Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän sitä taas selviäisi joulusta

Vierailija
18.12.2015 |

Siis niin, ettei se tunnu hirveälle pettymykselle. Olemme ihan kotona vain perheen kesken, mutta tuntuu inhottavalle olla se aikuinen, joka on vastuussa lasten tunteista. Jos lapsilla on huono joulu, niin se on ikuisesti minun syyni. Mutta mulla ei ole joulumieltä lainkaan, eikä kiinnosta toisten joulua laittaa.

Kommentit (557)

Vierailija
401/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi parhaat vuodet ovat ne, 

jolloin päätät että sinun ongelmasi ovat sinun ongelmiasi. 

Et syytä niistä äitiä tai ekologiaa tai presidenttiä. 

Tajuat että hallitset omaa kohtaloasi.

Albert Ellis

Oman kohtalon hallitsemiseen pitää olla eväitä. Minusta sinä sanot rumasti niille ihmisille, jotka ovat esimerkiksi koulukiusattuja, että on heidän oma vikansa, kun eivät pysty nousemaan niistä mitätöinnin tunteista, joita ei ole kotonakaan paikattu. Hyi sinua, missä on sinun tukesi ja empatiasi ongelmissa olevalle? Oletko muka itse täydellinen? Tai ratkonut kaikki ongelmasi ja pahanolon tunteesi?

Ei minun mielestäni se, että tiedostan äitini pilanneen mielenterveyteni ole sen este, että mä paranisin, vaan yksinkertaisesti se, etten mä tiedä, miten paranisin.

Minusta ei voi olla oikein, että elämää pitää suorittaa synkkänä ollen onneton. On aivan vammaista väittää, että mä pystyn olemaan tuosta noin vain onnellinen jos mä haluan. Kuinka muka? Miten se tehdään? Mitä?

Pitäisikö minun unohtaa kaikki se loukkaus, joka on mieleni pahoittanut, mitä? Eikö minun tunteillani ole mitään arvoa? Voi vittu, että mua vituttaa kun te itse olette aivan yhtä huonoja kuin minä ja luulette omassa erinomaisuudessanne tietävänne mikä auttaa minua! Mutta kun ette te tiedä! Minua auttaa tasan vain se, mikä minua auttaa! Ei mikään saatanan paska yrittäminen olla jokin muu kuin mikä mä olen! Jos se on paskaa niin se on paskaa ja sitä ei kauniilla kakkukuorrutteella pois oteta!

Haluan olla OIKEASTI onnellinen, enkä mä tiedä miten oikeasti onnellisia ollaan!

Ihan saatanan sama jos sä tulet virnuilemaan, että "ei sulla ole siitä vaaraa" tms, kun et itsekään ole onnellinen paitsi itseäsi pettämällä!

Ap

Voi sua. Se vaan on niin, että jokainen voi olla vähän onnellisempi, kun lakkaa syyttämästä muita. Tekee sivun menneisyytensä kanssa. Kauheidenkin (joita sinulla ei ole) asioiden kanssa voi oppia elämään. Tekemällä parempia valintoja. Opettelemalla ajattelemaan muitakin kuin itseään.

Hyväksyminen. Itsensä hyväksyminen. Positiiviset ajatukset. Muiden auttaminen. Rakastaminen auttaa. Ei niinkään se, että vain odottaa muilta rakkautta.

Ottamalla itse vastuun elämästään.

Ja onnellisuus. Se on myös velvollisuuksia. Olemalla hyvä muille pääsee lhemmäs onnea. Ei onnellisuus ole mitään kokoaikaista huumaa tai vain palkitsevien asioiden tekemistä. Se on sitä, ettei ole kaunainen. Ei pidä vihaa yllä

Miten se, että lakkaa syyttämästä muita saa itselle hyvän olon aikaan? Niinhän sä väität. Olisi kiva tietää, miten SE saa hyvän olon aikaan. Kerropa mulle. Noihin muihin voin sanoa jotain myöhemmin tai olla sanomatta.

Ap

En ole tuo, joka kirjoitti sulle tuon "voi sua" -alkavan tekstin, mutta kommentoinpa silti. Sillä hän on täysin oikeassa. Onnellisuus tulee itsestä. Kukaan ei voi sitä sinulle antaa, tai sinua siihen ohjata. Ei mies, ei se äitisi.

Väitän että vaikka saisit äidiltäsi anteeksipyynnön, sinä romahtaisit tyhjän päälle kokonaan. Mistä sitten olisit katkera ja kaunainen? Et sinä niistä halua luopua, koska olet rakentanut aikuisminäsi niiden päälle. Sullahan menee kaikki jos niitä ei enää ole.

Minulla on ok lapsuus, mutta sen jälkeen meni huonommin. Tuli erittäin huono puolison valinta: väkivaltaa, sarjapettämista saman sukupuolen kanssa, alhoholismia, katoamisia, katkoja, mielentilatutkimusta, putkaa, poliisia, kuulusteluja, itsemurhayrityksiä, puheita kylillä, raivon puuskia, valheita, varastamista. Tuhosipa vielä kaikki työ- ja koulutodistukseni tämä lasteni isä. Mulle tuli velkoja, luottotiedot meni, asunto alta, kaikki meni. Helvetin katkeraltahan se tuntui, ja olin hyvin vihainen. Tuli masennus, ja vielä toisenkin kerran. Mutta minä selvisin. Päätinlopettaa vihaamisen, unohtaa katkeruuden, unohtaa sen ihmisen kokonaan. Sitä oliota ei ole minulle enää olemassa. Maksoin velat, kävin terapiat, ja päätin elää vain eteenpäin. Tässä ja nyt, itseni kantaen ja lapsia tukien.

Meillä menee nyt hyvin. Elämässäni on 12v pätkä jota ei ole enää olemassa. En tarvitse sitä.

Minä olen onnellinen ja samoin nyt jo aikuiset lapseni.

Mun tää kriisi alkoi noin kaksi vuotta sitten ja välit äitiin panin katkolle vasta vajaa 8 kk sitten. Että mitenköhän voimissas sä oisit ollut 8kk siitä, kun nostit itsesi irti miehestäsi? Tätä ennen olen koittanut saada äitiäni ymmärtämään minua, nyt olen todennut, että ei ole mahdollista. Hän on hylännyt minut. Minulla ei ole ollut kuin biologinen äiti, ei emotionaalsta. Tiedän, ettei kaikilla muillakaan ole ollut sitä emotionaalista äitiä, mutta jos sulla on ollut, niin painot eri sarjassa kuin mä. Tämä näkemys on nykyisen terapeuttini.

Ap

Enpä paini. Me olemme aikuisia. Kyseessä molemmissa tapauksissa ongelmat ihmissuhteessa. SIIS tällä hetkellä. Aikuinen voi HALUTESSAAN määrittää minäkuvansa uudestaan nykytilanteen mukaan, jos haluaa päästää irti menneestä.

Mulla meni aikaa kaksi vuotta. Ja eikös se sullakin ole kaksi vuotta nyt täynnä? Minä halusin muutosta, ja sisäistin sen, ettei mennyttä voi muuttaa, enkä muita ihmisiä. Niinpä muutin omaa ajattelutapaani ja asennetta. Siitä se lähtee ja lähtee sinullakin. Sitten kun päästät äidistä irti.

Miten sä voit olla noin tyhmä?

Paraneminen tapahtuu niillä voimavaroilla, joita ihminen joko on saanut tai ei ole saanut lapsuudessa. Myös se auttaa, jos sait prosessiisi tukea ihmisiltä, joiden sinusta pitäminen NOSTAA sinun itsetuntoasi.

Minä en ole saanut äidiltäni eväitä mihinkään tuollaiseen. Minun äitini ei halua tukea minua, eli se, ettei oma äitini pidä minusta LASKEE minun itsetuntoani. Minulla ei ole muita läheisiä, jotka NOSTAISIVAT minun itsetuntoani, kun minulla on vaikkapa kriisi jossa mieheni joutuu tulilinjalle.

En jaksa avautua sinulle enempää, sinä loukkaat minua.

Ap

Eipä me tässä nyt tyhmiä taideta olla kumpikaan. Mistä sinä sait ajatuksen että minulla olisi ollut ympärillä ihmisiä jotka olisivat nostaneet itsetuntoani? Kyllä minä sen tein ihan itse.

Valitettava tosiasia on se, että niin se pitää sinunkin tehdä. Kukaan ei pysty sitä sinulle tekemään, se on yksin sinun hommasi. Ei auta äiti, eikä mies siinä. Tosin sitä et ilmeisesti nyt ymmärrä,tai halua hyväksyä. Ulkopuolelta tuleva itsetunto on vain pinnallista.

Ja itsetunto on oikeastaan väärä sana. Pitää puhua omanarvontunnosta. Oma arvo. Mikä minä olen ja mikä arvo minulla on tässä maailmassa. Se tulee sisältä ja vain sinusta. Sulla on voima siihen jossain syvällä. On se siellä vaikka et halua uskoakaan.

No sinä olet varmaan saanut sen äidiltäsi tai äitisi on kannatellut sitä läpi lapsuutesi, josta se oli väitän helposti löydettävissä ja nostettavissa esille ja käyttöösi. Jopa uskot siihen? Omaan arvoosi?

Vmp. Mulle. Multa se vietiin jo lapsena. Tajuan kyllä mistä puhut ja juuri se minulta puuttuu ja mies ja lapset pyyhkivät minulla lattiaa.

Ap

Kuka on antanut miehelle ja lapsille pyyhkiä sinulla lattiaa?

Siis antanut luvan?

Vierailija
402/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kans varmaan hyvä omanarvontunto. Kun se on niin niin se ei tajua edes, ettei mulla ole sitä. Se loukkaa. Mä oonki sit varmaan ihan paska, kun en pysty kilpailemaan hänen kanssaan omanarvontunnossa. Tehköön sen joulun ihan itse...

Meillä on niin kuin arvokkaat moes ja lapset ja sitten minä, joka kieriskelen tuskassa ykin ja paskassa enkä tajua (osaa) arvostaa itseäni yhtään.

Mutta sikäli olen jyvällä, että toisin kuin 99% palstan mammoista olen tajunnut, ettei omanarvontunto tule siivoamisesta, toisille aamupalan laittamisesta eikä mistään suorittamisesta. Se tosiaan tulee (ensin) sisältä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä niille pitäisi valmistella? Minkä ikäisiä ne on?

Kysyy mitä ne haluaa syödä, se voi olla ihan muutakin kuin perinteisiä joulusafkoja, ja hyvinkin helppo valmistaa. Sitten vaikka pelaatte koko joulun.

No en tiedä, ei toi kuulosta yhtään joululle. Ei kai niille mitään tartte valmistella, jos sen noin ajattelee? Että onko se erikseen joulu, vaiko ihan tavallinen viikonloppu? Ehkä sitä ajattelee loppujenlopuksi itseään, mikä itselle tuntuu joululta. En kykene saamaan siitäkään fiiliksestä kiinni. Lapset eivät oikeastaan kuulu siihen, koska omaan jouluuni ei liity mitään, mistä,lapset tykkäävät ja vice versa.

Ap

Lapset odottaa joululta lahjoja ja tunnelmaa. Sen saa kuusel, kynttilöillä, kransseil, hajusintil, jouluntähdel tms. Ja niil paketeil. Pipareita.

Jos mun täytyis järkätä mini joulu niin se olis kuusi, kynttilät, lahjat ja herkut. Ei niin väliä mitä hyvää mut jotain mistä kaikki nauttii, tortillat ja suklaa, pitsa ja piparit (kaupan). Oha sama. Mut noista se tulee.

Aattona syödään riidipuroa ja käydään kaupungil kuuntelemas joulurauha (näit on todella mones kaupungis). Kotiin. Ruokaa ja paketteja. Kuusen ja kynttilöiden tuijottelua. Ei se paljon vaadi.

Ihana :) Kiitos. Tähdätään tuohon. Onneksi aattoiltana on hämärää, niin samapa se, mitä rojuja nurkissa on. Mutta en halua kutsua edes joulupukkia kun se on kylätuttu ja hävettää ettei oo kaunista :((( Mies ei saa kutsuttua myöskään. Mut ehkä me eletään ilmankin, tai siis lapset.

Ap

Mä jotenkin liikutuin siit et otit kommentin vastaan niin positiivisesti.

Me ollaan joulu perheen kesken. Ja lapselle (yhdelle) mä tätä kaikkea teen. Ja elän. Kui onnellinen äiti on kuusesta. Paketeista. Uskon et lapsi sen näkee myös. Parempi vähän ja hyvä mieli ku paljon ja kamaka stressi.

Kyl se siit. Ja ens vuos tulee taas! Aurinko nousee. Joka päivä.

Vierailija
404/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, mitä heoisivat tehdä, on mennä sanomaan mun äidille, että pidä se suus kiinni äläkä traumatisoi tytärtäsi enää yhtään enempää, mutta ei heidän tarvitse, koska en enää itse pidä välejä äitiini tai yhteyttä, äidin mielestä me käsittääkseni olemme jonkinlaisissa väleissä. Sikäli hyvä, jos joskus haluaisin ne välit takaisin, mutta tällä hetkellä ei tunnu siltä. Ei tunnu todellakaan.

Ap

Onko äidilläsi telepaattinen yhteys sinuun? 

Puhut preesenssissä joten olet siis kuitenkin tekemisissä niiiiiiin syvästi vihaamasi äidin kanssa . Miksi ihmeessä , heivaa akka elämästäsi  ! Kun on , sinun mielestäsi, syyllinen kaikkeen maan ja taivaan välillä.

Jos oikeasti olet olemassa niin onneksi olkoon , eihän sulla ole edes mitään velvollivuuksia tai tehtäviä -- täydellinen vapaaherratar - muuten et voisi raapustaa täällä 24h/vrk.  .

No on itseasiassa telepatiaa, vaikken niin välittäisi. Mutta tiedän siitä, kun pitää miehen kanssa yhteyksiä lasten takia.

Ap

No nyt jotain rajaa! Jos ajattelet, että äiti syöttää päähäsi ajatuksia, vaikka ei ole paikalla, niin soitapa itsellesi ambulanssi. Sulla tilttaa päässä ihan just.

No ei telepatia sitä ole torvi :)

Ap

No kerro toki mitä se sitten on?

Telepatia eli ajatuksensiirto on oletettu parapsykologinen ilmiö, jolla tarkoitetaan kykyä kommunikoida toisten kanssa ajatuksen välityksellä. Nimitystä käytti ensimmäisen kerran Frederic W. H. Myers vuonna 1882

Ööö...kommunikoida ei ole sama kuin syöttää ajatuksia.

Telepatiaa on se, että toinen soittaa juuri kun ajattelit häntä tms. Kävi nimittäin niin, että päätin, etten puhu äidille enää ikinä. 3 kuukauden päästä siitä eli kesän lopulla olin aivan helvetinmoisissa selkäkivuissa yksin kotona enkä saanut ensin lapsiakaan mihinkään. En pystynyt edes seisomaan, siksi olin aika pulassa a) kivun ja b)lastenhoidon kanssa. Niin eikös äiti soita. Ei ollut soittanut 3 kuukauteen. En vastaa. Soittaa iltapäivällä uudestaan. Olin saanut lapset "turvaan" ja piikin perseeseen ja makaan kivuliaana yksin kotona helvetintuskassa ja todellakin haluan valittaa ees jollekulle. Maailmankaikeudella on kieroa huumorintajua, kun se panee äidin soittamaan. No mä vastasin vaikka kiroilin itselleni, että pitikö. Mutta no, iskiaskivut on äidille tuttuja niin sain vertaistukea. Niin kauan kun se ei hauku mua niin oishan se ihminen.

Ap

Vierailija
405/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Enkä siis kyllä ajatellut äitiä tuossa (vannon!) mutta aivan kuin äiti ois "tajunnu", että nyt jos koskaan kannattaa soittaa jos haluaa mun vastaavan kun oon tosi helvetissä täällä...

Ap

Vierailija
406/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telepatiaa ei ole olemassakaan. Sattumaa tuo oli.

Vierailija
407/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ei siihen miehen ja äidinkään välistä yhteyttä tarvita, olemme puhuneet muutaman kerran 8kk aikana ja äiti on kuin ei olisi moksiskaan, vaikka olen haukkunut hänet alimpaan helvettiin kun ei ymmärrä eikä halua ymmärtää loukanneensa mua.

En ole enää pitänyt yhteyttä, se koskee sitten myös joulunpyhiä; mitään hyvän tavan vuoksi esiteltäviä joulutervehdyksiä ei laiteta, enkä hanki lahjaa enkä soita.

Äidille sopisi sellaiset välit loukattuaan minua verisesti.

Ap

Voi kun voisin antaa sulle tän kaiken. Mulla oli vitulliset välit perheeseeni, aikoinaan. Nyt,35 vuotiaana, tai jo ennemmin. Kun löysin mun elämän. Mi helpotti. Tajusin et vain minä voin päättää et kui onnellinen olen. Sivuutan kaikki menneisyyden haamut. Ei nihin saa vastaudtavaikka kuinka jauhaa. Turhaa!!!

Mene eteenpäin. Anna olla. Vedä hiljaisuus päällesi kolmeksi vuokdekdi. Äläkä ota asioita esiin enää jälkikäteen. Paras parantaja llet sinä itse.

Aaaaah. Kunpa voidin kertoa sulle tän kaiken!

Vierailija
408/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telepatiaa ei ole olemassakaan. Sattumaa tuo oli.

No, usko sä vaan sun sattumiis. Aivan kuin mä nyt ihan ton perusteella niin uskoisin.

Ap

Vierailija
409/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu hermostuttaa mua

Vierailija
410/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu hermostuttaa mua

No älä lue. Ei sulle kuitenkaan mitään pahaa tapahdu. Ehkä jotain nousee pintaan :/

Ap

Vierailija
411/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omanarvontunto melkein sama, kuin kyky rakastaa itseään? Kun oon aina miettinyt, että miten "voi " rakastaa itseään, kun teen mä vaikka mitä hyvää ja arvostavaa itselle, niin eihän se miltään tunnu. Täähän alkaakin mennä mielenkiintoiseksi... Omanarvontunnon kautta se ehkä tuntuisi sille, rakkaudelle? Vai ovatko ne ihan sama asia? Rakastaa itseään = omanarvontunto?

Ap

Vierailija
412/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Äiti sitä ja äiti tätä. Et edes halua päästää irti vihastasi ja katkeruudestasi, vaan ruokit niitä koko ajan lisää ja lisää. Et välitä pätkän vertaa lapsistasi etkä kenestäkään muustakaan, märehdit vain omaa huonoa äitisuhdettasi. Olet sairas, todella pahasti sairas. Niin vinksahtanut, että olet itse täysin kykenemätön sitä näkemään. Säälin syvästi lapsiasi, pilaat heidän lapsuutensa tuolla välinpitämättömyydellä. Minun äitini oli juuri sellainen kuin sinä ja tämän johdosta katkaisin häneen välit pysyvästi. Toivottavasti sinun lapsesi hylkäävät sinut aikanaan ja jäät ihan yksin. Mitään parempaa sinä, itsekäs marttyyriäiti, et ole ansainnut.

Vierailija
413/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei halua olla aikuinen.

Vierailija
414/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Äiti sitä ja äiti tätä. Et edes halua päästää irti vihastasi ja katkeruudestasi, vaan ruokit niitä koko ajan lisää ja lisää. Et välitä pätkän vertaa lapsistasi etkä kenestäkään muustakaan, märehdit vain omaa huonoa äitisuhdettasi. Olet sairas, todella pahasti sairas. Niin vinksahtanut, että olet itse täysin kykenemätön sitä näkemään. Säälin syvästi lapsiasi, pilaat heidän lapsuutensa tuolla välinpitämättömyydellä. Minun äitini oli juuri sellainen kuin sinä ja tämän johdosta katkaisin häneen välit pysyvästi. Toivottavasti sinun lapsesi hylkäävät sinut aikanaan ja jäät ihan yksin. Mitään parempaa sinä, itsekäs marttyyriäiti, et ole ansainnut.

Olet lukenut ketjun loppuun ja olet tätä mieltä?

No, mikäs siinä sitten.

Ap

Vierailija
415/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äitini sai käyttäytyä huonosti, mutta minä en saa? Kyllä minä tunnistan sadistia itsestäni, saan mielihyvää siitä, että muiden joulu on vähän huonompi. En vain tiedä, mikä auttaisi, että haluaisin muiden saavan sellaista, mitä minulta puuttui ja puuttuu edelleen. Jokin hyväksyntä tms. Vaikka pitäisi tietysti ymmärtää, että on kohtuutonta odottaa, että lapset antaisivat minulle sen, mitä minulla ei lapsena ollut. Tai edes mies. Mutta tuskinpa saan sitä yksinkään jäämällä.

Ap

Tämä on pelottavaa tekstiä. Ei tähän ihmiseen saa yhteyttä, hän on niin syvällä mielensä suossa. Jos kukaan yhtään vähääkään epäilee tunnistavansa henkilön, tehkää jotain ja herättäkää isä että tämä lähtisi ja pelastaisi itsensä ja lapset.

Tai voisiko ylläpito puuttua asiaan tunnisteiden kautta tms? Äiti myöntää olevansa sadisti ja tekstien perusteella hän voi äärimmäisen pahoin, on narsisti ja hänellä on paha masennus. Täällä herää suuri huoli lapsista, oikeasti.

Ap, lapset on tärkeimmät! Miten et tätä ymmärrä?

Vierailija
416/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei halua olla aikuinen.

Kyllä mä haluan, mutta en tiedä miten se ollaan. Isänikään ei ole ollut koskaan aivan aikuinen. Äiti ehkä oli, ellei sitten ajatella, että miehelle huutaminen on lapsellista. Tai lapselleen. Vai onko se vain huonoa käytöstä.

Ap

Vierailija
417/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äitini sai käyttäytyä huonosti, mutta minä en saa? Kyllä minä tunnistan sadistia itsestäni, saan mielihyvää siitä, että muiden joulu on vähän huonompi. En vain tiedä, mikä auttaisi, että haluaisin muiden saavan sellaista, mitä minulta puuttui ja puuttuu edelleen. Jokin hyväksyntä tms. Vaikka pitäisi tietysti ymmärtää, että on kohtuutonta odottaa, että lapset antaisivat minulle sen, mitä minulla ei lapsena ollut. Tai edes mies. Mutta tuskinpa saan sitä yksinkään jäämällä.

Ap

Tämä on pelottavaa tekstiä. Ei tähän ihmiseen saa yhteyttä, hän on niin syvällä mielensä suossa. Jos kukaan yhtään vähääkään epäilee tunnistavansa henkilön, tehkää jotain ja herättäkää isä että tämä lähtisi ja pelastaisi itsensä ja lapset.

Tai voisiko ylläpito puuttua asiaan tunnisteiden kautta tms? Äiti myöntää olevansa sadisti ja tekstien perusteella hän voi äärimmäisen pahoin, on narsisti ja hänellä on paha masennus. Täällä herää suuri huoli lapsista, oikeasti.

Ap, lapset on tärkeimmät! Miten et tätä ymmärrä?

Toi oli ennen kuin tuli puhetta puuttuvasta omanarvontunnosta. ("En vain tiedä, mikä auttaisi, että haluaisin muiden saavan sellaista, mitä minulta puuttui ja puuttuu edelleen. Jokin hyväksyntä tms.")

eikä nyt muka saa tunnustaa äitinä ikäviä tunteita? Vittu tuolla ei muutkaan äidit tee parasta joulua lapsilleen lapsuudentraumojensa takia, mutta niin kauan kuin he valehtelevat vain itselleen jotain muuta (lapset olleet tuhmia, ei tekis mieli antaa lahjoja, täälläkin ollut sellaisia aloituksia, vaikkapa) niin kaikkiko hyvin?!

Ap

Vierailija
418/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuminen on ihan normaalia. Se, että et saa tahtoasi läpi, se on normaalia. Jokapäiväistä elämää. Haluat olla prinsessa linnassaan. Et halua elää oikeaa elämää.

Vierailija
419/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jättää kyllä sanattomaksi. MINUN äitisuhde, MINUN tarpeet, MINÄ sitä ja MINÄ tätä. Suhtautuu lapsiinsakin passiivis-aggressiivisesti ja on vihamielinen kanssakirjoittelijoita kohtaan, jotka hyvää hyvyyttään antavat neuvoja. Selkeästi narsistinen persoonallisuuhäiriö. Yrittää tehdä itsestään uhrin ja vierittää vastuun omasta elämästään ja tunteistaan kokonaan toisten niskoille. Kuulostaa  vielä pahemmalta tapaukselta kuin oma äitinsä. Miksi tällaiset ihmiset edes tekevät lapsia, kun eivät pysty heitä rakastamaan? Lapset kyllä tulevat ap:lle aikanaan kostamaan tavalla tai toisella tämän tunnekylmyyden. Paras ratkaisu olisi huostaanotto tai ero ja lapset miehelle...

Vierailija
420/557 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, et sitten aja autoa kiivastuneessa mielentilassa lapset kyydissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme