Mitä tekisit jos teini heittää kupillisen tiskivettä kasvoillesi?
Jatkaisitko tiskaamista vai laittaisitko teinin ojennukseen?
Kommentit (40)
Alkaisin tuhertaa itkua ja pohtisin että missä olen tehnyt virheen.
No eihän tuollainen käytös ole hyväksyttävää keneltäkään :( Mieti, jos puolisosi tekisi saman, niin tuskin vain "jatksisit tiskaamista" niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Ottaisin pois rahat ja tietokoneet ja muun mukavan. Enkä antaisi mennä ulos ainakaan pariin kuukauteen. Teini saisi myös tehdä kaikki talon työt yksin kuukauden ajan.
Saisi itse tiskata asiat loppuun ja mennä sen jälkeen nurkkaan miettimään käytöstään.
Saisin huutoraivarin NYTSAATANAMEETOMAANMÖKKIIS! Ehkä tiskaisin loppuun ja antaisin pelikieltoa.
Kysyisin teiniltä, mikä sitä vituttaa ja auttaisin sitä käsittelemään ongelmaa.
Angstaava iltatähti ja vaihdevuosissa kärventelevä äiti on huono yhdistelmä. T:Ap
Riippuu pitkälti siitä, miksi näin tekee. Jos itse haastan riitaa ja siitä hyvästä saan vedet naamalleni, niin seuraamus luonnollisesti pienempi kuin täysin puun takaa tuollainen temppu. Kerropa ap vähän lisää.
Miettisin, että nyt saan takaisin hänen ollessa taapero ja pieni lapsi antamani ymmärtämättömyyden korkojen kera. Oikeasti koittaisin mennä itseeni, sillä minun lapseni eivät ole pahoja, vaan paha tulee lapsiin aikuisilta.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin pois rahat ja tietokoneet ja muun mukavan. Enkä antaisi mennä ulos ainakaan pariin kuukauteen. Teini saisi myös tehdä kaikki talon työt yksin kuukauden ajan.
Yhdestä rikkeestä monta sanktiota? Eipä ihme, että teinit ei arvosta vanhempiaan.
Törkeä rike ja silti vain yksi tuntuva rangaistus.
Ihanko oikeesti Fairyt silmillä keskustelet ja käyt ongelmia läpi? T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin teiniltä, mikä sitä vituttaa ja auttaisin sitä käsittelemään ongelmaa.
Toteaisin, että siivoa jälkesi. Jos ei siivoaisi, isänsä tulisi ja sanoisi, että siivoa jälkesi. Sen jälkeen olisi siivottu.
Koska kaikki lapseni ovat osanneet käsitellä ongelmiaan sanallisesti, niin kuivaisin kasvoni ja kysyisin lapselta, mitä nyt on pahasti vialla. Tiskaaminen jäisi siihen, ehtii sitä myöhemminkin, nyt käytäisiin läpi lapsen pahaa oloa. Todennäköisesti on tapahtunut jotain todella kamalaa, jos tuo on reaktio. Samalla miettisin kuumeisesti, miksi en havainnut mitään koko iltapäivänä, olisihan sitä pitänyt huomata jotain jo aikaisemmin.
Kyllähän muksulla olisi pahasti jotain pielessä, jos noin tekis.
Käskisin muualle miettimään tekoaan ja mun silmien eteen voi tulla, kun osaa käyttäytyä.
Anteeksi pyynnön jälkeen keskustelemme ja rangaistus.
Hmmm. Sulkisin liittymän kuukaudeksi. Omassa huoneessa vkl. Kuukausi ilman rahaa. Rajattomista ja huonosti kasvatetuista kasvaa törkeä riesa. Ens kerrallako sitten potkaisee sua?
Haukkuisin teinin huoraksi sen instagramissa.
Haukkuisin teinin huo**aksi sen instagramissa.
Tekisin saman hänelle.