Onko pettämistä?

Vierailija

Onko AV-raadin mielestä pettämistä, jos tapaan miespuolista ystävääni, jonka tiedän olevan minuun ihastunut (mutta josta en itse ole sillä tavalla kiinnostunut)? Mitään romanttista/seksuaalista ei tapaamisissa tapahdu, vaan ihan normaalia kahvittelua, leffan katsomista yms.
Mieheni on raivoissaan siitä, että haluaisin jatkaa ystävyyttä ihastumisesta huolimatta. Ajan viettäminen tällaisen ystävän kanssa on kuulemma aviorikos. Mies uhkailee jopa erolla. :( Itse olen hämmentynyt enkä tietysti haluaisi menettää yhtä parhaista ystävistäni. Kumpi tässä on hakoteillä?

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

En tiedä miten selvittäisin asiaa mieheni kanssa. Normaalisti kyllä saamme erimielisyydet setvittyä, mutta tämän asian suhteen mieheni on ehdoton eikä suostu edes keskustelemaan asiasta. Ilmoitti ykskantaan, että jos saa tietää minun käyneen ystäväni luona, laittaa eron vireille!
En haluaisi salassakaan käydä hiippailemassa kylässä, mutta onhan tää nyt hullua. Olen tuntenut kyseisen ystävän jo 15 vuotta, pidempään kuin mieheni.
AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos ottaisit miehesi mukaan näihin tapaamisiin?

Mies ei halua tavata tätä ystävääni, ei suostu. Ei sen puoleen, tämä ystävänikään ei ole innostunut mieheni kanssa kaveeraamisesta. Molemmat miehet ovat mustasukkaisia toisilleen.
AP

Vierailija

Hankala tilanne.

Miesystävälle tyttöystävä, niin miehesi suhtautuu ystävyyteenne toisin?

Mistä hän tietää, että ystäväsi on ihastunut sinuun? Huomasiko vai kerroitko?

Vierailija

On jos ja kun se on sitä miehesi mielestä, mieluummin olisin tapaamatta kuin menettäisin miehen (edellyttäen tietenkin että mies olisi se jonka kanssa muutenkin haluaisin jatkaa ja jakaa elämäni).

Muutenkin mieluummin jättäisin tapaamatta ja "kiusaamatta" henkilöä joka selvästi on kiinnostunut minusta mutta josta minä en olisi kiinnostunut. "En haluaisi antaa ymmärtää jos en kuitenkaan haluasi antaa (ymmärtää että olen kiinnostunut)".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne.

Miesystävälle tyttöystävä, niin miehesi suhtautuu ystävyyteenne toisin?

Mistä hän tietää, että ystäväsi on ihastunut sinuun? Huomasiko vai kerroitko?

Tyttöystäväkin on ystävälläni ollut tässä välissä, ei auttanut tilannetta mieheni näkökulmasta. Tilanne on siis jatkunut jo melko pitkään. Tällä hetkellä tämä ystäväni ei seurustele.
Ystäväni tunnusti ihastumisensa minulle ja minä hölmö mainitsin asiasta miehelle tyyliin "onpa outoa että näin pitkän platonisen ystävyyden jälkeen toinen tuolla tavalla ihastuu". Itseäni ihastuminen ei juurikaan haittaa, oletettavasti se menee jossain vaiheessa ohi, vaikka onkin kestänyt nyt jo reilun vuoden. Olen odotellut että mieheni tottuisi ajatukseen/tulisi järkiinsä, mutta ei.
AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua tavata tätä ystävääni, ei suostu. Ei sen puoleen, tämä ystävänikään ei ole innostunut mieheni kanssa kaveeraamisesta. Molemmat miehet ovat mustasukkaisia toisilleen.
AP

Joko tai. Kai itsekin ymmärrät, että tilanne ei tyydytä ketään. Tee valintasi ja elä sen kanssa. Kumpi sinulle on tärkeämpi: ystävä, joka on sinuun ihastunut vai miehesi? Kaikkea ei voi saada.

Vierailija

Kyseessä ei ole platoninen ystävyys, jos on ihastunut.... varmaan on ollut ihastunut pitkän aikaa, muttei ole tunnustanut asiaa. En usko muutenkaan noihin ystävyyksiin, jos pitää mainita se platonisuus. Minäkin platonisesti nussin miestäni. Se on sana, mikä ei merkitse mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP

Joko tai. Kai itsekin ymmärrät, että tilanne ei tyydytä ketään. Tee valintasi ja elä sen kanssa. Kumpi sinulle on tärkeämpi: ystävä, joka on sinuun ihastunut vai miehesi? Kaikkea ei voi saada.

No kyllä voi pitää ystävän ja miehen yleensä. Olisi aika raakaa, että ystävistä joutuisi luopumaan jos on parisuhteessa. Tietenkään pettää ei saa, mutta sitähän ap ei ole käsittääkseni tekemässäkään.

Vierailija

Kyseessä on selkeästi tärkeä kynnyskysymys miehellesi ja sitä kannattaa kunnioittaa. Se nyt joko tai -tilanne. Kummasta välität enemmän?

Vierailija

Sähän vasta kirjoitit täällä, että sillä on vaimo ja että ihan vasta tämän ihastumisen sulle kertoi ja kaikille tuntui olevan ok se teidän ystävyys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on selkeästi tärkeä kynnyskysymys miehellesi ja sitä kannattaa kunnioittaa. Se nyt joko tai -tilanne. Kummasta välität enemmän?

tota noin.... käskeekö rakastava aviopuoliso katkaisemaan pitkän ystävyyssuhteen? Itselläkin miespuolinen hyvä ystävä, enkä hänestä luopuisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP

No kyllä voi pitää ystävän ja miehen yleensä. Olisi aika raakaa, että ystävistä joutuisi luopumaan jos on parisuhteessa. Tietenkään pettää ei saa, mutta sitähän ap ei ole käsittääkseni tekemässäkään.

Mikäs siinä, jos ollaan oikeasti ystäviä, mutta tämä kaveri on mustista miehestä ja mies ap:sta, joten ei ole tervettä kaverihommaa. Pikittyneissä tilanteissa ei yleensä auta kuin joko-tai. Et mahda ymmärtää, että tuo voi olla aika stressaavaa kaikille osapuolille?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat