Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin harva enää imettää vauvaansa?

Vierailija

??

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Lapseni tarvitsi syntymästä lähtien maitoon sekoitettavaa lääkettä minuutilleen kuuden tunnin välein. Oli helpompaa tahdittaa ruokinta ja antaa lääke korvikkeen avulla. Toki pyrin pumppaamaan rintamaitoa lapselle juotavaksi niin paljon kuin mahdollista, mutta maidontulo kuitenkin tyrehtyi aika nopeasti.

Vierailija

Mistä te tiedätte kuka imettää ja kuka ei? Imetysasioista on tullut kuin joku uskonto, jossa ihmiset kokevat oikeudekseen tuomita toisia ihan omiin olettamuksiinsa ja luuloihinsa perustuen. Imetys on hyvä asia, mut imetysfanaattisuus selkeästi tyhmentää äipän kuin äipän.

Vierailija

Mulla taas on just päinvastainen kokemus! Kaikki pienten vauvojen äidit, jotka tunnen, imettävät vauvojaan. Itselläni on 2013 syntynyt poika, ja meidän vauvaryhmässä, johon kuuluu 10 äitiä lapsineen, 9 imetti lastaan vuoden ikäiseksi (muutama pidempäänkin) ja yksi joutui lopettamaan vauvan ollessa noin puolivuotias. Olemme eri-ikäisiä ja eri koulutustaustaisia naisia. Vertaistuki on mielestäni tärkeää, jos imetys takkuilee. Esim. Facebookissa on hyviä imetysryhmiä.

Vierailija

Meillä ei imetys onnistunut kovista yrityksistä huolimatta. Kiva, että ap:n kaltaiset kyttäävät nämäkin asiat. 

Vierailija

Mä palasin töihin ja isä jäi lapsen kanssa kotiin (työtön, minulla vakituinen paikka). Ei kaikilla ole mahdollisuutta siihen että toimii maitobaarina vuoden ikään asti. Lisäksi halusimme, että mies osallistuu vauvan hoitoon yhtä tasapuolisesti ja pystyy hoitamaan osan yöheräämisistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
halusimme, että mies osallistuu vauvan hoitoon yhtä tasapuolisesti ja pystyy hoitamaan osan yöheräämisistä.

Ei kai tasapuolisuus tarkoita sitä, että molempien pitää tehdä yhtä paljon juuri samoja asioita.

Tutkitusti vanhemmat ja koulutetummat imettävät enemmän kuin matalasti koulutetut ja nuoremmat äidit. Se voi selittää, miksi joudenkin tuttavapiirissä lähes kaikki imettävät ja joidenkin piireissä harvempi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat