Nykypukeutuminen
Kävimme työporukalla päiväaikaan syömässä ja katsomassa elokuvan. Ei ravintola mikään hieno ollut, tavallinen hotellin ravintola ja elokuva katsottiin pienessä salissa. Kaikilla oli päällä collegeasu. Miehillä ja naisilla. Muutamalla oli farkut mutta collegepusero kaikilla, hupulla tai ilman. Kerran käytiin melkein samalla porukalla keilaamassa ja syömässä ja yhdellä oli villamekko ja sukkahousut niin jo yksi kysyi, mihin hän on menossa niin hienona. Ymmärrän että jos joku järjestää tilaisuuden, hän voi määrittää sopivan asun, mutta eikö muuten ole aika mautonta kommentoida ihmiselle hänen pukeutumisesta, että ei ymmärrä pukeutua kuten muut? Onko arkinenkin mekko liian juhlava asu ravintolaan päiväaikaan?
Kommentit (18)
Minulle on perin yhdentekevää, miten muut pukeutuvat. Jos joku laittaa verkkarit häihin tai puvun keilaamaan, niin mitä väliä?
Ykköset? Minulle villamekko ei olisi ykköset, vaan arkiasu, mutta olen ilmeisesti outolintu ja pitää ymmärtää laittaa college päälle.
Ja sit kun kesällä mennään konserttiin, niin stringit vaan vilahtelee läpinäkyvän mekon alta.
Olin Espanjassa pääsiäisenä (siellä tosi iso juttu) ja jopa paikalliset katsoi seremonioita perseshortseissa ja vesiraja"hameissa", napa paljaana. Noloa, niin noloa.
Jos joku laittaa verkkarit häihin tai puvun keilaamaan, niin mitä väliä?
No on sillä ehkä väliä juhlien järjestäjälle, mutta muille ei pitäisi olla. Moni odottaa sanomattakin että häät on juhla, eikä arki, jolloin pukeutuminen jotain juhlavaa. Vai menikö sekin aika jo ohi ja nykyään college käy häihinkin?
Vierailija kirjoitti:
Olin Espanjassa pääsiäisenä (siellä tosi iso juttu) ja jopa paikalliset katsoi seremonioita perseshortseissa ja vesiraja"hameissa", napa paljaana. Noloa, niin noloa.
Nuori seksikös nainen virkistää sielua!
M77
Enpä omista yhtään collegeasua tai villamekkoa, joten en ota kantaa siihen missä niitä on tai ei ole soveliasta käyttää.
Ei tuossa ole mikään muu mautonta kuin nuo collegeasuissaan ravintoloissa ja elokuvissa hiihtävät aikuiset ihmiset. Työporukan kanssa vieläpä. No on se muutenkin mautonta ja noloa.
Villamekon ja sukkahousujen ihmettelijä kertoo kaiken itsestään, mutta kontekstin tietäen (collegehousuissa julkisilla paikoilla ja työporukan kanssa pyörivä possulauma) ymmärtää.
No itse en mene collegehousuissa edes lähikauppaan.
Mulla ei edes ole yhtiäkään gollegehousuja. Farkkuja on kahdet mutta niistäkin luovun varmaan piakkoin kun en käytä. En ole vielä saanut kuittailua kun mulla ollut päällä tyyliin collegemekko ja villatakki, mutta saan aina miettiä oonko ylipukeutunut. Ap
Mulla on nykyään collegehousuja arkena. Ne on rennot ja mukavat. Farkut on jääneet kaappiin ja rennot asut valikoituneet päälle. Paljon parempi näin.
Ei nykyihmiset mahdu muihin kuin väljiin collegeasuihin. Koskee nuoria myös.
Tietysti leffaan mennään mukavassa asussa.
Minulle mekko on mukavampi asu kuin collegehousut. Siis niin pitkä mekko, ettei väliä mitkä lörökalsarit on alla kun eivät juuri näy.
Mitäs elämkalluja teidän töissä on?
Vain juntit menevät kunnon ravintolaan collegehousut jalassa (ja ei, ABC tai McDonalds ei ole oikea ravintola).
Tietysti saa pukeutua kuten haluaa, mutta ei se tee siitä vähemmän junttia. Jokaisella meistä on oikeus olla niin punaniska kuin itse haluaa.
Ykköset ylle jopa ruokakauppaan. Nii