Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenköhän sitä taas selviäisi joulusta

Vierailija
18.12.2015 |

Siis niin, ettei se tunnu hirveälle pettymykselle. Olemme ihan kotona vain perheen kesken, mutta tuntuu inhottavalle olla se aikuinen, joka on vastuussa lasten tunteista. Jos lapsilla on huono joulu, niin se on ikuisesti minun syyni. Mutta mulla ei ole joulumieltä lainkaan, eikä kiinnosta toisten joulua laittaa.

Kommentit (557)

Vierailija
1/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jospa lapsilla onkin ihan hyvä jouku?

Vierailija
2/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäpä, jos ei ole?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niin, ettei se tunnu hirveälle pettymykselle. Olemme ihan kotona vain perheen kesken, mutta tuntuu inhottavalle olla se aikuinen, joka on vastuussa lasten tunteista. Jos lapsilla on huono joulu, niin se on ikuisesti minun syyni. Mutta mulla ei ole joulumieltä lainkaan, eikä kiinnosta toisten joulua laittaa.

Sinun arkesi on jonkun lapsuus. Ja myös juhlasi...

Koitapa tsempata hieman, ja nokka pois sieltä omasta navasta.

Vierailija
4/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun arkesi on jonkun lapsuus. Ja myös juhlasi...

Koitapa tsempata hieman, ja nokka pois sieltä omasta navasta.

Ei vaan jaksa, olen välinpitämätön. Se on ongelmani.

Ap

Vierailija
5/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt aloitusta. Kenen pettymyksestä puhut 1. lauseessa, omastasi vai lasten? Miksi lapsilla olisi huono joulu, siksikö vain ettei sinulla ole joulumieltä? Vai aiotko jättää kaikki valmistelut tekemättä, vietätte siis ihan normaalin viikonlopun muuten mutta pidemmän?

Vierailija
6/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärtänyt aloitusta. Kenen pettymyksestä puhut 1. lauseessa, omastasi vai lasten? Miksi lapsilla olisi huono joulu, siksikö vain ettei sinulla ole joulumieltä? Vai aiotko jättää kaikki valmistelut tekemättä, vietätte siis ihan normaalin viikonlopun muuten mutta pidemmän?

Joo, valmistelujwn puute uhkaa. Ja mä petyn, jos lapset pettyvät, mutta olen silti välinpitämätön, että munko se joulu pitäisi järjestää. En vain oikeasti ole sillä tuulella nyt.

Ap

Vierailija
7/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä niille pitäisi valmistella? Minkä ikäisiä ne on?

Kysyy mitä ne haluaa syödä, se voi olla ihan muutakin kuin perinteisiä joulusafkoja, ja hyvinkin helppo valmistaa. Sitten vaikka pelaatte koko joulun.

Vierailija
8/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyy mitä ne haluaa syödä, se voi olla ihan muutakin kuin perinteisiä joulusafkoja, ja hyvinkin helppo valmistaa. Sitten vaikka pelaatte koko joulun.

No en tiedä, ei toi kuulosta yhtään joululle. Ei kai niille mitään tartte valmistella, jos sen noin ajattelee? Että onko se erikseen joulu, vaiko ihan tavallinen viikonloppu? Ehkä sitä ajattelee loppujenlopuksi itseään, mikä itselle tuntuu joululta. En kykene saamaan siitäkään fiiliksestä kiinni. Lapset eivät oikeastaan kuulu siihen, koska omaan jouluuni ei liity mitään, mistä,lapset tykkäävät ja vice versa.

Ap

Vierailija
9/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole siis minun ruokiani ja lasten ruokia, vaan lasten on syötävä jouluruokia ja jouluruokia ovat jouluruuat. Jos meillä olisi lasten toiveruokia niin sehän kadottaa vanhat jouluperinteet. Eikö meistä jokainen haikaile vahojen perinteiden perään? Itseä ainakin on vain vituttanut perinteiden häviäminen maailmasta.

Ap

Vierailija
10/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä, ei toi kuulosta yhtään joululle. Ei kai niille mitään tartte valmistella, jos sen noin ajattelee? Että onko se erikseen joulu, vaiko ihan tavallinen viikonloppu? Ehkä sitä ajattelee loppujenlopuksi itseään, mikä itselle tuntuu joululta. En kykene saamaan siitäkään fiiliksestä kiinni. Lapset eivät oikeastaan kuulu siihen, koska omaan jouluuni ei liity mitään, mistä,lapset tykkäävät ja vice versa.

Ap

No järkkäät lapsille viikonlopun, josta ne tykkää, ja jos ovat tarpeeksi vanhoja niin osallistuvat valmisteluihin, ainakin sen verran että sanovat mikä olisi kivaa. Annat sille sitten nimen joulu, vaikkei se sinusta olisi yhtään jouluista. Jos lapset ei tykkää siitä mikä sinun jouluusi kuuluu, ja sinua itseäsi ei joulu nyt innosta muuten, niin sittenhän sitä "sinun jouluasi" ei valmistella tarvitsekaan koska kukaan ei sitä edes halua.

Vierailija
11/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon känni päälle, mielellään läpi kaikkien pyhien. Näin ajattelin itse selvitä.

Vierailija
12/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole siis minun ruokiani ja lasten ruokia, vaan lasten on syötävä jouluruokia ja jouluruokia ovat jouluruuat. Jos meillä olisi lasten toiveruokia niin sehän kadottaa vanhat jouluperinteet. Eikö meistä jokainen haikaile vahojen perinteiden perään? Itseä ainakin on vain vituttanut perinteiden häviäminen maailmasta.

Ap

No nyt olen yhä enemmän pihalla, mikä on ongelma.

Jos niitä lapsia ei olisi olemassa, niin olisiko sinusta kivaa vääntää pöytään ne kaikki lanttulaatikot ja rosollit ja muut, vai ei?

Onko joulu sinulle vain velvollisuus, joka pitää suorittaa jotta perinne säilyy?

Vierailija
13/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee yhdessä olemisen ja tekemisen tunnelmsta. Kun kaikki osallistuu joulutalkoisiin, on kaikilla  mukava olla. Siinä yhdessä puuhastelemalla voi myös kysellä muilta, mitä joulu sinulle/ heille merkitsee? Mitä odotat(te) joululta?

Vierailija
14/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No järkkäät lapsille viikonlopun, josta ne tykkää, ja jos ovat tarpeeksi vanhoja niin osallistuvat valmisteluihin, ainakin sen verran että sanovat mikä olisi kivaa. Annat sille sitten nimen joulu, vaikkei se sinusta olisi yhtään jouluista. Jos lapset ei tykkää siitä mikä sinun jouluusi kuuluu, ja sinua itseäsi ei joulu nyt innosta muuten, niin sittenhän sitä "sinun jouluasi" ei valmistella tarvitsekaan koska kukaan ei sitä edes halua.

Kuulostaa huiputukselta? Pettäisin itseäni, että tuo on mukamas joulu? En ala. Mieluummin vaikka tapan itseni. Kyllä ne lapset sitten keräilee suolenkappaleeni tantereelta ja laittavat minut hautaani ja tekevät sen jouluisen joulun ilman minua.

Ap

Vierailija
15/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos lastenkin on syötävä lasimestarin silliä niin sitten niillä ainakin on se pelkäämäsi huono joulu!

Vierailija
16/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, valmistelujwn puute uhkaa. Ja mä petyn, jos lapset pettyvät, mutta olen silti välinpitämätön, että munko se joulu pitäisi järjestää. En vain oikeasti ole sillä tuulella nyt.

Ap

Ei tässä kysytä millä tuulella olet. Taiot lapsille joulun vaikka väkisin.

Vierailija
17/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No nyt olen yhä enemmän pihalla, mikä on ongelma.

Jos niitä lapsia ei olisi olemassa, niin olisiko sinusta kivaa vääntää pöytään ne kaikki lanttulaatikot ja rosollit ja muut, vai ei?

Onko joulu sinulle vain velvollisuus, joka pitää suorittaa jotta perinne säilyy?

Ei olisi, mutta ei ainakaan kukaan pettyisi minun takiani, kun ei ole jouluista. Paitsi minä, mutta minun pettymystäni ei lasketa, jos en kerran itse kykene itselleni joulumieltä laittamaan.

Ap

Vierailija
18/557 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joulumieltä monella muullakaan, mutta et varmastikaan pilaa lasten joulumieltä vaikka et niin innostunut olisikaan. Itse olen yksinäinen ja vietän joulun täysin yksin. Jos yhtään lohduttaa.

Hauskaa ja rentoa joulua kaikille!

Vierailija
19/557 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äitisi voi?

Laittaako miehesi joulun ja hoivailee sinua, jonka ympärillä kaikki aina pyörii?

Vierailija
20/557 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme negistelyä ilman varsinaista pointtia. Eipäs juupas, emmätiiä.