Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muiden ruoanlaittotavat, joita et vain ymmärrä

Vierailija
12.12.2015 |

Mä en ymmärrä, miten jotkut luulee, että tomaattimurskan voi korvata pizzassa ketsupilla! Se maistuu ihan hirveälle!

Kommentit (385)

Vierailija
321/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökyöpeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä et tehdään jotain keittoa (esim lohi tai kana) iso kattilallinen, ja sitten syödään sitä useampi päivä ja JOKA KERTA LÄMMITETÄÄN KATTILALLINEN UUDELLEEN!

Kiinassa käsittääkseni on joillakin alueilla tapana että samaa soijakastikepohjaa käytetään melkein joka aterian kypsentämiseen vuosia, jopa vuosikymmeniä, vain mausteita ja soijakastiketta lisäillen. Pidempien lomien ajaksi sotku laitetaan pakkaseen, muuten se on päivittäisessä käytössä. Kolmenkin sukupolven yli periytyvä soosi voi olla perheelle jopa suoranainen ylpeydenaihe ja omaan kotiin muuttaville lapsille pakataan tilkka matkaan mistä alkaa omaa ikilientään vaalimaan. Vähän kuin ruisleipäjuuret täällä.

Olipa toisaalta Euroopassakin vielä muutama sata vuotta sitten tapana, että kestikievarin muhennospata tyhjennettiin ja putsattiin vain ennen pääsiäistä, kun paaston aikaan ei saanut syödä lihaa. Pääsiäisen kasvisliemestä kehiteltiin uutta makujen sinfoniaa seuraavaan pääsiäiseen asti, lihaa, kasviksia ja vettä vain tarpeen ja saatavuuden mukaan päivästä toiseen porisevaan pataan lisäillen.

Tätä sanotaan maakarliemeksi. 

Vierailija
322/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttävät monet tuotteet ja säälittää, että niille ilmeisesti on ostajansa. Esim. valmiiksi paistetut letut ja kanafileet, pakastettu silpulisilppu (siis mit vit!), valmis juustokastike ja quacamole jne. Miten hankalaa voi olla sekoittaa munia, maitoa ja jauhoja ja paistaa lettu? Miksi ostaa "quacamolea", kun voi ostaa avakadon ja muussata sen. Sipulia käytetään antamaan makua: mitä makua on puoli vuotta sitten tehtaassa hakatussa pakasteessa jäljellä? Juustotiskistä löytyy helposti sulatettavia juustoja, joista saa kastikkeen samalla vaivalla, kuin valmiin kastikkeenkin lämmittäisi. Ja kuka maksaa mieluummin monta euroa enemmän kuivuneesta "valmiista" kanafileestä kuin itse paistetusta, tuoreesta ja mehevästä fileestä?

Juuston sulatus, silpulin silppuaminen, avocadon muussaaminen ja kananpalan paistaminen eivät ole rakettitiedettä! Noiden korvikkeiden käyttäminen on älytöntä: ne tulevat kalliiksi, eivät ole tuoreita, ovat epäterveellisempiä ja eivät todellakaan maistu yhtä hyviltä kuin aidot, tuoreet tuotteet.

Kaikkein hulluimpia tuotteita lienevät kuitenkin valmiiksi maustetut kermat. Miksi joku ostaa pippurikermaa, joka on selvästi peruskermaa kalliimpaa, kun voisi vain lisätä ruokaan itse pippuria? Tämä vie aikaa noin kolme sekuntia!  

Minäkin ostan karjalanpiirakat valmiina, koska niiden teossahan vierähtäisi koko päivä. Mutta että ei jaksa sipulia silputa itse tai lisätä pippuria itse, en tajua.

