Sain lähetteen PVK verikokeeseen..
Mitä tauteja tosta voi selvitä? ihan kamalaa mennä ja hirveä stressi. :/
Lähete tuli kun hb neuvolassa aivan liian alhainen! Siihen nähden kun viikkoja vasta 18
Kommentit (152)
Hyvä ap kun ei selvinnyt mitään vakavaa! :)) On täällä ilkeää porukkaa, huhhuh.
Miten nuo punasolut? Ja hematokriitti? Poikkeavat kuitenkin ovat kun ihan tähti on laitettu lanoratoriohoitajan toimesta. Itse kysyisin asiaa veritautien erikoislääkäriltä jos verenkuva on poikkeava, sitten voisi yön nukkua rauhassa. Yleislääkäri ei ymmärrä veritaudeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun ap siirtää vainoharhasi sitten lapseen <3 ja lapsi sairastuu myös hypokondriaan <3
Tai siirtää reuman lapseen? Tai masennuksen? Tai vaikka syövän?
Pointtisi? Hypokondrian "tartuttaminen" on hyvinkin todennäköistä tässä tapauksessa.
En ole tuo kenelle vastaat, mutta eiköhän kirjoittaja tarkoita sitä, että hypokondria ei ole mikään tuosta noin vain tahdonvoimalla lopetettavissa oleva asia, vaan erittäin epämukava ja avuttomuutta aiheuttava psyykkinen ongelma. Näyttää siltä, että ihmiset kuvittelee sen olevan tahdosta riippuva juttu. Sanotte varmaan masentuneellekin että nyt otat itseä niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo punasolut? Ja hematokriitti? Poikkeavat kuitenkin ovat kun ihan tähti on laitettu lanoratoriohoitajan toimesta. Itse kysyisin asiaa veritautien erikoislääkäriltä jos verenkuva on poikkeava, sitten voisi yön nukkua rauhassa. Yleislääkäri ei ymmärrä veritaudeista.
Ei jumalauta, älä viitti!!!
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt! Ei se hoitaja niitä laita vaan TIETOKONE... Noin pienet muutokset ei kerro mistään vaarallisesta.
Kai sitten lakkaat syömästä ja juomasta, kun voit tukehtua joka ruokapalaan ja nestekin voi mennä väärään paikkaan ja aiheuttaa keuhkokuumeen (ja kuoleman) tai hukkumisen (secondary drowning, googletapa). Ruuissakin voi olla kaikenlaisia myrkkyjä. Enkä puhu edes lisäaineista vaan kalassa voi olla raskasmetalleja (yleensä onkin jonkin verran) ja järvikaloissa matoja, lihassa voi olla ties mitä tököttejä, mitä eläimet ovat syöneet kasvattajan tietämättä tai tietäen. Moni marja on myrkyllinen, niitä on voinut päätyä hilloihin ja mehuihin. Pakasteherneistä on löydetty hiiriä (kuolleina), ja jos jopa kiven sisältä (Usko tai Älä -sarjan mukaan) on löydetty sammakoita, niin mitä pääsee prosessoituihinkin ruokiin. Enkä edes ala luettelemaan mitä lihanjalostamoilla makkaroihin ja muihinkin päätyy (olin kesätöissä, sen jälkeen lihat olen ostanut kaupan lihatiskiltä, enkä makkaoihin suostu koskemaan)...
Suklaa muuten sisältää ihan laillisestikin ötökän kappaleita ja elintarvikeväri karmiini on tehty jauhetuista kuoriaisista.
Muista myös lakata hengittämästä, ilmassa on (myös sisätiloissa) valtava määrä erilaisia hiukkasia ja jopa minikokoisia ötököitä. Vedestä noita jälkimmäisiä vasta löytyykin, googlaa vesikirppu.
Äläkä kävele ulkona. Saat säteilyä (radon ja avaruuden taustasäteily), voit joutua onnettomuuteen tai joku sekopää voi hyökätä kimppuusi. Kotona samat ongelmat. Myös meteoriitti voi osua sinuun, tai avauusromun kappale.
Etsihän myös talipunkki. Semmoisia elää kehossasi lukuisia, enkä edes aloita listaamaan niitä mikrobeja (myös pahantahtoisia) mitä kehossamme elää. Kaikissa lääkkeissä on harvinaisia sivuvaikutuksia, jopa buranassa. Ja se voi iskeä sinuun. Väsymys voi kertoa monesta syövästä, eikä syövät edes yleensä verikokeissa näy. Sydämesi voi myös pysähtyä äkisti, kuten joskus käy nuorille urheilijoille. Tai aortta voi revetä (setäni kuoli niin 30v).
Elämä on vaarallista.
Luin ketjun. Ap, hae apua. Mietin tosiaan, ihan hyvällä, kuinka selviät esim. ultrista ja muista raskausajan tutkimuksista, kun varmaan maailman normaalein verikoe pelottaa? Tiedätkö, rakenneultrassa aivoista voi löytyä vaikka kasvain.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun. Ap, hae apua. Mietin tosiaan, ihan hyvällä, kuinka selviät esim. ultrista ja muista raskausajan tutkimuksista, kun varmaan maailman normaalein verikoe pelottaa? Tiedätkö, rakenneultrassa aivoista voi löytyä vaikka kasvain.
Niinpä, tädiltä löytyi mahasta raskausultrassa kasvain. Raskaus piti keskeyttää. Mutta ei täti pelännyt yrittää uudelleen, jos jotain tapahtuu, niin tapahtuu. Turha pelätä elämää.
Kyllähän se näin on! No omalta vauvalta löytyi rakenneultrassa kaksi kystaa aivoista ja sikiön koko oli hieman normaalia pienempi. Ja epäiltiin vielä trikuspidaaliläpän vuotoa, mikä osottautui sittemmin virhearvioksi. Tästä syystä päädyttiin lapsivesipunktio ja se jos joku oli jännittävää aikaa.
-ap
Siis isommalta lapselta, vielä emme ole käyneet rakenneultrassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEI TIETÄÄKÖ JOKU?
Omakanta.fi
Siellä näkyy, että olen tänään käynyt verikokeissa mut tuloksia ei näy! mitä se tarkoittaa? Eli vastaukset ovat tulleet mutta niitä jostain syystä ei ole sinne vielä laitettu? Eli jotain vakavaa?
Tarkoittaa sitä, ettei lääkäri ole niitä vielä tulkinnut. Meillä labratulokset eivät tule ollenkaan omakantaan näkyviin vaikka on kirjaukset labralähetteistä. Kuntakohtaista tämäkin.
Tämä on tosi outoa, siis että kunta tai sairaala päättää hatusta vetäen että onko labratulokset julkisia asiakkaalle. Mä luovutin semmoiset 60-70 koeputkellista verta tutkittavaksi kesän aikana ja tulokset tuntuvat olevan maailman luokan salaisuus. Ei ainakaan julkaista omakannassa.
Hematokriitti on erytrosyyttien eli punasolujen tilavuusosuus verestä. PVK:n viitearvot löytyy googlella useammankin labran ohjekirjasta.
Joo kiitos kaikille. En mä kokoajan joka päivä joka sekunti pelkää itselläni jotain sairautta. Joskus, kun joudun uusiin verikokeisiin niin ne tulokset vaan pistää jännittämään. Vaikkei olisi syytä.. Mutta tottahan on, että sieltä voi aina jotain löytyä