Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin yliopisto?

Vierailija
13.12.2015 |

Mikä Suomen yliopistoista on noloin? Itse en kehtaisi opiskella Itä-suomen YOssa tai Lapin YOssa, tuntisin alemmuutta. Mielipiteitä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku näistä maakuntayliopistojen erillislaitoksista kokonaan toisessa kaupungissa. 

Miksi sitä pitäisi nolostella? Niissähän voi esim. olla hyvin pieniä opetusryhmiä, joka voi olla monessa mielessä eduksi verrattuna isojen laitosten massaluentoihin.

Vierailija
22/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltoyliopisto ennen kuin siihen liitettiin jonkun aivopierun seurauksena taidehipit ja putkiopiskelevat kauppislaiset. Eli vanha TKK oli suomen paras yliopisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaltoyliopisto ennen kuin siihen liitettiin jonkun aivopierun seurauksena taidehipit ja putkiopiskelevat kauppislaiset. Eli vanha TKK oli suomen paras yliopisto.

Äh, tarkoitin siis että nykyinen aalto on noloin, vanha tkk paras :)

Vierailija
24/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomen yliopistot lukeutuvat maailman 500:n parhaaseen yliopistoon. Enpä kehtaisi ääneen sanoa sellaisessa opiskelleen? Mutta tämähän olikin vain provo.

Vierailija
25/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisessä vertailussa Suomen yliopistot eivät nouse kovin korkealle, mutta kun ajatellaan, että opiskelu Suomessa on lähes maksutonta (ei kalliita lukukausimaksuja), vaan yliopistot toimivat aika vähäisillä varoilla, niin koulutus on kuitenkin huippuluokkaa. Ne listojen kärjessä olevat yliopistot ovat kalliita laitoksia ja lukukausimaksut huimaavat suomalaisen päätä! Listat kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Meillä on Suomessa vieläkin paljon ihmisiä, jotka kuvittelevat, että vain Helsingin yliopisto antaa hyvää koulutusta ja että muut yliopistot eivät ole edes oikeita yliopistoja, kunhan nyt jotain kouluja. Olen itse opiskellut "maaseutuyliopistossa" enkä ole koskaan törmännyt siihen, että opetus olisi ollut jotenkin puutteellista.

Joitakin vuosia sitten olin oman alani täydennyskoulutuksessa. Kouluttajat olivat Helsingin yliopistosta. He esittivät meille "maalaisille" innoissaan uutta tutkimustietoa ja uusia työmenetelmiä. Heh, heh! Ne mitään uusia olleet, vaan meille kaikille entuudestaan tuttuja jo omalta opiskeluajalta. Nämä "maaseutuyliopistot" ovat sen verran pieniä, että ne ovat joustavia omaksumaan ja välittämään uutta tietoa. Helsingin yliopisto sen sijaan on niin suuri ja jähmeä laitos, ettei se ehdi niin nopeasti mukaan kuvioihin.

Vierailija
26/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin osalla teknillisistä aloista edelläkäyvät linjat ovat muissa yliopistoissa kuin aallossa.

Vierailija
27/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Leedsin yliopisto?

Vierailija
28/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Yliopisto on käytännössä Suomen ainoa yliopisto. Muut ovat... noh... ihan kivoja yrityksiä hehee :DD

No riippuu varmaan mitä opiskelee...ei teillä Helsingin yliopistossa voi opiskella kaikkia aloja mitä yliopistoissa opiskellaan... hoh hoijaa...

Vierailija
29/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä vertailut muiden maiden yliopistoihin ja noihin tilastoihin (28) jatkaa vielä. Se kuulkaa riippuu vähän miten niitä tilastoja katsoo. Esim. jos tehdään tilasto väitöskirjojen määrän pohjalta, niin ei se kerro mitään yliopiston tasosta jos kyseessä on uusi yliopisto kuten esim. Aalto. Täytyis vähän käyttää järkeä, kun laukoo näitä tilastojuttuja...Aallolla on muuten taidekorkeakoulu maailman mittakaavassa ihan järjettömän arvostettu.

Vierailija
30/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Suomen yliopistoista on noloin? Itse en kehtaisi opiskella Itä-suomen YOssa tai Lapin YOssa, tuntisin alemmuutta. Mielipiteitä?

Kun nyt ensin pääsisit itse jotain opiskelemaan ja vieläpä valmistuisit, jutellaan siteen lisää :)

Vierailija
31/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opiskellut omaa alaani sekä Oulussa että Aallossa, sanoisin että molemmissa on puolensa.

Vierailija
32/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään yliopisto Suomessa ei ole nolo. Jokaiseen niistä pääsee vain osaamisella, ei rahalla (tai no, poislukien se EBS tms.) Suomen yliopistot ovat kansainvälisestikin hyviä, eli jos opiskelee suomalaisessa yliopistossa, voi olla ylpeä itsestään.

Miten kukin sitten minnekin opiskelemaan hakeutuu, on jokaisen oma asia. Taustalla voi olla erilaisia painotuksia. Esim. jotkut haluavat opiskella synnyinkaupungissaan. Toiset haluavat muuttaa poikakaverin lähelle opiskelemaan. Jotkut hakeutuvat sinne, minne sisäänpääsypisteiden kannalta on parasta. Jotkut vain haluavat pois maaseudulta ja toiset haluavat pois pääkaupunkiseudulta. Toiset taas ovat pakotettuja muuttamaan haluamansa opiskelulinjan vuoksi, koska tiettyä opetusta ei välttämättä järjestetä omassa kaupungissa. Itse olen kotikaupunkini suuren yliopiston kasvatti, mutta en fyysisesti opiskellut kotikaupungissani, vaan toisessa kaupungissa. Se oli ainoa mahdollisuus; kotikaupungissani kun ei ollut olemassa kyseistä linjaa. 

Vierailija
33/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, mikään koulu ei ole nolo, ei edes amk... Nolompaa on olla elämäm korkeakoululainen

Vierailija
34/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus siitä, että yliopisto-opiskelu Suomessa olisi noloa, on kertakaikkisen vieras. 

Ajatus siitä, että opiskelu ylipäätään olisi noloa, on kertakaikkisen vieras. 

Mutta aina täällä sitä jotain uutta oppii... eli elämäm koulussa paikkaamista. 

Vierailija
35/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen yliopiston sijoitus on viimeiset pari vuotta ollut kv. yliopistorankingissa ennen Turkua ja Tamperetta jostain Vaasasta, Lappeenrannasta, Lappi tai ruotsinkielisistä laitoksista nyt puhumattakaan. 

Vierailija
36/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun valmistut, yhtäkään työnantajaa ei kiinnosta mistä yliopistosta olet valmistunut, se tutkinto kiinnostaa.Ja kun on työkokemusta, edes se tutkinto ei enää niinkään kiinnosta.

Ja sitä tutkintoa enemmän kaikkis e muu, mitä olet tehnyt.

Gradukin on opiskelijalle elämää suurempi asia. Minulta on kerran 15 v. valmistumisesta kysytty, mistä aiheesta tein gradun ja sekin siksi, että kyseinen ihminen oli erikoistunut just sille alueelle ja mollemminpuolinen kiinnostus aiheeseen tuli esiin. vaikkei sillä työn kannalta ollut merkitystä.

Vierailija
37/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noloudesta, mutta yliopiston laaja-alaisuus on mielestäni plussaa. Tavallaan tämä poissulkee yliopistojen filiaaleja potentiaalisena opinahjona.

Vierailija
38/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteeni on se, että ap:n vanhemmat eivät tehneet hänen kasvatuksensa kanssa kovin hyvää työtä.

He olivat varmaan käyneet elämän yliopiston, joka paistaa tässä ap:n avauksessa.

Vierailija
39/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli välittömästi mieleen Frankie Boylen luonnehdinta Plymouth Universitystä: A diploma from Plymouth University is like a kiss from somebody with visible eczema.

Vierailija
40/56 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiossa pyörii nyt useamamnkin amk:n toimesta mainoksia, joissa mainostetaan "meillä on parhaat bileet tyyliin"... se on todella noloa. Eikö ihmiset hae edes opiskelmaan nykyisin, jos bileillä pitää houkutella  :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän