Vinkkejä: Joku juo työpaikalla AINA minun teetä!!
Joku käy varatsamassa minun teetä työpaikalla. Töissä on työpaikan puolesta perusteetä useampaa makua. Minä olen tuonut sinne omat teeni, koska en pidä työpaikalla olevista teemerkeistä. No, joku töissä käy varastamassa minun teetä. Tämä joku on niinkin röyhkeä, että vei eilen viimeisen pussillisen.
Olen kirjoittanut pakettiin nimeni ja laittanut lapun, ettei saa ottaa. Pussien häviäminen väheni, muttei loppunut. Eli varas vaan hillitsi tahtia.
Nyt ajattelin ostaa huijausteen, jonka jokaisessa pussissa on yllätys varkaalle. Katsotaan jääkö se kiinni.
Eli mitä muita jekkuja voisin piilottaa teepussiin?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos veisit omat kamasi omaan kaappiin tai laukkuun, etkä yhteisiin tiloihin? Ongelma ratkaistu.
Sepä olisikin kätevää, ellei oma kaappi sijaitsisi työpaikan pukeutumistiloissa, jotka ovat sen verran kaukana kahvihuoneesta, että 10min kahvitauosta menisi yli puolet sen teepussin hakemiseen. Olen sanonut tämän aika monta kertaa, mutta kerrattakoon taas. Minulla ei ole omaa työpistettä, enkä voi kannella laukkuani ympäriinsä. Eikä se edes enää ole tämän tilanteen pointti. Aion kyllä piilottaa teeni vastaisuudessa (Minigrip-pussi oli hyvä idea!), mutta aion myös saada tämän varkaan kiinni.
En tiedä, tajuatteko tätä ideaani, mutta siis minusta ei ole oikein vaan "perääntyä ja piiloutua" ja sillä tavoin estää varasta pöllimästä tavaraa. Mitä jos se vaihtaa kohdetta? Tai pöllii jo nyt myös muiden tavaroita? Olisi hyvä saada varas kiinni, jotta joku voi seurata sen toimintaa kahvihuoneessa ja/tai ilmoittaa ihan suoraan esimiehelle. AP
Ymmärrän idean oikein hyvin. Olen itse usein ollut se, jonka ruokia ja tavaroita toiset "lainaavat" yhteisöllisyyden nimissä ja koska "eihän se hei ole niin tarkkaa, pikkujuttuja, älä viitti nipottaa". Kyllä se vaan on isompi juttu silloin kun näkee vaivan, tuo jotain itselleen tehdäkseen omasta elämästään helpompaa ja muut tulevat apajille hyväksikäyttämään, mutta itse ei saa samaa palvelua koskaan takaisin ja on liian hyvinkasvatettu ottaakseen ilman lupaa. Ja ne teet maksaa oikeasti, kyllä se käy kukkarolle maksella muidenkin teenjuonnit. Toivon että teenvaras saadaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Osta sellainen pieni kassalipas ja laita teesi siihen. ja säilytät kassalipasta teepussien paikalla.
Tämä kuulostaa hyvältä idealta.
Kassalipas vois olla hyvä säilytykseen. Avain kulkee helposti mukana työasun taskussa. Mutta ennen sitä laksatiivi kehiin! Ja chilijauhe, suola yms. myös. Varkaan paljastaminen on tosi vaikeaa, jos on vuorotyössä ja varas on eri vuorossa. :/ Mutta valeteetä silti, jotta varas tajuaisi edes joskus tekevänsä jonkun todella vihaiseksi ja surulliseksi. Sivistymättömät eivät muuten opi, kosto ja rangaistus toimii.
Helpoin tapa saada varas kiinni, on avata se pussi ja kaataa sinne sekaan suun värjäävää jauhetta (karkeista löytyy) ja niitata uudestaan kiinni (mininitojia löytyy).
Miksi pidät omaa teetä yleisissä tiloissa? Sitä saa, mitä tilaa.
Anastasia kirjoitti:
Väkeviä mausteita? :D jos saat jollain laitettua, niin ulostelääke ois kans aika kova juttu :)
Lääkkeen laitto tarkoituksellisesti teepussiin voidaan muuten katsoa pahoinpitelyksi, joten en suosittele tuota konstia. Sen jekun pitää olla täysin vaaraton kohteelle. En mä ainakaan haluaisi teevarkaan takia saada syytteitä.
Tadaa, ongelmani puuttuvasta yritysideasta on ratkaistu. Alan valmistaa lukollisia eväsrasioita. Eikö sellaisia ole?
Pistä saikat lukkojen taakse, jos et osaa ehdottaa, että työpaikalle hankittaisiin yhteiseen käyttöön suosimaasi teemerkkiä.
Mulla kans hävisi ketsupit jääkaapista. Teippasin pulloni sitten oikein kunnolla. Viimeksi kuulin, kun joku närkästyneenä äänellä huuteli toiselle, että onko sulla X ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
Väkeviä mausteita? :D jos saat jollain laitettua, niin ulostelääke ois kans aika kova juttu :)
Lääkkeen laitto tarkoituksellisesti teepussiin voidaan muuten katsoa pahoinpitelyksi, joten en suosittele tuota konstia. Sen jekun pitää olla täysin vaaraton kohteelle. En mä ainakaan haluaisi teevarkaan takia saada syytteitä.
No höpöhöpö nyt. Ap voi sanoa että ummetuksen vuoksi tarvitsee ulostuslääkettä teessään. ;)
Kun nuorina asuimme kimppakämpässä, halusin kotiin pullon Kossua, vaikken sitä koskaan juo. Ajattelin, että se on vähän niin kuin kaurapuuro, perusjuttu, joka on kaiken varalta. Yksi alivuokralaisistamme ei voinut pitää näppejä erossa pullosta. Hän kuitenkin lupasi maksaa sen ja maksoi. Iskemätöntä Kossupulloa hän ei kyennyt kaappiimme ostamaan :D
Hanki rasia, johon saa jonkun pienen lukon, tai valmiiksi lukollinen rasia, jossa säilytät teepussejasi. Ja lappu päälle että on se perkele kun jotkut ovat niin kusipäisiä että kokevat voivansa toisen omaisuutta käyttää kuten huvittaa. Varastaminen on aina rikos, vaikka se olisi kuinka pieni varkaus!
Sitten odottelet kuka on ilman mitään syytä suuttunut sinulle. Jos joku ulkopuolinen asiaa ihmettelee, kehoita kysymään suoraan suuttuneelta, siinähän kärvistelee kun ei voi kertoa että on suuttunut sinulle siitä että on jäänyt varastamisesta kiinni.
Minä aina "teepussitan" töissä apn eväskeittoa. m25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
No höpöhöpö nyt. Ap voi sanoa että ummetuksen vuoksi tarvitsee ulostuslääkettä teessään. ;)
Näinpä. Jos teepaketissa lukee isolla esim. "Minnan, ÄLÄ OTA!" niin sen pitäisi olla tarpeeksi hyvä selvitys siitä, ettei ko. tee ole tarkoitetty yleiseen jakoon.
Ja kovaan ummetukseen kun mainostetaan näitä juomiin sekoitettavia laksatiiveja, niin mikäs olisikaan sen helpompi keino hoitaa huomaamattomasti ummetustaan kuin laittaa sitä teen sekaan.
Jos joku menee kiellosta huolimatta ottamaan, niin omaan piikkiin kyllä menee.
Mä ostin Kiina-kaupasta jotain "fitness-teetä", joka sisälsi laksatiivina toimivaa sennaa. :D Tuosta teestä tulee helposti ihan hirveä ripuli ja sanomattakin selvää, että meidän työpaikan teevarkaat jäivät kiinni. Yhdeltä meinasi tulla paskat housuun ja joutui kesken työvuoron juoksemaan vessaan. Olen tehnyt myös karkkijäynän ja laittanut omalla nimelläni merkattuun rasiaan Poppamiehen Napalminalleja, joita nämä samat teevarastyypit olivat sitten käyneet napsimassa. Nykyään mun nimikoidut eväät on jätetty rauhaan. xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä omat teepussit työpöydän laatikossa piilossa.
Ai kenen työpöydän laatikossa?
Tietenkin sen teevarkaan laatikossa
Pelkkä suola saattaa riittää. Sitä on helppo laittaa ja liukenee mukavasti kuumaan veteen niin kuin tee. Omat käyttöteet pidät vaikka taskussa.
Tulee aina mieleen kun sain potkut yt:ssä ja sitten ne idiootit meni ja järjesti juuri meidän paikkakunnalla johtokunnan kokouksen. Voi vaan arvata mitä ne kahvissaan joi.
Vierailija kirjoitti:
Helpoin tapa saada varas kiinni, on avata se pussi ja kaataa sinne sekaan suun värjäävää jauhetta (karkeista löytyy) ja niitata uudestaan kiinni (mininitojia löytyy).
Värin huomaa kyllä teessä, mutta suolaa ei. Tämä kannattaa tarkistaa ensin, että teen ulkonäkö ei muutu lisäaineen vuoksi.
Huh :D onneksi on pienen pieni firma ja jokainen tuo maidonkin vuorollaan ;)