Juttuja, jotka ärsyttävät suuresti, mutta ovat liian pieniä valittaaksesi kellekään?
Mua ärsyttää naapurin tapa avata ulko-ovi. Avain lukkoon, pumpsautus pepulla oveen, jotta avain vääntyy vielä vähän, ovi auki, h-i-t-a-a-s-t-i ovi auki niin, että se ovi narisee ja ulvoo. Sitten kiinni ja vielä varmistuveto, että varmasti meni kiinni.
Kommentit (554)
423, tuliko mieleesi että tuo voi olla ainoa muisto todennäköisesti rakkaasta ja tärkeästä mummusta? Jos se sinua niin kamalasti häiritsee niin voisitko vaikka ehdottaa että laittaisitte sen sijaan vaikka valokuvan mummusta esille?
Vierailija kirjoitti:
Kun luet pätkissä tätä ketjua, etkä muista mille sivulle jäit edellisellä kerralla. Sitten pitää selata sivutolkulla, että löytyy oikea kohta ja voit jatkaa siitä, mihin jäit.
Mä luen näit ketjuja kännykäl ja tallennan aina suosikkeihin ja korvaan sen edellisen. Sit ku meen suosikkeihin, ni se heittää automattisesti aina oikeelle sivulle 😊 Aikoinaan ku selailin häämekkoja tietokoneella, ni laitoin oikein paperille ylös millä sivulla olin. Kännykäl on helpompaa 😊
Työkaverin fb-päivitykset jotka koskevat 90% hänen lastaan. Ja lapsi ei ole edes niin pieni enää vaan ekaluokkalainen. Lähes joka päivä heistä yhteiskuvia tai pelkästä lapsesta kuvia, kerrotaan kuinka ollaan käyty puistossa ja kuinka ostettiin tikkari kioskilta. Erittäin kiinnostavaa.
Nyt joku ehdottaa että poista kavereista tai älä seuraa julkaisuja, niin en voi koska sovimme keskenämme vuoroista facebookin kautta.
Vierailija kirjoitti:
No ei periaatteessa liity muihin, mutta koulutehtävien lähdeviittaukset vituttaa mua suuresti. Siis kun pitää kappaleen tai lauseen jälkee laittaa viite pilkulleen oikein ja sit vielä laittaa se korrektisti lähdeluetteloon. Sais niin helposti ja nopeasti tehtyä tehtävät ja raportit yms. mut sit pitää sortua tohon perkeleen näpertelyyn.... ja loppujen lopuksi palautteessa on "tarkastaa vielä lähdeviittaukset kuntoon" :D m25
Lataa koneellesi RefWorks, se tekee lähdeviittaukset ja lähdeluettelon yhdellä napin painalluksella. Tosin ne lähteet pitää olla tietokannoista vietynä ensin sinne RefWorksiin. Helpottaa elämää kummasti.
Vierailija kirjoitti:
On eri asia olla itsevarma ja ajatella omia asioitaan kuin olla moukka, joka ei tajua ottaa sosiaalisissa tilanteissa käyttäytymisellään toisia huomioon.
mutta sehän se ongelma onkin. Tässä ketjussa ihmiset listaa tällaisia elämän pieniä välttämättömyyksiä tai erilaisuuksia ja vetävät kaikesta kauheat paineet ja vihat. Ei kaikki ihmiset vaan voi tehdä asioita juuri prikulleen samalla tavalla kuin sinä itse teet, mutta minä siinä on ettei omassa elämässä ole yhtään sisältöä kun kaikkeen kiinnitetään jatkuvalla sadan prosentin tarkkuudella huomiota. Minun neuvoni teille ärsyyntyjille on sanoa mielessä: ainiin! Eihän tämä vaikyra minuun mitenkään eikä oikein kiinnostakaan. Ja sitten jatkakaa elämäänne normaalisti
Ketjun otsikossa kyllä mainitaan se, että ärsytyksen aiheet on niin pieniä ettei kehtaa niistä valittaa ääneen. On silti helpottavaa päästä narisemaan ne pienetkin asiat. Tämä ei niin vakavaa silti ole. :)
Wt mammat, joilla rakennekynnet, mustaksi värjätty tukka ja eivät välitä lastensa kasvatuksesta paskan vertaa.Kyseiset ämmät kuvittelevat itsestään liikoja ja ylikäyttävät somea kroonisesti. Täyttävät huonon äidin määritelmän kirkkaasti.
Ärsyttää, että joka toisella juopolla on koiraparka, joka kulkee porukan perässä esim. kesällä. Ajattelen, milloin se sai viimeksi vettää tai ruokaa
Kissanomistajat, jotka päästävät kissansa ilman hihnaa ulos vapaaksi, ja sitten itkevät kun Lumipallo tms jäi auton alle. Tämä ei itse asiassa ole pieni ärsyttävä asia, vaan suuri, mutta kohteliaisuudesta puren huulta ja jätän sanomatta "oma syysi, murhaaja".
Naapurin lastenrattaat kerrostalon portaiden alla. V*tun tulipalonaiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Kissanomistajat, jotka päästävät kissansa ilman hihnaa ulos vapaaksi, ja sitten itkevät kun Lumipallo tms jäi auton alle. Tämä ei itse asiassa ole pieni ärsyttävä asia, vaan suuri, mutta kohteliaisuudesta puren huulta ja jätän sanomatta "oma syysi, murhaaja".
Meidän kissat kulkee vapaana ulkona. Asutaan siis lähes maalla... Toinen niistä jäi auton alle. Tietysti oltiin surullisia asiasta, mutta kyllä lohdutti tietää että se eli hyvän elämän. Yhtälailla lapsi voi jäädä auton alle, muttei sitäkään voi sisään teljetä.
Kun on avaamassa säilyketölkkiä ja se kannessa kiinni oleva metallirenkula katkeaa ennen kuin kannen saa vedettyä auki. Ja sitten on kaivettava esiin erillinen tölkinavaaja.
Yleisissä vessoissa se, ettei wc-kopissa ole koukkua laukulle, jolloin on laskettava laukku likaiselle, usein kostealle lattialle.
Kun huomaa asioiden toimituksen jälkeen, ettei wc-paperia ole lainkaan tarjolla.
Automaattihanat, joista tulee vain lyhyen ajan vettä. Kun yrittää huitoa kättä hanan alla saadakseen vesivirran tulemaan uudestaan, vettä ei tule.
Se kun yleisissä vessoissa ei ole nykyisin enää käsipaperia vaan kädet on kuivattava meluisilla ilmapuhaltimilla, joita voi käyttää vain yksi ihminen kerrallaan. Ja se ääni käy korviin. Ja kuivaus on hidasta.
"Kaikki ollaan erinomanlaisia" -mainoksen pakkosyöttö.
Aina kun Sinkkuelämää mainostetaan kanavalla niin mukaan otetaan kaikista sarjan kohtauksista juuri se ärsyttävin klippi, jossa Carrie miesten valkoisissa alkkareissa keikuttaa takapuoltaan ja kävelee kuin catwalk-malli.
Se kun kassahenkilö naputtaa sormiaan kärsimättömästi kun kaivan rahaa lompakosta tai näppäilen pankkikortin tunnuslukua.
Itse asiassa rapun eteen saa pysäköidä auton 15minuutiksi tavaroiden purkamisen ajaksi. Kuvittelitko, että jonkun muuttaessa taloon, muuttoauto ajetaan kolmen korttelin päähän, josta sohvat, kirjahylly ja flyygeli roudataan? Ei, vartti on sallittu.
Kun menet illalla nukkumaan ja näet ikkunasta miten lunta tulla pyryttää ja hiutaleet on giganttisen kokoisia. Sitten aamulla heräät ja kaikki yöllä satanut lumi on sulanut pois. Pettymys
Huonosti nukuttu edellisyö, rättiväsynyt olo koko päivän, sinnittelyä, jotta pysyisi vielä hetken valveilla, odottaa vain että tulis ilta ja pääsis vihdoin nukkumaan. Ja sitten...simsala bim - yhtäkkinen virkistyminen! Juuri kun pitäisi mennä nukkumaan! Odottamattoman ylienerginen olo! Ei nukutakaan enää yhtään! Aikainen herätys, mytta eipä tule enää uni. Iltavirkun kiroja...
Ärsyttää silloin kun ostaa avokadoja ja halkaistessa huomaa hedelmälihassa olevan mustia pilkkuja tai sellaisia puisevia "lankoja".
Kaikki yhtäjaksottaista, kovaa ääntä pitävät laitteet. Esimerkiksi imuria välttelen osin tästä syystä kuin ruttoa - ja ei, en ole vielä koskaan kohdannut omaan makuuni tarpeeksi hiljaista imuria, vaikka kuinka hiljaiseksi mainostettaisiin. Samaan kastiin pääsevät yleisten vessojen ilmakuivaimet. Tarkistan aina ennen vessatoimitusta, että onko vessassa saatavilla käsipaperia/-pyyhettä. Mikäli ei, rahtaan vessasta wc-paperia käsien kuivausta varten tai ravistelen itse kuiviksi.
Mies ei suostu millään viemään varastoon mummultaan saamaa erittäin rumaa koriste-esinettä. Se on iso, kulunut ja ruma, meillä on muutenkin hyllytila vähissä. Mutta ei, onhan se muisto edesmenneestä mummusta. Joku päivä kyllä heitän tuon kammotuksen roskikseen...