Musta Barbaari jättänyt lihan ja maitotuotteet
Kuin myös Venla Savikuja ja miehensä Markki Pulli jotka ovat 100% vegaaneja nykyään. Mites nyt suu pannaan te toimistorotat jotka proteiinin takia vedätte piffii, raejuustoa ja Arlan proteiinirahkaa lihaksia varten kuin viimeistä päivää vaikka treeniä on matka autolle ja takas + torstai-illan kuntojumppa kilon painoilla?
Melkosessa tikissä nimittäin nämä kasvikunnan tuotteilla treenaavat.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanivihaaja on tykitellyt palstan täyteen ennenkin, mutta poissaolonsa aikana mielenterveys on näköjään päässyt romahtamaan. Samat sataan kertaan kumotut argumentit pyörivät kuitenkin päässä edelleen, kirjoittajan viha on nyt vaan vielä katkerampaa ja synkempää.
Säälin hänen läheisiään, he kai tällaisesta eniten kärsivät.Pistä bongi alas niin ajattelet selkeämmin.
Näköjään osui ja upposi & meni tunteisiin & pari muuta vegaanivihaajan olemattoman sanavaraston kuluneinta fraasia tähän.
:D kiva että on faneja. Varo ettei suoni puhkea vitutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette "pyhempi-kuin-sinä" pölvästit syyllistä esim. leijonia, hyeenaeläimiä, korppikotkia sekä muita lihan- ja raadonsyöjiä? Eivät nekään kysele muilta, että mitä niiden muiden mielestä pitäisi syödä ja miksi.
Onko käsite ravintoketju ollenkaan tuttu?
Jos syömisestä tekee itselleen noin suuren ongelman, niin ehkä on parempi jättää syöminen kokonaan.
Uskallanko ees lukea ensimmäistä sivua pidemmälle jos heti alussa vertaillaan itse lihansa metsästäviä lihansyöjä-eläimiä sekasyöjä-ihmisiin, joiden metsästys on pekonipaketin noutaminen lähikaupan kylmähyllyltä.
Lihansyöjä ei pärjää ilman lihaa, sekasyöjä pärjää. Sen lisäksi ois kiva nähdä kun petoeläin-lihansyöjä-ihminen itse juoksee kiinni ruokansa ja sitten syö sen raakana ja ilman mausteita ja kastikkeita joilla lihan olematon "maku" peitetään.
Vierailija kirjoitti:
Huh, tää keskustelu oli ensimmäiseltä sivulta asti :D
Parhaimmat naurut tarjos tuo yks lihaani joka on jankuttanu jo monta sivua samoja asioita ja sitten kun joku vastaa niin itketäänkin että pitäisi olla yhtä pätevät lähteet kuin hänen mutuilulla ja demi.fi linkeillä.
Onpa vegaanit vaikeita, neuroottisia ja yliherkkiä lommosilmiä. Tehkää ny vittu ittellenne jotain, tajuutteko että näytätte syöpäpotilailta?
Mä syön lihaa koska olen heikko. Arvostan niitä jotka eivät syö ja moni sanoo että olo paljon parempi ilman lihaa. En muutenkaan tykkää eläinten kasvattamisesta ja tappamisesta. No mun kissat syö paljon raakaa lihaa ja heiltä en sitä pois ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette "pyhempi-kuin-sinä" pölvästit syyllistä esim. leijonia, hyeenaeläimiä, korppikotkia sekä muita lihan- ja raadonsyöjiä? Eivät nekään kysele muilta, että mitä niiden muiden mielestä pitäisi syödä ja miksi.
Jos syömisestä tekee itselleen noin suuren ongelman, niin ehkä on parempi jättää syöminen kokonaan.
Uskallanko ees lukea ensimmäistä sivua pidemmälle jos heti alussa vertaillaan itse lihansa metsästäviä lihansyöjä-eläimiä sekasyöjä-ihmisiin, joiden metsästys on pekonipaketin noutaminen lähikaupan kylmähyllyltä.
Lihansyöjä ei pärjää ilman lihaa, sekasyöjä pärjää. Sen lisäksi ois kiva nähdä kun petoeläin-lihansyöjä-ihminen itse juoksee kiinni ruokansa ja sitten syö sen raakana ja ilman mausteita ja kastikkeita joilla lihan olematon "maku" peitetään.
:D Sä olit varmaan niin suosittu ihminen koulussa. :D Näemmä koulukiusaaminen ei olekaan ihan sattumanvaraista. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, tää keskustelu oli ensimmäiseltä sivulta asti :D
Parhaimmat naurut tarjos tuo yks lihaani joka on jankuttanu jo monta sivua samoja asioita ja sitten kun joku vastaa niin itketäänkin että pitäisi olla yhtä pätevät lähteet kuin hänen mutuilulla ja demi.fi linkeillä.
Onpa vegaanit vaikeita, neuroottisia ja yliherkkiä lommosilmiä. Tehkää ny vittu ittellenne jotain, tajuutteko että näytätte syöpäpotilailta?
Et keksinyt mitään muuta niin meni hermot ja piti alkaa haukkumaan? :D Klassinen lihaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanivihaaja on tykitellyt palstan täyteen ennenkin, mutta poissaolonsa aikana mielenterveys on näköjään päässyt romahtamaan. Samat sataan kertaan kumotut argumentit pyörivät kuitenkin päässä edelleen, kirjoittajan viha on nyt vaan vielä katkerampaa ja synkempää.
Säälin hänen läheisiään, he kai tällaisesta eniten kärsivät.Pistä bongi alas niin ajattelet selkeämmin.
Näköjään osui ja upposi & meni tunteisiin & pari muuta vegaanivihaajan olemattoman sanavaraston kuluneinta fraasia tähän.
:D kiva että on faneja. Varo ettei suoni puhkea vitutuksesta.
Vai faneja. Setä on servattu 6-0 joka viestissä, mutta ei kun huutaa keppiä lisää. Mikä saa jonkun nöyryyttämään itseään näin? :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Sä olit varmaan niin suosittu ihminen koulussa. :D Näemmä koulukiusaaminen ei olekaan ihan sattumanvaraista. :D
Auts, kylläpä oli hieno servaus :D Jatka ihmeessä itses nolaamista, mikään ei taida olla hassumpaa ku hermonsa menettänyt ihminen joka alkaa suoltamaan täysin aiheeseen kuulumattomia solvauksia ja vieläpä luulee olevansa nokkela. Haha.
Onpa aggressiivinen ketju. Yllätyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts, kylläpä oli hieno servaus :D Jatka ihmeessä itses nolaamista, mikään ei taida olla hassumpaa ku hermonsa menettänyt ihminen joka alkaa suoltamaan täysin aiheeseen kuulumattomia solvauksia ja vieläpä luulee olevansa nokkela. Haha.
Sinulla on paha tapa alkaa toistamaan yhtä sanaa tai lausetta kun hermostut. Tiesit varmasti, mistäpä sinulle ei olisi vittuiltu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on paha tapa alkaa toistamaan yhtä sanaa tai lausetta kun hermostut. Tiesit varmasti, mistäpä sinulle ei olisi vittuiltu :D
Enemmän oon huvittunut kuin hermostunut :D En jokatapauksessa jaksa jäädä tänne leikkimään sun kanssa vaikka kuinka niin toivot, nään kiukuttelevia lapsia tarpeeksi töissäkin. Adjöö!
Onko lehmipoika vielä linjoilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko lehmipoika vielä linjoilla?
Haluaisin tietää missä tutustuit muihin harrastajiin?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä menee tunteisiin. Kukaan vegaani ei ole vieläkään vastannut kysymykseen:
-Miten ihminen selviytyy kasvisruoalla ilman lisäravinteita?Onko se tarpeellista? Lääkärit suosittelevat kaikille d-vitamiinilisää, joten lisäravinteita pitäisi syödä joka tapauksessa oli vegaani tai ei.
-Miten suhtautuvat niihin dokumentoituihin tapauksiin, jossa vegaanit yrittävät syöttää kissansa tai pienet lapsensa puhtaasti kasvisruoalla, jonka lopputuloksena on ollut uhrin kuolema tai vakava kärsimys?
Olen pahoillani, mutta kysymyksenasettelusi on väärä. Todellisuudessa kysyt; miten suhtaudut vähäravinteisen/sopimattoman ruoan syöttämiseen?
-Miten selitetään veganisimin hylänneiden kertomukset heikentyneestä terveydestään ja heidän ajojahtinsa yhteisössä?
Miten se pitäisi selittää? Varmasti näin on joissakin tapauksessa käynytkin.
Hiukan rusinat pullasta tyyppejä. Kaikkea haihatellaan mutta ikävämpiä puolia omassa idelogiassa ei uskalleta katsoa.
En kertakaikkiaan käsitä miten joillain ihmisillä on näin kovia ennakkoluuloja vegaaneja kohtaan. Ikään kuin vegaanit olisivat tehneet jotain väärin, vaikka vegaaniruokavalio on parasta mitä yksittäinen ihminen voi tehdä ympäristön vuoksi.
Joku täällä sanoi, että lihatuotannon päästöt saattavat olla jopa liikennettä suuremmat ja ajattelin tulla pätemään, että koko maailman liikenne on 13%:sesti vastuussa kaikista kasvihuonepäästöistä siinä missä lihatalous on vastuussa 51%:sesti. Lisäksi naudanlihan hiili-ja vesijalanjäljet ovat suuremmat kuin minkään muun ruan. Tämän lisäksi lihatuotanto on myös 91% vastuussa amazonin sademetsän tuhosta. Ja pitäkää mielessä, että tämän kaiken tuhon ympäristölle ja maailmalle aiheuttaa vain yksi teollisuudenala.
Kun näihin ympärisötekijöihin lisätään vielä terveydelliset ja eettiset syyt niin en näe syytä miksei vegaanius olisi yksi parhaista valinnoista, minkä ihminen voi tehdä. Lihan kulutukselle taas en keksi (meidän yhteiskuntamme olosuhteissa ainakaan) yhtäkään hyvää ympäristöön, terveyteen tai etiikkaan perustuvaa syytä.
Olen ollut vegaani nyt viisi vuotta ja olen voinut loistavasti sekä fyysisesti että psyykkisesti ja koen itseni terveemmäksi kuin sekasyöjänä. En kärsi enää mm. päänsärystä tai kuukautiskivuista toisin kuin sekasyöjänä. Mainittakoon vielä, että elin ainakin vuoden kokonaan ilman b12-vitamiinia ja en käyttänyt mitään lisäravinteita (enkä käytä vieläkään muuta kuin b12) ja silti pysyin varsin hyvin tolpillani! Eli kyllä kasvisruokavaliolla on täysin mahdollista selvitä ilman lisäravinnepurkkeja :)