Alkaisitko seurustella bipolaarisen kanssa?
Itse en milloinkaan alkaisi, sen verran kamalia kokemuksia on eräällä läheiselläni, lisäksi etäisempikin tuttuni kokemuksineen on erittäin varoittava esimerkki.
Kommentit (48)
Kerran tein kaikkeni, et oisin saanu omaksi. Paskaa tuli niskaa saavitolkulla...
Vähän riippuu. Kyllä, jos pitkäaikaisen tapailun seurauksena voisin jollain tasolla varmistua siitä, että asiat ovat hoidossa.
Tunnen itse kaksi bipolaarista sairastavaa, toiselta tilaa ei enää huomaa koska lääkitys kunnossa (ollut jo vuosia), toisen kohdalla taas ei.
Olen itse sen verran moniongelmainen, että hyvin kelpaa jos on vain bipolaari.
Itse olen bipo. Edellinen mies oli bipo. Nykyinen mies on bipo. He on olleet ja ovat ihania minulla hirveys johtuu epävakaasta pershäröstä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen bipo. Edellinen mies oli bipo. Nykyinen mies on bipo. He on olleet ja ovat ihania minulla hirveys johtuu epävakaasta pershäröstä.
Tampereella se on bipa.
Exällä se on todettu joskus nuoruusvuosinaan, eipä kyllä mitään lääkitystä tai hoitoa ollut yhdessäoloaikaan. Ei ollut muuta kun yökyöpeli, kaljasieppo, haaveilija. Mikään ei sujunut ja innostui välillä jostain mutta pian into loppui. En kyllä suosittele, enkä moista vätystä ottaisi enään hoidettavaksi. Oli kuin iso lapsi, ei hoitanut asioitaan. Minä luulin laiskaksi kunnes kertoi diagnoosistaan.. Jota kyllä mietin että oliko keksittyä, miksei hoitoa tai lääkitystä ollut?
Sairastan itse kaksisuuntaista ja olen ollut jo vuoden ilman lääkkeitä täysin oireettomana, joten voisin. Ja mieheni kanssa olen ollut 5v yhdessä ja hän on minua aina tukenut 😊
En alkaisi. Elämä on muutenkin vaikeaa.
En. Tarpeeksi vaikeita suhteet muutenkin. Kaipaan vaihtelun vuoksi jotain tasapainoista..
I'M BI-WINNING, I WIN HERE, I WIN THERE. NOW WHAT?!?!?!?!??! - Charlie Sheen mun idoli :D
En alkaisi, kuten en alkaisi pedofiilinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Bipoilla on kieltämättä jokin outo harha, että kaikki niiden epämieltyisät piirteet johtuu niiden sairaudesta. Sen takia niitä ei juuri voi sietää, kun ne eivät pysty ottamaan mitään vastuuta teoistaan, kun kaikki on aina muka sen kaksisuuntaisuuden syytä.
Tunnen lukemattomia bipolaarisia ja en kyllä alkaisi. Eräs asia on että, vaikka tauti olisikin suhteellisen oireeton, se on erittäin rankasti perinnöllinen. Bipon kanssa ei todellakaan kannata lisääntyä, vaikka omat lapset olisivatkin terveitä, sekin on mahdollista niin ainakin yksi neljästö lapsenlapsesta sairastuu ja alttius lienee kaikilla.
Itsehän menin lisääntymään, kaksi lasta on molemmat vaikuttavat terveiltä ja ovat jo täysi ikäisiä. Mitä nyt masennusta ollut toisella.
Mutta sain bipodiagnoosin vasta kun lapset oli jo tehty.
Bipo voi olla kovinkin vastuullinen, mutta kun hihna alkaa luistaa, niin millään ei tunnu olevan mitään merkitystä.
En. Siksi koska itse sairastan masennusta. Kaksi hullua suhteessa ei olisi kovin hyvä juttu.. Mulla on yks tuttu joka seurusteli kaksisuuntaista mielialahäiriöö sairastavan kanssa ja suhde oli on/off ja todella huono muutoinkin. Että ihan oikeasta elämästäkin löytyy varoittava esimerkki.
Pyöräyttipä tää tuttu myös pari lasta sille biboa sairastavalle, nyt vuosia myöhemmin esikoislapsi on alkanut oireilemaan niin pahasti että todennäköisesti laitokseen joutuu.
Tosinaan mietin että mitä tuttava oikein ajatteli kun rupesi lapsia väsäämään sairaan ihmisen kanssa, ajatteliko koskaan sitä riskiä että lapsista ei välttämättä tule normaaleja? no ei ole mun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bipoilla on kieltämättä jokin outo harha, että kaikki niiden epämieltyisät piirteet johtuu niiden sairaudesta. Sen takia niitä ei juuri voi sietää, kun ne eivät pysty ottamaan mitään vastuuta teoistaan, kun kaikki on aina muka sen kaksisuuntaisuuden syytä.
Tunnet maan bipoista 100%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Miksi haluat stigmatisoida, onko sinulla taustalla kaunoja?
Yksi tuntemani bipo suree ainoastaan sitä, että hän eli vuosikausia diagnosoimattomana - sai vain masennusjaksoilla lääkitystä ja tunnetustihan bipojen kohdalla "tavallisille" masentuneille määrätty lääke voi aiheuttaa vaihteeksi sitten sen manian. Vuosien kierre on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Sairastan itse kaksisuuntaista ja olen ollut jo vuoden ilman lääkkeitä täysin oireettomana, joten voisin. Ja mieheni kanssa olen ollut 5v yhdessä ja hän on minua aina tukenut 😊
Miksiköhän alapeukut? :o
En!