**LOKAKUISET MAANANTAIHIN**
Juu, uskokaa tai älkää, olen jo tähän aikaan hereillä! Poika päätti herätä syömään klo. 5.30 ja nyt hakee untaan tuolla sängyssä. Toivottavasti nukahtaa pian, aika epätodennäköistä, sillä isä kuorsaa melkoisella volyymillä!
Mä lähen nyt takas pehkuihin, tosin nälkäkin vaivais...
Misuli
Kommentit (34)
Miehet katselee keskenään urheilua, mutta alkaa kitinä kuulua, joten katsotaan miten paljon ehdin kirjoittaa...
Meillä oli herra Känkkäränkkä aamulla/päivällä, multa meinasi räjähtää pää ihan totaalisesti. Siinä vaiheessa kun taukoamaton kitinä vaihtui huutoon ja mikään ei kelvannut, niin paketoin pojan vaunuihin ja lähdettiin shoppailemaan. Luka nukahti saman tien, oli siis vaan yliväsynyt. Sain sitten rauhassa shoppailla ja ladata akkuja. Ja onneksi se kiukkupoika sitten jäi sinne ulos.
Mistäs olikaan puhetta?
SYMPATIAITKUJA en ole meillä huomannut.
MAHALLAAN NUKUTTAMISESTA: Minä olen -vastoin ohjeita- nukuttanut mahallaan jo ainakin pari kuukautta. Vähentää pojan ilmavaivoja ja huitomista, nukkuu siis mielestäni paremmin masullaan.
TIIKERIKALA JA MINSKI: Takiainen meilläkin. Ja kyllästyy hetkessä kaikkeen. Vaativa tapaus.
Huvittavan näköistä kun tuossa vieressä vaavi natustaa isänsä sormea :D Purulelu on vielä liian kova ilmeisesti, sormi toimii paremmin.
Nyt täytyy mennä. Illanjatkoja!
PULAUTTELUSTA, meneekö muilla hermot pulautteluun ja jatkuvaan vaatteiden vaihtoon? Mulla ainakin meinaa keittää, kun päivässä voi mennä 5 paitaa meikäläiseltä ja pojalla kans useampi vaatekerta, kun aina röyhtäyttäessä nykyään heittää varren kanssa. Ihan kun tota pyykkiä ei muuten ois tarpeeks. Kerran yhtenä kotipäivänä päätin että p*rkele, en vaihda paitaa, kun ei oo kukaan kattomassa. No, sitkeesti pidin samaa paitaa ja sain about 10 kertaa " pitkät syljet" päälleni. Tosi freesi olo...;p
Nyt on molemmat pojat sängyssä. Ihana rauha, vielä kun nukahtaisivat pian.
TUKAN VETÄMISESTÄ Vetääkö muiden vauvelit mammojaan tukasta? Täällä se on enempi sääntö kuin poikkeus, kun on sylissä, pitää aina niskavilloista kiinni. *auh!* ja sit jää kivasti nyrkkiin hiuksia, kun sen irrottaa. Meitsillä, kun on toi karvanlähtöaika.
(kitinää ja tutinlaittoa ainaskin viidettä kertaa....)
Joku muukin juttu oli kommentoitavana tai kysyttävänä, mut eipä tuu mieleen, kun yks natisee tuolla. Pitänee tumpata sille maitoa lisää nassuun, niin ja Käenpesäkin alkaa ihan just....see you!
Meillä ei onneks pulautella,mut ihan uus juttu on se hiuksista vetäminen!
Tytöllä on tosi ilonen ilme aina naamallaan kun saa mun hiuksista kiinni.Ja se repii niitä kyl tosi lujaa :)
Kiva kun muutenkin noita hiuksia tippuu ihan kiitettävästi niin toinen sit viel kiskoo niitä tupottain irti mun päästä :D
Spica taas
Tuo kirjoitus pulauttelusta oli ihan kuin oisin ite sen kirjoittanut. Siis todellakin joo, menee hermot ja vieläpä useamman kerran päivässä. Just äsken sain pojalle syötettyä maissia, perunaa ja maitoa. Röyhtäyksen perään tulikin sitten kunnon puklut! Eli meilä ei ainakaan kiinteät auta siihen että pulauttelu vähentyis.
Ja toi hiuksista vetäminen... todellakin vedetään ja vieläpä lujaa! Äitin päänahka kovalla koetuksella... :)
Misuli
Täällä kans pulautellaan. Tai useimmiten nimenomaan oksennetaan (nimitän oksennukseksi puuromaiseksi haisevaksi massaksi muuttunutta maitoa, pulautteluksi äskettäin nieltyä " ylijäämä" maitoa, kiinteää kun ei olla vielä aloiteltu). Toissapäivänä oksennuksia lensi ehkä kymmenen päivässä, eilen ei sitten taas tainnu oksennella kun pari kertaa, tänään taas siltä väliltä. En tiiä mikä vaihe tääkin on. Luulin jo, että ruoka alkaa pysyä jotakuinkin mahassa kun pitkiin aikoihin ei puklua/oksennusta näkyny. No ei siinä mitään. Pyykin pesu on ihan ok. huvittaa välillä, kun miehen päälle joskus harvoin tippuu oksennusta, niin johan on maailman kirjat sekaisin. On se niin kauheeta kun ei just ollu pukluliina kohallaan..
Elikkäs kotiuduttiin illansuussa (oltiin sukuloimassa) ja ettepä arvaa oliko pikku-ukko matkasta väsynyt. Nykyisin poju on nukahtanut pinnikseen itse ilman suurempia metkuja. No nyt sitten hirvee huuto. Ei auttanut kuin kanniskella ja lopulta vein meidän sänkyyn ja sinne nukahti. Eikä reagoinu vaikka siirsin takaisin omaan sänkyyn. Nyt kuuluu tuhina vierestä :)
Lukaisin nopsaan eilisen ja tän päivän pinon.
SYMPATIAITKU: ei ainakaan vielä sellaista havaittu.
MAHALLAAN NUKKUMINEN: en ole nukuttanut mahalleen. Selällään tai kyljellään nukutaan meillä. Yleensä selällään.
PULAUTTELU: joinain päivinä enemmän kunnon pulauttelua, että saa vaatetta vaihtaa. Mutta useimmiten aika vähäista pulauttelua. Sylkyä sen sijaan valuu koko ajan.
TUKASTA VETÄMINEN: kyllä ja se nipistää kivasti äitiä. Yleensä pidän hiuksia ponnarilla, ettei hiukset roikkuisi kovin tyrkyllä :)
Nyt parin päivän aikana selältään mahalleen kääntyminen on ollut tosi hilkulla. Jos vähän avittais niin kyllä kääntyis. Hiffais vaan itse, kuinka käännähdetään :)
Mutta onpa mukavaa olla taas kotona. Vaikka kiva käydä " lomallakin" niin koti on paras. Mä en tykkää matkalaukkuelämästä kovin montaa päivää.
Ai niin, niska-hartiaseutu on muuten mullakin TOSI jumeksissa. Auts!
Mutta pidempiä puheitta poistun taka-alalle.
T:Hemulii_i
p.s. Coppolalle ois postia
*vilkutivilkuti* Kiva kun tulit takasin sieltä sukulaaaaaasista :).
WaL
*nostaa kättä* Luin ensin, että suklaasiasta,hih!
Hih, mikähän sullakin on mielessä ;D
Just käytiin kylvyssä, syötiin tosi paljon ja heti siihen tortut päälle kiva kiva!
NUKKUMISESTA: meillä nukutaan kyljellään, kun on tyttö pari kertaa meinannut selällään tukehtua pukluunsa :(
TIIKERIKALA: paranemisia teille koko poppoolle! Niin ja mulla on niin pitkä tää letti, että täytyy pitää kiinni, muuten varmaan olis kaikki tytön kourassa.
Oliskin tosi ihanaa päästä vaikka kasvo- ja jalkahoitoon... aahh! Mulla tuli raskausaikana otta täyteen punaisia pieniä näppyjä (ei finnejä) ja nyt ne ei lähde ollenkaan pois :( Vois käydä niitä näyttään. Mitähän ne oikein on?
Hierojalle olen menossa torstaina. Niskat onkin ihan kovana ja tuolla vasemmalla on tosi kipeä paikka.
Kävin tänään ostamassa ihanan Nalle Puh -albumin. Aloitan tekemään siihen leikekirjaa/valokuva-albumia Alissasta. Saa sitten joskus vanhempana sen itselleen.
Joo tytöstä nousee semmonen käry, että lähden siivoamaan sen. En uskalla ihan heti ruoan jälkeen laittaa hoitopöydälle kun puklaa satavarmana. Nyt on jo varmaan turvallista.
[b][color=darkviolet]beibi0905[/b]
LP 65,0kg
TP 60,0kg
VMP 63,6kg ***
[b][color=blue]blacka[/b]
LP 87kg
TP 65-70kg
VMP 85,0kg ***
[b][color=green]Emily78[/b]
LP 106,4kg
TP 90,0kg
VMP 101,8 kg
[b][color=red]Emppu[/b]
LP 67,0kg
TP 60,0kg
VMP 64,6kg ***
[b][color=brown]hennajo[/b]
LP 62,1kg
TP 55,0kg
VMP 62,0kg ###
[b][color=orange]mamiko[/b]
LP 66,1kg
TP 55,0kg
VMP 61.7kg ***
[b][color=green]Minski-78[/b]
LP 60,0kg
TP 55,0kg
VMP 56,9 kg #
[b][color=pink]Nelliina05[/b]
LP 80,0kg
TP 65-68kg
VMP 82,5kg ###
[b][color=darkyellow]NikkeH[/b]
LP 66,3kg
TP 60,0kg
VMP 64,6kg ***
[b][color=darkred]Päippy71[/b]
LP 70,0kg
TP 65,0kg
VMP 69,0kg
[b][color=darkblue]Sinilainen[/b]
LP 62,8kg
TP 55,0kg
VMP 57,1kg ***
[b][color=darkgreen]Valencia[/b]
LP 72,0kg
TP 60,0kg
VMP 70,0kg ###
[b][color=black]Waimo72[/b]
LP 85,0kg
TP 65,0kg
VMP 82,6kg ***
[b][color=fuscia]äitikolmelle[/b]
LP 68,0kg
TP 60-63kg
VMP 62,5kg ***
[b][color=blue]TA1KA[/b]
LP 75,0kg
TP 65,0kg
VMP 71,6kg
[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino ***=paino tippunut #####=paino noussut (risuja...heh)[/color]
heh, luin tosta nalle puh-albumista,et " saa sitten Alissa vanhempana OSTAA sen itselleen...." Juu, ei sitä nyt ilman anneta, kun on kerran vaivaakin nähty. ;p
hohhoh. Pitäsköhän pestä rähmät silmistä...=D
Meillä kans käytetään vanilliinisokeria imurissa:)
Käytiin reilun tunnin lenkillä päivällä,nyt jotenkin ihan väsyny olo ja kurkku tuntuu hiukka kipeeltä:(
Onneks mies on jo tulossa kotiin,pääsee sit ruoanlaittoon ja lepäilemään:)
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!