Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun elämä on yhtä tuskaa

16.12.2015 |

Taas on joulu tulossa, lahjoja olisi kiva ostaa, mutta millä :(
Mä oon niin väsynyt tähän kaikkeen. Olen toivonut, että saisin elämän tasapainoon, mutta vaikka kuinka yritän niin se kaatuu koko ajan. Aina tulee jotain mikä tuhoaa kaiken yrityksen, nyt meni auto peurakolarissa. En tiedä mistä saa uuden, jotta pääsemme kulkemaan. Töihin pitää päästä ja lähimpään kauppaankin on 9 kilsaa.

Perheemme joutui velkakierteeseen muutama vuosi sitten ja apua on yritetty saada, mutta mistään sitä ei tunnu saavan. Ainoat mistä apua tuskallisiin tilanteisiin on saanut on pikalainat, jolla on maksanut pois edellisen. Olen yrittänyt kaikkeani, että olisin saanut kohtuullisella korolla lainaa millä olisin maksanut pois kaiken, mutta sitä ei irtoa mistään :( Sosiaalitoimisto ei auta, koska pitäis myydä talo ja muuttaa vuokralle. Taloa ei tässä markkinatilanteessa kannata myydä, koska siitä jäis meille velkaa.
Laitoin viestiä jouluapuun, jotta olisimme edes sieltä saaneet apua jouluruokaan, mutta tylysti tuli sieltä viestiä, että emme enää ota vastaan uusia hakemuksia. Sama oli viime vuonna, emme saaneet mitään.

Mistä kaikki tähän alkoi? En edes itse muista. Olen sairastanut masennusta jo 20 vuotta sen jälkeen kun 90 luvulla menetin muutamassa vuodessa menetin lapsen, miehen ja molemmat vanhempani. On ollut parempia aikoja ja on ollut huonompia aikoja. Olen käynyt terapiassa ym. Minulla on nykyään ihanat lapset ja ihana mies. Mieheni on kuitenkin sairas ja joutuu ajoittain olemaan sairaslomalla. Nuorin lapsista sairastui pari vuotta sitten vakavasti ja hänen hoitaminen, työ ja kaikki muut asiat aiheuttivat sen että sairastuin 2013 burn outtiin. Jouduin pitkälle sairaslomalle ja tämä romahdutti perheen talouden täysin. Olen nyt yrittänyt palata takaisin työelämään, mutta koko ajan pelkään, että romahdan uudestaan. Vuosi sitten olin lähellä sairaalaan joutumista tämän tuskan kanssa. Monta vuotta olen toivonut, että tuleva vuosi olisi helpompi kuin edellinen. Olen yrittänyt rukoilla helpotusta. Olen toivonut, että voittaisin arvalla. Viime yön mietin, että oliko tämä peurakolari merkki siitä että pitäisi rauhoittua ja levätä välillä. M utta en voi, mun on vaan pakko jaksaa, jotta saisimme edes ruokaa lapsille sitäkään meillä ei joka päivä ole ollut.

Rakas joulupukki toivoisin ensi vuodesta vähän helpomman, en enää tiedä mitä voisin tehdä.

Paperienkeli, joka toivoo pysyvänsä kasassa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten annat mennä kaiken ulosottoon.

Juu. Kiitos kysymästä. Raha-asiani ovat ok. Luottotiedot ok. Laskuni maksan, töissä käyn. Enkä kerjää täällä rahaa. Eikä tulisi mieleenkään. En ole sellainen joka huijaa toisia.

Vierailija
42/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua yritä ketään huijata.

Nyt on velkaneuvontaan soitettu, sinne sain ajan tammikuulle.

Yritän nyt selvittää vielä lisää muita vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kyllä viimesen päälle hoitaa asiat. Perintätoimiston kanssa olen sopinut maksuajat ym. Luottotiedot mulla on kunnossa. Nyt vaan tuo hemmetin autoasia sekoitti pakan.

Rankkaa on, mutta on varmaan monella muullakin.

Vierailija
44/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei monella köyhälä ole omaa autoa. Autohan se yleensä on loputon rahan syöppö, bensat, korjaukset, katsastukset, vakuutukset. Olette eläneet kuin normaaliperhe, hyvätuloiset, tässä sitä ollaan sitten. Te olette ylivelkaisia, lopettakaa kaikki rahalla mäsäily, arvat, pikavipit... Auto pois, myyntiin, ja pyörät käyttöön. kyllähän se kuulostaa kovalta , mutta bussit kulkee ainakin jossain. kImppakyydit, koulukuljetukset lapsille.

et voi tietää kiinnostuuko joku talostanne, vai  ei, ennen kuin ilmoitatte. Yksi ystäväni myös myi asuntonsa omasta mielestään alihintaan. mutta kai ne on alunperin ostettu ylihintaan.

Vierailija
45/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai sitä voi mitään varmaa sanoa, kun tilannetta ei tämän tarkemmin tunne.

Mutta ainakin vastaisuuden varalle voi jokainen tykönään miettiä, missä sitä kannattaa asua.

Jos hankkii asunnon sellaisesta paikasta, missä ei hirveästi tulevaisuudennäkymät päätä huimaa, on syytä varautua siihen, että sen arvo laskee. Ja jos se asunto on vielä syrjässä keskeisistä palveluista, on tajuttava se, että silloin kulkemiseen tarvitaan oma auto. Auto taas ei ole mitään muuta kuin jatkuva kuluerä.

Ja jos vielä kummatkin, sekä auto että asunto - on ostettu lainarahalla, kannattaa muistaa että ne korotkin saattavat vielä joku päivä nousta.

Voi hyvät ihmiset, suunnitelkaa oikeasti sitä talouttanne. Ja suunnitelkaa se pessimistisimmän vaihtoehdon mukaan. Silloin ne yllätykset, joita elämä tarjoilee, eivät tunnu niin pahasti kukkarossa.

Hyvää joulunaikaa kuitenkin aloittajallekin.

Vierailija
46/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaus ei ole yhtä kuin köyhyys. Sairas saa sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä. Lapsiperhe saa lapsilisää, toimeentulotukea, asumistukea ym. Kahden vanhemman perheiden pitäisi pärjätä hyvin.

Jos on ollut varaa syöttää lapset lihaviksi niin ruokaa ainakin on riittänyt. Jouluruoka ei paljoa maksa, sehän on suuremmaksi osaksi pula-ajan ruokaa.

Ja toiseksi omaan hyvän muistin. Muistan kaiken lukemani. Siksi muistan tämän aloituksen olleen siellä.

You must be mad.