Kylläpä jaksaa joku korostaa itseään. Ajattele, minä taas teen itse ne karjalanpiirakat, mutta sen sijaan saatan käyttää noita maustettuja kermoja. Kamalaa!!! Mutta tiedoksi: meitä ihmisiä on niin erilaisia. Mutta sinä varmaan vaan... no et tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän syöväni töissä joka päivä sitä einespaskaa. Olen ammatiltani kokki, tosin nykyään teen muita hommia. Illalla on yleensä aina niin kiire, että en ehdi tehdä mitään ruokaa enkä oikein syödäkään. Aamulla nappaan jotain kaupasta mukaani. Uusioperheeni on myös niin ruokakriittinen, että ei heille voi mitään tehdä. Rouva söisi mitä vaan, mutta lapsille ei kelpaa mikään (paitsi vaan tietyt ruoat, mutta mun mielestä joka päivä ei voi syödä samaa ruokaa), joten harvoin tulee ruokaa tehtyä. Ja omasta mielestä mulle on ihan sama, mitä mä töissä syön, kunhan pysyy hengissä sen 8 tuntia.

Vierailija
324/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulia käytetään antamaan makua: mitä makua on puoli vuotta sitten tehtaassa hakatussa pakasteessa jäljellä? 

Meillä ostetaan aina vain pakastesipulikuutioita. Teemme ruokaa harvoin ja silloinkin vain kahdelle hengelle - on paljon kätevämpää ottaa pakastimesta valmista murskaa ja laittaa sitä ruokaan, kuin yrittää muistaa ostaa yksi sipuli, silputa siitä puolet (kahden hengen annokseen harvoin tarvitsee kovin paljoa) ja heittää loput roskiin. Olen yrittänyt ostaa myös oikeita sipuleita, mutta aina menee hermot siihen pilkkomiseen ja niitä homehtuneita sipulinpuolikkaita saa sitten heittää jääkaapista roskiin kun jää käyttämättä. Ja sitten jynssätä leikkuulautaa ja veitsiä vesi silmistä valuen että saa hajun pois.

Meille tuo pakastettu sipulimurska on siis tosi hyvä keksintö - jossain suurperheessä tilanne voi olla toinen, kun sipulia menee enemmän kuin desi kuukaudessa. 

Vierailija
325/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kertokaa mitä te muut sitte teette, jos kanasuikale ja jauheliha on perkeleestä? kertokaa joku helppo/helpohko resepti, joka kelpaa lapsille, missä ei ole kumpaakaan! ite osaan kyllä maustaa jne mutta oikeesti siis meillä syödään melkeen aina joko kanaa tai jauhelihaa. tosi harvoin oikeaa lihaa, kalaa saati sitte eineksiä.

Itse ostan ohutleikkeitä tai fileitä ja siivutan itse. Silloin tiedän mitä syön.

Meillä lempparisoosi on smetanakana:

- tilkka öljyä pannulle, siihen chili-, india- ja currypulveria lämpiämään. Sitten em ruskistetaan kananpalat sellaisina kuin haluat. Lopuksi päälle smetanaa/ruuanlaittojugurttia ja kermaa/ruokakermaa ja  vielä kanafondi (lisäaineeton) sekaan mauksi. Sitten haudutellaan kypsäksi muutama minuutti. Em menee kaikkineen n 30 min jona aikana myös riisi kypsyy

- itsetehdyt "nugetit": leikkaa ohutleikkeet 2 osaan. Sekoita korppujauhoja, musta- ja valkopippuria ja suolaa sekä riko toiseen kulhoon 1 kananmuna. Kasta filepalat ensin munaseoksessa ja sitten korppujauhoissa. Paista voi-öljyseoksessa rapeiksi. Aikaa menee alle 30 min

Em on todellista pikaruokaa -ainakaan meillä ei kukaan ehtisi Mäkkäristä hakemaan ruokia puolessa tunnissa (matkat + jonotus) tai kuumentamaan kaupan pakastenugetteja uunissa!

Vierailija
326/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mamma 2 kirjoitti:

Käyttäjä397 kirjoitti:

Tässä  ei itseasiassa ole kyse ruoanLAITTOtavasta vaan laittamattomuudesta: se että töihin otetaan evääksi vuoden _joka_ikinen päivä Saarioisten roiskeläppä tai ne teollisuusjätepullat ja perunamuusi. En ihmettele pelkästään epäterveellisyyttä, vaan myös sitä että nuohan maistuu ihan kamalalle. Kuinka hyvää ruokaa saisikaan itse tekemällä, mutta ehkä kaikki eivät näe ruokaa niin suurena nautintona että jaksavat nähdä edes sitä vaivaa.

Olen ollut työelämässä 20 vuotta ja erilaisissa työpaikoissa, mutta en ole ikinä törmännyt kehenkään, joka vuodesta toiseen kantaisi töihin _joka_ikinen_päivä roiskeläppää tai edes eineksiä. Kyllä joo, useimmilla on joskus joku pastasalaatti, roiskeläppä, mikroateria jne. mutta aika poikkeuksia. Ja useimmiten nuoria sinkkumiehiä. Useimmiten meillä duuneissa ne eväät ovat olleet edellisen päivän kotiruokaa: Keittoja, laatikoita, salaatteja, pastoja. Isoin osa taitaa käydä lounasruokalassa, tai ainakin vaihtelee. 

En ole näiden parinkymmenen vuoden aikana tavannut työkaveria. joka aina söisi moisia ruokia. Mutta voi olla alakohtainen kysymyskin? En tiedä.

Mä olen törmännyt muutamaan eineksillä eläjään, useimmiten olleet eri-ikäisiä miehiä. Yhden keski-ikäisen bravuuri oli roiskeläppä kahdella nakilla. Vaihtoehtona eineksille on yleensä ollut pikaruoka.

Vierailija
327/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulia käytetään antamaan makua: mitä makua on puoli vuotta sitten tehtaassa hakatussa pakasteessa jäljellä? 

Meillä ostetaan aina vain pakastesipulikuutioita. Teemme ruokaa harvoin ja silloinkin vain kahdelle hengelle - on paljon kätevämpää ottaa pakastimesta valmista murskaa ja laittaa sitä ruokaan, kuin yrittää muistaa ostaa yksi sipuli, silputa siitä puolet (kahden hengen annokseen harvoin tarvitsee kovin paljoa) ja heittää loput roskiin. Olen yrittänyt ostaa myös oikeita sipuleita, mutta aina menee hermot siihen pilkkomiseen ja niitä homehtuneita sipulinpuolikkaita saa sitten heittää jääkaapista roskiin kun jää käyttämättä. Ja sitten jynssätä leikkuulautaa ja veitsiä vesi silmistä valuen että saa hajun pois.

Meille tuo pakastettu sipulimurska on siis tosi hyvä keksintö - jossain suurperheessä tilanne voi olla toinen, kun sipulia menee enemmän kuin desi kuukaudessa. 

Tätä en ymmärrä.

Vierailija
328/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni perheessä kokataan viikonloppuisin/lomalla kaksi ateriaa päivässä. Siis iltapäivällä esim itsetehtyjä lihapullia uunivihanneksilla ja illemmalla kanakeittoa. Ja siis kumpaakin on aina todella vähän (syön normaalistikin aika niukasti, mutta veljeni luona olen aina nälissäni). En jotenkin ymmärrä yhtään, itse teen kerran päivässä kunnon satsin ruokaa, ja seuraavana päivänä syödään lounaaksi sitä edellisen päivän ruokaa, ja myöhemmin teen sitten jotain muuta. En itse ikinä jaksaisi kokata kahta kertaa päivässä ihan kunnon ruokaa alusta loppuun, ellei sitten olisi jokin todella spesiaali tilanne. Mutta kukin tietty tyylillään.

Vierailija
329/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulikuutiothan on hyvä keksintö. Vihaan sipulin silppuamista ja siinä säästää aikaakin. Yritin joskus pakastaa itse, mutta sen jälkeen oli pakko jynssätä koko pakastin ja puolet pakasteista lensi roskiin kun niissä oli niin vahva sipulin haju. Alapeukuttakaa rauhassa, jatkan silti pakastesipulin käyttöä. Kukaan mun ruokaa syövä ei ole valittanut ja muita mun ei tarvitse yrittää miellyttää. :)

Vierailija
330/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä.

Niin mitä siitä? Että kaikki eivät kokkaa hillittömästi, tai kaikilla ei ole lapsia, tai että jokaisen intohimo ei ole pilkkoa haisevaa sipulia tai että jonkun mielestä on jopa egologisempaa ostaa pakastesipulia ja käyttää se kokonaan, kuin tuoda hedelmäpussissa kotiin yksi sipuli ja heittää siitä puolet roskiin?

Vierailija
331/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä on ruuan maistelu  ja sekoittelun jatkaminen samalla välineellä huuhtelematta. Tv-kokkien ällötys (tatuointien ohella) on sitruunan mehun siilaaminen sormien läpi.

Vierailija
332/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutteellinen hygienia keittiössä.

Kokkikoulun käynneenä olen erittäin tarkka käsien pesusta ja minulla on käytössä kertakäyttö hanskoja. Ihan kokoaika en niitä käytä, mutta esim. Salaatin valmistuksessa, kalan perkkaamisessa, kanan käsittelyssä, voileipä- ja täytekakkujen teossa.

Totta kai tuon tason hygienia ont ärkeää ravintolakeittiössä, jossa et voi olla  varma siitä, miten muut ovat tuotteita hiplanneet tai mistä ne on ostettu. Mutta kotikeittiössä tuollainen on ihan naurettavaa. Salaatin valmistamisessa kertakäyttöhanskat, hehheh.

Siinäpä naurat, naurattaa se monesti itseänikin! Käytän kuitenkin hanskoja. Tohtii ruokavieraat meillä syödä ja etenkin ne raskaana olevat ilman pelkoa.

Mun mielestä on outoa, että joku ei huolehdi käsihygieniasta ja susta ja varmaan suurimmasta osasta on outoa tämä hanskojen käyttö kotikeittiössä, no onneksi meillä on oikeus mielipiteisiimme.

Se ylipäätään ihmetyttää, että jotku ei laita kotona lämmintäruokaa. Lapset syö koulussa lämpimänruoan ja kotona leipää. Ostaisi sitten vaikka sitä valmista jos ei viitsi itse tehdä!

Vierailija
333/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kertokaa mitä te muut sitte teette, jos kanasuikale ja jauheliha on perkeleestä? kertokaa joku helppo/helpohko resepti, joka kelpaa lapsille, missä ei ole kumpaakaan! ite osaan kyllä maustaa jne mutta oikeesti siis meillä syödään melkeen aina joko kanaa tai jauhelihaa. tosi harvoin oikeaa lihaa, kalaa saati sitte eineksiä.

Tyypillinen viikon ruokalistamme voisi olla vaikka seuraava:

- perunagnoccheja ja pestoa

- uunilohta ja peruna- tai kukkakaalimuusia

- wokki, jossa katkarapuja, nuudeleita ja kasviksia

- kanankoipia ja riisiä

- ratatouillea ja riisiä

- tattirisottoa ja porsaan ulkofilepihvi

- ossobucoa tai muuta pitkään haudutettua pataruokaa riisin tai ruoasta riippuen esimerkiksi lohkoperunoiden kera.

Kanasuikaleet ja jauheliha eivät ole minusta mitenkään "perkeleestä" vaan ainoastaan tylsää ruokaa. Ehtoa siitä, että ruoan pitää kelvata lapsille, en ymmärrä. Lapset syövät sitä, mitä aikuisetkin mukisematta, kun heidät tähän pienestä pitäen totutetaan. Tämä on itse asiassa toinen asia, jota en aikaisen päivällisajankohdan lisäksi Suomessa ymmärrä, se, että lapsille ajatellaan olevan eri ruoat ja heille syötetään ravintolassakin jotain nakkeja ja lihapullia.

Vierailija
334/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttävät monet tuotteet ja säälittää, että niille ilmeisesti on ostajansa. Esim. valmiiksi paistetut letut ja kanafileet, pakastettu silpulisilppu (siis mit vit!), valmis juustokastike ja quacamole jne. Miten hankalaa voi olla sekoittaa munia, maitoa ja jauhoja ja paistaa lettu? Miksi ostaa "quacamolea", kun voi ostaa avakadon ja muussata sen. Sipulia käytetään antamaan makua: mitä makua on puoli vuotta sitten tehtaassa hakatussa pakasteessa jäljellä? Juustotiskistä löytyy helposti sulatettavia juustoja, joista saa kastikkeen samalla vaivalla, kuin valmiin kastikkeenkin lämmittäisi. Ja kuka maksaa mieluummin monta euroa enemmän kuivuneesta "valmiista" kanafileestä kuin itse paistetusta, tuoreesta ja mehevästä fileestä?

Juuston sulatus, silpulin silppuaminen, avocadon muussaaminen ja kananpalan paistaminen eivät ole rakettitiedettä! Noiden korvikkeiden käyttäminen on älytöntä: ne tulevat kalliiksi, eivät ole tuoreita, ovat epäterveellisempiä ja eivät todellakaan maistu yhtä hyviltä kuin aidot, tuoreet tuotteet.

Kaikkein hulluimpia tuotteita lienevät kuitenkin valmiiksi maustetut kermat. Miksi joku ostaa pippurikermaa, joka on selvästi peruskermaa kalliimpaa, kun voisi vain lisätä ruokaan itse pippuria? Tämä vie aikaa noin kolme sekuntia!  

Minäkin ostan karjalanpiirakat valmiina, koska niiden teossahan vierähtäisi koko päivä. Mutta että ei jaksa sipulia silputa itse tai lisätä pippuria itse, en tajua.

Kylläpä jaksaa joku korostaa itseään. Ajattele, minä taas teen itse ne karjalanpiirakat, mutta sen sijaan saatan käyttää noita maustettuja kermoja. Kamalaa!!! Mutta tiedoksi: meitä ihmisiä on niin erilaisia. Mutta sinä varmaan vaan... no et tajua.

No mitäpä voi odottaa ihmiseltä, joka ei osaa kirjoittaa edes avokadoa ja guacamolea oikein?

Vierailija
335/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kanankoipia ja riisiä

- ratatouillea ja riisiä

- ossobucoa tai muuta pitkään haudutettua pataruokaa riisin tai ruoasta riippuen esimerkiksi lohkoperunoiden kera.

Kanasuikaleet ja jauheliha eivät ole minusta mitenkään "perkeleestä" vaan ainoastaan tylsää ruokaa. Ehtoa siitä, että ruoan pitää kelvata lapsille, en ymmärrä. Lapset syövät sitä, mitä aikuisetkin mukisematta, kun heidät tähän pienestä pitäen totutetaan. Tämä on itse asiassa toinen asia, jota en aikaisen päivällisajankohdan lisäksi Suomessa ymmärrä, se, että lapsille ajatellaan olevan eri ruoat ja heille syötetään ravintolassakin jotain nakkeja ja lihapullia.

Tai meillä näin:

- stroganoffia ja riisiä

- gulassia

- merimiespihviä

- ravioleja burro&salvia

- carbonaraa

- pastaa vaikka tonnikalakastikkeessa

- uunilohta tai lohipihvit

- possua ja uunijuureksia

- possua rosmariinikastikkeessa

- keittoja: , herne, kala, kasvissose, tomaatti, makkara yms jauhlihan ja broilerin lisäksi

- tuorewokkia pähkinöillä, lisukkeeksi voi laittaa kanaa, kalaa, possua

- risotot on meilläkin kovassa huudossa: esim sieni, kesäkurpitsa tai parsarisotto

- munakkaita

- pulled porkia tai karjalanpaistia

- kasvispihvit/pyörykät

Ps meilläkään ei koskaan ole lapsille tehty eri ruokia.

Vierailija
336/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkiohjelmissa tatuoidut kokit näyttää epähygieenisiltä, ei voi mitään. Ja mennään nuuskimaan nenä kiinni ruuassa toisten kokkien aikaansaannoksia ja puhua pöpötetään taukoamatta toisten puheen päälle. Ja sitten seisoviltaan syödään sormimakupaloja ja pidetään toista kättä alla sattumaroiskeiden varalta. Se vain on niin ällöttävän näköistä. Ja se, että otetaan samasta kiposta niitä ennakkoon maisteluita, vaikkakin omalla lusikalla, ei sovi ruoanlaittoetikettiin. Ja puhutaan ruoka suussa. 

Vierailija
337/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kanankoipia ja riisiä

- ratatouillea ja riisiä

Tai meillä näin:

- stroganoffia ja riisiä

- gulassia

- merimiespihviä

- ravioleja burro&salvia

- carbonaraa

- pastaa vaikka tonnikalakastikkeessa

- uunilohta tai lohipihvit

- possua ja uunijuureksia

- possua rosmariinikastikkeessa

- keittoja: , herne, kala, kasvissose, tomaatti, makkara yms jauhlihan ja broilerin lisäksi

- tuorewokkia pähkinöillä, lisukkeeksi voi laittaa kanaa, kalaa, possua

- risotot on meilläkin kovassa huudossa: esim sieni, kesäkurpitsa tai parsarisotto

- munakkaita

- pulled porkia tai karjalanpaistia

- kasvispihvit/pyörykät

Ps meilläkään ei koskaan ole lapsille tehty eri ruokia.

Kuka miinustaa hyvää monipuolista kotiruokaa?

Vierailija
338/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas nousta oksennus kurkkuun kun vaimo lämmitti makkaran mikrossa ja söi :) muutenkaan en tmmärrä mikron käyttöä ruuan valmistuksessa tai lämmityksessä.

Vierailija
339/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatissa on 90% jäävuorisalaattia ja muutama kurkun- ja tomaatinpala seassa. Salaatteja voisi tehdä vaikka mitä ihania ja ne oikeasti maistusikin jollekin jos käyttäisi rohkeasti eri aineksia. Salaatti ei edes vaadi itse salaattia, esimerkiksi aito kreikkalainen salaatti ei edes sisällä salaattia.

Sanonko salaatti vielä kerran? :D On muuten hassu sana kun toistelee.

Yleensä salaattia syödään lisukkeena, eikä pääruokana. Ei minulla ainakaan ole aikaa ja rahaa valmistaa aina jotain useiden raaka-aineiden lisäkesalaatteja kastikkeineen. Tällöin se kurkku-tomaatti-salaatti on ihan ok. Tuskin kukaan sitä pääruokana tarjoaa?

Lisäksi joku perus jäävuorisalaatti nyt sattuu olemaan halpaa ja menee hyvin tilkkeenä muiden vihannesten joukossa, koska on miedon makuista. Tuo kuitenkin kivasti rapeutta ja kuituja ruokaan. Eksoottiset hedelmät ja vihannekset ovat usein kurkkuun ja tomaattiin verrattuna kalliita (paitsi jos ostaa suomalaisia talvella), eikä kaikissa kaupoissa ole yhtä hyvät valikoimat.

Tässä nyt joitakin selityksiä, miksi se tylsin salaatti on niin suosittua.

Olen varmaan poikkeus, mutta syön salaattia lähes aina pääruokana, joten pelkkä jäävuorisalaatti, tomaatti ja kurkku ei käy. Oikeastaan ei käy edes lisäkesalaattina, koska on mauton ja tylsä.

Plus, että ihmiset kuvittelee että kun on jotain vihreää niin siitä saa jo "kaikkea terveellistä", kun todellisuudessa erityisesti jäävuorisalaatti on todella ravinneköyhää, ja kurkkukin pääasiassa vettä.

Juu, ne on ne samat, joiden mielestä mandariini on "vitamiinipommi".

Vierailija
340/385 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöä on ruuan maistelu  ja sekoittelun jatkaminen samalla välineellä huuhtelematta. Tv-kokkien ällötys (tatuointien ohella) on sitruunan mehun siilaaminen sormien läpi.

Huomaa, ettet osaa laittaa ruokaa. Ruuan maisteluhan on tärkeimpiä asioita ruuanlaitossa. Mahtaa olla päässä jotain vikaa, jos tulee joku bakteerikammo siitä, että kiehuvaa kastiketta (joka siis tappaa kaikki "bakteerit") maistaa samalla lusikalla useaan otteeseen.

Vittumaisinta on syödä sellaisen ihmisen ruokaa, joka ei osaa esim. suurustaa kastikkeita. Ei osata tehdä vehnäjauhosta ja voista suurustetta jolloin kastike on usein pelkkää kermavesi cocktail/liemi parilla mausteella, tai käytetään maizenaa eikä osata silläkään suurustaa niin, ettei kastike ole täynnä etanan näköisiä klimppejä. Mennään sieltä mistä aita on matalin.