Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaisitko seurustella bipolaarisen kanssa?

Vierailija
11.12.2015 |

Itse en milloinkaan alkaisi, sen verran kamalia kokemuksia on eräällä läheiselläni, lisäksi etäisempikin tuttuni kokemuksineen on erittäin varoittava esimerkki.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, aika harva toimii joka tilanteessa kuin normaali aikuinen. Pahan riidan ja stressin keskellä itse kukin taantuu tyhmiin käytösmalleihin. Oli sitten diagnooseja eli ei.

Totta. Onneksi olen löytänyt itselleni todellisen kultakimpaleen, eikä meillä riidellä rumasti ollenkaan. Eri mieltä toki joskus ollaan, ja sitten keskustellaan.

Vierailija
42/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukisu kirjoitti:

Masennusjaksojen aikana sairastunut kokee usein syyllisyyden ja arvottomuuden tunteita.

Hoitoon hakeutumisen syy on tavallisesti pitkäkestoinen ja vaikea masennusjakso.

Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön liittyvät masennusjaksot ovat maanisia jaksoja yleisempiä.

Häiriöstä kärsivän mielessä voi liikkua arvottomuuden ja syyllisyyden tunteita ja ajatuksia kuolemasta.

Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavista 25-50 % yrittää itsemurhaa jossakin elämänsä vaiheessa ja 10-15 % tekee sen.

Mitä liikkuu ihmisen mielessä joka sanoo tällaiselle ihmiselle ettei koskisi edes metrisellä seipäällä.

Järkyttävän empatiakyvytöntä.

Ei se ole empatiakyvytöntä, vaan omasta mielenterveydestä huolehtimista. Minulla on hyvä ystävä, joka on bipo ja läheinen. Mutta en seurustelisi hänen kanssaan mistään rahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ahdistuneisuushäiriö ja kummasti ihan "normaali" kumppani on kelkkaani lähtenyt. Tajutkaa ihmiset, että olennaista missä tahansa sairaudessa on sen asianmukainen hoito. Ilman hoitoa minäkin voisin huonosti, mutta nyt elän käytännössä ihan normaalia elämää ja voin hyvin.

Niin hoito. Vaan omassakin tuttavapiirissä on tyyppejä, joilla ei ole sairauden tuntoa tai sitä omas diagnoosia ei haluta hyväksyä. Ja hoitotasapainosta ei ole tietoakaan.

Ei kiitos.

Vierailija
44/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakukisu kirjoitti:

Masennusjaksojen aikana sairastunut kokee usein syyllisyyden ja arvottomuuden tunteita.

Hoitoon hakeutumisen syy on tavallisesti pitkäkestoinen ja vaikea masennusjakso.

Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön liittyvät masennusjaksot ovat maanisia jaksoja yleisempiä.

Häiriöstä kärsivän mielessä voi liikkua arvottomuuden ja syyllisyyden tunteita ja ajatuksia kuolemasta.

Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavista 25-50 % yrittää itsemurhaa jossakin elämänsä vaiheessa ja 10-15 % tekee sen.

Mitä liikkuu ihmisen mielessä joka sanoo tällaiselle ihmiselle ettei koskisi edes metrisellä seipäällä.

Ei se ole empatiakyvytöntä, vaan omasta mielenterveydestä huolehtimista. Minulla on hyvä ystävä, joka on bipo ja läheinen. Mutta en seurustelisi hänen kanssaan mistään rahasta.

Me ollaan sitten tasoissa, minäkin huolehtisin mielenterveydestäni ja välttäsin noin suvaitsemattoman ja valikoivasti empaattisen ihmisen kanssa seurustelua.

Munullakin on kohta kahden vuosikymmenen pituinen parisuhde, mies on ihana ja kanssani samoilla linjoilla siitä että kohdellaan muita kuten toivoisimme itseämme kohdeltavan.

Vierailija
45/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveitäkin on tarjolla.

Vierailija
46/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen empatiaa bipoja ja etenkin heidän lapsiaan kohtaan. Se ei mitenkään velvoita minua seurustelemaan yhdenkään bipon kanssa.

Vierailija
47/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukisu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukisu kirjoitti:

Me ollaan sitten tasoissa, minäkin huolehtisin mielenterveydestäni ja välttäsin noin suvaitsemattoman ja valikoivasti empaattisen ihmisen kanssa seurustelua.

Munullakin on kohta kahden vuosikymmenen pituinen parisuhde, mies on ihana ja kanssani samoilla linjoilla siitä että kohdellaan muita kuten toivoisimme itseämme kohdeltavan.

Niin? Sinullahan on asiat hyvin, olet löytänyt puolison joka haluaa ja voi rinnallasi elää.

Mutta se ei ole mikään kansallisvelvollisuus elää ja seurustella jonkun tietyn ihmisen kanssa jos itse kokee, ettei itsestä siihen ole. Joku toinen taas voi olla sellaiseen suhteeseen valmis.

Bipotkaan eivät ole kaikki samanlaisia, heillä on kaikilla tottakai oma persoonansa ja biponkin vaiheet ja ilmenemistavat erilaiset. Seurustelisitko sinä esimerkiksi sellaisen kanssa, jonka seksidraivi ja maku puolison ominaisuuksien suhteen vaihtuu bipon vaiheiden suhteen? Varmaan olet parempi ihminen kuin minä, eli kyllä.

Vierailija
48/48 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteletko sinä muita kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan? Tunnen empatiaa sinun mahdollisia lapsia kohtaan ja surua siitä minkälaista maailmankuvaa ja käytöstä sinä hänelle opetat. Minusta sinä Et ole osaltasi tekemässä tästä maailmasta vähän parempaa paikkaa.

Minun lapsi on aivan ihana ja muidenkin puolesta erittäin pidetty ja hyväkäytöksinen kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi