Juttuja, jotka ärsyttävät suuresti, mutta ovat liian pieniä valittaaksesi kellekään?
Mua ärsyttää naapurin tapa avata ulko-ovi. Avain lukkoon, pumpsautus pepulla oveen, jotta avain vääntyy vielä vähän, ovi auki, h-i-t-a-a-s-t-i ovi auki niin, että se ovi narisee ja ulvoo. Sitten kiinni ja vielä varmistuveto, että varmasti meni kiinni.
Kommentit (554)
Se kun tuttu piti kohteliaisuutena teinipojan "Tohon vois tyhjätä pussinsa"-huutoa. Olimme kaupassa ja n.13-14-vuotias poika möläytti kaverilleen noin kun näki tutun. Jaksoi leuhkia vaikka kuinka kauan että hän onkin niin nuorekas että teinitkin haluavat häntä :D Ja siis kyseessä ylipainoinen lytythiuksinen nelikymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Palovaroitin, jossa patteri loppumassa - keskellä yötä
Tai kun tulet kotiin useamman päivän reissulta ja jo käytävässä kuuluu piipitys... Et voi tietää onko tuo piipitys alkanut sekuntti sitten vai juuri kun kaasutit kotipihalta pois. Voit jo kuvitella kuinka naapurit suhtautuu sinuun seuraavina päivinä =)
Se kun on niin nysvä ja arka. Nytkin panettais, mutta olen sinkku enkä uskalla yhdenillanjuttuja. Se kuitenkin on joku hullu. Tai se juuttuu kotiini, ei lähde pois. Tai ei päästä pois jos olemme hänen luona. Tai sillä onkin liian iso (tai liian pieni). Tai pyytää tekemään jotain jota en halua ja alkaa huutamaan/lyömään jollen niin tee. Onkin jonkun tuttu ja kertoo kaikille, ja ottaa kuvia huomaamattani. Kyllä olen vainoharhainenkin. :(
Vierailija kirjoitti:
Se kun tuttu piti kohteliaisuutena teinipojan "Tohon vois tyhjätä pussinsa"-huutoa. Olimme kaupassa ja n.13-14-vuotias poika möläytti kaverilleen noin kun näki tutun. Jaksoi leuhkia vaikka kuinka kauan että hän onkin niin nuorekas että teinitkin haluavat häntä :D Ja siis kyseessä ylipainoinen lytythiuksinen nelikymppinen nainen.
Lyhythiuksinen 😳😀
Omistusmuotojen käyttämättä jättäminen (kirjoitetussa tekstissä).
Minun auto vrt. minun autoni. Raivostuttavaa!
Ärsyttää ihmiset jotka kuvittelee että kaikki (myös täysin tuntemattomat) ajattelee heitä koko ajan, koska ovat itse niin kiinni muiden ihmisten tarkkailussa ja jatkuvassa arvostelussa.. minä omen niitä ihmisiä jotka jatkuvasti selvästi ärsyttää kaikkia palstalaisia kun meikkaan lähijunassa, menen oven eteen odottamaan, maiskutan syödessä jne.. mutta minä vaan mietin omia juttujani enkä kiinnitä oikeastaan kehenkään huomiota ja olen oikein onnellinen ja itsevarma ihminen :D naurattaa ajatella että joku mamma repii hiuksiaan päästä ja tuijottaa minua meikkaamassa 15 minuuttia ja minä mietin että mitäköhän sitä tekis töiden jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä jo sanottu mutta se, että kuka sanan tilalla käytetään ketä sanaa.. ai saakeli ku ärsyttää!!
Tästä oli keskustelua täällä aiemminkin, kyseessähän on murre. Itse asun Turun seudulla ja kyllä, sanon aina ketä. Täysin sama kuin se, että kun täällä päin kysytään esim. "miksi se niin teki?", sanotaan "kui se niin teki?".
Itteeni ärsyttää se kun joku väkipakolla puhuu murretta jota ei itse oikeasti puhu. "Mä, eiku mie!!". Ynh...
407. oho :D no lytyt ne hiukset ei ainakaan ole, taivaalle sojottava kananpersekampaus.
T.404
Ärsyttää, kun sovituskopissa tai vessassa ei ole tarpeeksi naulakoita! Haluan yhden koukun takilleni ja vähintään sen lisäksi toisen kauppakassilleni/laukulleni. Yleensä saan vaan yhden ja tunge siinä nyt hittolainen kaikkea samaan!!
Sekin rasittaa, kun lähikaupan muuten uudet ja siistit vessat ovat saippuattomia ja kuivaajan virkaa toimittaa sellainen ällö "tunge kätesi tähän"-ilmalaite. Minä haluan takaisin kiskottavat käsipyyhkeet!!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset jotka kuvittelee että kaikki (myös täysin tuntemattomat) ajattelee heitä koko ajan, koska ovat itse niin kiinni muiden ihmisten tarkkailussa ja jatkuvassa arvostelussa.. minä omen niitä ihmisiä jotka jatkuvasti selvästi ärsyttää kaikkia palstalaisia kun meikkaan lähijunassa, menen oven eteen odottamaan, maiskutan syödessä jne.. mutta minä vaan mietin omia juttujani enkä kiinnitä oikeastaan kehenkään huomiota ja olen oikein onnellinen ja itsevarma ihminen :D naurattaa ajatella että joku mamma repii hiuksiaan päästä ja tuijottaa minua meikkaamassa 15 minuuttia ja minä mietin että mitäköhän sitä tekis töiden jälkeen :D
On eri asia olla itsevarma ja ajatella omia asioitaan kuin olla moukka, joka ei tajua ottaa sosiaalisissa tilanteissa käyttäytymisellään toisia huomioon.
On eri asia olla itsevarma ja ajatella omia asioitaan kuin olla moukka, joka ei tajua ottaa sosiaalisissa tilanteissa käyttäytymisellään toisia huomioon.[/quote]
mutta sehän se ongelma onkin. Tässä ketjussa ihmiset listaa tällaisia elämän pieniä välttämättömyyksiä tai erilaisuuksia ja vetävät kaikesta kauheat paineet ja vihat. Ei kaikki ihmiset vaan voi tehdä asioita juuri prikulleen samalla tavalla kuin sinä itse teet, mutta minä siinä on ettei omassa elämässä ole yhtään sisältöä kun kaikkeen kiinnitetään jatkuvalla sadan prosentin tarkkuudella huomiota. Minun neuvoni teille ärsyyntyjille on sanoa mielessä: ainiin! Eihän tämä vaikyra minuun mitenkään eikä oikein kiinnostakaan. Ja sitten jatkakaa elämäänne normaalisti
Se kun ihan arkisiinkin asioihin kommentoidaan "ihan mahtavaa", "loistava juttu" "huikeaa" tms. Ja se kun vierasperäisten, etenkin julkkisten, nimien perään lisätään i, esim. Brad Pitti
Kun yleisessä vessassa ei ole yhtä ainutta seinäkoukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua raivostuttaa katsella venkuloissa kapeakorkoisissa saappaissa käveleviä naisia. Oikeasti raivon tunne nousee kun kävelen jonkun sellaisen ihmisen perässä jolla on markettilaatua olevat saapikkaat joissa sellaiset kapeat korot ja sitten niillä muljutellaan niin että kengän sisäsyrjä melkein viistää maasta. Tiedän, ettei tämä asia mulle kuulu enkä koskaan sanoisi tietenkään kenellekään tästä, mutta tekee pahaa katsoa kun ihmiset pilaavat omaa ryhtiään ja jalkojen terveyttä kävelemällä tosi epäergonomisilla kengillä. Lisäksi se on mauttoman näköistä klohmottelua. Panostakaa ihmiset kenkiin!! En tarkota välttämättä rahallisesti vaan ostakaa kenkiä joilla on oikeasti hyvä kävellä ja miettikää joskus millä tavalla kävelette.
205 vielä jatkaa: mulla itselläni on siis ollut monenlaisia ongelmia jalkojen asennon ja selän kanssa ja tiedän, että jalat voivat vääntyä hassuun kävelyyn. Ja juuri siksi harmittaakin katsella kun on niin huonoja kenkiä ihmisillä. En siis tieten tahtoen esim. naura kenenkään hassulle kävelylle, mutta ärsyttää sen pahentaminen omilla kenkävalinnoilla.
Tällainen selittely ja asian kiertely ärsyttää. Eiköhän jokainen tajunnut ettet pahaa tarkoita. Älä nyt yöunias menetä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kaupassa ne käytävillä laumassa juttelijat. Tänään tyhmyyden huipentuma. 5 hlön lauma oli juuttunut maitohyllyille. Siis paikkaan joka on lauantaisin muutenkin ihan hirveä. Siinä seisoivat rahka yms. Tuotteiden edessä pokkana n. 15 min. Muija ei hievahtanutkaan hyllyn edestä kärryineen vaikka ihmiset kurkottelivat joka puolelta hänen selkänsä taakse....
Ilmeisesti jotkut vaan ovat tyhmempiä kuin toiset.
Tällainen munattomuus ärsyttää. Eikö voi vaan todeta "anteeks, pitäis maidot yltää ottaa" ja odottaa että henkilö väistää eikä itse aloittaa akrobatiaesitystä ja kurotella niitä purkkeja ja jupista yksinään asiasta loppupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa aina yhtä paljon, kun julkisen paikan/työpaikan vessassa on juuri joku käynyt sontimassa. Minua ei edes liiemmin haittaa ne jäljet pöntössä (itse en tyhjennä suoltani muualla kuin kotona, ellei tilanne ole jotenkin erityisen paha), mutta se haju, hyi helkkari!! Ihmetyttää, ettei vieläkään ole keksitty mitään tehokasta hajunpoistajaa, ettei tarvitsi kärsiä joka kerta oksentamisen partaalla vessaan mennessään.
Ei sillä, että tällä hirveästi ketään syyttäisin. Jos on pakko mennä, on pakko. Todella ärsyttävä asiana vaan, kun tuottaa oikeasti pahoinvointia.
Täällä yksi kesken työpäivän sontiva, hei. Minuakin käy sääliksi ne jotka erehtyy samaan vessaan käyntini jälkeen, mutta minkäs teet. Mulla vaan suoli toimii niin, että pari tuntia lounaan jälkeen on pakko käydä tyhjennyksellä. Joskus yritin suihkauttaa pikkusen hajuvettä että olisi edes aavistuksen raikkaampi tuoksu, mutta sitten vessaan ilmestyi iso kyltti jossa muistutettiin että olemme hajusteeton työpaikka ja hajuvesien tms. käyttö on kiellettyä. Enpä tiedä onko se paskanhaju sitten parempi... enkä ole kyllä ainut, käy meillä muitakin. Mutta joku built-in raikastin olisi tervetullut vempele pönttöihin.
Vielä pahempi on se paskan ja hajuveden hajun sekoitus.
Pyöräilijät jotka eivät väistä autoilijoita vaikka pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
julkisilla paikoilla vessanpytyn kannen auki jättävät. en ole mikään bakteerineurootikko mutta inhottaa koskettaa kolibakteereilla kuorrutettuja kahvoja ja valokatkaisijoita :P
ilman heijastinta liikkuvat jalankulkijat, jotka liikkuvat kevyen liikenteen kaistoilla välittämättä mistään muusta liikenteestä. tehdään äkkikäännöksiä kun pitää varoa säähän sopimattomien kenkien kanssa.
vilkkuva pyöränvalo pimeässä. helvetin vaikea tietää, missä kohtaa se vastaantuleva pyöräilijä on menossa. nämä ovat yleensä niitä samoja toopeja, jotka näpertävät kännykkää ajaessaan eivätkä vaivaudu taaskaan piittaamaan muusta liikenteestä lainkaan.
pyöräilijät, jotka liikkuvat monen ihmisen rintamana eivätkä yhtään kapene vaikka näkisivät, että vastaan tulee pyörä joka ei mahdu heistä ohi kuin ojan kautta. tai jotka eivät hievahda vaikka kelloa soittaisi kun yrittää päästä takaa ohi.
autoilijat, jotka eivät väistä pyöräilijöitä vaikka pitäisi.
se, kun kaupassa on pitkät jonot kassoille. sitten tulee uusi kassa ja ne juuri äsken jonon hännille tulleet oikein rynnivät juosten ja ohitellen sinne uudelle kassalle. eikö voisi pyrkiä edes ryhmittymään jollain tapaa jonotusjärjestyksessä eikä olisi pakko rynniä? kyllä sinne kassalle pääsee, vaikka ryntäisi puolijuoksua.
ylipäänsä kaikenlainen itsekeskeisyydestä kumpuava käytöstapojen puute.
niin, ajan paljon pyörällä :D
Nimimerkki ssss tällä palstalla ja sen täydellisen idioottimaiset kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun silmä välttää, mies heittää naulakon henkarit hattuhyllyyn täyden korin päälle, josta putoavat päähäni jos kurottelen sieltä jotain.
*
Jotkut idiootit parkkeeraavat autonsa kerrostalon oven eteen niin että ensin saan vaunujen kanssa könytä ojasta auton ympäri, sitten kukkapenkistä ängetä kuistille, koska portaan ja auton väliin on jätetty se 40 cm eikä siitä mahdu vaunut saati että ne saisi käännettyä portaissa menoa varten.
En tiedä olenko niuho tiukkapipo, koska minusta tästä -etenkin tuosta auton parkkeeraamisesta- voisi kyllä jo sanoakin. Inhoan heippalappuja, mutta ehkä laittaisin lappua kehiin. Nimim. henkilökohtainen avustaja, joka toisinaan jää saman ongelman vuoksi jumiin joko ulos tai sisään pyörätuolissa istuvan asiakkaan kanssa
En tiedä vastasko tähän kukaan, mut kerrostalon oven eteen ei saa ajaa autoa. Jo lakikin sen kieltää. Siinä on hätäpoistumistie ja ambulanssin ja paloauton on päästävä pihaan...
Se, kun väsyttää ihan armottomasti mutta muistaakin juuri ennen sänkyyn pääsyä tai sitten siellä sängyssä että hampaat on pesemättä/meikit on poistamatta/huomisen vaatteet laittamatta valmiiksi jne.