Juttuja, jotka ärsyttävät suuresti, mutta ovat liian pieniä valittaaksesi kellekään?
Mua ärsyttää naapurin tapa avata ulko-ovi. Avain lukkoon, pumpsautus pepulla oveen, jotta avain vääntyy vielä vähän, ovi auki, h-i-t-a-a-s-t-i ovi auki niin, että se ovi narisee ja ulvoo. Sitten kiinni ja vielä varmistuveto, että varmasti meni kiinni.
Kommentit (554)
pulutossu kirjoitti:
Joku mainitsi Turun keskustassa liikennevaloissa odottavat ihmiset ja komppaan tätä täysin. Totta kai liikennevaloissa odotetaan jos autoja on paljon ja ylipäätään liikennettä, mutta kun täällä Turussa on ilmeisesti tapana että kolmen metrin suojatien ylittäminen punaisilla valoilla on erittäin paheksuttavaa, vaikka ainoa liikkuva auto on sillä hetkellä puolen kilometrin päässä. Ei siinä sinänsä mitään, turvallisuus ennen kaikkea, mutta silti jokin kapinallinen sisälläni kihisee voitonriemusta näitä säntillisiä mallikansalaisia kohtaan, kun kävelen ja sadan metrin päässä ylitettyäni edellämainitun suojatien, heidän yhä tapittaessa liikkumattomina (ja syyttävin katsein) niitä liikennevaloja.
Kävin Tukholmassa just ja ihmiset siellä kävelee päin punaisia. Myös kun poliisiauto on parkkeerattu 30m päähän.
Mummissani ärsyttää kaikki; vanhanaikainen sovinistinen ajattelutapa, samojen tarinoiden kertominen kerta toisensa jälkeen, itsestäänselvyyksien ihmettely ja yleinen tyhmyys. En kuitenkaan voi ääneen valittaa kun "vanhoja ihmisiä pitää kunnioittaa" olivatpa kuinka rasittavia tahansa.
Kämppikseni (soluasunto) käy aamuisin kirnuamassa kurkustaan yön aikana kertyneet limat vessassamme. Toimitus on niin äänekäs ja pitkäkestoinen, että jopa minä välillä herään siihen, vaikka sikeäuninen olenkin. Todella kuvottavaa, mutta mitä minä voisin hänelle siitä sanoa? Missä hän toisaalta sitten räkisi, ellei vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Mummissani ärsyttää kaikki; vanhanaikainen sovinistinen ajattelutapa, samojen tarinoiden kertominen kerta toisensa jälkeen, itsestäänselvyyksien ihmettely ja yleinen tyhmyys. En kuitenkaan voi ääneen valittaa kun "vanhoja ihmisiä pitää kunnioittaa" olivatpa kuinka rasittavia tahansa.
Minun mummini on juuri samanlainen, ja tuohon pakkaukseen kun lisää vielä itsensä ainaisen korostamisen, muiden lyttäyksen, homofobisuuden ja tekopyhyyden niin voitte kuvitella, miksi me sukulaiset emme häntä juuri kestä. Hän on myös aina kehunut ja arvostanut veljeäni minun kustannuksellani, ja jaksaa aina tiedustella poikaystävistäni. Avoliittoa hän ei hyväksy; viimeksi veti nokkansa nyrpälle siitä, kun poikaystäväni tuli kanssani meille kylään (asumme toisessa kaupungissa), ja me olimme niinkin haureita että nukuimme samassa huoneessa!
Vierailija kirjoitti:
Kun pyöreän täytekakun aloittaja leikkaa pienen, "liian lyhyen" kolmion mallisen, palan itselleen, vaikka pyöreästä kakusta kuuluisi leikata pala, jonka "kärki" osuu ympyrän keskipisteeseen.
Helvetin hankalaa leikata enää minkään mallista kakkupalaa sen ihan reunasta minikolmion leikanneen jälkeen..
Mulle on kondiittori sanonu että niin kakku pitää aloittaa koska on vaikea saada semmosta keskelle yltävää palaa leikattua siististi. Seuraava ottaja palallaan voi jo korjata asian:)
Mies kirjoittaa nimensä kortteihin ym. kärpäsenpaskan kokoisin kirjaimin. Nytkin joulukorttien kanssa sama juttu. Miehen suvulle meneviin kortteihin kirjoitin oman nimeni alas oikealle reunalle, ja annoin sitten miehelle, että kirjoittaa nimensä. Näytin vielä sormella kohdan, että laita about noihin kohtiin oma nimesi. Mielestäni hänen sukulaisilleen menevissä toivotuksissa hän on kuitenkin "päätoivottaja" ja minä puolisona sitten siinä mukana.
Saan kortit takaisin, tietenkin mies oli kirjoittanut nimensä mun nimen alle ja niillä miniminikirjaimilla. Aaargh!
Vierailija kirjoitti:
Jos bussissa edessä istuva katsoo jatkuvasti pää sivulle kääntyneenä ikkunasta ulos. Ei siis etuviistoon.. Ärsyttää niin paljon!
Oudoimman ärsyyntyjän kisassa on tainnut löytyä voittaja...
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että kassalla kysytään haluanko kuitin, kuittia kuuluu tarjota halusin tai en. Se joka ei sitä halua jättää ottamatta, minä otan sen aina, ja kysyn jos ei ala kuulua.
Se kysyminen nimenomaan ON sitä tarjoamista. Sitten asiakas saa päättää ottaako sen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka kalisuttelevat lusikkaa hampaisiin syödessään.
Ihmiset, jotka avaavat suun niin levälleen kuin mahdollista laittaessaan lusikan/haarukan suuhun (parhaassa tapauksessa työntävät vielä kielen ulos).
Ihmiset, jotka nauravat suu levällään kovaan ääneen.
Tämä ei ärsytä, vaan ällöttää: kun ihmiset ottavat jäätelöä lusikkaan ja laittavat sen suuhunsa, mutta vetävät sen saman jäätelön vielä ulos suusta. Sitten sitä yhtä kuolaista jäätelölusikkaa veivataan parhaimmillaan monta kertaa edes takaisin suuhun ja ulos ennenkuin saadaan napattua se jätski sinne kitaan. :| pitää aina yrittää katsella jonnekin muualle tällaisen ihmisen seurassa, muuten meinaa tulla puklu.
Mua kanssa ärsyttää tuo tummennettu kohta, mutta sorrun itse tuohon kursivoituun kohtaan kotioloissa....
Tämä olisi äärimmäisen paljon informatiivisempi viesti jos tummennukset ja kursiivit olisivat oikeasti toimineet vielä palstauudistuksen jälkeen...
Ihmiset kun istuu bussissa, nojaa ikkunaan jää siihen ikävä rasvatahra. Yököttävä suorastaan!!
Hyi hyi hyi... Tänäänkin oli niin likaset ikkunat että hyvä kun ulos näki..
Oikeesti ihmiset!! Käykää suihkussa useimmin!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kun istuu bussissa, nojaa ikkunaan jää siihen ikävä rasvatahra. Yököttävä suorastaan!!
Hyi hyi hyi... Tänäänkin oli niin likaset ikkunat että hyvä kun ulos näki..
Oikeesti ihmiset!! Käykää suihkussa useimmin!
Poskellako ne nojaa? Vai millä? Hihattomiin pukeutuneita tuskin on tänään ollut rasvottamassa ikkunoita. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin taas koiran jolla oli häntä typistetty. Ärsytti suunnattomasti kun koira halusi selvästi istua (odotti omistajaansa kaupan ulkopuolella), mutta ei voinut koska kuka nyt persreijälleen istuu kylmässä/märässä tai ihan millä kelillä vaan! Koiraparka siis tyytyi kyykkimään omituisessa asennossa. Miksi ne hännät pitää leikata! Mun tekis mieli leikata niiden omistajilta jotain "tarpeetonta" pois. Mutten viitsi aukoa päätäni tuntemattomille. Vahinko on tapahtunut jo.
Anteeksi tyhmä kysymys, en tiedä koirista mitää, mutta eikö koirat aina istu pyllyreijällä, oli häntää tai ei? Vai olenko minä törmännyt vaan outoihin koiriin, kun en ole nähnyt yhdenkään istuvan häntänsä päällä?
Kyllä ne taittaa varsinkin kylmällä sen häntänsä hieman kankkujen alle. En osaa selittää... Eivät siis varsinaisesti istu häntänsä päälle, mutta taittavat sen tyviosan niin, että ei ole pyllyreikä suorassa kosketuksessa esim. märän maan kanssa.
Se on persereikä SAATANA!!!!! EIKÄ MIKÄÄN PYLLYREIKÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA PISSA ON KUSI JA KAKKA ON PASKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111
Kun mieheni syö suklaata, hän syö sitä erityisen äänekkäästi. Kai voisin tästä sanoa, mutta se on osa häntä eikä voi sille mitään.
Toiseksi vanhan opettajana tapa sanoa "siittä" tarkoittaen "siitä". Älkää ymmärtäkö väärin, tajuan että ihmiset puhuvat eri tavoin, mutta silloin se ärsytti suunnattomasti.
Ärsyttää se, että jos puhun ihmisten kanssa ammatistani (poliisi, ja erityisesti näin käy vanhempien ihmisten kanssa), niin minulta kysytään vähintään kerran, yleensä kahdesti että olenko tosiaan poliisi. Tämänkin ymmärrän, koska aijempi työkokemukseni on täysin erilaista, mutta silti, ärsyttää että pätevyyttäni ammattiani kohtaan epäillään vain sen takia, että olen nainen.
Ärsyttää ihmisten jatkuva kännykkäruudun toljottaminen, aina kun on luppoaikaa. Eniten ärsytttää ne, jotka kävellessäänkin uppoutuvat kännykkään.
Ärsyttää, kun on niin huonolla itsesuojeluvaistolla varustettuja aikuisia ihmisiä, että he kadun ylittäessään polkupyörällä eivät katso olkansa yli taakse onko auto tulossa. Näitä näkee melko paljon. Monesti jäävät myös auton yliajamaksi, koska eivät ymmärrä kiinnittää huomiota liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suunnattomasti yksi työkaveri, jonka on jokaikinen päivä mussutettava se eväsleipä seisaaltaan syöden.
Erään työkaverin ruokailutouhut ovat ärsyttäviä. Tämä isokokoinen mies (n. 170 cm ja painoa reilusti yli 100 kg, huomattavan iso vatsa) päättää ruokailunsa aina äänekkääseen röyhtäilyyn, sellaista "AAEEIIII", "ÖÖYYYY" mölinää. Kun röyhtäily on suoritettu, siirtyy tämä työkaveri sitten pöydän päätyyn ja nojailee pöytälevyyn käsillään ja samalla tuijottaa meidän toisten ruokia ja ruokailua. Ahdistavaa.
Se röyhtäily on tarkoitettu huumoriksi ja ilmapiirin piristykseksi. Yhtä hyvää huumoria olisi mielestäni, jos piereskelisi. Se olisi sitten pieruhuumoria, joka onkin paljon enemmän suosiossa kuin röyhtäilyhuumori.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijat parkkeeraa etupihalle oven viereen eikä kadun varteen (kerrostalo). Argh.
Mä teen noin kun tuun työmatkalta ja mulla on painavat tavarat, niin pakko pariks minuutiks parkkeerata auto talon parkkipaikalle oven eteen (mulla ei omaa ruutua) ja sitten käyn viskaa laukut sisälle ja sen jälkeen lähen ettii autolle paikkaa keskustan kaduilta. Joskus vapaa paikka voi löytyä kaukaa kotoa, josta saakka en jaksa kamoja rahdata. Mutta ehkä sä tarkotitkin sellasta joka jättää moneks tunniksi autonsa tien tukkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriöinen kämppis. Meillä on pieni jääkaappi josta hän (sentään onneksi omilla rahoillaan) täyttää 2/3 osaa niin että joudun survomaan kaikki omat ruokani vihanneslokeroon, sitten mässyttää saaliinsa parissa päivässä, sitten oksentaa _pitkään_ ja kuuluvasti eikä vaivaudu pesemään edes pönttöä/pöntön ympärystää sen jälkeen ja joskus harvoin kun vaivautuu pesemään niin siitä jää silti se oksennuksen löyhkä leijumaan.
Juu, ikävää että toinen on sairas mutta silti voisi yrittää vähän ottaa toista huomioon. Selittää aina oksenteluaan pahoinvoinnilla ja että tuli taas syötyä jotain sopimatonta, herkkä vatsa jne. vaikka kyllä tuosta nyt tyhmempikin tajuaa mistä on kyse. Ja se löyhkä leijaa siellä jatkuvasti kun hän yrjöää sen 3-4 kertaa päivässä.
Sinun pitää ottaa hänen vanhempiinsa tai johonkin tolkulliseen sukulaiseensa yhteys.
Ei kukaan jaksa tuollaista pitkään katsella. Sinua sitten syytetään, jos hän kuolee tuohon paskaansa.
339, vieraspaikka, tai joku kaveri joka vie ne laukut sisälle, kierrät sitten vaikka ympyrää sen aikaa. (Tai parkkeeraat Lähi-Siwan pihaan)
Vierailija kirjoitti:
Se kun mun kerrostalonaapuri "hiipii" tuolla rappukäytävässä, kun se lähtee asunnostaan, se sulkee oven laittamalla avaimen lukkoon ja kääntämällä, jolloin ei kuulu sitä lukon loksahdusta kun ovi sulkeutuu, ja saman se tekee alaovellakin jotta se ovi ei kolahtais. Yöllä vielä ymmärtäisin, mutta kun se tekee tätä päivällä, enkä ymmärrä miksi sen pitää yrittää hiippailla äänettömästi :D
(ja siis meidän 70-luvun elementtitalossa kuuluu kaikki naapurin tekemiset meille, en tahallani niin yritä kuunnella, mutta se, että kuulen toisen hiljaisen hiipimisenkin varmaan kertoo jotain siitä, kuinka surkeat äänieristeet täällä on...)
Mä oon hiippailija koska naapurini aina PAISKAA sen hemmetin ovensa ja koiransakin hakkaa postiluukkua päivittäin. Joten teen päinvastoin kuin se, osoittaakseni että oon parempi ihminen.
Musta taas dorka on juuri se asiakas jonka on pakko mennä siihen ainoaan siivoamattomaan pöytään, vaikka ravintola olisi täynnä niitä puhtaita pöytiä. Yleensä se asiakas vielä valittaa kun pöytä on likainen..
Samaa ihmislajia edustavat myös asiakkaat, jotka istuvat pokkana pöytään jossa lukee "varattu". Sekä ihmiset jotka tunkevat istumaan, vaikka sisääntullessa on standi joka kehottaa odottamaan pöytiinohjausta. Täytyy kyllä sanoa, että en kaipaa takaisin tarjoiuhommiin, vaikka toki niissä paljon hyvää onkin.