Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan saatu rahaa säästöön, silti tuntuu yhtä "köyhältä ".

Vierailija
11.12.2015 |

En ymmärrä tätä tunnetta. Ollaan päättäväisesti säästetty rahaa ja nyt on 7000e tilillä ns "ylimääräistä". Silti ei tunnu yhtään siltä, että mikään olisi muuttunut. Mikä tässä nyt on vikana? Nyt olisi viimein varaa lähteä matkalle perheen kanssa, mutta en raaski varata sitä matkaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 7000 € ei ole kovinkaan paljon säästöjä, enkä ainakaan itse tuhlaisi tästä summasta yhtään mihinkään, jos ei ole ihan pakko. Jatkakaa säästämistä, ja ajatelkaa elämää eteenpäin "pitkällä tähtäimellä", niin huomaat, että 7000 € on pieni raha.

Huoh. Et tainnut ymmärtää viestini pointtia? Tämä raha on säästetty nimenomaan reissaamiseen, hätävarat on erikseen, samoin asunto itsessään on melko hyvä sijoitus. Vai kuinka paljon pitää säästää, että uskaltaa varata matkan perheelle?

Ap

Mitä en ymmärtänyt, mikä oli pointti? Jos haluat nyt tuhlata vähäiset säästösi johonkin matkaan, niin mitä luulet, että miltä sinusta tuntuu jälkeen päin? Nyt sitten kuitenkin kerrot, että sinulla on muitakin säästöjä, ja nämä 7000 € on säästetty matkustamista varten. Miten asunto vaikuttaa siihen mitä on RAHAA säästössä? Ei mitenkään.

Jatkan vielä asiasta sen verran, että jos on näin hyvä tilanne, että pystyy säästämään, niin silloin kannattaa säästää. Olisi hyvä saada säästöön vähintäänkin puolen vuoden, ellei jopa vuoden, elinkustannuksia vastaava rahasumma. Minusta tuntuu, että silloin voisi jopa panna rahaa matkaankin, jos on turvattu työ ja turvattu toimeentulo. Ihannetilanne yhteiskunnassa olisi mielestäni se, että jokainen pystyisi palkastaan säästämään.

Vierailija
22/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys on sairaus.

Eli jos rahat on säästetty reissaamista varten niin onhan se aika naurattavaa ettei sitten pystykään matkustelemaan. Elämästä pitää myös nauttia jos siihen on mahdollisuus. Kuolema tulee enemmin tai myöhemmin joten elä nyt.

Tiedän pihin ukon joka säästi ja säästi ja mitään ei voinut tahdä. Ukko heitti lusikan nurkkaan 60v.

Ja vaimo sitten uuden miesystävän kanssa kiersi ahkerasti maailmaa niillä säästetyillä rahoilla.

Mutta ukko kuoli varmaan onnellisena kun oli pankissa paljon rahaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tässä yhteydessä puhuta piheydestä, vaan normaalista säästämisestä. Piheys on kai sairautta, jos ei koskaan elämästä nauti, vaan elämän koko sisältö on kaikesta säästämistä.

Olen itse kokenut köyhyttä ja vähävaraisuutta, mutta sittemmin elämässä kovien kokemusten kautta, olen ymmärtänyt säästämisen merkityksen. Olen ollut onnekas, että siihen on ollut myös kohtalaisen hyvä mahdollisuus. Vaikka olen säästänyt, niin en silti ole jäänyt mistään paitsi. Tai ehkä niistä lukemattomista matkoista mitä olisin halunnut tehdä. Matkusteltu on silti jonkin verran, ja se kyllä syö säästöjä paljon. Piheys ja ahneus kulkevat käsi kädessä, ja usein pihi on myös ahne. Hän haluaa aina vain enemmän ja enemmän, mikään ei riitä. Täytyy erottaa normaali säästäminen ( kukin kykyjensä mukaan), eikä sitä pidä sekoittaa pihiyteen ja ahneuteen.

Vierailija
24/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 7000e oo mitään. Mulla olisi melko taloudellisesti turvattu olo vasta tyyliin 200 tonnin puskurilla.

Vierailija
25/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei tässä yhteydessä puhuta piheydestä, vaan normaalista säästämisestä. Piheys on kai sairautta, jos ei koskaan elämästä nauti, vaan elämän koko sisältö on kaikesta säästämistä.

Olen itse kokenut köyhyttä ja vähävaraisuutta, mutta sittemmin elämässä kovien kokemusten kautta, olen ymmärtänyt säästämisen merkityksen. Olen ollut onnekas, että siihen on ollut myös kohtalaisen hyvä mahdollisuus. Vaikka olen säästänyt, niin en silti ole jäänyt mistään paitsi. Tai ehkä niistä lukemattomista matkoista mitä olisin halunnut tehdä. Matkusteltu on silti jonkin verran, ja se kyllä syö säästöjä paljon. Piheys ja ahneus kulkevat käsi kädessä, ja usein pihi on myös ahne. Hän haluaa aina vain enemmän ja enemmän, mikään ei riitä. Täytyy erottaa normaali säästäminen ( kukin kykyjensä mukaan), eikä sitä pidä sekoittaa pihiyteen ja ahneuteen.

Tiedoksenne, tämä oli siis sama hlö kuin 17, 19, 21

Vierailija
26/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa säästölampaan elämään! Nyt et uskalla enää käyttää rahojasi tai siitä tulee sinulle syyllinen olo. Ostat kaupasta aina sen epäterveellisemmän koneellisesti tuotetun tuotteen, vaikka vieressä olisi terveellismepi vaihtoehto, mutta pari senttiä kalliimpi. Pihistät kaikessa siihen asti kunnes kuolet ja sen jälkeen omaisuudestasi meneekin leijonan osa valtiolle ja loput saa sukusi

Vierailija
27/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja on kaikenlaisia. Puskurirahastotkin on ihan typeriä jos on velkaakin. Raha pitää laittaa poikimaan, ja jos pyykkikone hajoaa, voi sen muutaman satasen koneen hakea visalla kaupasta ja maksaa sitten pois kun tulee tili tai saa otettua sijoituksista irti.

Vierailija
28/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa säästölampaan elämään! Nyt et uskalla enää käyttää rahojasi tai siitä tulee sinulle syyllinen olo. Ostat kaupasta aina sen epäterveellisemmän koneellisesti tuotetun tuotteen, vaikka vieressä olisi terveellismepi vaihtoehto, mutta pari senttiä kalliimpi. Pihistät kaikessa siihen asti kunnes kuolet ja sen jälkeen omaisuudestasi meneekin leijonan osa valtiolle ja loput saa sukusi

Ei näin! Vaikka me olemme säästäneet, niin ruuassa emme ole, eikä muutenkaan ole kurjuudessa tarvinnut elää. Nimim. Säästäjä (nrot 17, 19, 21)

Vierailija
29/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen säästäjän on hankala panna rahaa "poikimaan". Siihen tarvitaan jo enemmän panostusta. Miten joku voi väittää, ettei puskurirahastoa tarvita. Nimim. Säästäjä

Vierailija
30/38 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan ap tuon summan säästämiseen meni?

Meillä vähän sama tilanne, sain kasaan 5000 euroa. Varasin koko perheelle matkan Thaimaahan. Tykkään tosi paljon matkustamisesta, olidihan tuon rahan voinut käyttää vaikka asuntolainan lyhennykseenkin mutta mieluummin käytän sen matkaan. En yleensä pidä kuluttamisesta enkä materiasta, joten omat säästöt menevät elämyksiin, tämä sopii meille.

Vierailija
31/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi mikä pihi.

Vierailija
32/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri.

Vierailija
33/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri.

Niin on. Tililläni oli pari vuotta sitten noin 1000 säästössä ja tunsin olevani köyhä. Aiemmasta sijoituksestani vapautui tänä vuonna 70000 euroa. Tunne on sama. Tämä on niin outoa, etten käsitä. Unohdan koko ylimääräisen rahan. Jos alan sijoitteleen, saan stressin. Jos käytän rahan, saan stressin.

Vierailija
34/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa nyt se reissaaminen!!!

#ilmasto #vastuusinullakin

Vierailija
35/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 200 000 säästössä ja sama olo.

Milli tilillä varmaan helpottaisi.

Vierailija
36/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kun olin pätkätöissä ja tulot oli pienet, oli helppo hankkia sitä mitä tarvitsi, koska oli melkein vakio, että tili lähenteli nollaa ennen maksupäivää.

Nyt kun tienaan hyvin, pelkään epärationaalisesti, että hassaan kaikki rahani "huomaamatta" enkä yhtäkkiä pysty maksamaan vuokraa. Minulla ei ole maksuhäiriömerkintää eikä velkoja, en ole siis sössinyt mitenkään, jotenkin vain pelottaa köyhyys. Sen takia on pakko laittaa melkein koko tili säästötilille ja kituuttaa parilla satasella kuussa.

Olen suunnitellut uuden laukun ostamista nyt melkein puoli vuotta. Edellisen laukun ostin vuonna 2017 ja se on nyt kulunut ja hihnakin on katkennut. Käytän laukkua päivittäin, ja jos ostaisin kerralla laadukkaan, se kestäisi paljon pidempään. Mutta ei, täytyy säästää...

Vierailija
37/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei tee mitään jos sillä ei tee mitään.

Tilillä seisovalla ylimääräisellä rahalla on "ostettu" mielenrauhaa. Ja mikä parasta, saman rahan voi käyttää myöhemmin uudelleen.

Ei kannata makuuttaa rahaa vaan sijoittaa.

Vierailija
38/38 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei tee mitään jos sillä ei tee mitään.

Tää on just oikein.

Ihmiset jotka tekevät järjettömästi töitä ja laittavat rahat säästöön tai osakkeisiin tekevät työtä aivan turhaan. Koska se lisätyö muuttaa vain jotain numeroa jossain tilillä. Ja mitä enemmän tilillä on niin sitä vähemmän se työpanos muuttaa sitä tilin arvoa, joten siinä mielessä työn arvo heikkenee. Ja koskaan niillä ei tehdä mitään.

No itsellä on näin 28-vuotiaana melkein 100 000 osakesalkku, joka antaa joka vuosi kasvavan osinkosumman. Kasvavien säästöjen ansiosta voin todennäköisesti lopettaa halutessani työn teon ennen kuin täytän 50 ja keskittyä tärkeämpiin asioihin elämässä. Mutta kai tämä on turhaa, koska kyseessä on vain "kasvava numero".

Vasta sitten 50-vuotiaana tiedät, oliko se turhaa vai ei. Ja kadutko silloin, ettei tullut nuorempana elettyä koko rahalla. Jos nautit kituuttamisesta, voi olla, että olet 50-vuotiaana jo totaalisen näivettynyt etkä edes kaipaa mitään. Sekin on ihan hyväksyttävä tapa elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan