Noloin yliopisto?
Mikä Suomen yliopistoista on noloin? Itse en kehtaisi opiskella Itä-suomen YOssa tai Lapin YOssa, tuntisin alemmuutta. Mielipiteitä?
Kommentit (56)
Ihme kommentteja että yliopisto on hyvä jos sinne pääsee vain osaamisella ei rahalla. Ystäväni on aalloissa ja sisäänpääsyn jälkeen ei tarvitse numeroita seurata kunhan läpi pääsee mutta yksityisissä pitää olla tietty taso että voi jatkaa eteenpäin. Itse olen opiskellut yksityisessä yliopistossa Euroopassa ja kaikki arvostivat kyseistä koulua sillä se on korkea laatuinen yksityinen yliopisto. Vain Suomessa valtion yliopistoja pidetään parempina kuin yksityisiä vaikka yksityiset voivat palkata hyvät ja kalliit opettajat. Muualla maailmassa on noloa jos vanhemmat eivät voi laittaa lastaan yksityiskouluun!!!
Varmaan nämä Tallinnan leikkikoulut, jotka ovat viime vuosina Helsinkiin tunkeneet, ovat noloimpia... Oikeista yliopistoista Itä-Suomi ;)
Kaikki on noloja nain Yalesta valmistuneen mielesta.
Sorbonnen yliopisto. Sisään pääsevät kaikki hakijat.
Vanha! Keksi ap joku uus, parempi provo.
Etkö ap päässyt taiteiden tiedekuntaan? No ei hätää, monet on hakeneet viisikin kertaa.
Onkohan ap se sama, joka edellisessä vastaavassa ketjussa kirjoitti "Itä-Suomen yliopiston olevan tosi nolo, kun se Jyväskylä on niin pieni paikka ja korvessa"... :DDD
Kaikki Suomen yliopistot on samantasoisia, ei niissä ole oikeastaan mitään eroja. Kun taas esim. UK:ssa ja USA:ssa on erittäin tärkeää, missä tutkintosi opiskelet, se määrää pitkälle tulevaisuutesi työnsaantimahdollisuudet, palkkausta jne. Suomessa kaikki on samalla viivalla.
Lääkis ei ole koskaan nolo, sosiologia ja naistutkimus ynnä muu hömppä on noloa jopa Helsingin yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään yliopisto Suomessa ei ole nolo. Jokaiseen niistä pääsee vain osaamisella, ei rahalla (tai no, poislukien se EBS tms.) Suomen yliopistot ovat kansainvälisestikin hyviä, eli jos opiskelee suomalaisessa yliopistossa, voi olla ylpeä itsestään.
Miten kukin sitten minnekin opiskelemaan hakeutuu, on jokaisen oma asia. Taustalla voi olla erilaisia painotuksia. Esim. jotkut haluavat opiskella synnyinkaupungissaan. Toiset haluavat muuttaa poikakaverin lähelle opiskelemaan. Jotkut hakeutuvat sinne, minne sisäänpääsypisteiden kannalta on parasta. Jotkut vain haluavat pois maaseudulta ja toiset haluavat pois pääkaupunkiseudulta. Toiset taas ovat pakotettuja muuttamaan haluamansa opiskelulinjan vuoksi, koska tiettyä opetusta ei välttämättä järjestetä omassa kaupungissa. Itse olen kotikaupunkini suuren yliopiston kasvatti, mutta en fyysisesti opiskellut kotikaupungissani, vaan toisessa kaupungissa. Se oli ainoa mahdollisuus; kotikaupungissani kun ei ollut olemassa kyseistä linjaa.
Mainitse nimelta sellainen kansainvalisesti arvostettu yliopisto mihin paasee sisalle pelkastaan rahalla. Jaan odottamaan.
Joku mainitsi ruotsalaiset (ilmeisesti Hanken ja ÅA). Onko kummastakaan oikeita mielipiteitä?
Selitäpä tarkemmin miten missään yliopistossa opiskelu voi olla noloa? Enpä ole aiemmin vastaavaa kuullut, että korkeakoulututkintoaan on syytä "hävetä" riippuen siitä, missä sen on suorittanut... Itsensä sivistämisestä puhuttaessa nolous ei aivan ensimmäisenä mieleen tule...
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja että yliopisto on hyvä jos sinne pääsee vain osaamisella ei rahalla. Ystäväni on aalloissa ja sisäänpääsyn jälkeen ei tarvitse numeroita seurata kunhan läpi pääsee mutta yksityisissä pitää olla tietty taso että voi jatkaa eteenpäin. Itse olen opiskellut yksityisessä yliopistossa Euroopassa ja kaikki arvostivat kyseistä koulua sillä se on korkea laatuinen yksityinen yliopisto. Vain Suomessa valtion yliopistoja pidetään parempina kuin yksityisiä vaikka yksityiset voivat palkata hyvät ja kalliit opettajat. Muualla maailmassa on noloa jos vanhemmat eivät voi laittaa lastaan yksityiskouluun!!!
Öhh. 1. Aalto-yliopisto 2. korkealaatuinen 3. Suomessa ei ole valtion yliopistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öhh. 1. Aalto-yliopisto 2. korkealaatuinen 3. Suomessa ei ole valtion yliopistoja.
Ööh. 1. automaattinen korjaus. 2. automaattinen korjaus. 3. Valtio pääosin rahoittaa vaikkei henkilökunta ole virkasuhteessa.
Alekirjoitan Snellman "korkea"koulun. Oikeastaan paikka on koulukin heittomerkeillä.
Snellman-korkeakoulu