Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttuja, jotka ärsyttävät suuresti, mutta ovat liian pieniä valittaaksesi kellekään?

Vierailija
09.12.2015 |

Mua ärsyttää naapurin tapa avata ulko-ovi. Avain lukkoon, pumpsautus pepulla oveen, jotta avain vääntyy vielä vähän, ovi auki, h-i-t-a-a-s-t-i ovi auki niin, että se ovi narisee ja ulvoo. Sitten kiinni ja vielä varmistuveto, että varmasti meni kiinni.

Kommentit (554)

Vierailija
361/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

339, vieraspaikka, tai joku kaveri joka vie ne laukut sisälle, kierrät sitten vaikka ympyrää sen aikaa. (Tai parkkeeraat Lähi-Siwan pihaan)

Meillä on yksi vieraspaikka mutta se on melkein aina varattu. Lähin kauppa on kolmen korttelin päässä, ja siis talon parkkipaikka on niin pieni että oven läheisyydessä on ainoa tila johon auton voi jättää niin ettei mahdollisesti tuki hälytysajoneuvojen kulkua. Ja kaksi talon viereistä katua ovat kävelykatuja, toisella kadulla ei oo parkkitilaa ja toinen on koko pituudeltaan taksitolpille. Joten valitettavasti joudun usein tekemään niin kuin teen.

Ja siis oikeasti, ne mun laukut painaa :D

Vierailija
362/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunani toimii loistavasti yläkerran vessan kaikukammiona. Saunon vesitiiviit korvatulpat korvissani, koska yläkerran miehen lempiharrastuksiin kuuluu keskelle pöntön vesiallasta pissiminen. Ääniefekti on sama kuin korvaan kiinni painetulla metallisella yöastialla, kuvittelisin ainakin. En mene huomauttamaan, koska kolmikymppinen, helposti punasteleva nuorukainen saattaisi kokea sen kiusallisena lähentelynä ja koska toisaalta säästän huomautuskertoja johonkin isompaan aiheeseen.

Pukekaapa miinuksenne sanoiksi. Kiinnostaa tietää, miten tämä eroaa muista kommenteista. :)

En laittanut alapeukkua, enkä tiedä mitä muuta ajattelevat. Mutta ihan vinkkinä että naapureille ei huomautella vessaäänistä sen takia että naapuri olisi erityisen ujo tai voisi kokea asian lähentelynä, vaan ihan vaan sen takia että jokaisella on oikeus käydä vessassa - tuli siitä alakerran saunaan minkälaiset äänet tahansa. Ja mielestäni myös "huomautuskertojen" säästeleminen kertoo enemmän sinusta kuin naapureistasi.

Höpsistä. Totta kai naapuri saa käydä vessassa ja totta kai hänelle saa huomauttaa, että se infernaalinen lörötys katoaisi lähes kokonaan, jos hän pissisi muutaman sentin sivummaksi.

Kerropa, mitä huomatuskertojen säästeleminen sinulle minusta kertoo - minulle se kertoo sen, että en mene ihan pienistä asioista huomauttelemaan. Mutta sinä sivullisena kyökkipsykologina siis osaat tehdä syvällisemmän analyysin, joten annapa tulla.

Sosiaalisiin taitoihin kuuluu hahmottaa, mitä on soveliasta sanoa toiselle ihmiselle. Naapurille ei voi mennä puhumaan hänen wc-käyttäytymisestään. On jokaisen yksityisasia, pissaako omassa kodissaan pöntön etuosaan, takaosaan vai keskiosaan. Pissaako istualteen vai seisaalteen. Jne.

Itsestään ei kannata tehdä hullulta vaikuttavaa naapuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun käy kerrostalossa suihkussa varsinkin hiljaisuuden aikaan ja shampoo- tms pullo putoaa lattialle. Hyvällä tuurilla monta kerrallaan. Se ääni kuulostaa ihan maailmanlopulta hiljaisessa talossa ja sitä on varma että naapurit heräsi nyt.

- Parityöt koulussa. Olen aika introvertti ja varsinkaan aamun tunneilla tai pahalla päällä ei jaksaisi yhtään sosialisoida. Olen kielissä heikohko ja usein parityöt on niissä sitä että käännetään yhdessä tekstiä. Siinä sitä sitten etsitään sana kerrallaan sanakirjasta ööö-n säestämänä.

- Kun netti ei vain toimi.

- Sää. Sille ei voi kukaan mitään, mutta välillä tosissaan nyppii pyöräilypakko säällä kuin säällä, kun ei ole autoa ja tässä pikkukaupungissa kulkee julkinen liikenne huonosti. Tällä viikolla on satanut, tuullut kovaa ja ollut 7 astetta päivisin lämmintä. Ei tiedä mitä pukisi päälle kun lääkkeen sivuoireena siedän huonosti lämpöä ja hikoilen paljon. Mieluummin näin joulukuussa vaikka kunnolla pakkasta kuin enää yhtään tuollaista.

Vierailija
364/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Römpsän kaivelijat yleisissä pesutiloissa, esim. uimahallissa. Ymmärrän, että paikat kuuluu pitää puhtaana, mutta että pitääkö oikeasti huljutella niin huolella ja vieläpä haarat apposen auki?

Vierailija
365/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yliopistossa on joku ihme tapa kaikilla käyttää aina invaovia. Vituttaa laiskat ihmiset jotka tuhlaa sähköä kun omatkin kädet toimii ja sen oven saa työntämälläkin auki. Ja sitten auta armias kun on oikea inva niin joutuu siellä kaikkien seassa puikkelehtimaan sisälle.

Vierailija
366/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisissa kulkuvälineissä meikkaavat. En vaan ymmärrä. Joskus mietin, että otan kesällä mukaan partahöylän ja ajelen vuorostani kainaloni ja säärikarvani bussissa. Voisi myös laittaa hiuksiin värin kotona ja pestä pois vasta työpaikalla, niin säästyisi aikaa. Mitä muuta voisi tehdä, ehdotuksia?

Kerran Helsingin paikallisjunassa vastapäätä istuin n. parikymppinen neiti, joka kylmän rauhallisesti nyppi kulmakarvojaan siinä kaikkien nähden. Siis peili kohotettuna toisessa kädessä, toisessa kädessä pinsetit, ja nyppäistyn karvan pyyhkäiseminen farkkujen polveen! Ja tämä oli vielä sellainen perusteellinen sessio, mitään kiirettä tai noloutta ei ollut. Katsoin silloin touhua tosi hölmistyneenä, että nyt on ihminen sekoittanut keskenään julkisen tilan ja oman kylppärinsä. Ihan oikeasti, kyllä pitäsi jokin tolkku olla siitä, mitkä toiminnat kannattaa säästää yksityisempiin hetkiin. Mutta ehkä olisi pitänyt vain pokkana pistää paremmaksi; omat farkut kinttuihin ja bikinirajaa siistimään! ;)

Vierailija
367/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, kun ottaa kirppispöydän ja naapuri tarkoituksella laittaa  tuotteitaan mun puolelle. Välissähän on pieni "aita" että ei voi vahingossa tehdä. Joo, tiedän pieni asia...mutta ärsyttävä. Olen aina siirtänyt tavarat takaisin..nätisti.

Vierailija
368/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun työkaverin puhelimessa on näppäinäänet päällä ja vielä täysillä. Kirjottaa tekstiviestiä ni alkaa se raivostuttava piip piip piip piip piiip piiiipp. Muutenkin ärsyttää yleisesti kaikki ylimääräinen kilkatus ja kalkatus.

Vierailija
369/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset, jotka väittävät ex-puolisoa narsistiksi,

kaupan kassat, jotka tyrkyttävät muovipussia jogurttipurkeille,

lasten kaveri, joka supattaa omille lapsilleni minun läsnäollessa,

ihmiset, jotka ovat joka alan asiantuntijoita ja puhuvat taukoamatta työpaikan kahvihuoneessa,

Vierailija
370/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisissa kulkuvälineissä meikkaavat. En vaan ymmärrä. Joskus mietin, että otan kesällä mukaan partahöylän ja ajelen vuorostani kainaloni ja säärikarvani bussissa. Voisi myös laittaa hiuksiin värin kotona ja pestä pois vasta työpaikalla, niin säästyisi aikaa. Mitä muuta voisi tehdä, ehdotuksia?

Kerran Helsingin paikallisjunassa vastapäätä istuin n. parikymppinen neiti, joka kylmän rauhallisesti nyppi kulmakarvojaan siinä kaikkien nähden. Siis peili kohotettuna toisessa kädessä, toisessa kädessä pinsetit, ja nyppäistyn karvan pyyhkäiseminen farkkujen polveen! Ja tämä oli vielä sellainen perusteellinen sessio, mitään kiirettä tai noloutta ei ollut. Katsoin silloin touhua tosi hölmistyneenä, että nyt on ihminen sekoittanut keskenään julkisen tilan ja oman kylppärinsä. Ihan oikeasti, kyllä pitäsi jokin tolkku olla siitä, mitkä toiminnat kannattaa säästää yksityisempiin hetkiin. Mutta ehkä olisi pitänyt vain pokkana pistää paremmaksi; omat farkut kinttuihin ja bikinirajaa siistimään! ;)

Sinun oli pakko katsoa. Et taida kovin älykäs olla sinäkään. Tule pois sieltä kuplastasi ja herää elämään.

Vierailija
371/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanat, joiden umpinaisessa yläpäässä ei ole niitä pieniä reikiä täkin laittoa helpottamassa.

Vierailija
372/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mies, joka ei käytä mitään loppuun. Vanhan juuston jämä jää juustokupuun, ja uuteen, aloittamaansa juustoon hän ei laita edes kelmua tms. Kylppärissä ajelehtii shampoot ja suihkusaippuat, joissa on vähän pohjalla (ja siis nämä ovat jotain miehentuoksuisia versioita, joita en voi itse käyttää, muuten kyllä käyttäisin itse ne jämät). Jne.

- Anoppi, joka ei sano mitään suoraan. Hän on loukkaantunut minulle jostain, vaan en tiedä mistä. Ehkä viikon parin päästä hän vihjaa asiasta miehelleni. Ei paljon kyllä enää kiinnosta, kun tätä salaloukkaantumista on jatkunut kohta 15 v.

- Ja niin kuin on tässä ketjussa moneen kertaan mainittu, minuakin ärsyttää ne ulostejäljet työpaikan vessanpöntössä. Laitan kohta sinne oikeasti lapun, jossa neuvotaan vessaharjan käyttöön. Varsinkin jos se jälki ei ole vesirajan alla, se lähtisi paljon helpommin "tuoreeltaan" pois. Meillä on vain n. 15 naista, jotka sitä vessaa käyttävät, ja silti liki joka päivä on ne jäljet vastassa. Onneksi sentään ilmastointi on ilmeisen tehokas, kun hajuhaittoja en ole havainnut niin usein.

373/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junassa olevat ihmiset, jotka siirtyvät ulko-ovien eteen 5-10min ennen asemalle saapumista. Ja myös päätepysäkeillä. Ei sinne junaan kukaan oo varmaan koskaan jäänyt, vaikka nousee paikaltaan vasta junan pysähtyessä!!

Myös ihmiset bussipysäkeillä: rynnitään tyhjään bussiin kyynärpäätaktiikalla, vaikka istumapaikkoja varmasti riittää kaikille! Mummot ovat pahimpia.

Tähän on pakko sanoo et mä oon kerran jääny junaan. Joskus nuorena kun oltiin junan yläkerrassa. Ku päästiin alas niin juna liikku jo. Ei kehannu hätäjarrustakaan vetää... Siks meen aina vähä ennen ovelle. Paitsi jos on päätepysäkki mihin jään...

374/554 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelleissa aamupala on vaan kymmeneen. Mä haluun nukkua lomalla puoleenpäivään ja nyt joudunkin sit laittaan kellon soimaan lomalla 9.30 että saan aamupalaa.

Meillä käy usein niin et puoliunessa raahaudutaan aamupalalle ja sit ku hetki levätään aamupalan jälkeen, ni tulee nukahdettua uudestaan. Sit menee päivä ihan pilalle, ku ei pääse ajoissa liikkeelle. Ei vaan olla aamuihmisiä. Helpottais, jos aamupala ois ees tunnin myöhemmin, ni jaksais lähtee liikkeelle heti aamiaisen jälkeen...

Vierailija
375/554 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viikonloppuna haluaisit nukkua pitkään huonosti nukutun viikon jälkeen, ja klo 9 tullaan herättämään "aamupalalle" = lounaalle, pottumuusia ja lihapullia. Sitten kun jatkat nukkumista niin kuuluu "SYÖMÄÄÄN!" karjuntaa.. huoh.

Ja muutenkin jos tulee koulusta niin heti pitäis alkaa syömään. "SYÖMÄÄN!!" "Mikset sinä syö" "Tuuhan syömään" sitten ei kehtaa ottaa ees omenaa kun "Noni, on nälkä ALA SYYÄ"

Vierailija
376/554 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun viikonloppuna haluaisit nukkua pitkään huonosti nukutun viikon jälkeen, ja klo 9 tullaan herättämään "aamupalalle" = lounaalle, pottumuusia ja lihapullia. Sitten kun jatkat nukkumista niin kuuluu "SYÖMÄÄÄN!" karjuntaa.. huoh.

Ja muutenkin jos tulee koulusta niin heti pitäis alkaa syömään. "SYÖMÄÄN!!" "Mikset sinä syö" "Tuuhan syömään" sitten ei kehtaa ottaa ees omenaa kun "Noni, on nälkä ALA SYYÄ"

Miksi teillä syödään lounas kello 9 aamulla? Kuka sen laittaa? Kuka sinut herättää?

Vierailija
377/554 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun sisään pyrkivät ihmiset tukkivat metron sisäänkäynnit eivätkä päästä asemalla pois jääviä ulos. Todella junttia ja ärsyttävää. Miten vaikeaa on tajuta, että ensin päästetään ihmiset ulos ja sitten vasta mennään itse sisään. Mahtuukin paremmin vaunuun. 

Läheistä sukua tälle ilmiölle on se, että ihmiset änkeävät väärästä ovesta sisään kauppakeskukseen tai sieltä ulos. Ei ymmärretä selvää punaista ympyrää ovessa, jäädään siihen eteen ihmettelemään miksi automaattiovi ei aukea, ja sitten kun oikeaan suuntaan kulkeva ihminen saa oven aukeamaan, tämä väärään suuntaan menijä on ensimmäisenä änkeämässä sisään/ulos. Saakelin sventuuvat!

Kauppakeskus Kaaressa, Kannelmäki, Helsinki, on automaattiset ulko-ovet: kun lähestyt ovea, se aukeaa.

Käytän aina oikeanpuoleista ovea mennessäni sisään ja tullessani ulos. Minua ärsyttää se, että monet käyttävät vasemmanpuoleista ovea. Jalankulkuliikenne ulko-ovissa olisi todella sujuvaa, jos kaikki käyttäisivät aina oikeanpuolista ovea. Ratkaisu tähän asiaan olisi se, että vasen ovi ei aukeaisi ja olisi pakko käyttää oikeaa ovea.

Vierailija
378/554 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun ihmiset eivät siivoa jälkiään työpaikan keittiössä lounaan jälkeen tai tuovat ruokaa työpaikan jääkaappiin ja unohtavat ne sinne homehtumaan.

Vierailija
379/554 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein tyhjässä kaupassa joku täti on aina siinä hyllyllä, mistä itsekin haluaisit jotain ottaa. Täti tutkii tuotteita tarkkaan minuuttikaupalla. Odotat hetken, mutta päätät sitten mennä ensin toiselle hyllylle. Täti ilmaantuu sinne ja jää odottamaan viereesi, jotta hylly vapautuu. Tätä jatkuu koko kauppareissun ajan, vaikka olit luullut saavasi kerrankin rentouttavan ostoshetken ruuhka-ajan ulkopuolella.

Vierailija
380/554 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää lähijunissa ihmiset, jotka aseman lähestyessä alkavat rämpätä ovenavausnappia. Naksuti-naksuti-naksuti... Voisi joko odottaa että napin valo vaihtuu vihreäksi, tai pitää napin alhaalla. Rämppäys ei nopeuta oven aukeamista.

Ruuan tuputtajat, etenkin anoppi ei suostu ymmärtämään ettei ole nälkä tai jano yhtä mittaa. Jos minulla on ruokaa tarjolla, se ei kelpaa, koska siinä saattaa olla laktoosia (ei ole).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi