Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä introverttejä, ekstroverttejä enkä omniverttejä

Vierailija
17.12.2015 |

sanotaan että introvertti viihtyy omissa oloissaan ja väsyy sosiaalisessa kanssakäymisessä. mutta onko sitten niin että introvertit pitäisi jättää aina rauhaan vai puhua harvemmin? jos introvertti ihminen on saanut rauhassa "ladata akkujaan", keskustelu voi (?) eli tosiaan (kysymysmerkki) olla ihan ok.

ekstrovertti siis pitää sosiaalisesta kanssakäymisestä. mutta ei viihdy omissa oloissaan näin olen käsittänyt, joten kannattaisi pysyä kaukana introverteistä... siis koska molemmat (?) vai siis ainoastaan introvertti häiriintyy? vai ei

omnivertti on siis molempia (?) vai onko? mutta eihän tämä tee järkeä... siis onko omnivertti ekstrovertti olematta ekstrovertti eli introvertti muttei kuitenkaan ole introvertti... ei päätä eikä häntää? jos on toinen ei voi olla toinen, koska ovat tavallaan vastakohdat? vai onko jotain mitä en nyt ymmärrä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen introvetti ja nautin sosiaalisesta kanssakäymisestä. Ilta ystävien kanssa on parasta, mitä elämä voi tarjota. Introverttius tarkoittaa vain sitä, että minun täytyy ladata akkujani yksin sen jälkeen, kun taas ekstrovertille se sosialiseeraus on sitä akkujen lataamista ja yksinolo voi ajan mittaan saada kuupan kireälle.

Näinpä. Vaikka olenkin introvertti, niin en todellakaan ole mikään erakko enkä jaksaisi ilman mitään sosiaalista elämää. Rakastan nähdä ystäviäni, mutta esim. juhlien jälkeen pitää saada huilia omissa oloissaan.

Ärsyttävää, kun ihmiset kuvittelevat introverttien olevan yksin nurkassaan kyhjöttäviä kummajaisia, jotka vihaavat ihmisiä. No niitäkin on, mutta aika harvassa. Eivät kaikki ekstrovertitkään yleensä halua koko ajan seuraa. Elämä ei ole niin mustavalkoista.

Ei vaan ärsyttävää on se, että ekstrovertit ihmiset yrittävät maalata kuvaa siitä millainen introvertti on niin kuin sinä esimerkiksi teet... ekstrovertit haluavat että introvertit olisivat kaltaisiaan, uskokaa nyt vittu jo niin ei saaatana ole eikä tule olemaan!!!

Siis luitko ollenkaan tuota viestiäni? :'D

Vierailija
22/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös introvertti.

Minun kohdallani se tarkoittaa sitä, että harva tuntee minut. Esim. työpaikalla kerron perheestäni erittäin harvoin asioita, en kailota tekemisiäni jokaiselle suureen ääneen, seuraan ihmisten eleitä ja puheita kuin että olisin huomion keskipisteenä. Harva tietää mitä harrastan.

Työni on kuitenkin sen luonteinen, että joudun esiintymään ja olemaan jatkuvasti yhteydessä asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin. Mielestäni minulla on hyvät ihmissuhdetaidot enkä milläänlailla pelkää tai ole hiljainen esiintyessäni. Työni on minulle vahvuus ja sen perusteella ihmiset lokeroisivat minut ekstrovertiksi.

Ja ap:lle: mitä jos et ajattelisi ihmisiä introverteina ja ekstroverteina. Jokaisella on huonoja päiviä ja ovat hiljaisempia ja toisinaan parempia jolloin vilkkaampia. Jos joku ei halua seuraasi ehkä se johtuukin sinusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Are introverts arrogant? Hardly. I suppose this common misconception has to do with our being more intelligent, more reflective, more independent, more level-headed, more refined, and more sensitive than extroverts."

SIINÄPÄ SE. Kuunnelkaa nyt ekstrovertit... ai niin ei voi kuunnella kun pitää lässyttää sitä sisällötöntä diiba daabaa 95% ajasta... 

Vierailija
24/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmismieli ei ole mustavalkoinen. Kaikissa on kaikkea eri pitoisuuksina.  ;)

Ja vitut. Ekstrovertti ja introvertti persoonallisuus eroaa selkeästi toisistaan. Jostain vitun syystä kuitenkin yhteiskunta on rakennettu 100% ekstroverttien ehdoilla, joten introverttien elämä on käytännössä tehty saatanan vaikeaksi. Vituttaa tuo mantra jota introverteille toistellaan siinä toivossa että heistä tulisi yhteiskunnan muottiin sulautuvia sosiaalisia "malli-ihmisiä", haista paska!

En tiedä oletko introvertti, mutta aggressiivinen ainakin olet. Ja mustavalkoinen.

Rautalankaa: Harva ihminen on pelkästään intro- tai ekstrovertti. Ainakaan tuntemistani, en tiedä sun maailmasta.

Ihmiset ovat nimenomaan joko introvertteja tai ekstrovertteja. Taipumus voi olla voimakas tai vähäinen, mutta introvertti on aina introvertti.

Miten esim. vähäinen ekstroverttitaipumus ilmenee? Millainen tällainen persoona on? Oikeasti kiinnostaa!

Voimakkaasti ekstrovertti tarvitsee paljon muiden ihmisten seuraa, ja hyppii seinille jo yhden yksin vietetyn viikonlopun jälkeen. Hänen voi olla vaikea ajatella, jos ei ole ketään, jonka kanssa höpötellä ajatuksia ääneen. Vähäisesti ekstrovertilla tämä taipumus ei ole lähellekään yhtä vahva: hän saa kyllä energiaa ihmisten seurasta ja porukassa olemisesta, mutta hän tulee kyllä toimeen yksinkin. Vasta pitkät yksinolojaksot tyhjentävät akut.

Vierailija
25/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttejä on olemassa älkää väittäkö muuta!

Ja muistakaa että vaikka olisikin introvertti niin voi olla vaikka 20% sadasta extrovertti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä