen-juttuja tai legopaketti, Topmodel-vihko...
Näin ei mene sormi suuhun vaikkei just sitä tiettyä tavaraa olekaan siinä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä oikein edelleenkään ymmärrä, mikä on se suuri vääryys mitä äitisi on tehnyt. Kaikki tähän mennessä lueteltu on kuulostanut tavallisen, virheitä tekevän ihmisen toiminnalta jonka motiiviksi on jälkeenpäin syötetty omia ajatuksiasi ja tunteitasi.
Muutamia sivuja taaksepäin mm. syyllistit äitisi siitä, ettei hän ole opettanut sinulle että jokaisella ihmisellä on omat ajatuksensa. Tämä on kuitenkin ihan kehityspsykologinen asia, jonka jokainen normaalisti kehittyvä lapsi oppii itse kehittyessään eikä kenenkään vanhemmat ole sitä opettaneet. Googlaa hakusanalla "mielen teoria" jos aihe kiinnostaa enemmän.
Joo, mutta se voi häiriintyä kun vanhempi on jotenkin sairas. En itseasiassa usko että äitikään ymmärtää, että eri ihmiset ajattelevat erillisiä ajatuksia, vaan hän on aina uskonut, että asiat ovat joko hyviä tai huonoja ja erilaiset näkökannat siihen eivät kiinnosta häntä.
Ap
Luulisi, että osaisit asettua lastesi asemaan. Kun ymmärrät, että 4 v tuntee ja kokee ja muistaa
Mitä sinun lapsesi tuntevat?
Vierailija kirjoitti:
En nyt ole lukenut koko ketjua, sori jos tää on typerä kommentti.
Mutta suunnittelet jo kotona valmiiksi mitä ostat. Mieti joulupöydän ruokalista. Muista että kaikkea ei tarvii olla just jouluaattona, me jaotellaan uudellevuodelle saakka jouluruokia, koska pieneen jääkaappiin ei edes mahdu koko arsenaalia kerralla.
Samoin lahjat valitset jo kotona ja meet listan kanssa kauppaan. Kirjotat vaikka yleisesti Playmobileja ja sit valitset niistä kivoimman pakkauksen. Tai Frozen-juttuja tai legopaketti, Topmodel-vihko...
Näin ei mene sormi suuhun vaikkei just sitä tiettyä tavaraa olekaan siinä kaupassa.
Oon osannut organisoida, mutta nyt ei ole sitä draivia, jota se vaatii (ainakin itseltäni). Olen luovuttanut sen osalta, että tää menee nyt jotenkin hyvin ja kivasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että osaisit asettua lastesi asemaan. Kun ymmärrät, että 4 v tuntee ja kokee ja muistaa
Mitä sinun lapsesi tuntevat?
Niinhän sitä luulisi, mutta en osaa. Koen itsenikin edelleen lapseksi tuossa kohtaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Komppi tälle.
Enkä ymmärrä että mitä ap:n äidin pitäisi sitten pyytää anteeksi, koska käytös nyt tuntuu aika normaalilta. Ja vaikka pyytäisikin niin mitä sitten tapahtuisi? Riittääkö mikään?
Jos ei edes mitään diagnoosia ole, paitsi masennus kai joskus, niin mikä on se suurin ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamia sivuja taaksepäin mm. syyllistit äitisi siitä, ettei hän ole opettanut sinulle että jokaisella ihmisellä on omat ajatuksensa. Tämä on kuitenkin ihan kehityspsykologinen asia, jonka jokainen normaalisti kehittyvä lapsi oppii itse kehittyessään eikä kenenkään vanhemmat ole sitä opettaneet. Googlaa hakusanalla "mielen teoria" jos aihe kiinnostaa enemmän.Komppi tälle.
Enkä ymmärrä että mitä ap:n äidin pitäisi sitten pyytää anteeksi, koska käytös nyt tuntuu aika normaalilta. Ja vaikka pyytäisikin niin mitä sitten tapahtuisi? Riittääkö mikään?
Jos ei edes mitään diagnoosia ole, paitsi masennus kai joskus, niin mikä on se suurin ongelma?
Miten niin sinusta on normaalia huutaa omalle lapselle? Eikö asioita voi tai suorastaan PIDÄ selvittää lapsen kanssa puhumalla?
Ja miten niin sinusta on normaalia jättää 4-vuotias täysin yksin tunteidensa kanssa ja jos siihen koitan reagoimalla vaikka raivoamalla äidille (sille se tuntui, ettei muuta voi, kun se ei tajua mitään ja tekee pahaa) niin ettei äiti ymmärrä, että ei todellakaan ole vika lapsessa, vaan hänessä? Mitä helvetin väliä sillä mun lasten tunteillakaan on, mitä te niistä vittu ootte huolissanne! JOS asia on kuten sä sanot?
Ap
Ettekö te nyt vaan usko, että on pahoja äitejä?? Paha äiti mun äitini oli ja sillä sipuli. Täysi paska. Kohteli huonosti ja siitä on jäänyt ikuiset vauriot minäkuvaan ja itsetuntoon ja ihan kaikkeen!!!!!
Ap
Tämä on nykyisen sinän ajatuksia. Eikä varmasti totta