Voisitteko suositella kirjoja ahdistukseen/kuolemanpelkoon?
Kommentit (14)
Pirunkirja kuolemaa kohti myönteisin ajatuksin sekä kuinka päättäisin päiväni.
Siis, jotakin sellaista, jossa tätä aihetta käsitellään vai juurikin päinvastoin? Itselläni ahdistavin lukemani kirja on ollut Nälkäpeli. Tiedän kyllä tämän olevan ihan naurettavaa kun ihan aikuisena tuon luin ja kirja on tarkoitettu joillekin teineille ja on olemassa paljon ahdistavia oikeista asioista ja tapahtumista kertovia kirjoja.
Stephen Kingin Uinu uinu lemmikkini on klassikko, joka opettaa, ettei kuolema ole päätepiste, vaan jonkin alku.
Eckhart tollen power of now, läsnäolon voima
Piers Paul Readin Elossa! on mulle sellainen huonojen aikojen kirja. Siinä kummasti alkaa arvostamaan omaa elämäänsä ja katselemaan asioita valoisammalta kantilta kun miettii, miten paljon huonommin voisi elämässä mennä ja kuinka jotenkin aina on toivoa.
Tuollaiseen paniikkiseen oloon suosittelisin ehdottomasti esim. Maaret Kallion kirjaa Voimana toivo. Äänikirjana lukee sen itse ja tuo on yksi niistä mikä itselle toimii hirveän hyvin. Ahdistuskausina pääsin ulos kävelemään kuunnellen tuollaisia äänikirjoja, tuli sellainen olo että joku ymmärtää ja kaikki järjestyy. Tsemppiä
Lue Raamattua. Aloita Matteuksen tai Markuksen evankeliumista. Ja rukoile. Jumala kyllä kuulee ja tahtoo sinua auttaa. Olen itse pelännyt Jumalan sana lohduttaa.
Paul Gilbert Myötätuntoinen mieli. Noin niinku romaaneista mitä tahansa, mikä kiinnostaa ja tuntuu hyvältä.
Auschwitzin komendantti - Omaelämäkerta, Rudolf Höss